Zapewne część z Was kojarzy stary znany projekt - srebrną A3 8L 1.8Tq seria K03s na LPG 262Km 400Nm.


Nadszedł czas na A3 8P 2.0TFSI AXX quattro 200Km 280Nm w serii.


A-trójka 8P kontynuuje tradycje starej legendy 8L i dostała ten sam wzór felg:
Ronal 18cali + Opony Michelin Pilot SPORT 3 225/40R18
AXX został dopieszczony 'po mojemu'
Zacząłem od podstaw:
Olej Millers, filtry oleju i powietrza + kabinowy Bosch/Mann , napinacz rozrządu + łańcuch SWAG.



Następnie rewizja pompy wysokiego ciśnienia, popychacza pompy wysokiego ciśnienia, a także krzywki wałka ssącego - wszystko jak nowe, brak konieczności wymiany choćby samego popychacza- wszystko dzięki serwisowaniu auta do 2014r w ASO Audi.
Następnie pomierzyłem serie, okazało się że jest padnięty zawór DV. Po wymianie zaworu DV auto wypluło 205Km i 295Nm

Całkiem nieźle jak na serie, ale mnie to nie zadowoliło.
Kolektor dolotowy OUT i czyszczenie dolotu z nagaru charakterystycznego dla TFSI.
Późna noc zaczynamy zabawe

Po mozolnym rozbieraniu , kolektor zdjęty, można zacząć czyszczenie

Zastałem taki oto widok

Po wielu godzinach walki z nagarem całość poskładana z należytą starannością

Ponowne pomiary serii zowocowały mocą 217-218KM i 298-301Nm widać ile daje wyczyszczony dolot , poniżej wykres najsłabszego pomiaru po czyszczeniu

Potem było juz z górki downpipe...
Fmic....

Seria vs STOCK


Po montażu

Taki wynik na K03 doładowaniu 1.25bara w piku , 0.7bara @6000rpm.

Obecnie zamontowałem
-Turbo K04 z S3 8P 265KM BHZ,
-Wtryski S3 ,
Narazie nie było czasu stroić z ciekwości tylko shamowane to co jest na booscie 1bar@6000rpm -> 300KM/400NM
Wykres

Tak przyśpiesza
https://www.youtube.com/watch?v=S6rN_yN ... e=youtu.be
Niedługo pełny STAGE 3 i strojenie