1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: 1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
Screen byl na zimnym motorze?! I na dodatek motor nie pracowal - gratuluje wiedzy. A ty Klicho zgrywasz medrca piszesz jakis zawilosci , na dodatek dales sobie w opisie diagnostyde calej grupy VAG , a po screenie nie widzisz ze ani motor nie pracowal , ani tym bardziej nie byl nagrzany skoro jest 13 st. BTDC do startu , a powinien pracowac i miec conajmiej 75st. temp cieczy , zeby steownik ustalil kąt na normalna prace. WSTYD!!!
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
Nie rozumiem po co to ciśnienie upuszczasz. Nie przyjrzałem się screenowi bo patrzyłem na samej górze co kolega napisał i opisywał swój problem. Nie przyglądałem się temu co Marcin wleił. Bo jeszcze mi przyszła na myśl kompresja to od razu napisałem. Bo kolega miał brak na jednym garze i było jak na filmie że do puki się nie nagrzał silnik dymiło na biało.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
był na ciepłym, ale nie miał na pewno 75*C. Pisałeś, że taspawacz pisze:Screen byl na zimnym motorze?!
to pokazałem na screenie, że nie jest zmieniona. No chyba, że jakimś sposobem zmienia się gdy silnik będzie rozgrzany. Jutro jak przyjadę do pracy to zrobię screena na ciepłym silniku i zobaczę co tam jest.wartosc domyslna jest 32768(deflautowo - u ciebie na 100% ktos to przestawil na conajmiej 328xx)
1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
2.8% wysterowania n108 otwiera przepływ (dąży do opóźnienia kąta), 100% wysterowania zawór zamyka przepływ(dąży do wyprzedzenia kąta). Trzymając zawór w ręku w stanie spoczynku jest zamknięty po podaniu napięcia12V zawór otwiera się. Spawacz prosty test podczas pracy silnika przetnij kabel od n108 silnik zacznie twardo pracować dlaczego? Może jestem w błędzie ,ale ja to tak rozumiem i trochę pomp się przewinęło. Trzeba wyjaśnić tę kwestię.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
zrobiłem screeny już na pracującym rozgrzanym silniku...
oraz przy około 2 tys obr/min...
a i jeszcze jedno...
zarzucasz mi brak wiedzy... nie chodziło mi o pokazanie Tobie wysterowania kąta na zgaszonym silniku tylko o tą wartość ( 32768 ), którą według tego co napisałeś ktoś ją zmienił... jak widać na screenie jest ustawiona jak fabryka ustawiła.
oraz przy około 2 tys obr/min...
a i jeszcze jedno...
spawacz pisze:Screen byl na zimnym motorze?! I na dodatek motor nie pracowal - gratuluje wiedzy
zarzucasz mi brak wiedzy... nie chodziło mi o pokazanie Tobie wysterowania kąta na zgaszonym silniku tylko o tą wartość ( 32768 ), którą według tego co napisałeś ktoś ją zmienił... jak widać na screenie jest ustawiona jak fabryka ustawiła.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: 1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
Spoko loko, ok. czyli masz 3.1 na nagrzanym , pytanie dlaczego 3.1 a nie 1.3??? Czujnik paliwa w pompie sprawny??? 2.8% swiadczy o max zamknieciu zaworu , 99.5% o max otwarciu- czy braku napiecia. Ilez razy mozna pisac ze to dziala odwrotnie, jak nie ma napiecia za zaworze to max otwarcia czyli analogicznie max konta, i to bzdzioch ciebie sie tyczy odepnij zawor od napiecia i co? i masz max 23 lub 27st wyprzerdzenia na VAG to widac ladnie - jest napiecie wtedy zbija kąt, a wysterowanie maleje. Tak jeszcze mysle na tym przypadkiem to ze kąt jest inny przez czujnik temp paliwa lub cos pozmieniane w mapie inna sprawa, i tak nie powinien tyle dymic. Mialem taki przypadek w T4 , okazalo sie brak ustawionych cisnienien na wtryskach.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
spawacz, zacznę od wtrysków... to już jest któryś z kolej komplet wtrysków, na którym są podobne objawy. Wcześniej silnik chodził z mechaniczną pompą, później miał pompę od sdi tą, która była na silniku w dniu zakupu, następnie pompa od 1z i teraz ori od afn, wtryski kolejno 210siatki, nawet 195, dwa komplety 205tek i 216stki od cowboy'a ( obecnie 205tki ) i na nich ciągle podobnie objawy. Czujnik temp paliwa w nastawniku sprawny, nawet kiedyś przełożyłem nastawnik od asv i tak samo auto się zachowywało.
Odnośnie kompa... mam teraz serię kompa nic nie modzonego jak go bosch wypuścił, mam też drugiego kompa nie modzonego i jest to samo.
Dzisiaj pobawiłem się ustawieniami wartości o której spawacz, pisałeś i... udało mi się zrobić tak, że na 2 tys obr/min kąt zadany i aktualny jest około 0.0-0.2 i mam wysterowanie w okolicy 10-15% na ciepłym silniku. Wartość teraz wynosi 32900, ale to jeszcze przetestuje. Czekam aż auto ostygnie i zobaczę czy zmiana tego parametru w ogóle coś zmieniła.
Odnośnie kompa... mam teraz serię kompa nic nie modzonego jak go bosch wypuścił, mam też drugiego kompa nie modzonego i jest to samo.
Dzisiaj pobawiłem się ustawieniami wartości o której spawacz, pisałeś i... udało mi się zrobić tak, że na 2 tys obr/min kąt zadany i aktualny jest około 0.0-0.2 i mam wysterowanie w okolicy 10-15% na ciepłym silniku. Wartość teraz wynosi 32900, ale to jeszcze przetestuje. Czekam aż auto ostygnie i zobaczę czy zmiana tego parametru w ogóle coś zmieniła.
1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
i o to mi cały czas chodziło..spawacz pisze:bzdzioch ciebie sie tyczy odepnij zawor od napiecia i co? i masz max 23 lub 27st wyprzerdzenia na VAG to widac ladnie - jest napiecie wtedy zbija kąt, a wysterowanie maleje.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
Zrobiłem log dynamiczny kąta wtrysku...
http://vaglog.com/log-004_Z17J3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tutaj log statyczny po przestawieniu wartości tak jak spawacz, napisał:
http://vaglog.com/log-004_rL110.html" onclick="window.open(this.href);return false;
screen po przestawieniu wartości... wolne obroty
i przy 2 tys obr/min
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=y9UxWqAdeMk[/youtube]
jest tak samo jak było... nie wiem gdzie leży problem z tym silnikiem...
http://vaglog.com/log-004_Z17J3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tutaj log statyczny po przestawieniu wartości tak jak spawacz, napisał:
http://vaglog.com/log-004_rL110.html" onclick="window.open(this.href);return false;
screen po przestawieniu wartości... wolne obroty
i przy 2 tys obr/min
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=y9UxWqAdeMk[/youtube]
jest tak samo jak było... nie wiem gdzie leży problem z tym silnikiem...
Ostatnio zmieniony czw maja 25, 2017 13:50 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: 1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
Statycznie zle, ta wartosc co masz 32900 zmiejszaj tak zebys mial 1.3 btdc w 2 polu - czyli w wartosciach zadanych.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
dodaje log grupy 007 żebyście sobie zobaczyli jak wyglądają temp po przejechaniu około 16km w cyklu mieszanym
http://vaglog.pl/log-007_5x6Et.html" onclick="window.open(this.href);return false;
spawacz, przestawiłem tak jak napisałeś i mam teraz screeny...
wolne obroty:
oraz 2 tys obr/min
Dodam ( jak by to miało znaczenie ), że statyczny w nastawach podstawowych mam ustawiony lekko ponad niebieską linię około 57 jednostek.
http://vaglog.pl/log-007_5x6Et.html" onclick="window.open(this.href);return false;
spawacz, przestawiłem tak jak napisałeś i mam teraz screeny...
wolne obroty:
oraz 2 tys obr/min
Dodam ( jak by to miało znaczenie ), że statyczny w nastawach podstawowych mam ustawiony lekko ponad niebieską linię około 57 jednostek.
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
Witam, co do tego filmu:
https://youtu.be/VgVUO3piFoc" onclick="window.open(this.href);return false;
to, tu był problem po strojeniu, tuner coś tam nie zmienił w mapach i dlatego był taki problem. Dokładnie co było nie tak trzeba by pytać Stefana właściciela. Po poprawieniu tego mankamentu problem zniknął.
Jeszcze mi przychodzi do głowy, czy masz odpowiednie uszczelnienia na zaworku N108, ale skoro zmieniałeś już kilka pomp wtryskowych, to raczej nie jest przyczyna.
Pozdrawiam.
https://youtu.be/VgVUO3piFoc" onclick="window.open(this.href);return false;
to, tu był problem po strojeniu, tuner coś tam nie zmienił w mapach i dlatego był taki problem. Dokładnie co było nie tak trzeba by pytać Stefana właściciela. Po poprawieniu tego mankamentu problem zniknął.
Jeszcze mi przychodzi do głowy, czy masz odpowiednie uszczelnienia na zaworku N108, ale skoro zmieniałeś już kilka pomp wtryskowych, to raczej nie jest przyczyna.
Pozdrawiam.
Tomek
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
Trochę odświeżę temat... od ostatniego razu zmieniłem/sprawdziłem w silniku:
- sprężyny zaworowe ( SDI ma krótsze o 5mm od ori TDI ) na te z silnika 1.6TD ( po dwie sprężyny na zawór )
- korpus pompy wtryskowej ( niepotrzebnie ), po rozebraniu pompy na której jeżdżę zaniepokoiło mnie spore wyrobienie w miejscu pracy koszyka z rolkami a dokładniej te wałeczki na których rolki siedzą sporo wyrobiły korpus w jednym miejscu. Niestety nic to nie zmieniło.
- sprawdziłem też czy górny martwy punkt na kole zamachowym jest na pewno górnym martwym punktem... jest zgadza się.
- zamieniłem też przy pompie miejscami przewody do n108 i nic to nie zmieniło.
- odłączyłem n108 zupełnie... vag pokazywał kąt wtrysku zadany około 3 stopnie zaś aktualny 27 stopni wysterowanie 2.8%
I teraz pytanie... co jeszcze może być nie tak... pompę wtryskową można wykluczyć, kompy też, wtryski te od cowboya sprawdziłem na prostym próbniku i otwierają się przy 220 barach ( pierwsze ciśnienie ) i ładnie pylą więc można je teoretycznie wykluczyć. Może przyczyna leży w tłokach od sdi?? Etka pokazuje, wał, tarcza sygnału czujnika położenia wału oraz korbowody takie same dla SDI i TDI. Powoli brak mi już pomysłów... zastanawiałem się jeszcze czy przypadkiem silnik nie ma korb lekko zgiętych.
- sprężyny zaworowe ( SDI ma krótsze o 5mm od ori TDI ) na te z silnika 1.6TD ( po dwie sprężyny na zawór )
- korpus pompy wtryskowej ( niepotrzebnie ), po rozebraniu pompy na której jeżdżę zaniepokoiło mnie spore wyrobienie w miejscu pracy koszyka z rolkami a dokładniej te wałeczki na których rolki siedzą sporo wyrobiły korpus w jednym miejscu. Niestety nic to nie zmieniło.
- sprawdziłem też czy górny martwy punkt na kole zamachowym jest na pewno górnym martwym punktem... jest zgadza się.
- zamieniłem też przy pompie miejscami przewody do n108 i nic to nie zmieniło.
- odłączyłem n108 zupełnie... vag pokazywał kąt wtrysku zadany około 3 stopnie zaś aktualny 27 stopni wysterowanie 2.8%
I teraz pytanie... co jeszcze może być nie tak... pompę wtryskową można wykluczyć, kompy też, wtryski te od cowboya sprawdziłem na prostym próbniku i otwierają się przy 220 barach ( pierwsze ciśnienie ) i ładnie pylą więc można je teoretycznie wykluczyć. Może przyczyna leży w tłokach od sdi?? Etka pokazuje, wał, tarcza sygnału czujnika położenia wału oraz korbowody takie same dla SDI i TDI. Powoli brak mi już pomysłów... zastanawiałem się jeszcze czy przypadkiem silnik nie ma korb lekko zgiętych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości