CAHA w AFN

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
PKrystek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 495
Rejestracja: czw lut 04, 2010 00:28
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

CAHA w AFN

Post autor: PKrystek » pt sty 06, 2017 11:25

Witam.
Przymierzam się do zmiany turbiny w Golf III AFN na turbinę CAHA. Czy ktoś już przerabiał podobny temat?
Czego poza samym turbo potrzeba, czy jest dużo rzeźby?
Golf dostanie jeszcze wtryski 216.
Na chwilę obecną chce skompletować zestaw do zmiany turbo żeby po wyciągnięciu silnika mieć już pełen zestaw potrzebny do montażu.


Było
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Re: CAHA w AFN

Post autor: dj domin1 » pt sty 06, 2017 12:38

W tym temacie masz coś podpowiedziane http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=598350" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja osobiście mam ja zamontowaną w audi a4 b5 afn. Trochę kombinacji było ale w sumie bez większych problemów siadło. Kolektor wydechowy z awx, flansza do rury wydechowej, przedłużenie spływu oleju. Co do podpięcia wlotu i wylotu powietrza to masz wspomniane w tamtym temacie, u mnie w a4 jest trochę inaczej wiec nie będę strzelał jak to zrobić w poprzecznym chodź pewnie nie ma większej filozofii.

Edit, jak coś to mam flansze do wydechu wyciętą laserem. Zrobiłem kilka sztuk więcej...


[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708

Awatar użytkownika
PKrystek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 495
Rejestracja: czw lut 04, 2010 00:28
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

CAHA w AFN

Post autor: PKrystek » pt sty 06, 2017 14:16

dj domin1,
Możesz podesłać zdjęcie tej flanszy?
Na razie nie mogę sobie wyobrazić co i jak. Dopiero jak będę miał wszystko w ręku to pewnie zrozumiem. Kolektor wydechowy od AFN musi zostać zastąpiony tym od AWX ? Ze względu na inny kąt ustawienia wylotu spalin co powoduje, że pasuje bez przeróbek do CAHA czy też trzeba dopasowywać go do turbo? Czy chodzi tu o wydajność? Rozumiem, że dolot z AWX zastępuje nam ten od AFN ze względu na jego większe możliwości?
Kolega z forum dawid13132 napisał:
"Jeżeli chodzi o caha to splyw i zasilanie pasuje Twoje, a sama turbine najlepiej/najbezpieczniej przyspawac do ori kolektora. Ma lekko przesunięte otwory montażowe , przez co nie przykręca się jej idealnie w pionie."
Czy nie łatwiej odciąć końcówkę kolektora wydechowego i przyspawać go pod takim kątem by turbo było w pionie, a później skręcić z turbiną? zawsze później łatwiej odkręcić...


Było
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Re: CAHA w AFN

Post autor: dj domin1 » pt sty 06, 2017 15:55

Dokładnie, jak będziesz miał turbinę w ręku to będziesz wiedział co i jak dopasować.
Flansza wygląda tak. Otwór na rurę wydechową 65mm.

Obrazek

Kolektor z awx zastosowałem bo jest tani i ogólnie dostępny. Ja nie spawałem tylko wywierciłem nowe otwory do montażu. Nie chciałem swojego dziurawić dlatego kupiłem. Plusem przeróbki otworów i przykręcenia jest to że jeśli padnie turbo to odkręcam i przykręcam następne. O spawaniu jakoś nie myślałem. Spływ oleju seryjny z afn jest za krótki.


[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708

Awatar użytkownika
PKrystek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 495
Rejestracja: czw lut 04, 2010 00:28
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

CAHA w AFN

Post autor: PKrystek » pt sty 06, 2017 18:22

dj domin1, Dobra już kojarzę o co chodzi z tą flanszą - jak dobrze rozumuję na kolanku (DP) od wydechu nie zgadzają się otwory z tymi w turbo?
( ile by mnie taka kosztowała ? )
Teraz jeszcze pytanie odnośnie części zimnej... Na zdjęciu poniżej wyjście do IC z turbiny skierowane byłoby w dół
( gruszka do góry) gdybyśmy chcieli ją w takiej konfiguracji przykręcić do kolektora wydechowego. Czy źle myślę?
Da się to odwrócić? Obrazek


Było
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

CAHA w AFN

Post autor: tomek08 » pt sty 06, 2017 21:51

Witam, to i ja się wtrącę.
Spływ ori z AFNa nie podejdzie, ale można go przerobić, zasilanie oleju pasuje. Muszlę zimną da się obrócić bez problemu, a kolektory możesz zostawić swoje.
Ssący, możesz zastąpić AWX lub jeśli chcesz mieć obrócony w drugą stronę, to np. ASZ, ARL itp. Mają większe przepływy, ale równie dobrze możesz zostawić obecny.

Dziś z nudów robiłem porządek i znalazłem stary telefon, a na nim fotki, które być może co nie co pomogą. :helm:

Kolektor wydechowy, z AFNa, czy z AWXa, trzeba przerobić tak:
Obrazek
lub przyspawać turbinkę. Ja jednak wolałem zrobić to tak jak na powyższym foto. :grin:

Tu turbo skręcone z kolektorem
Obrazek Obrazek

Spływ.
Ori spływ zniszczyłem i w miejsce teflonowego, miał trafić dłuższy teflonowy, ale z racji, że firma która się tym zajmuje miała urlop, zapodałem gumowy. Tak się to prezentuje:
Obrazek Obrazek

Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

CAHA w AFN

Post autor: dj domin1 » pt sty 06, 2017 22:14

Mam kolektor zrobiony dokładnie taj jak Tomek pokazał.


[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708

Awatar użytkownika
PKrystek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 495
Rejestracja: czw lut 04, 2010 00:28
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

CAHA w AFN

Post autor: PKrystek » sob sty 07, 2017 00:29

tomek08, Teraz już mam chyba wszystko jasne :) Dziękuję! Spływ jakoś sobie przerobie to akurat najmniejszy problem. Mam też luźno leżącą rurę wydechową od 1z więc sobie je przerobie z flanszą i do tego nowa złączka elastyczna między katalizatorem i będzie praktycznie przygotowane wyjście spalin z turbiny. Na złomie dopadnę kolektor wydechowy od AFN to też sobie przytnę i przygotuję.
Ważna była dla mnie informacja czy część zimną turbiny można obrócić.
Teraz tylko pomalować, poskładać golfa i można brać się za silnik :D


Było
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

CAHA w AFN

Post autor: rav_tdi » wt sty 10, 2017 20:52

Piotrek, nie żebym Ci coś narzucał, ale mam troszke inną propozycję, o któej za chwilkę.

Jak nam wszystkim wiadomo, części zamienne mają określoną wytrzymałość, a tym bardziej określoną, bo są celowo tak projektowane - przyczyne znamy wszyscy...
Chociażby smartfony, 2-2,5roku i cos trzeba nowy zakupić, taki marketing...

Ale do rzeczy, samochody z 2007-2009 mają nierzadko dosc grubo ponad 200tys., a to jest przebieg, który woła "nowe" albo "regeneracja" i teraz tak:
albo mozna sie nadziać na "super stan" z "niskim" przebiegiem i po zrobieniu chipsa u tunera sie okazać moze, ze turbo odleciało i wtedy zaczyna sie stres i szukanie winnego...
lub mozna sie nadziać na "super stan" z "niskim" przebiegiem i po zrobieniu chipsa u tunera sie okazać moze, ze słabo wstaje, dosc sporo dymu jest, a moc wcale nie jest rewelacyjna...BO TURBO BYŁO TAK NA PRAWDĘ REGENEROWANE

tutaj zapraszam do zajrzenia na FB - turboelita.pl - są fotki i jest opis odnosnie czesci do regeneracji - kazdy twierdzi, ze uzywa najwyższej jakosci podzespoły, żadnych chinczyków, a tak na prawde mało kto to robi, bo kazdy chce miec max efektów przy min nakładów - polak cwany jest, wiec kombinuje...

" onclick="window.open(this.href);return false;

moja propozycja jest zastanowienie się nad turbo GTD1449, gdyż są to turbiny nie starsze niz z 2009r, wstające lepiej niz np BMN i górą też dmuchają lepiej, no a moc 220ps / 400nm bez problemu jest do osiągnięcia... - turbo droższe, bo co prawda koszt to ok 1500zł, ale ja bym wolał dac te 500zł więcej za pewniaka i mieć faktycznie pewniaka.

Decyzja nalezy do ciebie, szlak z caha/bmn/brd jest juz przetarty oczywiscie, ale dla chcącego nic trudnego, a sądzę że "będzie pan zadowolony"


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
PKrystek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 495
Rejestracja: czw lut 04, 2010 00:28
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

CAHA w AFN

Post autor: PKrystek » wt sty 10, 2017 23:52

rav_tdi, Mam jeszcze trochę czasu ( golf nadal nie pomalowany ) żeby wszystko poukładać sobie w głowie, zebrać graty itp :)
Będę miał na uwadze podane przez Ciebie informacje. Co prawda cel jest taki by zrobić w golfie max 180 km chociaż myślę, że 160 koni mi starczy. Nie zamierzam się ścigać ( no chyba, że w ładną pogodę na start ze świateł )
Powiedz mi jeszcze tylko czy turbina, o której piszesz potrzebuje więcej przeróbek żeby wpakować ją do afn?


Było
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

CAHA w AFN

Post autor: tomek08 » śr sty 11, 2017 00:20

Witam,
piotrek20060 pisze:Powiedz mi jeszcze tylko czy turbina, o której piszesz potrzebuje więcej przeróbek żeby wpakować ją do afn?
tak.
Skoro chcesz 160-180KM, to spokojnie AWX, tylko, że to też już leciwe turbiny.
Z doświadczenia, jednak wiem, że po pewnym czasie te 160-180KM będzie mało. :hehe:
rav_tdi pisze:Ale do rzeczy, samochody z 2007-2009 mają nierzadko dosc grubo ponad 200tys., a to jest przebieg, który woła "nowe" albo "regeneracja" i teraz tak:
Masz rację, ale są młodsze, moja pochodzi z 2010r. Znajomy miał jeszcze młodszą.
Jednak przyznam, że trzeba mieć to na uwadze, co pisze rav_tdi.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
PKrystek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 495
Rejestracja: czw lut 04, 2010 00:28
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

CAHA w AFN

Post autor: PKrystek » śr sty 11, 2017 21:25

U mnie decyzja już właściwie zapadła. CAHA + 216 + FMIC = ok 160km tyle mi wystaczy.
Ktoś robił turbinę w ( GENESIS TURBO ul. Wielkopolna 2E
56-400 Oleśnica )
Ewnetualnie ktoś poleca jakiś serwis turbin?


Było
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

CAHA w AFN

Post autor: stefano189 » sob sty 21, 2017 01:52

piotrek20060 pisze:U mnie decyzja już właściwie zapadła. CAHA + 216 + FMIC = ok 160km tyle mi wystaczy.
Ktoś robił turbinę w ( GENESIS TURBO ul. Wielkopolna 2E
56-400 Oleśnica )
Ewnetualnie ktoś poleca jakiś serwis turbin?

Mam turbiny używki caha po 850 zł. przebieg 35000 - 65000 km. Nie żaden szajs regenerowany.
Wtryski 216-tki boscha po 30000 km za 800 zł
kpl fmic do mk3 z oil Catch tank za 600 zł.
Pompa 11, korpus ASV, hdk248, nowa fala bosch de143, ciś wew. podbite, pełne uszczelnienie za 1000 zł.

Ogólnie mam cały zestaw żebyś mógł sobie zrobić jakieś 185 ps / 380 nm. :D


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

martinez666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 22:48

Re: CAHA w AFN

Post autor: martinez666 » wt sty 31, 2017 01:32

Czy te 185km to max na tym zestawie ? Ja rozważam brd caha i bmn w obudowie awx (to znaczy jeśli się da bo chyba nikt czegoś takiego nie robił). Ogólnie jestem sceptycznie nastawiony do używek. Kupiłem igłę do 1.6 HDI i co prawda nie cieknie luzów nie ma ale po 3 miesiącach geometria się zaczęła zacinać.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości