Tunning 1z za 10 gr. fotoporada
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
twardy,
mysle ze pomysl z reduktorem jesli nie najlepszy.
1. na reduktorze ustawiasz cis. jakie chcez miec za reduktorem niezaleznie jakie cis. jest przed reduktorem czyli ze jak ustawisz na reduktorze np. 0,8 bar to teoretycznie jesli cis. przed reduktorem bedzie:
- ponizej 0,8 to za bedzie takiesamo , wejscie = wyjscie
- = 0,8 to za bedzie tez 0,8
- wieksze niz 0,8 to za = 0,8
ale to wszystko jest tylko teoretycznie bo w praktyce te reduktory to dosc mocno plywaja ( tzn. skoki cis. za reduktorem ~ +- 20% to normalka )
Pozatym musialbys taki reduktor troche przerobic zeby robil to co chcez czyli w calym zakresie cis. redukowal o np 0,2bar. tzn
wejscie np. 0,6 wyjscie 0,4
---"---- 1,0 ---"----- 0,8
bo chyba o to ci chodzi.
2. dla tak niskich cis. to najlepiej nadawal by sie reduktor o duzej - b. duzej powiezchni przepony czyli cos takiego jak np. do gazu Propan/Butan.
A wiec dochodzi wielkosc i sposob montazu. Najlepiej przepona pionowo.
Tylko tak sie zastanawiam po co to robic jak mozna duzo prosciej i niezawodniej
mysle ze pomysl z reduktorem jesli nie najlepszy.
1. na reduktorze ustawiasz cis. jakie chcez miec za reduktorem niezaleznie jakie cis. jest przed reduktorem czyli ze jak ustawisz na reduktorze np. 0,8 bar to teoretycznie jesli cis. przed reduktorem bedzie:
- ponizej 0,8 to za bedzie takiesamo , wejscie = wyjscie
- = 0,8 to za bedzie tez 0,8
- wieksze niz 0,8 to za = 0,8
ale to wszystko jest tylko teoretycznie bo w praktyce te reduktory to dosc mocno plywaja ( tzn. skoki cis. za reduktorem ~ +- 20% to normalka )
Pozatym musialbys taki reduktor troche przerobic zeby robil to co chcez czyli w calym zakresie cis. redukowal o np 0,2bar. tzn
wejscie np. 0,6 wyjscie 0,4
---"---- 1,0 ---"----- 0,8
bo chyba o to ci chodzi.
2. dla tak niskich cis. to najlepiej nadawal by sie reduktor o duzej - b. duzej powiezchni przepony czyli cos takiego jak np. do gazu Propan/Butan.
A wiec dochodzi wielkosc i sposob montazu. Najlepiej przepona pionowo.
Tylko tak sie zastanawiam po co to robic jak mozna duzo prosciej i niezawodniej
pozdr.
voss
voss
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
voss, dokładnie napisałes tak ja myśle , po co takie kombinacje , no chyba po to żeby sprawdzic czy można
mam w pracy kilka katalogów i kilka ksiezek z pneumatyki , musze dokładniej poczytac i poszukać czy którys by sie nadał . Zastanawia mnie tylko czy jeśli uzyskało by sie juz te 0,2 bara wiecej czy było by to odczuwalne
[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 13:17 ]
a chciałem jeszcze dopisać
dokładniej to chodziło mi o to że jak cisniesz to na manometrze masz 1,2 (overbost)
po chwili ECU redukuje cisnienie poprzez N75 na 0,8 bara , chiałbym za posrednictwem reduktora oszukać komp i dłużej cieszyc sie overbostem.
mam w pracy kilka katalogów i kilka ksiezek z pneumatyki , musze dokładniej poczytac i poszukać czy którys by sie nadał . Zastanawia mnie tylko czy jeśli uzyskało by sie juz te 0,2 bara wiecej czy było by to odczuwalne
[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 13:17 ]
a chciałem jeszcze dopisać
dokładniej to chodziło mi o to że jak cisniesz to na manometrze masz 1,2 (overbost)
po chwili ECU redukuje cisnienie poprzez N75 na 0,8 bara , chiałbym za posrednictwem reduktora oszukać komp i dłużej cieszyc sie overbostem.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
twardy,
samo podniesienie cis. doladowania nie daje nic i napewno nie bedzie odczowalne.
Cis. podnosi sie po to by zwiekszyc masse powietrza / skok a to zkolei pozwala na spalewnie wiekszej ilosci paliwa.
A wiec ziekszasz cis. doladowania, wtedy mozesz zwiekszyc dawke ( np. jeszcze mniejsza wartosc rezystorka ) i masz wieksza moc.
Zwiekszysz dawke bez zwiekszenia cis. doladowania ( massy powietrza ) zacznie dymic.
0,2bar to wcale nie malo, mysle ze nawet dosc duzo , szczegolnie jesli juz teraz masz overbost do 1,2 ( tzn 2200 mbar absolutne ) to zastanawiam sie ile bedziesz mial faktycznie jak oszukasz kompa i dolozysz jeszcze z 200mbar. dojdziesz do 2400 mbar lub nawet powyzej ?? i ile ta twoja turbawka to wytrzyma ??
na marginesie, w softach czesto podnosi sie cis. doladowania tak w granicach +150mbar to uznawane jest za bezpieczne.
samo podniesienie cis. doladowania nie daje nic i napewno nie bedzie odczowalne.
Cis. podnosi sie po to by zwiekszyc masse powietrza / skok a to zkolei pozwala na spalewnie wiekszej ilosci paliwa.
A wiec ziekszasz cis. doladowania, wtedy mozesz zwiekszyc dawke ( np. jeszcze mniejsza wartosc rezystorka ) i masz wieksza moc.
Zwiekszysz dawke bez zwiekszenia cis. doladowania ( massy powietrza ) zacznie dymic.
0,2bar to wcale nie malo, mysle ze nawet dosc duzo , szczegolnie jesli juz teraz masz overbost do 1,2 ( tzn 2200 mbar absolutne ) to zastanawiam sie ile bedziesz mial faktycznie jak oszukasz kompa i dolozysz jeszcze z 200mbar. dojdziesz do 2400 mbar lub nawet powyzej ?? i ile ta twoja turbawka to wytrzyma ??
na marginesie, w softach czesto podnosi sie cis. doladowania tak w granicach +150mbar to uznawane jest za bezpieczne.
pozdr.
voss
voss
w swoim prawie 2letnim posiadaniu diesla przetestowalem zaworki/oporniki/tanie chipy z potencjometrem/walke z filtrami/tanie chipy i uwazam ze to zmarnowany czas w trakcie ktorego mozna do kina pojsc.
Ostatecznie zmienilem wtryski turbo pompe komputer mam normalny program i ciesze sie moca ktora i tak nie jest osiagalna przy tanich przerobkach...
i tez uwazam ze tanio i dobrze sie nie da
Ostatecznie zmienilem wtryski turbo pompe komputer mam normalny program i ciesze sie moca ktora i tak nie jest osiagalna przy tanich przerobkach...
i tez uwazam ze tanio i dobrze sie nie da
zobacz na temat.. to tuning za 10gr no moze zlotych a nie 10 tys...RobeQ pisze:w swoim prawie 2letnim posiadaniu diesla przetestowalem zaworki/oporniki/tanie chipy z potencjometrem/walke z filtrami/tanie chipy i uwazam ze to zmarnowany czas w trakcie ktorego mozna do kina pojsc.
Ostatecznie zmienilem wtryski turbo pompe komputer mam normalny program i ciesze sie moca ktora i tak nie jest osiagalna przy tanich przerobkach...
i tez uwazam ze tanio i dobrze sie nie da
powiem tak widzialem silnik przelany paliwem ktore sie nie dopalalo i to co zrobilem jest tansze od silnika.maroTdi pisze:zobacz na temat.. to tuning za 10gr no moze zlotych a nie 10 tys...RobeQ pisze:w swoim prawie 2letnim posiadaniu diesla przetestowalem zaworki/oporniki/tanie chipy z potencjometrem/walke z filtrami/tanie chipy i uwazam ze to zmarnowany czas w trakcie ktorego mozna do kina pojsc.
Ostatecznie zmienilem wtryski turbo pompe komputer mam normalny program i ciesze sie moca ktora i tak nie jest osiagalna przy tanich przerobkach...
i tez uwazam ze tanio i dobrze sie nie da
Co do 10tysi to jest to duzo tansze :
wtryski 600
turbo wiem ze mozna od 500-1300 do wyboru do koloru
- fimc 400
- pompa za cene przekladki
- komp z afn za 50
- remap jak kto chce do wyboru do koloru zarowno ceny jak i jakosc ;]
Aczkolwiek tak jak mowie tez przechodzilem przez etap opornikow boxow mbc i innych ciekawych wynalazkow tylko wszystko to mialo jakies dziwne powiazania albo za bardzo kopcil albo dziwnie pracowal albo za duzo palil albo za slaby byl. wiem jaki to jest temat ale moze wypowiedz nakieruje kogos na inna droge podnoszenia mocy. Tak sie tylko wypowiadam ;]
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Gdybys przeczytal caly temat wiedzialbys ze nie.karolp1 pisze:mam pytanie czy jak mam przeplywke boscha i nastawnik potencjometryczny to moge taki oporniczek podłączyc????
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
Panowie mam taki pomysł zeby zamiast zaworu zbijającego cisnienie o te 0,2 bar
mozna zastosowac by zwezke venturiego i tam gdzie jest nakmniejszy przekruj
wstawic wyjscie wezyka do ecu.
Ogólnie jesto stosowane w lpg jako mikser.
ciekaw jestem jaki bu to dało efekt , oczywiscie zwezka nie moze byc zbyt mała zeby dochodiło wystarzająco powietrza
mozna zastosowac by zwezke venturiego i tam gdzie jest nakmniejszy przekruj
wstawic wyjscie wezyka do ecu.
Ogólnie jesto stosowane w lpg jako mikser.
ciekaw jestem jaki bu to dało efekt , oczywiscie zwezka nie moze byc zbyt mała zeby dochodiło wystarzająco powietrza
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt sty 15, 2008 12:08
- Lokalizacja: Śląsk
DO SZTOMEL
Słuchaj SZTOMEL nie pamietam ile mam pinow chyba 10 tak jak mówisz i wpinałem się pomiedzy 2 i 3 pinSztomel pisze:MrGarfield skoro masz MK4 i silnik ALH lub AGR to i kostka pewnie też 10-cio pinowa i w związku z tym mam pytanie pod które piny się w tej kostce podpiąłeś bo u mnie na 2 i 3 ten rezystor nie działa.
[ Dodano: 19 Sty 2008 16:44 ]
EEEEJ GOLFIARZE mam prośbę wiem ze nie na temat bym musiał założyć nowego posta, lecz czy ktoś wie jak zmodyfikowac wydech by było ładne brzmienie, lecz takie ze jak bede jechał 200 km to bym swoje myśli mógł usłyszeć, niezbyt uciążliwy delikatny pomruk
Znajomy mówił coś o Blaszkach w rurze wydechowej ustawionych mniej wiecej tak
_______________________
l
l l
_______________________
l <- to blaszki
czy to działa ? i jak to zrobić ma ktoś jakiegoś linka ?
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 17:45 przez MrGarfield, łącznie zmieniany 3 razy.
HAND - Have a Nice Day :)
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=514347bfeb51f431][img]http://images34.fotosik.pl/108/514347bfeb51f431m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=514347bfeb51f431][img]http://images34.fotosik.pl/108/514347bfeb51f431m.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości