Chiptuning 1.9 tdi atd
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: śr paź 23, 2019 20:13
- Auto: GOLF IV 1.9 TDI
- Silnik: ATD
Chiptuning 1.9 tdi atd
Witam ma pytanie odnośnie zrobienia chip tuningu silnika 1.9tdi atd
po zmianie z seryjnej turbinie na ta z arl jakie mozna przewidiwac osiagi.
Oraz mam pytanie odnosnie samej turbiny czy pasuje bez przerobek.
Wiem tyle ze srednica wyjsci do intercolera jest inna.
Auto ma najechane 222000kkm pewne.
po zmianie z seryjnej turbinie na ta z arl jakie mozna przewidiwac osiagi.
Oraz mam pytanie odnosnie samej turbiny czy pasuje bez przerobek.
Wiem tyle ze srednica wyjsci do intercolera jest inna.
Auto ma najechane 222000kkm pewne.
-
- Ma gadane
- Posty: 181
- Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:18
- Lokalizacja: warszawa
- Auto: VW Golf IV TDI++, Octavia III Kombi.
- Silnik: ATD
Re: Chiptuning 1.9 tdi atd
Cześc, po zmianie turbiny ograniczać Cię będą pompki, bo są mało wydajne, po ich zmianie na ALki, bezpieczne 180 KM można mieć, ale warto wtedy zainwestować w frontowy IC. Na wyjsćie do IC to potrzebujesz czerwony wąż w kształcie "S"
Re: Chiptuning 1.9 tdi atd
Na seryjnych zdrowych pompkach realne 160-165 koni po zmianie pompek i dołożeniu fmic z tą turbina jest możliwe uzyskanie 190-195 koni.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: śr paź 23, 2019 20:13
- Auto: GOLF IV 1.9 TDI
- Silnik: ATD
Re: Chiptuning 1.9 tdi atd
Ok dzieki za odpowiedź a propo tych pompowtryskiwaczy to tez pasuje bez przerobek bo cos ostatnio moje bardzo halasuja i bipy skoczyly wydaje mi sie ze zasyfiły sie poprostu i ciezej chodza i cykaja mocniej moze weme jakis preparat do czyszczeni moze cos pomoze a jak nie to nowe tez wpadna .A i ten waz w ksztalecie litery S to gdzie szukać i co on dokladnie łaczy wyj z turbo z IC.
Re: Chiptuning 1.9 tdi atd
wąż można kupić albo w ASO ale cena 800zł odstrasza na wstępie, można kupić na OLX używkę, mi się udało wyrwać za śmieszny pieniądz, albo kupić w sklepie zamiennik, ale trzeba uważać, bo mój się rozleciał po 3 tygodniach... a no i w zamienniku trzeba uważać, bo często się trafia zła "mufka" i do turbiny go nie wsadzisz...
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: śr paź 23, 2019 20:13
- Auto: GOLF IV 1.9 TDI
- Silnik: ATD
Re: Chiptuning 1.9 tdi atd
Uchu za 800stow to ja ma turbo od arl ale dobra bede szukal uzywek.
A jeszcze pytanko odnosnie kolektora chcialbym wsadzic np od ASZ to podejfzie bez problemu i czy srednica z IC do kolektora tez bedzie pasowac czy musze kupywac jakis waz inny.
Wogule to fajnie ze ktos odpisuje bo zabrdzo o mojim silniku to nic nie pisze a jak juz cos to albo ze jest slaby gorszy od axr i wogule sie nie nadaje itp a na YT filmiki fabia 1.9tdi atd 190km 417nm.
A jeszcze pytanko odnosnie kolektora chcialbym wsadzic np od ASZ to podejfzie bez problemu i czy srednica z IC do kolektora tez bedzie pasowac czy musze kupywac jakis waz inny.
Wogule to fajnie ze ktos odpisuje bo zabrdzo o mojim silniku to nic nie pisze a jak juz cos to albo ze jest slaby gorszy od axr i wogule sie nie nadaje itp a na YT filmiki fabia 1.9tdi atd 190km 417nm.
-
- Ma gadane
- Posty: 181
- Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:18
- Lokalizacja: warszawa
- Auto: VW Golf IV TDI++, Octavia III Kombi.
- Silnik: ATD
Re: Chiptuning 1.9 tdi atd
Kolektor wejdzie bez problemu, tylko kupuj razem z EGRem i rurą do egr, gdyż jest inne mocowanie.
Re: Chiptuning 1.9 tdi atd
Kolektor sobie daruj. To jak idziesz w moce po 250-300 koni to sobie kolektor ładuj albo wyspawaj.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: śr paź 23, 2019 20:13
- Auto: GOLF IV 1.9 TDI
- Silnik: ATD
Re: Chiptuning 1.9 tdi atd
Ach czyli nie ma sensu kolektora zminiac przy moich zalozeniach bo widzisz oczywiscie sie naczytalem ze sie do niczego nie nadaje ten kolektor w mojej wersji.
Dobra dzięki za pomoc jak by co to bede pytał.
Re: Chiptuning 1.9 tdi atd
Nie zyskasz nim nawet jednego konia przy modach na moce 1xx koni. Nie ma sensu tego ruszać nawet za 30 zł to robiąc bo kolektor idzie za tyle nawet kupić od ASZ.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: śr paź 23, 2019 20:13
- Auto: GOLF IV 1.9 TDI
- Silnik: ATD
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: śr paź 23, 2019 20:13
- Auto: GOLF IV 1.9 TDI
- Silnik: ATD
Re: Chiptuning 1.9 tdi atd
A zapomnialem sie spytac jeszcze o dolot z arl ten alu bo mozna go prawie za nic dostac tylko pytanie wtedy o harmonijke czy pasuje do mojego MAF i czy jak bym musial zmienic przeplywke to vos trzeba przekodowywac w sterowniku.
Re: Chiptuning 1.9 tdi atd
Nic to nie da. Kolejny gadżet którym nic nie zyskujesz. Żeby mieć miejsce c to trzeba dać męskie turbo i tak samo wtryski które podleja paliwa. Przy już wydajniejszej turbinie ważny jest tylko dużej średnicy sam początek wydechu. Czyli metr półtora od turbiny. Czemu tam? Bo tam spaliny są mega gorące. Jak gorące to jak jazdy gaz rozpręża się czyli zajmuje duża objętość. Czyli przy mocach 200 koni czy więcej dajemy za turbiną rury 2.75 cala czy nawet 3 calowe. Metr dalej można już zapodac 2.5 cala czy nawet mniejsze. Rura wydechową jest radiatorem oddającym ciepło więc metr dalej temperatura spalin jest niższa.
Przy seryjnej turbinie typu gt1749 jaka by nie była czy od 101 konnej wersji czy 115 czy 130 czy 150 mamy wąskie gardło w postaci muszli gorącej z wirnikiem i zmienną geometrią. Tam najciężej mają spaliny z wydostaniem się. Żadne tam dolotu czy wydechy.
Przy seryjnej turbinie typu gt1749 jaka by nie była czy od 101 konnej wersji czy 115 czy 130 czy 150 mamy wąskie gardło w postaci muszli gorącej z wirnikiem i zmienną geometrią. Tam najciężej mają spaliny z wydostaniem się. Żadne tam dolotu czy wydechy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: śr paź 23, 2019 20:13
- Auto: GOLF IV 1.9 TDI
- Silnik: ATD
Re: Chiptuning 1.9 tdi atd
Ach dzieki czyli jedynym slowem szkoda zachodu na takie rzeczy typu dolot itp przy mocach mniejszych niz 200Km.wesol pisze: ↑wt gru 24, 2019 11:21Nic to nie da. Kolejny gadżet którym nic nie zyskujesz. Żeby mieć miejsce c to trzeba dać męskie turbo i tak samo wtryski które podleja paliwa. Przy już wydajniejszej turbinie ważny jest tylko dużej średnicy sam początek wydechu. Czyli metr półtora od turbiny. Czemu tam? Bo tam spaliny są mega gorące. Jak gorące to jak jazdy gaz rozpręża się czyli zajmuje duża objętość. Czyli przy mocach 200 koni czy więcej dajemy za turbiną rury 2.75 cala czy nawet 3 calowe. Metr dalej można już zapodac 2.5 cala czy nawet mniejsze. Rura wydechową jest radiatorem oddającym ciepło więc metr dalej temperatura spalin jest niższa.
Przy seryjnej turbinie typu gt1749 jaka by nie była czy od 101 konnej wersji czy 115 czy 130 czy 150 mamy wąskie gardło w postaci muszli gorącej z wirnikiem i zmienną geometrią. Tam najciężej mają spaliny z wydostaniem się. Żadne tam dolotu czy wydechy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości