Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » czw maja 13, 2010 23:58

U mnie to tak wyszło... jeden wąż trochę mocniej wystaje z dokładki zderzaka ale tylko taki wyprofilowany miałem (ori vw który wcześniej był na łączeniu rury ic do egr), górna plastikowa rura z mapem ori od paska B5 AFN (obrócona do góry nogami). Instalacja jeździ już 6 miesiecy i jest ok... Czas montażu 4 godziny.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt maja 14, 2010 16:13

Pomysłowy Dobromir, zwłaszcza jeśli chodzi o tę odwróconą rurę z MAP sensorem :)
Mnie osobiście nie podoba się zderzak od eR-ki i też bym upychał pod ori zderzak.
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 16:17 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Leon013
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt lut 15, 2008 18:15
Lokalizacja: świętokrzyskie S_ów
Kontakt:

Post autor: Leon013 » pt maja 14, 2010 17:55

jak kto woli ale wole pociąc jakąś lipną podrube od erki niz ciąc ori :green_fuck: :green_fuck:


1) MK2 Fire & Ice sprzedane (poszło)
2)MK1 Cabrio (do sprzedania)Sprzedany:-((
3)MK4 DIESEL Sprzedany :-((

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt maja 14, 2010 17:59

czyli miał rację Dario84 pisząc o różnych gustach :)


Obrazek

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » sob maja 15, 2010 18:24

Golf IV AHF z klimą i ori. zderzak!
Orurowanie:
HDPE (wysokiej gestosci polietylen) ø50, gr. ścianki 5mm, zgrzewane i "spawane"
Intercooler - 573 x 130 x 55 - prawie identyko jak ten z re5pectu 550x140x65

Dokładnie taki:

http://aukcja.onet.pl/item1017940484_in ... _mito.html

Ale polecam ten z re5pectu, bo te widze drozsze sa teraz, ja wyrwałem za 150zły z przesyłką, boczki sam zrobiłem (mały alu 3mm gr. arkusz 15zł) i dałem do pospawania (50zł).

Obrazek
Intercooler

Obrazek
Wspawane boczki alu...

Obrazek
Kolerktor ASZ + flensza z nierdzewki

Obrazek
Dolna część połączenia collera do komory silnika od str. kierowcy

Obrazek
Przymiarka na froncie, a finalnie poszedł kilka cm do góry, pod samą belke!

Obrazek
Widok z góry, wspawany map-sensor, obejma-mocowanie + złącze i jeszcze nizej jest jeszcze jedno pod maską, po to aby zawsze było można łatwo wsio zdemontować i mieć dostep do wszystkiego.

Obrazek
Wspawany map-sensor na płytce HDPE 10mm

Obrazek
Zgrzany kawałek rurki + antypoślizgowe zakończenie rury

Obrazek
Widok z góry i małą rzeźba w górnej osłonie silnika

Obrazek
Front po założeniu zderzka.


Czas montazu 3dni, głównym winowajcą jest zderzak, oraz błąd umiejscowienia orurowania na wyjściu z turbiny, gdyz przy skręconych kołach na max w lewo, koło ocierało o rure...

Wynik:
Turbo ARL + 0,216 + FMIC i kolektor ASZ + sprzegło G60, popychacze hydr. = b. bezpieczne 155ps. 360nm - i jestem zadowolony, gdyż seria była słaba 105ps i 220nm :ass: , jakby nie było 50ps i 140nm do przodu!! :okej:
Wykresik w drodze z TUNE-UP
Turbina ładuje 1,5bara, czyli nic ponad norme i jest bezdymnie

P.S. FOTHOST coś nawalił, więc zdj. wkleiłem na inny serwewr

Wykres:
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn maja 24, 2010 15:39 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 11 razy.


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
Martin99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 19:37
Lokalizacja: BIA
Kontakt:

Post autor: Martin99 » ndz maja 16, 2010 12:18

a oto praktycznie wszystko czego użyłem do montażu FMICa w moim mk3 z klima:
Obrazek
a tu jak wyprowadzilem orurowanie.
Obrazek
ogólnie bardzo ładnie wszystko podeszlo kosztem krzywego montażu ICka



Jacques
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:59
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Jacques » ndz maja 16, 2010 21:44

Martin99 pisze:a oto praktycznie wszystko czego użyłem do montażu FMICa w moim mk3 z klima:
a mozesz dokladnie opisac co jakie i ile jest potrzebne do budowy, bo tez mam afn-a z klima i sie ostro przymierzam na podniesienie mocy :bigok: od razu z gory wielkie dzieki



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pn maja 17, 2010 07:40

Widok z góry i małą rzeźba w górnej osłonie silnika
Z tą rzeźbą w osłonie silnika to pojechałeś ostro po bandzie :helm:


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » pn maja 17, 2010 17:13

aw69 pisze:Z tą rzeźbą w osłonie silnika to pojechałeś ostro po bandzie
nooo...
A to dlatego, że nie miałem już czasu na przykładanie i sprawdzanie co, gdzie i jak, ...a jak już wyciąłem, to sie okazało, że mogłem pare cm mniej wyciąć, no ale... czas gonił :hmm:


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
Martin99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 19:37
Lokalizacja: BIA
Kontakt:

Post autor: Martin99 » wt maja 18, 2010 22:40

Jacques, potrzebne były dwa kolanka silikonowe 90stopni 51mm
metr rury 51mm zew
dwa kolanka o tej samej średnicy 90 stopni takie jak od budowy tłumików
jakaś rura gumowa do robienia łączeń
stos opasek GBS
i dodatkowo jedna taka guma w kształcie litery S jak ori w AFNie
no i oczywiscie IC z meganki
Ostatnio zmieniony sob maja 22, 2010 08:05 przez Martin99, łącznie zmieniany 1 raz.



andy_czarny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw lut 28, 2008 00:50
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: andy_czarny » śr maja 19, 2010 16:29

czy ktos moze zrobic taki przepis jak kolega martin99 z tym ze do mk4 ?? tzn czeo ile??



Awatar użytkownika
fasd
TDI++ 190PS
TDI++ 190PS
Posty: 606
Rejestracja: śr lip 19, 2006 00:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: fasd » śr maja 19, 2010 17:28

Obrazek

prosze bardzo


viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????

Awatar użytkownika
Leon013
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt lut 15, 2008 18:15
Lokalizacja: świętokrzyskie S_ów
Kontakt:

Post autor: Leon013 » śr maja 19, 2010 18:13

kolego ja zrobiłem na rurze 60,3 teraz przepis
1,5m rury 5 kolanek 90 stopni dwie proste złączki i jedno kolano silikonowe 90 stopni 6 obejm
zrobiłem sobie jeszcze dolot boi ori nie pasował 50cm rury 70mm jedno kolano 90 stopni i zwęzka na 45mm do tego kolano silikonowe 90 stopni
wa widac to kilka postów wyżej

[ Dodano: 19 Maj 2010 18:14 ]
a kawałek od turbo ten plastikowy został (wylot z turbo w strone IC)

[ Dodano: 19 Maj 2010 18:15 ]
Obrazek


1) MK2 Fire & Ice sprzedane (poszło)
2)MK1 Cabrio (do sprzedania)Sprzedany:-((
3)MK4 DIESEL Sprzedany :-((

andy_czarny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw lut 28, 2008 00:50
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: andy_czarny » ndz maja 23, 2010 17:12

IC tylko od re5pect czy jakis z seryjnego auta wchodzi pod zderzak od mk4 (wiem ze cos tam trzeba podcinac ;) )



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości