Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » czw kwie 12, 2007 21:46

tantoszewski pisze:chec zastosowac 360ohm
EE mi sie wydaje że 390 wystarczy :D i tak czuć większe spalanie a włączam go sporadycznie :) Mówie Ci zainwestuj w Uysego ja tez to zrobię jak znajde prace.... bo właśnie kończę szkołę średnią hehehe


---------- Passat -----------

tantoszewski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 11, 2007 17:09
Lokalizacja: KUTNO
Kontakt:

Post autor: tantoszewski » czw kwie 12, 2007 22:05

hehe no własnie i to jest podstawowy problem kasa.wiem ze Usysy zna sie na rzeczy.ale trzeba wykombinowac kaski i go odwiedzic narazie pozostaje opornik choc wydaje mi sie że to ryzykowna sprawa.pozdro



Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » czw kwie 12, 2007 22:35

tantoszewski pisze:wydaje mi sie że to ryzykowna sprawa
A mi sie wydaje że używanie go sporadycznie nie zadziała negatywnie :D POZDRO


---------- Passat -----------

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt kwie 13, 2007 11:14

mikolo pisze:zmienilem z 394 na 390 i przestalo szarpac
Na pewno nie ma to zwiazku z szarpaniem. Tolerancja normalnych opornikow to 5%, wiec jak kupisz 2 oporniki po 390 OHm to jeden moze mien w rzeczywistosci np. 380 a drugi 400 OHm. Takze sama zasada dzialania nie powoduje zadnych naglych skokow przy zmianie o 4 OHm. Raczej miales gdzies zly styk z poprzednim opornikiem lub poprzedni opornik byl uszkodzony (mial zly styk z koncowek lutowniczych do warstwy oporowej).



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt kwie 13, 2007 12:52

nie wiem czy Ci to pomoże jak lece na V biegu 140 km/h ~3000rpm i jade ze stałą prędkością to mam ~0,3-0,4 Bara

[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 15:16 ]
w ogóle jak sie jedzie ze stałą prędkością to ciśnienie jest 0,2 do 0,4 bara
_________________
No własnie tak jak u mnie , czyli wszystko ok. dzieki. :bigok:
Pisałes kiedyś że wskaznik jest dobrym ekonomizerem , jak to rozumiesz ?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt kwie 13, 2007 13:27

twardy pisze:Pisałes kiedyś że wskaznik jest dobrym ekonomizerem , jak to rozumiesz ?
jak nie przekraczasz 0,5 bara to jeździsz ekonomicznie ;) i delikatnie

ja tak jeżdżę.... dopóki olej nie przekroczy 70 st C :) :bigok:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt kwie 13, 2007 13:37

Aha .
ja patrze na wskaznik temp płynu , jak osiągnie 90 wtedy rura :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

tantoszewski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 11, 2007 17:09
Lokalizacja: KUTNO
Kontakt:

Post autor: tantoszewski » pt kwie 13, 2007 20:18

panowie ja mam u siebie 390 ohm i zauwazyłem nie zawsze sie to zdarza ale czasem gdy silnik pracuje na wolnych obrotach czuc delikatne poszarpywanie silnikiem zdarza sie to bardzo sporadycznie lecz to zauwazyłem raz po ostrym kilowaniu potem na wolnych poczułem szarpanie około 5 sek i przestało.i jakby gdy na biegu hamujemy silnikiem lekkie bardzo słabo wyczuwalne poszarpywanie.czym to moze byc spowodowane i czy nie stanie sie nic złego z silnikiem.podzrawiam a jak u was?



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt kwie 13, 2007 20:22

U mnie też sie tak zdaza , na biegu jałowym po wlaczeniu rezystorka obroty ida o 920 na 940 rpm i niekiedy troche faluja . Cos tak jak w benzynie przy niesprawnej sondzie lambda :)


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
mikolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt mar 09, 2007 21:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mikolo » pt kwie 13, 2007 20:52

cowboy pisze:dopóki olej nie przekroczy 70 st C
A jaka terperature wskazuje wtedy wskaznik plunu chlodniczego??

[ Dodano: 13 Kwi 2007 20:55 ]
twardy pisze:U mnie też sie tak zdaza , na biegu jałowym po wlaczeniu rezystorka obroty ida o 920 na 940 rpm i niekiedy troche faluja . Cos tak jak w benzynie przy niesprawnej sondzie lambda
A u mnie to sie sprzeglo zfajczylo :( na III biegu jak mu wciskam od niskich obrotow to sprzeglo nie daje rady :( Miesiac kilowania i po zabawie :P



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt kwie 13, 2007 21:11

twardy pisze:U mnie też sie tak zdaza , na biegu jałowym po wlaczeniu rezystorka obroty ida o 920 na 940 rpm i
i u mnie nie faluja a silnik pracuje jakby ciszej i tak nie drzy jak bez oporu :)

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt kwie 13, 2007 22:33

twardy pisze:U mnie też sie tak zdaza , na biegu jałowym po wlaczeniu rezystorka obroty ida o 920 na 940 rpm i niekiedy troche faluja
U mnie nie falują , owszem obroty trochę wzrastają i to wszystko :) , co do przerywania ......mój powód w podpisie :) :dol:



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pt kwie 13, 2007 23:01

napisze dziesiejsze spostrzezenia odnosnie oporu przewodu itp.
Ktos wczesniej napisal ze przewod i przelacznik nie maja nic do zwiekszenia oporu....
Dzis jak na stale sobie montowalem psrtyczek to przypomnialem sobie to i sprawdzilem. Prawda jest taka ze kabel daje dodatkowe 6ohm a przelacznik 4ohm.Wiec sumujac wychodzi 10ohm. No i teraz jesli ktos chce miec na 400ohm opor zorbiony to musi kupic opornik 390ohm...A jesli sobei nie wezmie pod uwage oporu kabla i przelacznika to bedzie myslal ze ma 400 a w rzeczywistosci bedzie mial 410 co juz daje inna dawke paliwa....
Dobrze mowie? :satan:


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt kwie 13, 2007 23:08

olek256 pisze:Prawda jest taka ze kabel daje dodatkowe 6ohm a przelacznik 4ohm
zależy od przełącznika i kabla....
olek256 pisze:...A jesli sobei nie wezmie pod uwage oporu kabla i przelacznika to bedzie myslal ze ma 400 a w rzeczywistosci bedzie mial 410 co juz daje inna dawke paliwa....
minimalnie mniejszą



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości