Audi TT 20VT 300+
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
Audi TT 20VT 300+
Histora tego audi zaczela sie tak naprawde w Czechowicach-Dziedzicach u kolegi GTO z firmy Digitun... Samochod trafil tam na modyfikacje silnikowe ktore mialy na celu przekroczenie 300km . Seryjnie samochod posiadal jednostke 1,8t 20v AJQ i u Krzyska zostal poddany nastepujacym modyfikacja :
- nowe turbo Garrett gt2871r
- nowy kolektor wydechowy ATP
- wtryskiwacze Siemens 630cc dlugie
- wydech ze stali nierdzewnej dp 3" i cala reszta 2,5" na dwoch przelotach
- FMIC plus caly dolot z nierdzewki , polaczony zlaczkami Samco
- adaptacja obudowy przeplywomierza z audi S3
- calosc zestrojona na na seryjnym ECU z AJQ
Tak mniej wiecej to wygladalo http://digitun.pl/content/view/27/26/
I tak pierwszy wlasciciel tt zrobil ok 5 tys km samochodem. Audi pojawilo sie na allegro i kolega nie mogl sie powstrzymac zeby ja kupic... i pojechalismy do pl po niego .
Po zakupie samochodu zrobilismy nim ok 1000km po Polsce i wracajac do de samochod byl mocno upalany ... po dotarciu do miasta w ktorym obecnie mieszkam czyli po przebyciu kolejnego 1000km , czekaly juz dwa samochody zeby sie sprobowac z nowym nabytkiem kolegi .. kolega bez namyslu poscigal sie z paroma autami ..po czym wsiadl i pojechal do swojego domu oddalonego o 300km od nas... niestety nie pomyslal ani przez chwile o tym ze w samochodzie nie zostal zamontowany czujnik temp. spalin "EGT" o ktorym "GTO naturalnie wspominal i zaznaczyl ze powinno cos takego jak najszybciej znalesc sie w tt" ... i upalal samochod przez dalsze 300km...az nagle samochod sie wysypal.... tzn poprostu nie chcial jechac dalej i kopcilo sie z wydechu . Kolega zadzwonil do mnie w nocy i poinformowal mnie o calym zajsciu ... Na drugi dzien po odebraniu samochodu ..spakowalismy sie i pojechalismy obadac sytuacje ... po zmierzeniu kompresji okazalo sie ze na trzecim cylindrze poprostu jej nie ma wcale . Wiec sciagnelismy glowice i zastalismy taki o to widok
Zorganizowalismy inny uzywany sielnik z polski ,ale juz o oznaczeniu AGU czyli z lepsza glowica i zakupilsmy inny kolektor ssacy tez z AGU
Motor byl kupiony w zadziwiajaco niskiej cenie wiec bylismy ciekawi czy wogole odpali ... i odziwo odpalil . Po tym calym incydencie samochod zostal wyposarzony dodatkowo w czujnik EGT i Bosst z firmy STRI, zeby nie doszlo ponownie do podobnej sytuacji . Audi bylo renimowane jak najtanszym kosztem ze wzgledu na to ze silnik wypalil sie praktycznie pare dni po zakupie .
Minal ponad rok i wlascicielowi TT zaczelo brakowac mocy tym bardziej ze calosc podzespolow jest w stanie dac wiecej niz bylo obecnie ... Wiec pierwszy pomysl jaki padl to zakup kutych korbowodow zeby bylo bezpieczniej .Wlasciciel kupil rowniez nowe sprzeglo speca na 6 klockach,zostaly zakupione walki ADR z silnika wolnossacego plus nowy napinacz lancuszka i nowy lancuszek oraz wszystkie czesci ktore byly potrzebne do przeprowadzenia zabiegu w naszej malej firmie . Zostaslo rowniez zakupione kolo jednomasowe z g60 228mm ktore mialo zastapic orginalnego dwumasa z silnika AJQ... Samochod w zeszlym miesiacu dotarl do nas i wlasciciel dal nam sporo czasu na to wszystko poniewaz zalezalo mu na tym aby wszystko zostalo zrobione starannie i bez pospiechu . Kiedy sciagnelismy glowice ,doznalismy lekkiego szoku ...kanaly wodne w glowicy byly w oplakanym stanie
Zapadla wiec decyzja o zalozeniu innej dobrej glowicy tym razem o oznaczeniu AEB
No i pozniej poszlo juz z gorki ..pare fotek z prac nad silnikiem
Siatka elastyczna na wydechu poddala sie i nastapila koniecznosc wymiany na nowa ,mocniejsza dwuwarstwowa
A tak prezentuje sie samochod po jego zlozeniu , wlasciciel tt zadbal jeszcze o nowe obrecze 19" bbs rs o bardzo niskiej masie bo ok 9,5kg plus nowe opony yokohama s-drive
Caly zakres kolejnych modyfikacji mechanicznych tzn wymiana korbowodow,wymiana glowicy, planowanie glowicy, przetoczenie kola zamachowego,zalozenie nowego sprzegla,wymiana walkow wymiana siatki elastycznej na dp jak i zarowno wymiany podstawowych podzespolow takich jak pasek rozrzadu , swiec, pompy wody,napinacza, rolek ,lancuszka na walkach rozrzadu, napinacza lancuszka,pompy cisnienia oleju,uszczelka pod glowice ,pasek klinowy zostaly dokonane w naszej malej firmie "G&G"
Teraz czekamy z niecierpliwoscia na kolejne strojenie samochodu oczywiscie przez Krzyska z firmy "Digitun". Zalozenia jakie chcemy osiagnac to 1,5bara doladowanie przy stosunkwo nisko ustawionym limiterze ,aby nie pozrywalo seryjnych zaworow w glowicy . Mamy nadzieje ze strojenie odbedzie sie pod koniec bierzacego miesiaca lub na samym poczatku nowego ... oczywiscie nowy wynik postaram sie jak najszybciej dodac do tematu .
- nowe turbo Garrett gt2871r
- nowy kolektor wydechowy ATP
- wtryskiwacze Siemens 630cc dlugie
- wydech ze stali nierdzewnej dp 3" i cala reszta 2,5" na dwoch przelotach
- FMIC plus caly dolot z nierdzewki , polaczony zlaczkami Samco
- adaptacja obudowy przeplywomierza z audi S3
- calosc zestrojona na na seryjnym ECU z AJQ
Tak mniej wiecej to wygladalo http://digitun.pl/content/view/27/26/
I tak pierwszy wlasciciel tt zrobil ok 5 tys km samochodem. Audi pojawilo sie na allegro i kolega nie mogl sie powstrzymac zeby ja kupic... i pojechalismy do pl po niego .
Po zakupie samochodu zrobilismy nim ok 1000km po Polsce i wracajac do de samochod byl mocno upalany ... po dotarciu do miasta w ktorym obecnie mieszkam czyli po przebyciu kolejnego 1000km , czekaly juz dwa samochody zeby sie sprobowac z nowym nabytkiem kolegi .. kolega bez namyslu poscigal sie z paroma autami ..po czym wsiadl i pojechal do swojego domu oddalonego o 300km od nas... niestety nie pomyslal ani przez chwile o tym ze w samochodzie nie zostal zamontowany czujnik temp. spalin "EGT" o ktorym "GTO naturalnie wspominal i zaznaczyl ze powinno cos takego jak najszybciej znalesc sie w tt" ... i upalal samochod przez dalsze 300km...az nagle samochod sie wysypal.... tzn poprostu nie chcial jechac dalej i kopcilo sie z wydechu . Kolega zadzwonil do mnie w nocy i poinformowal mnie o calym zajsciu ... Na drugi dzien po odebraniu samochodu ..spakowalismy sie i pojechalismy obadac sytuacje ... po zmierzeniu kompresji okazalo sie ze na trzecim cylindrze poprostu jej nie ma wcale . Wiec sciagnelismy glowice i zastalismy taki o to widok
Zorganizowalismy inny uzywany sielnik z polski ,ale juz o oznaczeniu AGU czyli z lepsza glowica i zakupilsmy inny kolektor ssacy tez z AGU
Motor byl kupiony w zadziwiajaco niskiej cenie wiec bylismy ciekawi czy wogole odpali ... i odziwo odpalil . Po tym calym incydencie samochod zostal wyposarzony dodatkowo w czujnik EGT i Bosst z firmy STRI, zeby nie doszlo ponownie do podobnej sytuacji . Audi bylo renimowane jak najtanszym kosztem ze wzgledu na to ze silnik wypalil sie praktycznie pare dni po zakupie .
Minal ponad rok i wlascicielowi TT zaczelo brakowac mocy tym bardziej ze calosc podzespolow jest w stanie dac wiecej niz bylo obecnie ... Wiec pierwszy pomysl jaki padl to zakup kutych korbowodow zeby bylo bezpieczniej .Wlasciciel kupil rowniez nowe sprzeglo speca na 6 klockach,zostaly zakupione walki ADR z silnika wolnossacego plus nowy napinacz lancuszka i nowy lancuszek oraz wszystkie czesci ktore byly potrzebne do przeprowadzenia zabiegu w naszej malej firmie . Zostaslo rowniez zakupione kolo jednomasowe z g60 228mm ktore mialo zastapic orginalnego dwumasa z silnika AJQ... Samochod w zeszlym miesiacu dotarl do nas i wlasciciel dal nam sporo czasu na to wszystko poniewaz zalezalo mu na tym aby wszystko zostalo zrobione starannie i bez pospiechu . Kiedy sciagnelismy glowice ,doznalismy lekkiego szoku ...kanaly wodne w glowicy byly w oplakanym stanie
Zapadla wiec decyzja o zalozeniu innej dobrej glowicy tym razem o oznaczeniu AEB
No i pozniej poszlo juz z gorki ..pare fotek z prac nad silnikiem
Siatka elastyczna na wydechu poddala sie i nastapila koniecznosc wymiany na nowa ,mocniejsza dwuwarstwowa
A tak prezentuje sie samochod po jego zlozeniu , wlasciciel tt zadbal jeszcze o nowe obrecze 19" bbs rs o bardzo niskiej masie bo ok 9,5kg plus nowe opony yokohama s-drive
Caly zakres kolejnych modyfikacji mechanicznych tzn wymiana korbowodow,wymiana glowicy, planowanie glowicy, przetoczenie kola zamachowego,zalozenie nowego sprzegla,wymiana walkow wymiana siatki elastycznej na dp jak i zarowno wymiany podstawowych podzespolow takich jak pasek rozrzadu , swiec, pompy wody,napinacza, rolek ,lancuszka na walkach rozrzadu, napinacza lancuszka,pompy cisnienia oleju,uszczelka pod glowice ,pasek klinowy zostaly dokonane w naszej malej firmie "G&G"
Teraz czekamy z niecierpliwoscia na kolejne strojenie samochodu oczywiscie przez Krzyska z firmy "Digitun". Zalozenia jakie chcemy osiagnac to 1,5bara doladowanie przy stosunkwo nisko ustawionym limiterze ,aby nie pozrywalo seryjnych zaworow w glowicy . Mamy nadzieje ze strojenie odbedzie sie pod koniec bierzacego miesiaca lub na samym poczatku nowego ... oczywiscie nowy wynik postaram sie jak najszybciej dodac do tematu .
Ostatnio zmieniony czw lip 08, 2010 18:37 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
- Adrian1989
- Łysy z Brazzers
- Posty: 7800
- Rejestracja: wt mar 25, 2008 16:22
- Lokalizacja: Słupsko/Wieluń EWI
- Kontakt:
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
spoko...moze sie i ty skusisz na chipa.... GTO pod koniec miesiaca ma sie pojawic w Hattingenarab82 pisze:musze sie wybrac kiedys do tej waszej "malej" firmy
WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
tak jak pisalem wczesniej , nie ma jakis specjalnych planow co do mocy...wlasciciela w zupelnosci zadowoli cos ok 350km ,a tyle powinno sie udac zrobic ,wyjdzie troche mniej tez nie bedzie tragediiJakie kunie planujecie osiągnąć?
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 11:14 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
latac nie bedzie ,ale cos by sie to lepiej odpychaloarab82 pisze:u mnie to sam wiesz ze gowna bata nie ukrecisz
jak sie nic nie wysra przy strojeniu to prac dalszych narazie nie bedzie ... mechanicznie auto jest przygotowanemarianmk2 pisze:Czekamy na dalsze prace,no i oczywiśćie strojenie
WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
- Rafalek114
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 22:06
- Lokalizacja: Kedzierzyn-Kozle
- Kontakt:
audi dostalo nowy gwint z weitec-a ... i co najwazniejsze jest dokoksowane, auto jedzie bardzo ladnie ... EGT w maksie 920stopni , AFR 11,6 na samej gorze
samochod zostal zaopatrzony w jeszcze jeden ciekawy gadzet ... tzn dokladka w tylnym zderzaku z wersji r32
samochod zostal zaopatrzony w jeszcze jeden ciekawy gadzet ... tzn dokladka w tylnym zderzaku z wersji r32
Ostatnio zmieniony pt lip 09, 2010 16:29 przez Rafalek114, łącznie zmieniany 2 razy.
WWW.DIGITUN.PL
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
2011 - Najmocniejsze 20vt w Polsce na me7.5 631km/725nm
2014 - golf 35 edition 20tfsi na k04 - 402km / 505 nm
2014 - Jedno z najmocniejszych 20vt w Europie 826 km / 867 nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości