[MK3 1Z] Tuning 1z za "przysłowiowe" 10gr C.D.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Szacuneczek koledzy,
dzięki powyższemu tematowi, postanowiłem sobie tanim kosztem "podrasować" moją białą strzałę. Prostym sposobem wziąłem włącznik i potencjometr, połączyłem styki 2 i 3 i z bananem na gębie oraz delikatną tremą pojechałem na lotnisko. Tam włączyłem "doładowanie" i skręcając powolutku potencjometr czekałem na zmiany w kulturze pracy silnika, kiedy już zaczął delikatnie podskakiwać i nierówno pracować, przestałem i delikatnie zwiększyłem opór. Wyszło mi że najlepiej radzi sobie dokładnie na 1005 Ohm...
...no i cóż mogłem zrobić później? - bucior i starałem się zaobserwować różnicę, w sumie to nawet nie musiałem się starać, jest ona odczuwalna, szczególnie w niższym zakresie obrotów, coś jakby zniwelowanie dziury turbo. Bardzo praktyczna rzecz przy wyprzedzaniu.
PS.: Nie ma czegoś jeszcze w tym stylu co mogłoby podnieść dynamikę TDI małym kosztem?
Dzięki chłopaki za powyższy temacik.
Tzighan
dzięki powyższemu tematowi, postanowiłem sobie tanim kosztem "podrasować" moją białą strzałę. Prostym sposobem wziąłem włącznik i potencjometr, połączyłem styki 2 i 3 i z bananem na gębie oraz delikatną tremą pojechałem na lotnisko. Tam włączyłem "doładowanie" i skręcając powolutku potencjometr czekałem na zmiany w kulturze pracy silnika, kiedy już zaczął delikatnie podskakiwać i nierówno pracować, przestałem i delikatnie zwiększyłem opór. Wyszło mi że najlepiej radzi sobie dokładnie na 1005 Ohm...
...no i cóż mogłem zrobić później? - bucior i starałem się zaobserwować różnicę, w sumie to nawet nie musiałem się starać, jest ona odczuwalna, szczególnie w niższym zakresie obrotów, coś jakby zniwelowanie dziury turbo. Bardzo praktyczna rzecz przy wyprzedzaniu.
PS.: Nie ma czegoś jeszcze w tym stylu co mogłoby podnieść dynamikę TDI małym kosztem?
Dzięki chłopaki za powyższy temacik.
Tzighan
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 12:26 przez Tzighan, łącznie zmieniany 1 raz.
Tzighan
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
Koledzy oporniczek mam już dłuższy czas założony.
Nie wiem czy ktoś wspominał czy nie ale ostatnio wpadł mi pomysł aby spróbować auto odpalić na mrozie z włączonym opornikiem.
I co się okazało?-Pali o wiele szybciej!
Nie, że ciężko mi odpalał zawsze ale musiał obrócic raz przynajmniej, teraz jest "strzał" i chodzi.
Spróbujcie czy u was również wspomaga to odpalanie.
Pozdrawiam
Nie wiem czy ktoś wspominał czy nie ale ostatnio wpadł mi pomysł aby spróbować auto odpalić na mrozie z włączonym opornikiem.
I co się okazało?-Pali o wiele szybciej!
Nie, że ciężko mi odpalał zawsze ale musiał obrócic raz przynajmniej, teraz jest "strzał" i chodzi.
Spróbujcie czy u was również wspomaga to odpalanie.
Pozdrawiam
Kolego Ryka, masz rację, to samo zaobserwowałem u siebie, znawcą nie jestem, ale jest to pewnie kwestia otrzymania przez silnik większej dawki paliwa, a w rezultacie większej "mocy uderzeniowej"
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Tzighan
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]
xx
panowie a co myślicie o oszukaniu impulsu wychodzącego z map sensora??
do
zawsze dochodzi do niego 5v a na wyjściu jest w zależności od ciśnienia
tylko pytanie czy jest taki opornik co zmiejszy wartość o 0,27volta
obliczałem i to jest 200mbar
co wy o tym myślicie
[ Dodano: 06 Lis 2009 18:14 ]
tu są dwa sensory
2.5bar z vp
i 3bar z pd
do
zawsze dochodzi do niego 5v a na wyjściu jest w zależności od ciśnienia
tylko pytanie czy jest taki opornik co zmiejszy wartość o 0,27volta
obliczałem i to jest 200mbar
co wy o tym myślicie
[ Dodano: 06 Lis 2009 18:14 ]
tu są dwa sensory
2.5bar z vp
i 3bar z pd
Mam to u siebiepanowie a co myślicie o oszukaniu impulsu wychodzącego z map sensora??
Na zegarze analogowym pokazuje większe ciśnienie ale nie jest to tak bardzo odczuwalne...
poczytaj sobie to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=105
tu jest wszystko napisane co i jak
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 13 gości