[MK3 1Z] Tuning 1z za "przysłowiowe" 10gr C.D.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Tzighan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 09:19
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Tzighan » śr wrz 02, 2009 12:13

Szacuneczek koledzy,
dzięki powyższemu tematowi, postanowiłem sobie tanim kosztem "podrasować" moją białą strzałę. Prostym sposobem wziąłem włącznik i potencjometr, połączyłem styki 2 i 3 i z bananem na gębie oraz delikatną tremą pojechałem na lotnisko. Tam włączyłem "doładowanie" :-) i skręcając powolutku potencjometr czekałem na zmiany w kulturze pracy silnika, kiedy już zaczął delikatnie podskakiwać i nierówno pracować, przestałem i delikatnie zwiększyłem opór. Wyszło mi że najlepiej radzi sobie dokładnie na 1005 Ohm...
...no i cóż mogłem zrobić później? - bucior i starałem się zaobserwować różnicę, w sumie to nawet nie musiałem się starać, jest ona odczuwalna, szczególnie w niższym zakresie obrotów, coś jakby zniwelowanie dziury turbo. Bardzo praktyczna rzecz przy wyprzedzaniu.

PS.: Nie ma czegoś jeszcze w tym stylu co mogłoby podnieść dynamikę TDI małym kosztem?

Dzięki chłopaki za powyższy temacik.
Tzighan
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 12:26 przez Tzighan, łącznie zmieniany 1 raz.


Tzighan

Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » śr wrz 02, 2009 13:27

Nie zamierzam stosowac opornika, ale tak sie zastanawialem swego czasu-ile wynosi opor na pinach przelacznika do podgrzewania foteli w MKIV? Bylby stock-look:)



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw wrz 03, 2009 09:45

Sorry za małe OT ale mam pytanie dotyczące 1Z: jak odróżnić, czy ECU to MSA 15 czy 12??



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw wrz 03, 2009 10:12

Po numerze sterownika, po jego obudowie, wreszcie po jednostkach jakie odczytujesz na vagu w blokach pomiarowych


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw wrz 03, 2009 11:12

Po numerze sterownika, po jego obudowie
tzn która obudowa to który??



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw wrz 03, 2009 12:31

Plastikowa to 8bit, a metalowa/aluminiowa to 16bit.
Np. 028 906 021BF i chyba jedyny 16bit w golfie 3


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » sob wrz 05, 2009 20:52

Fakt, a AHU na pewno jest 16 bitowy z końcówka ...
chyba jedyny 16bit w golfie 3
W AFNie był chyba DF...ale mogę się mylić.. :helm:



Awatar użytkownika
RyKa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 602
Rejestracja: śr gru 28, 2005 11:17
Lokalizacja: PGS
Kontakt:

Post autor: RyKa » pt lis 06, 2009 14:02

Koledzy oporniczek mam już dłuższy czas założony.
Nie wiem czy ktoś wspominał czy nie ale ostatnio wpadł mi pomysł aby spróbować auto odpalić na mrozie z włączonym opornikiem.
I co się okazało?-Pali o wiele szybciej!
Nie, że ciężko mi odpalał zawsze ale musiał obrócic raz przynajmniej, teraz jest "strzał" i chodzi.
Spróbujcie czy u was również wspomaga to odpalanie.
Pozdrawiam


OCEŃ MOJEGO VARIANTA :
viewtopic.php?t=111720" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Tzighan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 09:19
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Tzighan » pt lis 06, 2009 14:29

Kolego Ryka, masz rację, to samo zaobserwowałem u siebie, znawcą nie jestem, ale jest to pewnie kwestia otrzymania przez silnik większej dawki paliwa, a w rezultacie większej "mocy uderzeniowej" :D

Pozdrawiam


Tzighan

Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

Awatar użytkownika
RyKa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 602
Rejestracja: śr gru 28, 2005 11:17
Lokalizacja: PGS
Kontakt:

Post autor: RyKa » pt lis 06, 2009 14:34

dokładnie, tylko zawsze w jeździe włączałem, nie pomyślałem że może korzystnie wpływać na rozruch :)
Dobre w czasie wielkich mrozów-taka dopałka :bigok:


OCEŃ MOJEGO VARIANTA :
viewtopic.php?t=111720" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Tzighan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 09:19
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Tzighan » pt lis 06, 2009 14:36

Pytanie tylko, czy on wówczas nie dostaje zbyt dużego strzała i czy nie ma to jakiś konsekwencji na podzespołach silnika... :-k


Tzighan

Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

Awatar użytkownika
RyKa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 602
Rejestracja: śr gru 28, 2005 11:17
Lokalizacja: PGS
Kontakt:

Post autor: RyKa » pt lis 06, 2009 14:40

Tzighan,
ciężko mi powiedzieć, uważam że nie ale może znawcy się wypowiedzą


OCEŃ MOJEGO VARIANTA :
viewtopic.php?t=111720" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

xx

Post autor: jaro789 » pt lis 06, 2009 19:13

panowie a co myślicie o oszukaniu impulsu wychodzącego z map sensora??
do Obrazek

zawsze dochodzi do niego 5v a na wyjściu jest w zależności od ciśnienia
tylko pytanie czy jest taki opornik co zmiejszy wartość o 0,27volta
obliczałem i to jest 200mbar

co wy o tym myślicie

[ Dodano: 06 Lis 2009 18:14 ]
tu są dwa sensory
2.5bar z vp
i 3bar z pd



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » pt lis 06, 2009 19:17

panowie a co myślicie o oszukaniu impulsu wychodzącego z map sensora??
Mam to u siebie :)
Na zegarze analogowym pokazuje większe ciśnienie ale nie jest to tak bardzo odczuwalne...
poczytaj sobie to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=105
tu jest wszystko napisane co i jak :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 13 gości