Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » czw sie 10, 2006 20:13

Ja zrobilem pierscienie z owej blyszczacej rurki i je obspawalem, laczniki ciezko jest sciagnac nawet bez opaski :grin: Laczki musza byc odporne na olej i cisnienie bo unaczej dlugo nie pociagna, a w najgorszym wypadku moga sie luszczyc i wpadac do ukladu. Ori weze maja fi 50mm wewnatrz.

EDIT:

Przypomnialo mi sie ze jak kumpel uturbial SDI i montowal FMIC to kupil jakies weze cisnieniowe uzywane do wyprozniania kanalizacji/szamb :grin: :jezor: w koloze zoltym, kosztowalo go to cos 17 czy 20zl za metr, tylko nie wiem jak mu sie to sprawuje bo sie z nim dawno nie widzialem, moze go gdzies dorwe w najblizszym czasie to wypytam co i jak.


www.seat-racing.pl

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 10, 2006 21:35

dotarł icek z BMW 320 podejrzewm że taki sam jest w w 325 a moze nawet w 330..

wymiary rdzenia:
długość 550 mm
szerokość 58 mm
wysokość 128 mm

srednica wewnętrzna wlotu 62 mm, zewnetrzna 72 mm

problemy:
przejście z 72 na 50 - i w ogóle pewnie wsadzenie tego miśka - na razie wygląda fajnioe :P

troche fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » sob sie 12, 2006 10:02

cowboy pisze:dotarł icek z BMW 320 podejrzewm że taki sam jest w w 325 a moze nawet w 330..

wymiary rdzenia:
długość 550 mm
szerokość 58 mm
wysokość 128 mm

srednica wewnętrzna wlotu 62 mm, zewnetrzna 72 mm

problemy:
przejście z 72 na 50 - i w ogóle pewnie wsadzenie tego miśka - na razie wygląda fajnioe :P

troche fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


a gdzie można kupić takie przejściówki z np. 70mm na 50mm


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » sob sie 12, 2006 14:44

Zazwyczaj tam gdzie kolanka, sa takie stozki ktore sie docina pod odpowiedni wymiar, sa one dosc drogie. U nas na forum uzytkownik zmotoryzowanaświna mial takie przejsciowki do sprzedania ale bylo to dosc dawno.


www.seat-racing.pl

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 18, 2006 21:37

przejściówki mozna kupic ori od BMW w kwocie 45 PLN... mają przejście z 70mm na około 50 :) do tego maja harmonijkę dzięki której można je wyginać ...

jedyny minus to dziura z boku na jakiś czujnik - ale to mozna zaślepić śrubką i podkładką stalowa/gumowa + moze jakiś klej wulkanizatorski dla pewności :)

mój ICEK jest ogromny, dodatkowo rury i chłodnica od klimy nie pozwalają wpuścić wlotów z boku - u mnie będzie to w miejscu zaslepek pod halogenami :)

wloty z ICka wychodzą pod kątem 90 st ale bede to musiał naciąć, pospawać plastki i poprowadzić pod katem około 10 stopni...dalej na wspomnianych ori gumach do kwasówki..

na razie musze dopracować koncepcję, moze dobiore jakić "siatex" brrr pomalowany na czarno żeby go przysłonić :) od kamieni

całość projektu mam zamiar zakończyć moze za 2 tygodnie ....

kilka fotek wrzuce w poniedziałek :)

pozostaje jeszcze tylko temat węży gumowych na łaczniki...bo 180 PLN za metr to za drogo - moze ktoś ma jakies ścinki ?



Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » pt sie 18, 2006 23:57

Dzisiaj widzialem sie z kumplem od zaturbionego SDI, mowi ze weze kanalizacyjne zdaja egzamin i nic sie z nimi nie dzieje.

Co do przejsciowek, jezeli juz tniesz boczki coolera to mozna wstawic metalowe rurki fi 50 zeby podeszly pod ori weze, ja mialem tak zrobione w ori IC i nie bylo problemu, zapodalbym fotka ale zas mi sie aparat spier...


www.seat-racing.pl

Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » sob sie 19, 2006 09:10

www.tubes.com.pl

Ja tam pracuje w O/Szczecin mamy rury z nierdzewki i zwykle ale nie wiem czy o takie wam chodzi

pozdr



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sie 19, 2006 13:28

spons pisze:Co do przejsciowek, jezeli juz tniesz boczki coolera to mozna wstawic metalowe rurki fi 50 zeby podeszly pod ori weze
jak bede spawał ten plastik to zamiaruje sie dowiedzieć czy można wspawać w plastik kawałek rury fi 50 mm ale moze byc to kłopotliwe bo wyjścia mają przekrój prostokątu o zaokrąglonych kantach...wiec bedzie duzo rzeźby... zmiana kąta wylotów to wyciącie kawałka w kaształcie trójkąta i zespawanie do czoła kawałków plastiku..

jak wróce do Wawy zapodam fotki :)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz sie 20, 2006 20:40

melon77 pisze:www.tubes.com.pl

Ja tam pracuje w O/Szczecin mamy rury z nierdzewki i zwykle ale nie wiem czy o takie wam chodzi

pozdr
hej witam melon77
przeglądnąłem oferte firmy i szukam rury mozliwie najsztywniejszej (z teflonu ?) ale o średn wew. 10-11mm i zew 12mm ale 5m długiej w jednym kawałku
jesli masz tel. wyślij mina PW jeśli można prosic, jutro zadzwonię podpowiesz mi co i jak ...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sie 21, 2006 10:28

obiecane kilka fotek:

tak wygląda ta rura z Leroy Merlin + kolanko z Investy

Obrazek

tak wygląda próba którędy może pojść dolot do IC (z rury PCV 50mm, coby nie porysowac tej chromowanej :P ) - jedyna możliwość tak jak u kol aw69

Obrazek

od razu widać że rurka od chłodnicy klimy nie pozwala umieścić wlotu obok chłodnicy...

Obrazek

nie da się tego zrobić z ukosa najkrótszą trasą jak u kol. mirassa

Obrazek

przeszkadza pompa - trzeba by było robić gumową przewęzkę

Obrazek

tak wygląda IC od BMW E46 320 D

Obrazek

a tyle jest miejsca w zdesiu :(

Obrazek

tak to będzie wyglądało u mnie :)

Obrazek

a tu widać że wloty od ICka trzeba będzie wyprostować - tak żeby węże weszły w okolicach zaslepek plastikowych

Obrazek

no to tyle na więcej nie miałem czasu bo założyłem sobie to:

Obrazek

przy okazji zaślepiłem EGR-a :)...

reszta roboty jak znajde odp. węże i zstanowie sie jak pospawać na końcach rur/kolanek coś coby się węże nie zsuwały...

na razie musze zmienić sprzęgło i ograniczyć overboosty ...

pozdro !!

ps. uwagi mile widziane - punkciki czekają :)



Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » wt sie 22, 2006 00:33

Nie pchalbym sie z rurami w okolice jakichkolwiek paskow, tez tak chcialem u siebie ale szybko zrezygnowalem. Poprowadz rurki tam gdzie jest miejsce, jak bedzie troche wieksza objetosc to trudno, dostroi sie bez problemu. Zrob fote calej komory silnika, cos sie znajdzie ;)

[ Dodano: 22 Sie 2006 00:34 ]
Aha, weze od klimy mozna wyginac, co prawda nie za duzo ale troche tolerancji maja.


www.seat-racing.pl

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sie 22, 2006 08:39

spons pisze:Nie pchalbym sie z rurami w okolice jakichkolwiek paskow
własnie o to chodzi że trasa w okolicach paska nie jest najkrótsza - tylko najlepsza - bedzie trzeba mocno rure przymocować bo będzie około 2 cm od paska...

węże od klimy można wyginać - ale żeby puścić rure skośnie to przeszkadza pompa od wspomy - widać to na zdjęciu.. i trzeba by zastosować przewężkę z gumy, ew. spłaszczyć wąż...

przy okazji wkleje zdjęcie mojego zmasakrowanego ori ICka :) auto miało we Francji stłuczkę w tym miejscu więc nie wygląda ciekawie... działa też kiepsko bo prawie 72 st. C zanotowałem w upały przy butowaniu..

Obrazek

no to juz wiecie dlaczego się wziąłem za tą dłubaninę :)



Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » wt sie 22, 2006 15:15

Kurna ciezko tak po fotach patrzec gdzie by to najlepiej puscic... Na dodatek bylem przekonany ze w golfie jest wiecej miejsca pod maska niz w ibiz. A jak ida ori rury? Moze tamtedy daloby rade je puscic? Rurka nie powinna dotykac niczego bo bedzie sie trzaskac, pukac, stukac i brzeczec, no i powoli przecierac.


www.seat-racing.pl

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sie 23, 2006 09:42

ktoś wie gdzie w Wawie spawają plastik? ew. gdzie można przerobić wloty od IC - może np na alu ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości