norma 505.01. a 505.05 czy wielka rożnica

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lalapo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 15:03
Lokalizacja: kraków

norma 505.01. a 505.05 czy wielka rożnica

Post autor: lalapo » ndz sie 10, 2008 20:29

WITAM.Mam pytanie zalałem silnik tdi na pompowtryskach olejem Mobil turbo disel 10w połsyntetyk ponieważ ma przejechane 150tyś jest przywieziony z niemiec i nie wiem jaki był wcześniej wlany.Przeczytałem na forum że powinienem zalać olejem z normą 505.01. a ten olej co wlałem ma normę 505.05. wcześniej nie wiedziałem o tych normach czy powinienem go wymienić?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: norma 505.01. a 505.05 czy wielka rożnica

Post autor: doggie » ndz sie 10, 2008 21:15

lalapo pisze:WITAM.Mam pytanie zalałem silnik tdi na pompowtryskach olejem Mobil turbo disel 10w połsyntetyk ponieważ ma przejechane 150tyś jest przywieziony z niemiec i nie wiem jaki był wcześniej wlany.Przeczytałem na forum że powinienem zalać olejem z normą 505.01. a ten olej co wlałem ma normę 505.05. wcześniej nie wiedziałem o tych normach czy powinienem go wymienić?
to wielkii błąd, do silnika PD leje się olej z normą 505.01! A dlaczego półsyntetyk, z tym przebiegiem jak najbardziej lej pełen syntetyk, conajmniej 5W a nie 10W



adamplut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw mar 13, 2008 22:54
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: adamplut » ndz sie 10, 2008 21:23

Ja mam od pół roku czwórke na pompkach i też zalałem 10W40 półsyntetyk Castrol magnatec i jezdże , wzsystko jest ok silnik chodzi tak samo jak poprzednio. Co prawda też zalałem ten olej z niewiedzy, ale poczekam do kolejnej wymiany



Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » ndz sie 10, 2008 21:27

W sumie nic wielkiego nie powinno się dziać , z tego co czytam na forum to niektórzy leją zwykłe oleje bez specyfikacji do pompowtrysków i jezdzą nie narzekając...
Ale jak z żywotnością silnika który jest zalany "zwykłym" olejem przeznaczonym do "zwykłych" diesli zamiast olejem ze słynną specyfikacją VW i systemem ESP?? W książce Korpa przy rubryce "wymiana oleju silnikowego" jest napisane cytuje:

"Do silników wysokoprężnych powinno się używać TYLKO oleju zgodnego z normą
VW 50 500 , VW 50 000 albo VW 50 101 (przy Longlife Service -VW506 00 ). Volkswagen dopuszcza użycie innych olejów tylko w wyjątkowych przypadkach - np.mała dolewka między wymianami ale może to jednak prowadzić do pogorszenia właściwości oleju a tym samym uszkodzenia jakże czułych pompowtrysków..."

Pozdrawiam!


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz sie 10, 2008 21:29

adamplut pisze:Ja mam od pół roku czwórke na pompkach i też zalałem 10W40 półsyntetyk Castrol magnatec i jezdże , wzsystko jest ok silnik chodzi tak samo jak poprzednio. Co prawda też zalałem ten olej z niewiedzy, ale poczekam do kolejnej wymiany
pewnie że będzie OK, ale jak silnik jest w dobrym stanie to lepiej lać 5W



Awatar użytkownika
lalapo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 15:03
Lokalizacja: kraków

norma 505.01. a 505.05 czy wielka rożnica

Post autor: lalapo » pn sie 11, 2008 13:36

Dziękuję za odpowiedzi wymienię ten olej tylko mam pytanie na jaki? jaki olej ma tą normę 505.01 bo nawet syntetyczne oleje 5w castrol mają norme 505.05 zalałem 10w ponieważ słyszałem że jak ma przejechane 150tyś to już nie warto lać syntetyczny tylko półsyntetyczny.Nie wiem czy dużo bierze oleju ponieważ zrobiłem dopiero 1000km był sprowadzony z niemiec nie wiem jaki był wcześniej wlany na bagnecie było minimum to pewnie bierze olej ile to nie wiem ,ale sie tym nie martwie ponieważ każdy disel bierze olej tylko niedużo jeszcze ostatni przegląd był w niemczech przy 130 tys
Ostatnio zmieniony pn sie 11, 2008 13:43 przez lalapo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn sie 11, 2008 15:10

każdy producent ma w ofercie 505,01. wystarczy pojść do sklepu i zapytać. castrola niektórzy nie polecają, motul jest ok, valvolinejest ok


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
lalapo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 15:03
Lokalizacja: kraków

norma 505.01. a 505.05 czy wielka rożnica

Post autor: lalapo » pn sie 11, 2008 16:18

czy mogę wymienić olej półsyntetyk na syntetyk zrobiłem z 1000km na półsyntetyku niewiem jaki był wcześniej wlany jak kupiłem to na bagnecie było min ostatni przegląd był przy 130tyś a teraz jest 150tyś czyli przez 20tyś ubyło cały bagnet CZY PÓŁSYNTETYKI MAJA TE NORME 505.01 CZY TYLKO SYNTETYKI
Ostatnio zmieniony pn sie 11, 2008 16:26 przez lalapo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn sie 11, 2008 17:13

masz lac 5w40 505.01 dotarlo??? i nie interesuj sie czy to syntetyk czy nie, bo dla ciebie widze bez znaczenia, czy auto ma 3 czy 5 kol.

i nie zadawaj pytan czy mozesz zalac jakis olej, skoro musisz go lac, bo producent zaleca.

:grrr:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pn sie 11, 2008 17:18

w pompowtryskach powienin być zalany olej 5W40 norma 505.01
dlaczego ? sam się dowiedziałem od jednego tunera

podobno jest wałek który nie ma smarowania przy oleju innym niz ten 5w40 i jakiś czas będzie chodziło, działało ale jak przyjdzie zima to ten wałek na sucho chodzi zanim olej się rozgrzeje i dotrze do tego wałka, a koszta naprawy są troche wyższe o tego oleju
sam kiedyś zalałem 10w40, po zdobyciu wiedzy przeskoczyłem (po 15tyś użytkowania) na 5w40 motula specifica i odpókać w niemalowane nie bierze oleju i pracuje auto idealnie


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn sie 11, 2008 20:36

kulon-x pisze:...Podobno jest wałek który nie ma smarowania przy oleju innym niz ten 5w40 i jakiś czas będzie chodziło, działało ale jak przyjdzie zima to ten wałek na sucho chodzi zanim olej się rozgrzeje i dotrze do tego wałka, a koszta naprawy są troche wyższe o tego oleju...
Ten wałek to jest po prostu wałek rozrządu, który napędza nie tylko zawory ssące i wydechowe, ale także pompowtryskiwacze! Pomyśl dlaczego producenci tacy jak VW, czy Audi robią własne specyfikacje na oleje silnikowe, jeśli jeden wałek napędza 8 lub 16 zaworów i 4 pompowtryskiwacze (tj. max. 20 krzywek na długości ok. 40cm). Napęd zaworów to jest pikuś w porównaniu do napędu pompowtryskiwaczy. Pompowtryskiwacz musi wytworzyć ciśnienie paliwa nawet do 2000 barów, przy niewielkim ruchu dźwigni.
Zwykłe oleje, oraz te bez odpowiedniej specyfikacji VW nie potrafią sobie poradzić z odpowiednim nasmarowaniem krzywki wałka rozrządu i rolki do niej przylegającej jak też innych elementów współpracujących. Najprościej mówiąc, cienki film olejowy, który zapewnia "zwykły olej" zostaje po prostu "wyprasowany" spod krzywki wałka i następuje brak odpowiedniego smarowania. Olej ze specyfikacją zapobiega temu zjawisku.

Poczytaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompowtryskiwacz
http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n ... f_2016.xml
http://zss.pl/~moto/fotografie/prace_dy ... kiwacz.pdf
i jeszcze to:
http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_pr ... treet.html
Pozdrawiam.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Bajdurek100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 21:11
Lokalizacja: Polska

Post autor: Bajdurek100 » pn sie 11, 2008 20:50

Nie ma wielkiej różnicy w dokładnej specyfikacji oleju.
Ja jezdze na 10W40 i jest oki.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn sie 11, 2008 21:07

Bajdurek100 pisze:Nie ma wielkiej różnicy w dokładnej specyfikacji oleju.
Ja jezdze na 10W40 i jest oki.
mówię ci że jesteś w błędzie, to jest jak w tej reklamie: "prawie" robi wielką różnicę.
Ostatnio zmieniony pn sie 11, 2008 21:09 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn sie 11, 2008 22:06

Bajdurek100 pisze:...Nie ma wielkiej różnicy w dokładnej specyfikacji oleju.
Ja jezdze na 10W40 i jest oki...
To poczytaj o Audi 2.5 TDI z początków produkcji jak kończyły silniki po wymianie oleju. Wymiana czterech wałków rozrządu i sześciu pompowtryskiwaczy. Koszt ok. 10.000 zł. Decyzja należy do Was...


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 81 gości