[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z
Hej,
Dostałem ostatnio "w spadku" parszka MK4, dlaczego parszek? Bo blacharsko leży i w trakcie pobytu u mechanika z problemami z odpalaniem magicznie nabrał właściwości takiej, jak zgięte korbowody, zdjęta głowica, zagubione części, zardzewiały wałek rozrządu (jak myślicie, do wyrzutu już? :>). W związku z powyższymi, niską wartością samochodu i nieznanym stanem osprzętu, rozważam swapowy "downgrade" do silnika 1Z (nie opłaca się mi kupować "słupka" jak nie wiem czy pompa sprawna, a sam słupek to z 1200 minimum by kosztował). Czy ktoś robił podobny swap, czy ewentualnie mógłby mi coś podpowiedzieć? Jak stoi sprawa z wiązkami, osprzętem i komputerem? VW dla mnie to "teren nieznany".
Dostałem ostatnio "w spadku" parszka MK4, dlaczego parszek? Bo blacharsko leży i w trakcie pobytu u mechanika z problemami z odpalaniem magicznie nabrał właściwości takiej, jak zgięte korbowody, zdjęta głowica, zagubione części, zardzewiały wałek rozrządu (jak myślicie, do wyrzutu już? :>). W związku z powyższymi, niską wartością samochodu i nieznanym stanem osprzętu, rozważam swapowy "downgrade" do silnika 1Z (nie opłaca się mi kupować "słupka" jak nie wiem czy pompa sprawna, a sam słupek to z 1200 minimum by kosztował). Czy ktoś robił podobny swap, czy ewentualnie mógłby mi coś podpowiedzieć? Jak stoi sprawa z wiązkami, osprzętem i komputerem? VW dla mnie to "teren nieznany".
[SWAP] MK4 ALH na Vento 1Z
Sztomel - ok, czyli wiązki nie pasują, ale jak wygląda sprawa łap silnika, dzwonu skrzyni biegów, zamienności koła zamachowego?
[SWAP] MK4 ALH na Vento 1Z
Z tego silnika ALH nie proponuję Ci żadnego osprzętu - ani łap ani skrzyni biegów ani tym bardziej dwumasowego koła zamachowego. Jeśli czytałeś kiedyś o wzmocnieniu silnika to zauważ, że każdy chce do silnika ALH dopasować koło zamachowe od 1Z i do tego sprzęgło kompletne z silnika G60 lub VR6. Z całą pewnością niczego na ALH nie ugrasz bo nie wart ten silnik wymiany zamiast 1Z. Co innego gdybyś ten silnik miał (tak jak ja) i chciałbyś na nim zrobić jakąś moc - to owszem ale tak :
silnik bazowy ALH, koło zamachowe z 1Z i sprzęgło z G60 lub VR6, wtryskiwacze zupełnie inne (216 lub 230, 240 lub większe), pompa wtryskowa z 1Z nie spasuje do silnika ALH (pompa 11 mm jest taka sama jak 10 lub 11 z ALH - jeśli chodzi o jej mocowanie ale nic poza tym). W silniku ALH turbina jest sterowana podciśnieniowo (w 1Z ciśnieniowo) więc różnica jest istotna. Można oczywiście 1Z przerobić na sterowanie turbiną podciśnieniowe i zmienić samą turbinę (by uzyskać moc powyżej 200 KM to w ALH też trzeba zmienić turbinę).
Reasumując - chcesz zwiększyć moc swego auta to nie zmieniaj silnika na ALH tylko zmieniaj osprzęt tak jak w ALH ale w Twoim 1Z - silnik pozostaw taki jaki masz chyba, że chcesz zmienić moc na ponad 230 KM to lepiej zmienić silnik z 1Z na np. na korpus z ASZ lub ARL ale z głowicą z ALH, AHF lub ASV aby mieć większą wytrzymałość bloku silnika przy jednocześnie głowicy na pompie wtryskowej. Z bloku silnika 1Z nie wymienisz głowicy na blok z silnika ASZ lub ARL więc wtedy dopiero możesz wykorzystać głowicę silnika ALH, AHF lub ASV bo 1Z ma zupełnie inny blok silnika - starszy typ niż ALH, AHF i ASV.
silnik bazowy ALH, koło zamachowe z 1Z i sprzęgło z G60 lub VR6, wtryskiwacze zupełnie inne (216 lub 230, 240 lub większe), pompa wtryskowa z 1Z nie spasuje do silnika ALH (pompa 11 mm jest taka sama jak 10 lub 11 z ALH - jeśli chodzi o jej mocowanie ale nic poza tym). W silniku ALH turbina jest sterowana podciśnieniowo (w 1Z ciśnieniowo) więc różnica jest istotna. Można oczywiście 1Z przerobić na sterowanie turbiną podciśnieniowe i zmienić samą turbinę (by uzyskać moc powyżej 200 KM to w ALH też trzeba zmienić turbinę).
Reasumując - chcesz zwiększyć moc swego auta to nie zmieniaj silnika na ALH tylko zmieniaj osprzęt tak jak w ALH ale w Twoim 1Z - silnik pozostaw taki jaki masz chyba, że chcesz zmienić moc na ponad 230 KM to lepiej zmienić silnik z 1Z na np. na korpus z ASZ lub ARL ale z głowicą z ALH, AHF lub ASV aby mieć większą wytrzymałość bloku silnika przy jednocześnie głowicy na pompie wtryskowej. Z bloku silnika 1Z nie wymienisz głowicy na blok z silnika ASZ lub ARL więc wtedy dopiero możesz wykorzystać głowicę silnika ALH, AHF lub ASV bo 1Z ma zupełnie inny blok silnika - starszy typ niż ALH, AHF i ASV.
[SWAP] MK4 ALH na Vento 1Z
Kolego dziękuję za wykład, ale chyba żeśmy się nie zrozumieli, nie chce zwiększać mocy, chce przywrócić auto do żywych, mam taki problem, że kupiłem VW Golfa IV z rozwalonym silnikiem ALH i chce do niego wstawić kompletny silnik 1Z z osprzętem który mam za grosze. Nie mam kasy żeby kupić słupek ALH czy którykolwiek pokrewny, poza tym nie wiem ile z osprzętu ALH jest sprawne.
Więc moje pytanie sformułowane "po polsku" jest takie: Jak przeszczepić silnik VW 1Z zamiast silnika ALH. Co trzeba wymienić.
Więc moje pytanie sformułowane "po polsku" jest takie: Jak przeszczepić silnik VW 1Z zamiast silnika ALH. Co trzeba wymienić.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
- Kontakt:
Re: [SWAP] MK4 ALH na Vento 1Z
Nie posadzisz 1Z w budzie Golfa 4 . Kup cały słupek AGR,ALH, AHF, ASV cokolwiek z nowszego modelu aut typu Audi A3, Golf 4 , Seat Leon, Skoda Octavia .Vein86 pisze:
Więc moje pytanie sformułowane "po polsku" jest takie: Jak przeszczepić silnik VW 1Z zamiast silnika ALH. Co trzeba wymienić.
Mi padł AHF i wsadziłem słupek AGR który kosztował 650zł a za AHF chcieli 1500.
Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z
To jak to jest, ze ludzie wrzucają silniki z serii które podałeś do aut starszych (golf II/III, vento itp) zamiast 1Z aa w druga mańkę się nie da? :>
Ale rozumiem. Nic tam, będę powoli szukał silnika, jak na razie za serię która podałeś zaśpiewali mi 1200-1500zł co jest zdecydowanie poza budżet, szczególnie, że do wymiany jest na 100% tez chłodnica, a nie wiem co się dzieje w pompie wtryskowej, czujnikach i komputerze.
Ale rozumiem. Nic tam, będę powoli szukał silnika, jak na razie za serię która podałeś zaśpiewali mi 1200-1500zł co jest zdecydowanie poza budżet, szczególnie, że do wymiany jest na 100% tez chłodnica, a nie wiem co się dzieje w pompie wtryskowej, czujnikach i komputerze.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z
Owszem,wrzucają,ale to się wiąże ze spawaniem podłużnic,a dokładnie wieszaków poduszek do nich. W przeciwną stronę jest gorzej,bo np. 1Z ma łapę poduchy z tyłu pod kolektorami i w sankach mk4 nie ma gniazda na ów poduchęVein86 pisze: ludzie wrzucają silniki z serii które podałeś do aut starszych (golf II/III, vento itp) zamiast 1Z
Zdecydowanie prościej jest zmienić słupek.
[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z
Może inaczej, wszystko się da ale koszt osadzenia tego silnika odpalenia go itp może okazać się wyższy niż wyżej wymieniony słupek
„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z
Witam, na upartego dałby radę to zrobić, czyli przekładkę z ALH, na 1Z, ale
1. Jeśli nie wiadomo co z pompa wtryskową, to przekładka bebechów z pompy 1Z do obudowy ALH (Pompa z 1Z jest słabsza, mniej wydajna niż ALH).
2. Turbo musiało by zostać z ALH, bo jak ktoś wyżej napisał, nie będzie chodzić.
3. Przeróbka mocowania poduszek silnika, żeby to w ogóle zawisło w budzie mk4.
4. Na pewno jeszcze o czymś zapomniałem.
5. Mogą jeszcze wyskoczyć jakieś problemy po drodze, o których nikt jeszcze nie napisał.
6. Jednak jest to do zrobienia, tym bardziej, jak masz narzędzia i pojęcie o tej robocie.
Pozdrawiam.
1. Jeśli nie wiadomo co z pompa wtryskową, to przekładka bebechów z pompy 1Z do obudowy ALH (Pompa z 1Z jest słabsza, mniej wydajna niż ALH).
2. Turbo musiało by zostać z ALH, bo jak ktoś wyżej napisał, nie będzie chodzić.
3. Przeróbka mocowania poduszek silnika, żeby to w ogóle zawisło w budzie mk4.
4. Na pewno jeszcze o czymś zapomniałem.
5. Mogą jeszcze wyskoczyć jakieś problemy po drodze, o których nikt jeszcze nie napisał.
6. Jednak jest to do zrobienia, tym bardziej, jak masz narzędzia i pojęcie o tej robocie.
Pozdrawiam.
Tomek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości