Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz kwie 08, 2007 21:19

damcio151 odezwij sie do mnie na gg lub podaj na prw swoj nr to pogadamy bez nabijania postow :)

bede dzis wieczorem na gg


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn kwie 09, 2007 00:23

Adamm pisze:norma dla opornika i nawet nie wiem czy to mozna norma nazwac, ale nie dziwcie sie sie takie jaja sa, w koncu sie auto oszukuje
Oszukuje, ale w sposob 'ciagly', nie ma powodu do szarpania. Przynajmniej u mnie nic nie szarpalo, jezdzilem z opornikiem 3 miesiace, delikatnie i ostro i nigdy nic nie szarpalo, obroty jalowe zawsze dokladnie 903, zero dymienia, lekki wzrost zuzycia paliwa (w koncu wieksze dawki). Teraz z chipem i dosc 'ostrymi' mapami tez zero dymienia.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 09, 2007 00:39

oszukuje w sposob ciagly - ok
ale zawyza dawke i w pewnych sytuacjach z powodu jej za wysokiej wartosci poszarpuje (tak samo jak ustawisz wysoka dawke nastawnikem na zimnym silniku)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pn kwie 09, 2007 09:10

to ja sie przypomne...zna ktos odpowiedz na to pytanie?
olek256 pisze:pwiedzy ze jade sobie na autostradzie.mam wylaczony opornik. powiedzmy ze dochodze do 190km/h i dalej juz nie chce isc. czy moge wtedy wlaczyc opornik? Jak dlugo moge na nim jechac?
Generalnie chodzi mi o to ze jak dlugo mozna jednorazowo jezdzic z wlaczonym opornikiem w zakresiie 3000-4500obr? Jak czesto moge to powtarzac?


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 09, 2007 09:28

to ja sie przypomne...zna ktos odpowiedz na to pytanie?

olek256 napisał/a:
pwiedzy ze jade sobie na autostradzie.mam wylaczony opornik. powiedzmy ze dochodze do 190km/h i dalej juz nie chce isc. czy moge wtedy wlaczyc opornik? Jak dlugo moge na nim jechac?
Generalnie chodzi mi o to ze jak dlugo mozna jednorazowo jezdzic z wlaczonym opornikiem w zakresiie 3000-4500obr? Jak czesto moge to powtarzac?
jak jedziesz 190 to auto chodzi na wysokich obrotach a wtedy jak wlaczysz opornik to pompa jeszcze strasznego kopa dostanie, wiec dlugo Ci tak nie pociagnie.

ja nie polecam dlugich jazd na tym

wlaczaj na wolnych na rozgrzanym silniku jak chcesz sie scignac (jesli juz chcesz uzywac opornika)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32794
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn kwie 09, 2007 09:30

na to pytanie można tylko gdybać więc nie oczekuj odpowiedzi podpartej instrukcją serwisową :bajer:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pn kwie 09, 2007 09:53

Adamm pisze:wlaczaj na wolnych na rozgrzanym silniku jak chcesz sie scignac (jesli juz chcesz uzywac opornika)
wiem juz ze nie wolno wlaczac podczas butowania tylko na wolnych obrotach, wnioskue tez ze jak bez opornika dojade 180km/h i bede go chcial wlaczyc to moze sie cos uszkodzic...(?), a gdyby od zera na wlaczonym oporniku jechac i do tych 200km/h?wtedy nic sie nei stanie? Ktos wczesniej pisal o osiagach ze bez opornika idzie mu 180 a z opornikiem kolo 200....Generalnie chyba chodzi o to ze nie wolno wlaczac podczas jazdy na wysokich obrotach?
Adamm pisze:ja nie polecam dlugich jazd na tym
czyli po prostu maly kill i wylaczam? a nastepna proba dopiero po nastu kilometrach?

No i jak to jest z tymi wysokimi obrotami? jak dlugo mozna jezdzic z opornikiem na wysokich obrotach?Testowal to juz ktos?

No i sedno sprawy.Skoro opornik "zastepuje" chip ECU, to dlaczego mozna z virusem jezdzic caly czas a z opornikiem jest to szkodliwe?

p.s. zabieram sie za usuniecie katalizatora.mam nadzieje ze da to pare KM....


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 09, 2007 10:36

olek256 pisze:No i sedno sprawy.Skoro opornik "zastepuje" chip ECU, to dlaczego mozna z virusem jezdzic caly czas a z opornikiem jest to szkodliwe?
hehe padlem jak to przeczytalem :panna: kto Ci takich glupot nagadal??

opornik oszukuje ECU i zwieksza dawke paliwa !! (przy standardowej 4 mg opornik 440 ohm robi 1mg!!! a to juz bardzo duzo (ja maks ustawiam 3mg)
olek256 pisze:p.s. zabieram sie za usuniecie katalizatora.mam nadzieje ze da to pare KM...
na to tez bym bardzo nie liczyl jesli kat nie jest zabity, wywalenie kata nie dodaje KM co najwyzej je przywraca
pamietaj tylko ze na kacie mozna zarobic wiec go nikomu nie oddawaj


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32794
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn kwie 09, 2007 10:40

Skoro opornik "zastepuje" chip ECU
chyba na onecie tego sie dowiedziałeś :bajer:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pn kwie 09, 2007 10:47

Adamm pisze:kto Ci takich glupot nagadal??
djtom pisze:chyba na onecie tego sie dowiedziałeś
kurcze :| no wywnioskowalem to z tych wszystkich wypowiedzi od poczatku tego tematu........
Adamm pisze:opornik oszukuje ECU i zwieksza dawke paliwa !! (przy standardowej 4 mg opornik 440 ohm robi 1mg!!! a to juz bardzo duzo (ja maks ustawiam 3mg)
nie rozumiem.piszez ze opornik zwieksza(!) dawke paliwa ze standartowych 4 na 1mg? Z tego wynika ze zmniejsza...A wogole jest jakis przelicznik na ohmy i wartosc mg?To ile przy 400ohm bedzie wynosila dawka?
Adamm pisze:pamietaj tylko ze na kacie mozna zarobic wiec go nikomu nie oddawaj
tego tez nie rozumiem....myslalem ze jak go wywale i wspawam tlumnik kato podobny to go sprzedam i wlasnie w ten sposob zarobie....o to Ci chyba chodzilo ? :P


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 09, 2007 10:50

olek256 pisze:nie rozumiem.piszez ze opornik zwieksza(!) dawke paliwa ze standartowych 4 na 1mg? Z tego wynika ze zmniejsza...A wogole jest jakis przelicznik na ohmy i wartosc mg?To ile przy 400ohm bedzie wynosila dawka?
im mniejsza wartosc mg to wieksza dawka :)

3 to maks ( zdorwe dla auta)
przelicznika nie ma, duzo zalezy od tego jaka masz obecnie dawke
olek256 pisze: tego tez nie rozumiem....myslalem ze jak go wywale i wspawam tlumnik kato podobny to go sprzedam i wlasnie w ten sposob zarobie....o to Ci chyba chodzilo ?
no chodzilo mi o to ze kata wycinasz i sprzedajesz :) z tym nieoddawaniem nikomu, chodzilo mi o to zebys za free nie oddal :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn kwie 09, 2007 11:07

olek256 pisze:Skoro opornik "zastepuje" chip ECU, to dlaczego mozna z virusem jezdzic caly czas a z opornikiem jest to szkodliwe?
Opornik nie zastepuje tylko oszukuje:) Mozna jezdzic z jednym i drugim stale (firmy niemieckie produkujace rozne chipboxy, w tym takie z opornikiem, produkuja tylko w wersji do stalego zamontowania, a niektore maja wieloletnie doswiadczenie). Szkodliwosc obu rozwiazan jest taka sama i polega wylacznie na zwiekszeniu mocy - a przez to zwiekszeniu zuzycia roznych elementow, nie tylko silnika ale i calego przeniesienia napedu (sprzeglo, przeguby, skrzynia itd.) To prosta fizyka - wieksze sily to wieksze zuzycie i wieksze ryzyko gwaltownej awarii (zlamanie, zerwanie itp). Poza tym nie ma innych szkodliwych efektow, chyba ze przesadzisz z opornikiem i dawki beda tak duze ze wiekszosc paliwa poleci niespalona do rury wydechowej:) Wtedy moze stac sie kilka rzeczy. Oczywiscie ze opornik bardziej zuzywa pompe, turbo itd. ale chip tak samo.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pn kwie 09, 2007 11:40

dziechu pisze:Oczywiscie ze opornik bardziej zuzywa pompe, turbo itd. ale chip tak samo.
dokladnie ale z opornikiemn mozna to jeszcze jakos kontrolowac ;)
Adamm pisze:duzo zalezy od tego jaka masz obecnie dawke
czyli klania sie VAG?
U siebie ustawilem jak na razie na 400ohm.Mysle ze tragedii nie bedzie jak sobie z tym pojezdze trosze czesciej przy bucie....


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
mikolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt mar 09, 2007 21:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mikolo » pn kwie 09, 2007 12:11

olek256 pisze:dokladnie ale z opornikiemn mozna to jeszcze jakos kontrolowac
Mysle, ze z oporniczkiem wlasnie nie da sie tego kontrolowac bo program sterowania silnikiem jest napisany pod konkretna dawke paliwa i cisnienie turbo itd. Jak masz opornik to nie wiadomo jakie temperatury osiagaja komory spalania a napewni wyzsze gdyz przy tej samej dawce powietrza musi sie spalic wiecej paliwa. Stosujac chip dawki te sa dobierane w miare bezpiecznie i program jest modyfikowany a nie oszukiwany.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości