Wymiana Turbiny na mocniejsza w Golfie IV

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

FeverRisk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt maja 29, 2009 10:18
Lokalizacja: Kraków

Wymiana Turbiny na mocniejsza w Golfie IV

Post autor: FeverRisk » ndz maja 31, 2009 15:44

Witam
Wiem ze podobny temat już był, ale odpowiedź padła na priv, wiec pozwole sobie zapytac jeszcze raz...
Otóż mam Golfa IV 115KM, od jakiegoś czasu jeżdżę na chipie 145 KM i moment coś około 350 NM, ale nie w tym rzecz :) Chciałbym zamienić turbinę na ta od ARL-a, i moj szereg pytań:
Gdzie można taką kupić ( raczej nówkę bo nie wierze w używki)
Czy wchodzi w gre wymiana innych części, a jeśli tak to jakich
I podstawowe pytanie jak Golf by się zachowywał po takiej wymianie mając na uwadze mój chip...
Z góry bardzo dziękuję za pomoc...



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » ndz maja 31, 2009 16:50

I podstawowe pytanie jak Golf by się zachowywał po takiej wymianie mając na uwadze mój chip...
Jezeli Twoje turbo pompuje poprawnie zadane cisnienie to zmian nie bedzie w mocy na + napewno;)

Jedyne co to bedziesz mial turbo z furtka na moc 180ps :bigok:

Co do tego gdzie kupic nowe, to napewno w serwisie albo w aso ale przygotuj sie na to ze cena raczej zaporowa, ew. mozna szukac na allegro z gwarancja nowke.

Moim zdaniem powinienes sie zglosic do Karambola, ma dobre turbiny nowe i uzywane oraz hybrydy z gwarancja, wielu uzytkownikow jedzi na jego sprzecie i jest ok.

Jest w dziale speed nawet temat z jego ofertami :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » ndz maja 31, 2009 20:31

FeverRisk pisze:Gdzie można taką kupić ( raczej nówkę bo nie wierze w używki)
ogólnie ciężki temat z nówką nawet w turbo tecu nie maja a jesli juz są to szybko wykupują je firmy jak compsport bo z nimi wspołpracują. ewentualniue mozesz kupic uzywke i u nich regenracja kosztuje jakies 900zł
I podstawowe pytanie jak Golf by się zachowywał po takiej wymianie mając na uwadze mój chip...
będzie tak samo jak było bo program był ustawiony na starą turbawe, musiałbyś jechac na korekte softu.
Matijas pisze:Moim zdaniem powinienes sie zglosic do Karambola, ma dobre turbiny nowe i uzywane oraz hybrydy z gwarancja, wielu uzytkownikow jedzi na jego sprzecie i jest ok.
tylko wystrojenie tego to wielka sztuka i np compsport się tego nawet nie podejmuje...


Obrazek

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » ndz maja 31, 2009 22:39

KonradzikIV pisze:
tylko wystrojenie tego to wielka sztuka i np compsport się tego nawet nie podejmuje...
Polecam hybrydy których strojenie nie jest wielką sztuką - każdy dobry tuner temat ogarnia.
Ostatnio zmieniony ndz maja 31, 2009 22:40 przez CrocodileReggae, łącznie zmieniany 1 raz.


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 01, 2009 08:42

FeverRisk, szukaj używanej turbiny z ARL-a, najlepiej tam gdzie daja jakąś gwarancję, chociaż miesięczną.. również polecam Karambola
pomimo programu turbina powinna pompować tyle ile ma zadane



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pn cze 01, 2009 09:10

Matijas pisze:
I podstawowe pytanie jak Golf by się zachowywał po takiej wymianie mając na uwadze mój chip...
Moim zdaniem powinienes sie zglosic do Karambola, ma dobre turbiny nowe i uzywane oraz hybrydy z gwarancja, wielu uzytkownikow jedzi na jego sprzecie i jest ok.
A wielu nie jeździ bo wcale nie było ok :green_fuck: :grin: :jezor:



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn cze 01, 2009 09:23

Rapix pisze:A wielu nie jeździ bo wcale nie było ok
ale to podobno kiedys;) :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pn cze 01, 2009 10:10

Matijas pisze:
Rapix pisze:A wielu nie jeździ bo wcale nie było ok
ale to podobno kiedys;) :bigok:
niestety wiem że i teraz są problemy... raz jest ok raz słabo...



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » pn cze 01, 2009 11:08

Tylko jak po miesiącu padnie Ci używka(a to się często zdarza) to nie masz co liczyć na zwrot kasy...


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

FeverRisk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt maja 29, 2009 10:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: FeverRisk » pn cze 01, 2009 16:31

No wiem że używka nie jest pewna, a gwarancja rozruchowa to puste słowa, na szczęście jestem prawnikiem :D Ale na mechanice się nie znam...
Co do turbiny z ARL-a to właśnie taką chciałem, ale muszę pogadać z Karambolem w takim razie.
Natomiast interesuje mnie czy wystarczy wymiana turbiny (samej) czy np wymienić intercooler i inne części, co by autko dało rade bo lekkiej nogi nie mam :)
A dopiero potem zrobiłbym program na 170-180 PS :]

Dzieki za odpowiedzi i pozdro



Awatar użytkownika
luki-TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt mar 28, 2008 22:42
Lokalizacja: Stary Sącz/Kraków
Kontakt:

Post autor: luki-TDI » pn cze 01, 2009 16:50

Turbo od ARL jest inaczej sterowane niż od AJM i nie chodzi tylko o doładowanie i mape N75. Zaprzaszam do siebie na strojenie i większe modyfikacje.
Turbo ARL bez FMIC jest bezsensowną, turbo jest na tyle wydajne, że mały IC to już zdecydowanie za mało, ewentualnie można zrobić na turbo ASZ+program.

ps.
do ASZ też lepiej mieć już więszky cooler


KINGSOFT CHIPTUNING - MODYFIKACJE DIESEL - BENZYNA
Łukasz kom 793-599-009 gg:1195240 Stary Sącz ul. Wegierska 17 B
www.kingsoft.com.pl
Oddzial:Bartek tel. 606659392 Ostrowiec Świętokrzyski

Awatar użytkownika
MaNo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 22:44
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: MaNo » pn cze 01, 2009 17:36

FeverRisk pisze:Co do turbiny z ARL-a to właśnie taką chciałem, ale muszę pogadać z Karambolem w takim razie.
Ja tak gadalem z karambolem ze chce ori ARL i uczulalem go na to ze nie chce zadnych wynalazkow. On twierdzil ze wysyla mi turbo ori ARL...... no to mi przyszlo turbo z rozwiercona strona ssaca prawdopodobnie od AWX tak zeby zmiescil sie wirnik od ARL. PORAZKA moim zdaniem gosc jest niepowazny. Jak chcesz miec pewne turbo to musisz najlepiej kupic uzywke i wyslac ja jeszcze do Turbo-tec na regeneracje wtedy masz gwarancje na 2 lata. Tylko ze u nich podstawowa regeneracja kosztuje 900 zl netto o ile dobrze sie orientuje :|



Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » wt cze 02, 2009 14:35

ja mam wlasnie znajomego ktory ma taki silnik jak kolega w tym poście i tez chce zalozyc turbine od ARL-a bo jego AJM sie konczy i w zwiazku z tym mam pytanie: czy po zalozeniu turbiny od ARL do AJM bez korekt softu czy turbina bedzie miala odczuwalnego laga czy bedzie podobnie wstawala jak ta AJM ??

sorry za OT :pub:


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 02, 2009 14:51

ja mam wlasnie znajomego ktory ma taki silnik jak kolega w tym poście i tez chce zalozyc turbine od ARL-a bo jego AJM sie konczy i w zwiazku z tym mam pytanie: czy po zalozeniu turbiny od ARL do AJM bez korekt softu czy turbina bedzie miala odczuwalnego laga czy bedzie podobnie wstawala jak ta AJM ??

sorry za OT :pub:
ja u siebie w AFNie miałem VNT15 (czyli taką jak ma AJM mniej więcej) , potem załozyłem AWX, a następnie hybryde AWX/ARL i nie zauwazyłem żeby poźniej wstawała, turbina zawsze pompowała tyle ile miała zadane, co do laga to róznica jest minimalna dla mnie praktycznie pomijalna



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości