Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr sie 23, 2006 13:36

cowboy pisze:ktoś wie gdzie w Wawie spawają plastik? ew. gdzie można przerobić wloty od IC - może np na alu ?
moze nie w samej ale niedaleko w Łochowie
koszty Twojego IC od 50zł wzwyż, zalezy co i jak
dzwon 0606-258-880

btw
spawali znajomemu aluminum ale plastik tez robią stąd wiem ...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz wrz 03, 2006 11:48

w międzyczasie zakupiłem rury gumowe:

Obrazek

polecam

sklep jest w Piastowie.. jadąc od Warszawy wjeżdżając do Piastowa po przejechaniu torów jakieś 250 metrów i po prawej stronie..

rura fi 50 (wewnatrz), podwójnie wzmacniania, odporna na olej i ciśnienie 35 PLN za metr a nie jakieś kosmicze 180 :)

kolanaka po 8,50, wieksze kolanko z przejściem z fi 60 na fi 50 18 PLN :)

wybór bardzo duzy !!

no i chyba bede jedak pakował takie coś :)

Obrazek



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz wrz 03, 2006 17:59

cowboy pisze: no i chyba bede jedak pakował takie coś :)

Obrazek
ale to nie jest ten ustrzelony Icek z BMW 320 ? chyba że po przeróbce ...



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz wrz 03, 2006 18:19

cowboy, http://www.fagumit.com.pl/ dzieki za swietny namiar :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz wrz 03, 2006 18:56

zaprzal pisze:cowboy, http://www.fagumit.com.pl/ dzieki za swietny namiar
spoko węze są super ! a cena normalna :)
RobertP pisze:ale to nie jest ten ustrzelony Icek z BMW 320 ? chyba że po przeróbce ...
to jest ICek z Forda mondeo po 2001 roku TDCI 130 km ... musze sprawdzić czy podejdzie - tzn czy jest węższy niż 10 cm coby wszedł w zderzak - wloty na idealnie wyprowadzone :)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz wrz 03, 2006 23:47

cowboy pisze:w międzyczasie zakupiłem rury gumowe:

Obrazek
a nie lepiej byłoby zakupic węże do pary wodnej 165°C lub gorącej wody ?
tez są wzmacniane bo pod maską jest b.goraco ...



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pn wrz 04, 2006 09:51

RobertP pisze:
cowboy pisze:w międzyczasie zakupiłem rury gumowe:

Obrazek
a nie lepiej byłoby zakupic węże do pary wodnej 165°C lub gorącej wody ?
tez są wzmacniane bo pod maską jest b.goraco ...
ale te węże muszą być olejoodporne..węże fagumita sa olejo i benzynoodporne i wytrzymałości 7 bar


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn wrz 04, 2006 10:45

mirass pisze:ale te węże muszą być olejoodporne..węże fagumita sa olejo i benzynoodporne i wytrzymałości 7 bar
no i 6x tańsze niż TSImagnet :)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn wrz 04, 2006 10:48

mirass pisze:ale te węże muszą być olejoodporne..węże fagumita sa olejo i benzynoodporne i wytrzymałości 7 bar
OK, zgadza się
ale zakladajac ze nie ma styku z olejem bo skąd na zewnątrz silnika olej ;-)
to przedewszystkim chyba nalezy zwrocic uwage na temperature ktora napewno osiaga na bloku silnika pow. 100 stopni C
jak uważacie ? bo te olejoodporne mają dużo mniejszy zakres odporności temperaturowej



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn wrz 04, 2006 10:56

RobertP pisze:ale zakladajac ze nie ma styku z olejem bo skąd na zewnątrz silnika olej
olej będzie wewnątrz węża :) ... z turbiny zawsze masz delikatny "film" olejowy..
RobertP pisze:przedewszystkim chyba nalezy zwrocic uwage na temperature ktora napewno osiaga na bloku silnika pow. 100 stopni C
spoko, żadne inne wężyki, gumki, kabelki w komorze silnika się nie palą :)



Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » czw wrz 14, 2006 21:37

IC z mondeo to jedna wielka kupa, nie pchaj sie w to szkoda kasy.

PS. daj linka z dokladnym typem weza ktory kupiles bo sie za bardzo polapac tam nie moge. Jak z odp. na temp.?


www.seat-racing.pl

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1134
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » pt wrz 15, 2006 00:32

cowboy pisze:siedziba główna w Pruszczu Gdańskim..
Tu mieszkam :grin:
cowboy pisze:w międzyczasie zakupiłem rury gumowe:
polecam
sklep jest w Piastowie.. jadąc od Warszawy wjeżdżając do Piastowa po przejechaniu torów jakieś 250 metrów i po prawej stronie..
A tu mam rodzinę :D


No niby dostęp do materiałów mam łatwy, ale dręczy mnie kilka spraw.

No więc:

1. Zakupiłem IC od Mercedesa C lub E i wloty w nim są wewnętrznej średnicy 38mm. Czyli jakby nie patrząc są mniejsze niż te oryginelne o 12mm. Jak się uporać z tym? Analizując to bez sensu chyba dawać rurę o fi 50mm skoro i tak wejście i wyjście ma fi 38mm. Mam możliwość wygięcia rury w jednym kawałku jak tylko zapragnę o fi 40mm, ale tu pojawia się kolejny problem, a mianowicie pojemność układu. O ile się nie mylę to zmniejszając fi rury zmniejsze pojemność całego układu co chyba zabardzo nie jest wskazane. Z drugiej strony rozmawiająć z kilkoma osobami nabawiłem się niezłego mętliku w głowie. Jedni mówią, że rura musi być koniecznie 50mm, drudzy co profesjonalnie się tym zajmują mówią, że 40mm wystarczy, bo tak czy siak wejście i wyjście ma 38mm i to nic nie zmieni. Może mi ktoś coś zasugerować w tej sprawie?

2. Pojawia się też problem przeprowadzenia rur. IC'ek był kiedyś u kolegi mirassa i miał on go poprowadzonego tak:
Obrazek
Idąc za przykładem postanowiłem zrobić to tak samo, lecz po wycięciu plastiku okazało się, że idzie tam jakaś belka przez całą długość auta co skutecznie uniemożliwia mi montaż IC. Podnieść IC za bardzo nie mogę, a opuszczenie też nei będzie wskazane bo musiałbym go opuścić, aż pod belke co by spodowało, że znalazłby się z 4cm od ziemi...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt wrz 15, 2006 08:50

IC z mondeo to jedna wielka kupa, nie pchaj sie w to szkoda kasy.
już sobie odpuściłem...

przeliczyłem objętości dla kilku ICków

Obrazek

i teraz mam zgryz bo ostatnia opcja to IC od Sharana...

pytanie jest takie wiadomo że objętość jest ważna ale chyba powierzchnia na wiatr tez...

myśle że nawet IC z Sharana bedzie lepszy od tego padła co mam teraz...
spons pisze:daj linka z dokladnym typem weza ktory kupiles
nie wiem ... kupiłem na miejscu w sklepie, wąż jest solidny odporny na olej, temp ... mają też ful złączek, kolanek i przejściówek..

[ Dodano: Pon Wrz 18, 2006 14:23 ]
Rafit pisze:1. Zakupiłem IC od Mercedesa C lub E i wloty w nim są wewnętrznej średnicy 38mm.
wklej fote tego ICka - on ma wloty alu - jeśli tak to spoko pospawasz wieksze średnice - zresztą w plastiku też można spawać..
Rafit pisze:po wycięciu plastiku okazało się, że idzie tam jakaś belka przez całą długość auta co skutecznie uniemożliwia mi montaż IC
no cóż, kol. mirass chyba "ingerował" w tą belkę... moze warto skierować wloty bardziaj na bok ?



Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1134
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » pn wrz 18, 2006 15:13

cowboy, założyłem nowy temat do swojego problemu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63714
Tu też są zdjęcia ICka. Wloty są aluminiowe. Jednak nie wiem czy tak łatwo będzie dla nich znależć miejsce do rozwiercenia i pospawania.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości