Strona 1 z 1

Wymiana turbo z 140TDI na 170TDI KKK->Garrett

: ndz wrz 25, 2016 17:29
autor: lukigondi
Witam
Posiadam Octavie z silnikiem 2.0TDI CR code CFHC z turbo KKK BV40.
Teraz założyłem turbo z 170TDI (garrett gtc1549vz)

Gruszka garretta działa odwrotnie jak kkk. Dlatego czujnik położenia gruszki wywala błędy

P256300 Turbocharger boost control position sensor circuit; range/performance
P00AF00 Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Module Performance

Sprawdziłem w ETKA po kolei wszystkie części. Wygląda na to, ze 170 koni ma identyczny zawór N745, etc....

Jak podejść do zrobienie mapy pod ten setup?
Modyfikować coś dodatkowo mechanicznie (sterowanie, N75...)?
Wyłączyć czujnik położenia gruszki w sofcie?

Wymiana turbo z 140TDI na 170TDI KKK->Garrett

: ndz wrz 25, 2016 20:58
autor: Sztomel
Nie znam tego silnika ale skoro sterownik Twojego silnika posiada funkcję kontroli położenia dźwigni zmiennej geometrii turbo i turbo wymieniłeś i te dane się nie pokrywają to należy wyłączyć czujnik położenia sztangi w sofcie. O ile wskazania z tego czujnika nie powodują trybu awaryjnego to można to olać i tak jeździć nie zważając na te błędy. Najważniejsza jest minimalizacja kosztów - nie pchać się w coś co narazi nas na koszty skoro nie jest to wymagane.

Wymiana turbo z 140TDI na 170TDI KKK->Garrett

: sob paź 01, 2016 21:34
autor: lukigondi
Problem rozwiązany.
Okazało się, ze firma która przerabiała turbo na hybryde założyła gruszkę chińczyka.
Gruszka pokazywała na odwrót położenie.

Założyłem oryginał i wszystko działa jak należny

Wymiana turbo z 140TDI na 170TDI KKK->Garrett

: pn paź 03, 2016 20:57
autor: tzebrowski
Tak z ciekawosci, na jakim booscie smigasz na tej suszarce?