Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » sob mar 17, 2007 10:57

po niedzieli zakładam do golfa III Ic od T5 - rury i wszystko juz gotowe
bedzie relacja
IC na 100% pasuje


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob mar 17, 2007 11:14

mirass pisze:IC na 100% pasuje
co widac na przykładzie staszka :P

Obrazek

trzeba tylko użyć szlifierki kątowej :P :okej:



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » ndz mar 18, 2007 15:47

cowboy pisze:
mirass pisze:IC na 100% pasuje
co widac na przykładzie staszka :P

Obrazek

trzeba tylko użyć szlifierki kątowej :P :okej:
dawno tu nie bylem :goof: czas doczytac


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
giet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:50
Lokalizacja: 0-22
Kontakt:

Post autor: giet » ndz mar 18, 2007 15:53

Czy ktoś zrobił FIMC w mk3 1z?

Pozdrawiam Giet


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6292f2c84e6d33f1.html][img]http://images20.fotosik.pl/364/6292f2c84e6d33f1m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/158164.html][img]http://images.spritmonitor.de/158164.png[/img][/url]

hayabusarider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 16:58
Lokalizacja: LBN

Post autor: hayabusarider » ndz mar 18, 2007 18:02

giet pisze:Czy ktoś zrobił FIMC w mk3 1z?

Pozdrawiam Giet
bez klimatyzacji w 1Z czy AHU żaden problem IC wstawić, problem jest jak masz klimę tak jak u mnie :grrr: . Są dwie może trzy możliwości : Icek od VW T5, od A-klasse, od VW Sharan.
W każdym z przypadków trzeba podcinać wzmozcnienie zderzaka.
Wg mnie najprościej będzie wpasować icek od A-klasse ze względu na wloty powietrza równoległe do chłodnicy. Osobiście mam icek od BMW E-36 tds i próbowałem,lecz zwątpiłem.
Wszystko przez tą chłodnicę kliamtyzacji za mało jest miejsca.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz mar 18, 2007 20:28

hayabusarider pisze:Wszystko przez tą chłodnicę kliamtyzacji za mało jest miejsca
trzeba ja podnieśc o 5 cm do góry.. patrzyłeś ...nie da się ?



Awatar użytkownika
giet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:50
Lokalizacja: 0-22
Kontakt:

Post autor: giet » ndz mar 18, 2007 20:40

hayabusarider pisze:
giet pisze:Czy ktoś zrobił FIMC w mk3 1z?

Pozdrawiam Giet
bez klimatyzacji w 1Z czy AHU żaden problem IC wstawić, problem jest jak masz klimę tak jak u mnie :grrr: . Są dwie może trzy możliwości : Icek od VW T5, od A-klasse, od VW Sharan.
W każdym z przypadków trzeba podcinać wzmozcnienie zderzaka.
Wg mnie najprościej będzie wpasować icek od A-klasse ze względu na wloty powietrza równoległe do chłodnicy. Osobiście mam icek od BMW E-36 tds i próbowałem,lecz zwątpiłem.
Wszystko przez tą chłodnicę kliamtyzacji za mało jest miejsca.
A którędy rury poprowadzic? Dorobic "dół" do istniejących, od momentu gdzie się kończą orginalne plastikowe, czy przeprowadzic jedna rurę z lewej a druga z prawej strony?
Niewiem jak te rury poprowadzic... macie pomysł jak bedzie najlepiej?


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6292f2c84e6d33f1.html][img]http://images20.fotosik.pl/364/6292f2c84e6d33f1m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/158164.html][img]http://images.spritmonitor.de/158164.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn mar 19, 2007 09:44

giet pisze:od momentu gdzie się kończą orginalne plastikowe, czy przeprowadzic jedna rurę z lewej a druga z prawej strony?
Niewiem jak te rury poprowadzic... macie pomysł jak bedzie najlepiej?
ja mam w planach zacząć od Turbiny wymienić górną plastikową dalej na dół i w lewo dołem (patrząc od przodu na auto) do wlotu,
powrót za IC do oryginalnej rury plastikowej - póki co ją zostawię (jest tak króciec do rurki do ECU i czujnik temp w dolocie

pozdro

ps. wklejam jeszcze raz T5 Staszka :) bo cos nie można podlinkować

jak widać się da :P nawet z klimą

Obrazek



Awatar użytkownika
giet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:50
Lokalizacja: 0-22
Kontakt:

Post autor: giet » pn mar 19, 2007 12:46

A co sądzicie o poprowadzeniu rur "na dole"- zdjąć fabryczny intercooler i te węże dołu, dorobic własne węże, a reszte z rury stalowej..? Jutro zderzak zdejme (jak znajde czas) i zobacze czy jest wogule mozliwość poprowadzenia rur tym sposobem (rurki pcv).

Natomiast pozbywając się orginalnych rur, bedzie dużo rzeźby z czujnikami...

Pozdrawiam Giet


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6292f2c84e6d33f1.html][img]http://images20.fotosik.pl/364/6292f2c84e6d33f1m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/158164.html][img]http://images.spritmonitor.de/158164.png[/img][/url]

hayabusarider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 16:58
Lokalizacja: LBN

Post autor: hayabusarider » wt mar 20, 2007 14:47

ORI rury dobre rozwiązanie, zostawiasz rurki z czujnikiem temp powietrza, a resztę rzeźbisz tak aby spasować z nowym ickiem, Ja planuję rury biegnące w komorze silnika opatulić jakimś ustrojstwem co nie przewodzi ciepła, aby się nie nagrzewały od silnika dodatkowo.Zrobić izolację termiczną.
Zrobię testy z okryciem i zdam relację,czy będzie niższa temp w dolocie? ale myślę że coś tam da. Na razie dumam jaki icek zakupić aby zapodać do Golfa III z klimą??
P.S.
Mam na sprzedaż IC od BMW E 36 tds jakby ktoś chciał u mnie z klimą się nie mieści, bez klimy wejdzie no problem.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw mar 22, 2007 00:01

kolega zarzucila dobrego linka w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93637

mysle ze sie przyda do planowania zakupow i prac :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » czw mar 22, 2007 12:46

witam
jak już mowa o FMIC to miałem tak:

http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik1fi2.jpg
http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik2qb9.jpg
http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik3zm9.jpg

potem jednak zmieniłem koncepcje:

http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik4pd9.jpg

a zrobiłem takie cuś :bigok:

http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik6go4.jpg
http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik7nj0.jpg
http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik8ts7.jpg
http://img258.imageshack.us/my.php?image=silnik9nu8.jpg
http://img258.imageshack.us/my.php?imag ... k10aa4.jpg
http://img258.imageshack.us/my.php?imag ... k11un5.jpg
http://img258.imageshack.us/my.php?imag ... k12fi7.jpg

a co dało? Jeszcze nie wiem, ale troszke lepiej sie zbiera, ale temp. oleju szybciej staje sie wyższa (??? nie wiem dlaczego???), jeszcze musze podrególować dawke paliwa na pompie ,odkręcić lub zostawić jak mam na turbawce bary i zastanowić sie w jakim położeniu obrucić grzybka (1.6TD z wcięciem) aby było wszystko OK - nie wiem od czego zacząć - nie wiem od czego zacząć.
a i jeszcze bym zapomniał ze po zmianie miejsca IC (czyli pod komorą) zaczą mi przy przegazówce dymić na czarno (została stara rególacjadawki powietrza i paliwa) a na trawie przy tłumiku była jakaś czarna oleista maź (nie wiem dlaczego) - może wy wiecie i co robić aby było tak jak powinno być


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt mar 23, 2007 11:59

eldorado84 pisze:witam
jak już mowa o FMIC to miałem tak:

http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik1fi2.jpg
http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik2qb9.jpg
http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik3zm9.jpg

potem jednak zmieniłem koncepcje:

http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik4pd9.jpg

a zrobiłem takie cuś :bigok:

http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik6go4.jpg
http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik7nj0.jpg
http://img161.imageshack.us/my.php?image=silnik8ts7.jpg
http://img258.imageshack.us/my.php?image=silnik9nu8.jpg
http://img258.imageshack.us/my.php?imag ... k10aa4.jpg
http://img258.imageshack.us/my.php?imag ... k11un5.jpg
http://img258.imageshack.us/my.php?imag ... k12fi7.jpg

a co dało? Jeszcze nie wiem, ale troszke lepiej sie zbiera, ale temp. oleju szybciej staje sie wyższa (??? nie wiem dlaczego???), jeszcze musze podrególować dawke paliwa na pompie ,odkręcić lub zostawić jak mam na turbawce bary i zastanowić sie w jakim położeniu obrucić grzybka (1.6TD z wcięciem) aby było wszystko OK - nie wiem od czego zacząć - nie wiem od czego zacząć.
a i jeszcze bym zapomniał ze po zmianie miejsca IC (czyli pod komorą) zaczą mi przy przegazówce dymić na czarno (została stara rególacjadawki powietrza i paliwa) a na trawie przy tłumiku była jakaś czarna oleista maź (nie wiem dlaczego) - może wy wiecie i co robić aby było tak jak powinno być

bez urazy ale rozwiazanie tego poprzez polozenie IC w komorze to bezsens,
po pierwsze przez IC nie przeplywa zimne powietrze
po drugie grzeje sie od ciepla silnika (przez co masz pewnie jeszcze gorzej niz normalnie bylo)
po trzecie utrudniony dostep do reszty gratow w silniku


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt mar 23, 2007 12:10

Adamm, juz chyba lepiej by bylo bez IC niz tak jak jest teraz :/


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości