Tuning 1z za 10 gr - powtórka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Wydaje mi sie ze nie wiecie co robicie:) Ten opornik o ktorym piszecie nie jest opornikiem dzielnika tylko opornikiem separujacym. Gdyby to byl dzielnik, to zeby zwiekszyc cisnienie o 20% nalezaloby zwiekszyc opor tez o 20%, czyli zamiast 10k - byloby 12k (chyba logiczne?). Tymczasem chcecie dac opornik 170% wiekszy:))) Tyle ze wejscie A/D jest wejsciem dynamicznym (opornosc zmienia sie w zaleznosci od warunkow, np. temp.) i tak samo bedzie zmienialo sie cisnienie. Robcie sobie co chcecie, ja juz nie bede sie w tym temacie odzywal:)
Dziechu przeczytaj jeszcze raz to co ja napisałemdziechu pisze:To nie jest opornik 10k!!! To jest opornik 30k. Wystarczy uwaznie przeczytac co napisalem pod zdjeciem. Czasem normalnie rece opadaja, tlumacze juz chyba piaty raz. Wydaje sie ze jak w poscie jest wiecej niz dwa zdania, to juz nikomu nie chce sie czytac. Napisalem dokladnie jak i co mozna zrobic, kto chce moze wykorzystac, kto nie chce niech robi jak mu sie podoba. Szkda tylko mojego czasu
ja pisze o oporniku 10k o zwiększaniu jego wartości do 27k - to info podałem jako pierwszy bo było sprawdzone, takie rozwiązanie juz działa u jednego z kolegów z forum
nie stresuj sie tak bardzo
pewnie tez mozna podmienić ten drugi oporniczek, jesli jest to dzielnik napięcia testowałes to na zywym organiźmie ?
[ Dodano: Sro Maj 30, 2007 21:14 ]
na jakiej podstawie twierdzisz że jest to zależnośc liniowa ?dziechu pisze:zeby zwiekszyc cisnienie o 20% nalezaloby zwiekszyc opor tez o 20%, czyli zamiast 10k - byloby 12k (chyba logiczne?).
że jeżeli zwiększysz oporność o 20% to zmienisz wartość cisnienia równiez o 20% ?
czy robiłes jakies testy, znasz ch-tyke cisnienia MAP sensora w funkcji rezystancji?
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Nie, ale ponad rok temu pisalem o oporniku dawki to wszyscy sie smiali. Tez wtedy pisalem ze w zasadzie latwo byloby w ten sposob oszukac czujnik cisnienia i jakos zainteresowanych nie bylo. A teraz ilu specjalistow sie znalazlo;) Moze warto czasem powazniej traktowac to co pisze?cowboy pisze:pewnie tez mozna podmienić ten drugi oporniczek, jesli jest to dzielnik napięcia testowałes to na zywym organiźmie ?
[ Dodano: 30 Maj 2007 21:20 ]
Tak, robilem wiele projektow z czujnikami cisnienia, roznymi typami, takze Bosch. Wszystkie znane mi czujniki cisnienia sa liniowe i nie widze powodu zeby mialyby byc inne - chyba ze ktos bardzo chce utrudnic sobie zycie. Ten czujnik jest czujnikiem napieciowym, nie rezystancynym (rezystancyjny mialby 2 koncowki). Daje on napiecie wyjsciowe LINIOWO proporcjonalne do cisnienia, takze pozostale elementy toru sa liniowe.cowboy pisze:na jakiej podstawie twierdzisz że jest to zależnośc liniowa ?
że jeżeli zwiększysz oporność o 20% to zmienisz wartość cisnienia równiez o 20% ?
czy robiłes jakies testy, znasz ch-tyke cisnienia MAP sensora w funkcji rezystancji?
dziechu, to mój ostatni post w tym temacie, bo nie mam zamiaru sie sprzeczac
napisze jeszcze raz jak sobie zwiekszyć cisnienie doładowania poprzez oszukanie ECU:
1. poszukaj w ECU opornika SMD 10k jedz po sciezce od srodkowego pina i MAP'a to go znajdziesz
2. wymiana na 18k podnosi cis. ~ 100 mbar na 27k o ~ 200 mbar
UWAGA - bo jak masz sensor tylko do 2000 mbar to takie sztuczki sie nieudaja i turbo może powiedzieć PA PA !!
2. stare sensory te do 2000 mBar mialy koncowke nr. na xxxxxxx204 -209 nowsze te do 2500 mBar mialy 210 -211
to tyle ode mnie...
kto chce wiedzić jak to zrobić w praktyce niech zapyta kolegi który juz to zrobił
ps. oszukiwanie sygnału przepływki nie ma za bardzo sensu - przypominam ze wartości w grupie 003 nie mówia o stanie przepływki tylko o wysterowaniu EGR-a - kondycję przepływki okresla grupa 008 i tam widac czy przepływka tnie dawke (którą i tak mamy oszukaną )
ps.ps. mozna tez oszukac kąt wtrysku z opornikiem..
napisze jeszcze raz jak sobie zwiekszyć cisnienie doładowania poprzez oszukanie ECU:
1. poszukaj w ECU opornika SMD 10k jedz po sciezce od srodkowego pina i MAP'a to go znajdziesz
2. wymiana na 18k podnosi cis. ~ 100 mbar na 27k o ~ 200 mbar
UWAGA - bo jak masz sensor tylko do 2000 mbar to takie sztuczki sie nieudaja i turbo może powiedzieć PA PA !!
2. stare sensory te do 2000 mBar mialy koncowke nr. na xxxxxxx204 -209 nowsze te do 2500 mBar mialy 210 -211
to tyle ode mnie...
kto chce wiedzić jak to zrobić w praktyce niech zapyta kolegi który juz to zrobił
ps. oszukiwanie sygnału przepływki nie ma za bardzo sensu - przypominam ze wartości w grupie 003 nie mówia o stanie przepływki tylko o wysterowaniu EGR-a - kondycję przepływki okresla grupa 008 i tam widac czy przepływka tnie dawke (którą i tak mamy oszukaną )
ps.ps. mozna tez oszukac kąt wtrysku z opornikiem..
widze że naprawde znasz sie na robocie zrobie to wg Twojego opisu i zdjęcia...wrazie jakby co poproszę Cię o pomoc w szukaniu nowej turbinkidziechu pisze:Tak, robilem wiele projektow z czujnikami cisnienia,
jak tylko to zrobie to napewno pstrykne kilka fotek wskaznika (przy obciążeniu) na różnych opornikach i Wam pokażę!tylko odrobina cierpliwości
cowboy, jak widze Ty też sensownie gadasz
tak naprawde to co opisujecie to jest według mnie prawie to samo!! rożni się jedynie sposobem montarzu(seregowo i równolegle)
według mnie, jesli chce się na stale to zrobić to żeby nie plątać się z kablami trzeba zrobic jak mówi cowboy!ale z drugiej strony,jesli np.ja chcę spróbować zrobić dwa ciśnienia (+0,1 i +0,2bara) to wygodniejszym sposobem jest sposób który opisał dziechu!
a co do rezystancji to Wasze są podobne...ale dla pewności sprawdzę obie kombinacje i zdam relację
Ostatnio zmieniony śr maja 30, 2007 21:43 przez barbiq, łącznie zmieniany 1 raz.
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Tu na zdjeciu to co jeszcze mam w domu po tych projektach, po lewej manometr z malym czujnikiem, po prawej czujnik Boscha, uzywany zreszta takze w samochodach. Nie kloce sie jezeli czegos nie jestem pewny, ale akurat w elektronice i strownikach przemyslowych moge sporo powiedziec i nie wydaje mi sie zeby ktos kto zrobil tak w swoim aucie, wiedzial co robi. Nie zawsze jest tak ze jezeli jakas prowizorka dziala przez tydzien, to bedzie dzialala przez 10lat. Oszukiwanie przeplywki oczywiscie ma sens, bo jak daje za niski sygnal (bo juz pada) i komp tnie dawke, to nawet opornik nie pomoze, chyba ze ktos chce miec jalowe obroty 2500.
[ Dodano: 30 Maj 2007 21:41 ]
P.S. Poza tym przy sumarycznej opornosci 27k i kablach do wylacznika nieekranowanych o dlugosci ponad 1m, indukowane zaklocenia moga siegac 1V, ciekawe jak na to bedzie reagowal ECU:)
[ Dodano: 30 Maj 2007 21:47 ]
Jeszcze raz przypominam, to co napisalem dotyczy sterownika z koncowka BF, nie wiem jak jest w innych.
szczerze mówiąc to już nie wiem jak na to wszystko patrzeć.
czyli według Ciebie urzywać tylko kabla ekranowanego??dziechu pisze:Poza tym przy sumarycznej opornosci 27k i kablach do wylacznika nieekranowanych o dlugosci ponad 1m, indukowane zaklocenia moga siegac 1V, ciekawe jak na to bedzie reagowal ECU:)
fakt szkoda tylko ze tak sie nie dadziechu pisze:Najlepiej to bezpiecznie, dobrze, tanio, profesjonalnie, smacznie i z lekkim usmiechem
[ Dodano: 01 Cze 2007 19:24 ]
a tak przy okazji podnoszenia cisnienia to jaki jest teoretyczny zapas turbo?? chodzi mi o max stale cisnienie?tak zeby mi czegos nie rozpruło!!??
[ Dodano: 01 Cze 2007 19:40 ]
aha,i jeszcze jedno! czy seryjny ic nadąży chłodzić? bo według mnie to on juz teraz nie wyrabia!! może lepszym rozwiązaniem byłoby to:
http://moto.allegro.pl/item199714908_to ... ooler.html
oczywiście wszystko (montaż i orurowanie) wykonane metodą garażowa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości