Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr sty 16, 2008 23:54

MrGarfield skoro masz MK4 i silnik ALH lub AGR to i kostka pewnie też 10-cio pinowa i w związku z tym mam pytanie pod które piny się w tej kostce podpiąłeś bo u mnie na 2 i 3 ten rezystor nie działa.



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » czw sty 17, 2008 09:41

twardy,

mysle ze pomysl z reduktorem jesli nie najlepszy.


1. na reduktorze ustawiasz cis. jakie chcez miec za reduktorem niezaleznie jakie cis. jest przed reduktorem czyli ze jak ustawisz na reduktorze np. 0,8 bar to teoretycznie jesli cis. przed reduktorem bedzie:
- ponizej 0,8 to za bedzie takiesamo , wejscie = wyjscie
- = 0,8 to za bedzie tez 0,8
- wieksze niz 0,8 to za = 0,8

ale to wszystko jest tylko teoretycznie bo w praktyce te reduktory to dosc mocno plywaja ( tzn. skoki cis. za reduktorem ~ +- 20% to normalka )

Pozatym musialbys taki reduktor troche przerobic zeby robil to co chcez czyli w calym zakresie cis. redukowal o np 0,2bar. tzn

wejscie np. 0,6 wyjscie 0,4
---"---- 1,0 ---"----- 0,8
bo chyba o to ci chodzi.

2. dla tak niskich cis. to najlepiej nadawal by sie reduktor o duzej - b. duzej powiezchni przepony czyli cos takiego jak np. do gazu Propan/Butan.

A wiec dochodzi wielkosc i sposob montazu. Najlepiej przepona pionowo.

Tylko tak sie zastanawiam po co to robic jak mozna duzo prosciej i niezawodniej


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw sty 17, 2008 14:10

voss, dokładnie napisałes tak ja myśle , po co takie kombinacje , no chyba po to żeby sprawdzic czy można :grin:
mam w pracy kilka katalogów i kilka ksiezek z pneumatyki , musze dokładniej poczytac i poszukać czy którys by sie nadał . Zastanawia mnie tylko czy jeśli uzyskało by sie juz te 0,2 bara wiecej czy było by to odczuwalne :bajer:

[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 13:17 ]
a chciałem jeszcze dopisać
dokładniej to chodziło mi o to że jak cisniesz to na manometrze masz 1,2 (overbost)
po chwili ECU redukuje cisnienie poprzez N75 na 0,8 bara , chiałbym za posrednictwem reduktora oszukać komp i dłużej cieszyc sie overbostem.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » czw sty 17, 2008 14:35

twardy,

samo podniesienie cis. doladowania nie daje nic i napewno nie bedzie odczowalne.

Cis. podnosi sie po to by zwiekszyc masse powietrza / skok a to zkolei pozwala na spalewnie wiekszej ilosci paliwa.

A wiec ziekszasz cis. doladowania, wtedy mozesz zwiekszyc dawke ( np. jeszcze mniejsza wartosc rezystorka ) i masz wieksza moc.

Zwiekszysz dawke bez zwiekszenia cis. doladowania ( massy powietrza ) zacznie dymic.

0,2bar to wcale nie malo, mysle ze nawet dosc duzo , szczegolnie jesli juz teraz masz overbost do 1,2 ( tzn 2200 mbar absolutne ) to zastanawiam sie ile bedziesz mial faktycznie jak oszukasz kompa i dolozysz jeszcze z 200mbar. dojdziesz do 2400 mbar lub nawet powyzej ?? i ile ta twoja turbawka to wytrzyma ??

na marginesie, w softach czesto podnosi sie cis. doladowania tak w granicach +150mbar to uznawane jest za bezpieczne.


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw sty 17, 2008 14:55

voss pisze:i ile ta twoja turbawka to wytrzyma ??
własnie , szczególnie że teraz autem jeżdzi żonka a ma ciężka noge :grin:
dzieki voss, nie pierwszy raz pomogłes :pub:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » czw sty 17, 2008 18:07

w swoim prawie 2letnim posiadaniu diesla przetestowalem zaworki/oporniki/tanie chipy z potencjometrem/walke z filtrami/tanie chipy i uwazam ze to zmarnowany czas w trakcie ktorego mozna do kina pojsc.

Ostatecznie zmienilem wtryski turbo pompe komputer mam normalny program i ciesze sie moca ktora i tak nie jest osiagalna przy tanich przerobkach...

i tez uwazam ze tanio i dobrze sie nie da :)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw sty 17, 2008 18:10

RobeQ pisze:Ostatecznie zmienilem wtryski turbo pompe komputer mam normalny program i ciesze sie moca ktora i tak nie jest osiagalna przy tanich przerobkach...
no panie i ile wydałeś :?: kilka tyś . zł
To jest temat dla tych co nie mają za dużo $ a chcą mieć trochę więcej mocy



Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » pt sty 18, 2008 11:46

RobeQ pisze:w swoim prawie 2letnim posiadaniu diesla przetestowalem zaworki/oporniki/tanie chipy z potencjometrem/walke z filtrami/tanie chipy i uwazam ze to zmarnowany czas w trakcie ktorego mozna do kina pojsc.

Ostatecznie zmienilem wtryski turbo pompe komputer mam normalny program i ciesze sie moca ktora i tak nie jest osiagalna przy tanich przerobkach...

i tez uwazam ze tanio i dobrze sie nie da :)
zobacz na temat.. to tuning za 10gr no moze zlotych a nie 10 tys...



RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » pt sty 18, 2008 13:18

maroTdi pisze:
RobeQ pisze:w swoim prawie 2letnim posiadaniu diesla przetestowalem zaworki/oporniki/tanie chipy z potencjometrem/walke z filtrami/tanie chipy i uwazam ze to zmarnowany czas w trakcie ktorego mozna do kina pojsc.

Ostatecznie zmienilem wtryski turbo pompe komputer mam normalny program i ciesze sie moca ktora i tak nie jest osiagalna przy tanich przerobkach...

i tez uwazam ze tanio i dobrze sie nie da :)
zobacz na temat.. to tuning za 10gr no moze zlotych a nie 10 tys...
powiem tak widzialem silnik przelany paliwem ktore sie nie dopalalo i to co zrobilem jest tansze od silnika.
Co do 10tysi to jest to duzo tansze :
wtryski 600
turbo wiem ze mozna od 500-1300 do wyboru do koloru
- fimc 400
- pompa za cene przekladki
- komp z afn za 50
- remap jak kto chce do wyboru do koloru zarowno ceny jak i jakosc ;]

Aczkolwiek tak jak mowie tez przechodzilem przez etap opornikow boxow mbc i innych ciekawych wynalazkow tylko wszystko to mialo jakies dziwne powiazania albo za bardzo kopcil albo dziwnie pracowal albo za duzo palil albo za slaby byl. wiem jaki to jest temat ale moze wypowiedz nakieruje kogos na inna droge podnoszenia mocy. Tak sie tylko wypowiadam ;]



Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » pt sty 18, 2008 13:43

no tak tyle ze na to musisz dac 5tys.. a niektorzy za tyle to maja auta..



karolp1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sty 16, 2008 13:09
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: karolp1 » pt sty 18, 2008 22:14

mam pytanie czy jak mam przeplywke boscha i nastawnik potencjometryczny to moge taki oporniczek podłączyc????



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt sty 18, 2008 22:26

karolp1 pisze:mam pytanie czy jak mam przeplywke boscha i nastawnik potencjometryczny to moge taki oporniczek podłączyc????
Gdybys przeczytal caly temat wiedzialbys ze nie.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » sob sty 19, 2008 14:25

Panowie mam taki pomysł zeby zamiast zaworu zbijającego cisnienie o te 0,2 bar
mozna zastosowac by zwezke venturiego i tam gdzie jest nakmniejszy przekruj
wstawic wyjscie wezyka do ecu.
Ogólnie jesto stosowane w lpg jako mikser.
ciekaw jestem jaki bu to dało efekt , oczywiscie zwezka nie moze byc zbyt mała zeby dochodiło wystarzająco powietrza



MrGarfield
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sty 15, 2008 12:08
Lokalizacja: Śląsk

DO SZTOMEL

Post autor: MrGarfield » sob sty 19, 2008 17:37

Sztomel pisze:MrGarfield skoro masz MK4 i silnik ALH lub AGR to i kostka pewnie też 10-cio pinowa i w związku z tym mam pytanie pod które piny się w tej kostce podpiąłeś bo u mnie na 2 i 3 ten rezystor nie działa.
Słuchaj SZTOMEL nie pamietam ile mam pinow chyba 10 tak jak mówisz i wpinałem się pomiedzy 2 i 3 pin

[ Dodano: 19 Sty 2008 16:44 ]
EEEEJ GOLFIARZE mam prośbę wiem ze nie na temat bym musiał założyć nowego posta, lecz czy ktoś wie jak zmodyfikowac wydech by było ładne brzmienie, lecz takie ze jak bede jechał 200 km to bym swoje myśli mógł usłyszeć, niezbyt uciążliwy delikatny pomruk

Znajomy mówił coś o Blaszkach w rurze wydechowej ustawionych mniej wiecej tak

_______________________

l
l l
_______________________

l <- to blaszki

czy to działa ? i jak to zrobić ma ktoś jakiegoś linka ?
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 17:45 przez MrGarfield, łącznie zmieniany 3 razy.


HAND - Have a Nice Day :)


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=514347bfeb51f431][img]http://images34.fotosik.pl/108/514347bfeb51f431m.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości