[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Vein86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 10, 2015 22:41

[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z

Post autor: Vein86 » sob paź 10, 2015 23:04

Hej,

Dostałem ostatnio "w spadku" parszka MK4, dlaczego parszek? Bo blacharsko leży i w trakcie pobytu u mechanika z problemami z odpalaniem magicznie nabrał właściwości takiej, jak zgięte korbowody, zdjęta głowica, zagubione części, zardzewiały wałek rozrządu (jak myślicie, do wyrzutu już? :>). W związku z powyższymi, niską wartością samochodu i nieznanym stanem osprzętu, rozważam swapowy "downgrade" do silnika 1Z (nie opłaca się mi kupować "słupka" jak nie wiem czy pompa sprawna, a sam słupek to z 1200 minimum by kosztował). Czy ktoś robił podobny swap, czy ewentualnie mógłby mi coś podpowiedzieć? Jak stoi sprawa z wiązkami, osprzętem i komputerem? VW dla mnie to "teren nieznany".ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

[SWAP] MK4 ALH na Vento 1Z

Post autor: Sztomel » sob paź 10, 2015 23:47

Z silnika 1Z niczego nie zaadoptujesz z ALH. To dwa różne silniki.


Obrazek

Vein86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 10, 2015 22:41

[SWAP] MK4 ALH na Vento 1Z

Post autor: Vein86 » sob paź 10, 2015 23:52

Sztomel - ok, czyli wiązki nie pasują, ale jak wygląda sprawa łap silnika, dzwonu skrzyni biegów, zamienności koła zamachowego?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

[SWAP] MK4 ALH na Vento 1Z

Post autor: Sztomel » ndz paź 11, 2015 00:22

Z tego silnika ALH nie proponuję Ci żadnego osprzętu - ani łap ani skrzyni biegów ani tym bardziej dwumasowego koła zamachowego. Jeśli czytałeś kiedyś o wzmocnieniu silnika to zauważ, że każdy chce do silnika ALH dopasować koło zamachowe od 1Z i do tego sprzęgło kompletne z silnika G60 lub VR6. Z całą pewnością niczego na ALH nie ugrasz bo nie wart ten silnik wymiany zamiast 1Z. Co innego gdybyś ten silnik miał (tak jak ja) i chciałbyś na nim zrobić jakąś moc - to owszem ale tak :
silnik bazowy ALH, koło zamachowe z 1Z i sprzęgło z G60 lub VR6, wtryskiwacze zupełnie inne (216 lub 230, 240 lub większe), pompa wtryskowa z 1Z nie spasuje do silnika ALH (pompa 11 mm jest taka sama jak 10 lub 11 z ALH - jeśli chodzi o jej mocowanie ale nic poza tym). W silniku ALH turbina jest sterowana podciśnieniowo (w 1Z ciśnieniowo) więc różnica jest istotna. Można oczywiście 1Z przerobić na sterowanie turbiną podciśnieniowe i zmienić samą turbinę (by uzyskać moc powyżej 200 KM to w ALH też trzeba zmienić turbinę).
Reasumując - chcesz zwiększyć moc swego auta to nie zmieniaj silnika na ALH tylko zmieniaj osprzęt tak jak w ALH ale w Twoim 1Z - silnik pozostaw taki jaki masz chyba, że chcesz zmienić moc na ponad 230 KM to lepiej zmienić silnik z 1Z na np. na korpus z ASZ lub ARL ale z głowicą z ALH, AHF lub ASV aby mieć większą wytrzymałość bloku silnika przy jednocześnie głowicy na pompie wtryskowej. Z bloku silnika 1Z nie wymienisz głowicy na blok z silnika ASZ lub ARL więc wtedy dopiero możesz wykorzystać głowicę silnika ALH, AHF lub ASV bo 1Z ma zupełnie inny blok silnika - starszy typ niż ALH, AHF i ASV.


Obrazek

Vein86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 10, 2015 22:41

[SWAP] MK4 ALH na Vento 1Z

Post autor: Vein86 » ndz paź 11, 2015 19:58

Kolego dziękuję za wykład, ale chyba żeśmy się nie zrozumieli, nie chce zwiększać mocy, chce przywrócić auto do żywych, mam taki problem, że kupiłem VW Golfa IV z rozwalonym silnikiem ALH i chce do niego wstawić kompletny silnik 1Z z osprzętem który mam za grosze. Nie mam kasy żeby kupić słupek ALH czy którykolwiek pokrewny, poza tym nie wiem ile z osprzętu ALH jest sprawne.

Więc moje pytanie sformułowane "po polsku" jest takie: Jak przeszczepić silnik VW 1Z zamiast silnika ALH. Co trzeba wymienić.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z

Post autor: Michał_1977 » pn paź 12, 2015 07:07

Przerzucę do Speed :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

Re: [SWAP] MK4 ALH na Vento 1Z

Post autor: chrzaniu » pn paź 12, 2015 10:08

Vein86 pisze:
Więc moje pytanie sformułowane "po polsku" jest takie: Jak przeszczepić silnik VW 1Z zamiast silnika ALH. Co trzeba wymienić.
Nie posadzisz 1Z w budzie Golfa 4 . Kup cały słupek AGR,ALH, AHF, ASV cokolwiek z nowszego modelu aut typu Audi A3, Golf 4 , Seat Leon, Skoda Octavia .
Mi padł AHF i wsadziłem słupek AGR który kosztował 650zł a za AHF chcieli 1500.


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

Vein86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 10, 2015 22:41

[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z

Post autor: Vein86 » wt paź 13, 2015 11:51

To jak to jest, ze ludzie wrzucają silniki z serii które podałeś do aut starszych (golf II/III, vento itp) zamiast 1Z aa w druga mańkę się nie da? :>
Ale rozumiem. Nic tam, będę powoli szukał silnika, jak na razie za serię która podałeś zaśpiewali mi 1200-1500zł co jest zdecydowanie poza budżet, szczególnie, że do wymiany jest na 100% tez chłodnica, a nie wiem co się dzieje w pompie wtryskowej, czujnikach i komputerze.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z

Post autor: Michał_1977 » wt paź 13, 2015 13:10

Vein86 pisze: ludzie wrzucają silniki z serii które podałeś do aut starszych (golf II/III, vento itp) zamiast 1Z
Owszem,wrzucają,ale to się wiąże ze spawaniem podłużnic,a dokładnie wieszaków poduszek do nich. W przeciwną stronę jest gorzej,bo np. 1Z ma łapę poduchy z tyłu pod kolektorami i w sankach mk4 nie ma gniazda na ów poduchę :bajer:
Zdecydowanie prościej jest zmienić słupek.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z

Post autor: Stalu » wt paź 13, 2015 13:35

Może inaczej, wszystko się da ale koszt osadzenia tego silnika odpalenia go itp może okazać się wyższy niż wyżej wymieniony słupek


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[Swap] MK4 ALH na Vento 1Z

Post autor: tomek08 » wt paź 13, 2015 20:48

Witam, na upartego dałby radę to zrobić, czyli przekładkę z ALH, na 1Z, ale :hmm:
1. Jeśli nie wiadomo co z pompa wtryskową, to przekładka bebechów z pompy 1Z do obudowy ALH (Pompa z 1Z jest słabsza, mniej wydajna niż ALH).
2. Turbo musiało by zostać z ALH, bo jak ktoś wyżej napisał, nie będzie chodzić.
3. Przeróbka mocowania poduszek silnika, żeby to w ogóle zawisło w budzie mk4.
4. Na pewno jeszcze o czymś zapomniałem.
5. Mogą jeszcze wyskoczyć jakieś problemy po drodze, o których nikt jeszcze nie napisał.
6. Jednak jest to do zrobienia, tym bardziej, jak masz narzędzia i pojęcie o tej robocie.
Pozdrawiam.


Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości