Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: trzeci5 » wt maja 06, 2014 11:22

yogi_ziom pisze:Jestem w trakcie kupowania turbo ASZ do mojego AJM'ka, ponieważ obecne nadaje się do czyszczenia. Zastanawiam się dodatkowo nad dorzuceniem FMIC'a. Nie planuje robić bolidu pod 200KM, ponieważ AJM się do tego nie nadaje, ale ponoć na turbo ASZ da się z niego wykrzesać pomiędzy 160-170KM. Seryjny SMIC pewnie nie pozwoli na podejście powyżej 160KM (jeśli się mylę to mnie poprawcie), więc wybór padnie pewnie na standardowy tutaj FMIC 550x140x65mm - wszyscy piszą, że w te moce wystarczy.

Czy jest ktoś w Poznaniu lub okolicach, kto jak kolega trzeci5 może wyspawać rurkę razem z podstawką na czujnik?

Ewentualnie @trzeci5 - widziałem rurkę z ostatnich postów od kolektora do dolnej osłony - bezpiecznie jest to wysyłać kurierem?
160MK to zrobisz na seryjnym turbo bez sensu dawać ASZ daj lepiej ARL :helm:


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: yogi_ziom » wt maja 06, 2014 11:34

trzeci5 pisze:160MK to zrobisz na seryjnym turbo bez sensu dawać ASZ daj lepiej ARL :helm:
na seryjnym turbo podejdę raczej do ok 140KM. Przynajmniej taką widzę średnią jak przeglądam auta. może i dałoby się tak jak mówisz te 160 ale z tego co się orientuję, to turbinka może odlecieć, bo niestety jest malutka...
Co do ARL, to z tego co widzę bardzo ciężko dostać sprawną używkę w dobrej cenie, kwota za nową jest trochę sporawa, natomiast używka ASZ jest do dostania w dobrej cenie i dmuchnie "na spokojnie" to, co moje by musiała się silić :)
A poza tym, ARL nie wykorzystam na obecnych pompkach itd.


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: trzeci5 » wt maja 06, 2014 14:36

akurat u mnie jak miałem MK IV AJM to na seryjnych gratach wyszło 160KM po zrobieniu przelotu fimica podejzewam ze cos jeszcze przybyło bo nidługo po tych zmianach sprzęgło zaczeło puszczać,fakt turbo przy przebiegu 245tyś.km powiedziało papa z tego 80tyś na programie w MK V BKC na seryjnych gratach tez podobna moc mam zrobioną,pozdr


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

devilmp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lut 01, 2013 18:01

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: devilmp » wt maja 06, 2014 15:09

BaQStiC pisze:
devilmp pisze:7 kolanek 90° z nierdzewki
Czy kolega moze mi powiedziec jaki jest mniejwiecej promien tych kolan?
Pracuje w firmie gdzie robimy rozne rurociagi, na gietarce CNC, teraz mamy jakis kontrakt z nierdzewki wiec rury jakis by sie moze znalazly... akurat na fi 50 mam segment tyle ze na promien 150 i chyba bedzie za duzy...
Nie potrafię Ci powiedzieć jaki jest promień tych kolanek (ale raczej jest mniejszy) ani też ich wysokość. Wszystkie całe są ukryte za zderzakiem a jestem teraz w DE i nie mam możliwości ich zmierzenia. Napewno kilka twoich przyda się bo jak usuniesz stary IC to będzie na nie miejsce.
W pracy znalazłem kolano o podobnym promieniu gięcia tylko że 52mm, mierzone do środka ma 70mm a do górnej krawędzi 95mm



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: xander_88 » wt maja 06, 2014 16:42

yogi_ziom pisze:natomiast używka ASZ jest do dostania w dobrej cenie i dmuchnie "na spokojnie" to, co moje by musiała się silić
te turbiny mają juz mega przebiegi albo są po regeneracji, kup gtb17 (idzie dorwać w tej samej kasie) i daj komuś do przerobienia (dodatkowy koszt niestety) lub przerób sam. Pewnie zapłacisz ciut wiecej za program ale wynik bedzie taki na ile pozwolą pompki.
IC czy 140 czy 230 czy wyzszy ciąć i przerabiać musisz tyle samo... ja był brał min. 230

Przeciez trzeci5, moze Ci to uspawać i wysłać :bajer:


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: yogi_ziom » wt maja 06, 2014 19:37

xander_88 pisze:
yogi_ziom pisze:natomiast używka ASZ jest do dostania w dobrej cenie i dmuchnie "na spokojnie" to, co moje by musiała się silić
te turbiny mają juz mega przebiegi albo są po regeneracji, kup gtb17 (idzie dorwać w tej samej kasie) i daj komuś do przerobienia (dodatkowy koszt niestety) lub przerób sam. Pewnie zapłacisz ciut wiecej za program ale wynik bedzie taki na ile pozwolą pompki.
IC czy 140 czy 230 czy wyzszy ciąć i przerabiać musisz tyle samo... ja był brał min. 230

Przeciez trzeci5, moze Ci to uspawać i wysłać :bajer:
Początkowo miał być tylko chip na te 140KM, żeby się przyjemniej jeździło. Turbo do czyszczenia, to przyszedł pomysł wsadzenia od ASZ, żeby mieć "mniej roboty" i może wykrzesać coś więcej (160KM) w rozsądnej kwocie... Teraz był pomysł, żeby jeszcze dorzucić FMIC coby silnik odetchnął i było "lżej" (bliżej 170KM)... nie wiem czy jest sens kupowania IC 230, jeśli nie będę polował na te 200KM+, a jednak przy IC 140 jest mniej tej rzeźby, a zysk ten sam w tych przedziałach mocy.
Byłem zdecydowany na ASZ od jednego z naszych forumowiczów, a zasialiście mi teraz w głowie...
GTB17 jeśli dobrze doczytałem (nie przebrnąłem jeszcze przez cały temat) oprócz przerobienia na podciśnienie, wymaga również kolektora wydechowego i specjalnej flanszy żeby to zamontować - poprawcie mnie jeśli coś pokręciłem, ale z wiedzą jestem bardziej na etapie dopasowania innego turbo p&p niż adaptacji... Dokupienie kolektora i dorobienie flanszy to pierwsze dodatkowe koszta, a przeróbka na podciśnienie to drugi dodatkowy koszt - raczej nie ogarnę tego sam, żeby miało ręce i nogi. Nie znam jeszcze kwot jakie się tyczą tego wszystkiego, ale spróbuję sobie trochę wyszukać.
Wiem, że ASZ są już trochę wylatane, ale koszta nie są duże na dość mocnego kopa dla tego silniczka - z drugiej strony nie chcę go wyduszać bo AJM nie jest ponoć tak odporny na wyższe moce jak dół od ASZ/ARL, powyżej tych 170KM które mogę wrzucić "budżetowo"...

Wiem, że trzeci5 mógłby wyspawać ten dolot, ale musiałby to robić na odległość, ponieważ mam dość daleko :) chciałbym pewnie oprócz części od kolektora do IC, również tą od turbo do IC, więc trochę rzeźby. Zresztą już pisałem we wcześniejszym poście @trzeci5, czy wysyłanie tego jest bezpieczne :) bo wiadomo jak u nas z kurierami..


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: xander_88 » wt maja 06, 2014 23:05

yogi_ziom, pisałeś o "rurce z podstawką pod map sensor" teraz chcesz
yogi_ziom pisze: trzeci5 mógłby wyspawać ten dolot
wiec juz za bardzo nie wiem o co Ci chodzi :) jak by nie było, nie jest ze szkła wiec nie wiem jak Ci moze kurier rurke z kwasówki popsuc :).
yogi_ziom pisze:nie wiem czy jest sens kupowania IC 230, jeśli nie będę polował na te 200KM+, a jednak przy IC 140 jest mniej tej rzeźby, a zysk ten sam w tych przedziałach mocy.
tak jak pisałem wcześniej, nie ma wiecej roboty, bo 230 jest tylko i wyłacznie wyzszy ( czytaj nie musisz nic wiecej wycinać niz przy 140cm). Jesli upychasz pod seryjny zderzak . Oblukaj sobie temat uzytkownika Antonioo, lub przejdz na 125 str. tego tematu.
yogi_ziom pisze:GTB17 jeśli dobrze doczytałem (nie przebrnąłem jeszcze przez cały temat) oprócz przerobienia na podciśnienie, wymaga również kolektora wydechowego i specjalnej flanszy żeby to zamontować
mozna kupić juz gotowe do montazu (przewody olejowe, kolektor itp.) Mozesz tez pomysleć nad hybrydą brd/caha np. od turbo Bogdana , chyba coś koło 1200zł kosztuje i jest pół roku gw. bez limitu kilometrów. Wiele osob uwaza jednak, ze to loteria (moim zdaniem identyczna jak kupowanie 7-10 letniej uzywki :) ).
Aha w Twoim wypadku wymiana turbo nawet na asz nie jest p&p :).


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
yogi_ziom
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: wt cze 19, 2012 21:36
Lokalizacja: Szczecin

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: yogi_ziom » śr maja 07, 2014 08:37

Pisząc rurkę miałem na myśli całą rurę, którą pokazał trzeci5
trzeci5 pisze:Obrazek
Wiem co miałem na myśli, a napisałem mało zrozumiale za co przepraszam. Jak już wszystko ogarnę, to pewnie zagadam do niego, żeby to ogarnąć, choć nie wiem jak to zrobimy na odległość.
xander_88 pisze:tak jak pisałem wcześniej, nie ma wiecej roboty, bo 230 jest tylko i wyłacznie wyzszy ( czytaj nie musisz nic wiecej wycinać niz przy 140cm). Jesli upychasz pod seryjny zderzak . Oblukaj sobie temat uzytkownika Antonioo, lub przejdz na 125 str. tego tematu.
Ale przecież Antonioo ma właśnie IC 140? Wszystko chcę wmontować pod seryjny zderzak.
xander_88 pisze:mozna kupić juz gotowe do montazu (przewody olejowe, kolektor itp.) Mozesz tez pomysleć nad hybrydą brd/caha np. od turbo Bogdana , chyba coś koło 1200zł kosztuje i jest pół roku gw. bez limitu kilometrów. Wiele osob uwaza jednak, ze to loteria (moim zdaniem identyczna jak kupowanie 7-10 letniej uzywki :) ).
Aha w Twoim wypadku wymiana turbo nawet na asz nie jest p&p :).
Myślę, że hybryda to tak jak regenerowana turbawka... Nie chcę regenerowanej, więc nie będę się pchał w te kombinacje. Wiadomo, że kupowanie używki to loteria, ale cóż poradzić czasami... Turbo ASZ wymaga tylko adaptera na rurę, więc jest trochę bardziej p&p. Rzuciłem do Ciebie priv, żeby nie odbiegać od tematu.

Dodano 12.05.2014:
Zastanawiam się jeszcze, gdzie jest tak naprawdę różnica... Znalazłem wszystkie IC u dwóch sprzedających allegro: FMIC_PL, all4boost
Różnica w cenie jest, tylko pytanie czy warto dopłacać? Niby FMIC_PL się chwali, że oni mają nowszy core itd itp, ale gdzie prawda?

Druga rozkmina - adapter do turbo. Można kupić w dwóch rozmiarach: 38mm (standardowy wąż) i 50mm. Chcę IC robić na 50mm (chyba będzie dobrze) i do tego bym raczej kupił od razu ten adapter na 50mm. Tylko boję się, że turbinę upoluję sporo wcześniej niż poskładam wszystko do IC i wtedy z adapterem 50mm nie podejdę do ori orurowania. Jak zastosuję adapter 38mm do ori rur, a później przejdę pod 50mm to dużo będzie przeszkadzać to przewężenie? Jeśli ma przeszkadzać, to pewnie wezmę 50mm i zrobię jakąś tymczasową rzeźbę pod ori układ do czasu aż złożę nowe IC.


Kupię: Wkład dojazdówki 18"

Sprzedam: 3SDM 0.01 18" 5x100 8,5J i 9,5J + Nexen N'Fera SU1

MK4 GTI TDI -> Mój szaraczek :)

laska1193
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 15:03
Lokalizacja: Kwidzyn

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: laska1193 » śr maja 28, 2014 14:49

Panowie a może wiecie gdzie ogarną mi Fmic w okolicach Grudziądz,Kwidzyn,Malbork ????
Głównie chodzi mi o wyspawanie rur .



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: czaja86 » śr maja 28, 2014 19:35

ja mam sylikony od all4boost i na niektórych jest napis fmic.pl. IC też od nich mam i rdzeń wygląda jak ten z FMIC



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: tomek08 » śr maja 28, 2014 21:32

Witam,
czaja86 pisze:ja mam sylikony od all4boost i na niektórych jest napis fmic.pl. IC też od nich mam i rdzeń wygląda jak ten z FMIC
bo, to, ten sam sprzedający, sam od niego kupowałem. :bigok:
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: trzeci5 » pt maja 30, 2014 01:35

laska1193 pisze:Panowie a może wiecie gdzie ogarną mi Fmic w okolicach Grudziądz,Kwidzyn,Malbork ????
Głównie chodzi mi o wyspawanie rur .
co konkretnie ci potrzeba :helm:


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

laska1193
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 15:03
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: laska1193 » pt maja 30, 2014 06:35

trzeci5 pisze:
laska1193 pisze:Panowie a może wiecie gdzie ogarną mi Fmic w okolicach Grudziądz,Kwidzyn,Malbork ????
Głównie chodzi mi o wyspawanie rur .
co konkretnie ci potrzeba :helm:
Zrobic rury od Fimc do silnka



Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: trzeci5 » pt maja 30, 2014 11:05

laska1193 pisze:Zrobic rury od Fimc do silnka
masz jakieś zdjęcie podglądowe jak byś to chciał mieć zrobione,rozumiem że to ma być do leona :helm:


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości