Wymiana turbo z 140TDI na 170TDI KKK->Garrett

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
lukigondi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lis 30, 2015 19:00
Lokalizacja: Upper Silesia

Wymiana turbo z 140TDI na 170TDI KKK->Garrett

Post autor: lukigondi » ndz wrz 25, 2016 17:29

Witam
Posiadam Octavie z silnikiem 2.0TDI CR code CFHC z turbo KKK BV40.
Teraz założyłem turbo z 170TDI (garrett gtc1549vz)

Gruszka garretta działa odwrotnie jak kkk. Dlatego czujnik położenia gruszki wywala błędy

P256300 Turbocharger boost control position sensor circuit; range/performance
P00AF00 Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Module Performance

Sprawdziłem w ETKA po kolei wszystkie części. Wygląda na to, ze 170 koni ma identyczny zawór N745, etc....

Jak podejść do zrobienie mapy pod ten setup?
Modyfikować coś dodatkowo mechanicznie (sterowanie, N75...)?
Wyłączyć czujnik położenia gruszki w sofcie?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Wymiana turbo z 140TDI na 170TDI KKK->Garrett

Post autor: Sztomel » ndz wrz 25, 2016 20:58

Nie znam tego silnika ale skoro sterownik Twojego silnika posiada funkcję kontroli położenia dźwigni zmiennej geometrii turbo i turbo wymieniłeś i te dane się nie pokrywają to należy wyłączyć czujnik położenia sztangi w sofcie. O ile wskazania z tego czujnika nie powodują trybu awaryjnego to można to olać i tak jeździć nie zważając na te błędy. Najważniejsza jest minimalizacja kosztów - nie pchać się w coś co narazi nas na koszty skoro nie jest to wymagane.


Obrazek

Awatar użytkownika
lukigondi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lis 30, 2015 19:00
Lokalizacja: Upper Silesia

Wymiana turbo z 140TDI na 170TDI KKK->Garrett

Post autor: lukigondi » sob paź 01, 2016 21:34

Problem rozwiązany.
Okazało się, ze firma która przerabiała turbo na hybryde założyła gruszkę chińczyka.
Gruszka pokazywała na odwrót położenie.

Założyłem oryginał i wszystko działa jak należny



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Wymiana turbo z 140TDI na 170TDI KKK->Garrett

Post autor: tzebrowski » pn paź 03, 2016 20:57

Tak z ciekawosci, na jakim booscie smigasz na tej suszarce?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości