Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

kris2018
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 09, 2018 21:51

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: kris2018 » ndz cze 10, 2018 23:18

Witam serdecznie panowie :okej: za dużo szukania.
Kilka pytań, Golf mk3 1.9 tdi afn najlepiej jaki icek zapodać?
Kanalizacja, którendy puścić?
Jakieś fotki podpowiedzi. Mam warsztat więc sobie ogarnę. Widziałem fotki że rurki idą prawie jak w orginale tą samą stroną przy aku, tylko gdzieś posiałem. Dolna ofszem, ale górną, nie za bardzo mogę sobie wyobrazić którędy, lampa chłodnica itp. Nie chcę puścić jednej od strony rozrządu, bo ciasno klima i inne gówna.
Mile widziane jakieś sugestie.
Pochwałę się moje 20 jahre.
Narazie siedzi turbo Caha, 216mm, 028E, 11mm 107J, map sensor 051C, skrzynia asd, koło 273C i vr6, heble 312mm i 451, czas na icka i wydech. Z tym nie będzie problemu bo ukł. wydechowe robię 15 lat. Wtajemniczonych coś te cyfry mówią pozdr
Obrazek



Awatar użytkownika
olsens2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: sob sie 14, 2010 18:14
Lokalizacja: Zevenbergen(NL)/Szczecin

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: olsens2 » śr mar 20, 2019 23:21

A ja mam banalne pytanie ale muszę wiedzieć bo zamawiam materiały a będę miał weekend na złożenie tego.

Jak zamontować silikonowe kolanko na Turbo ASZ pytam bo ono nie jest idealnie okrągłe i nie jestem pewien czy będzie szcZelnie jak to poprostu tam naciągnęła i zacisnę jakaś mega mocna opaska?


Obrazek
Jest Ibiza 6l FR ASZ ++++
Jest mk4
Byla CordobaSX
Było MK3 CabRio[/color] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=612982]Byla Ibiza 6K[/b]
Byl GT AFN http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p5922472
Byly MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 9#p4708859

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 394
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Maciek2561 » sob mar 23, 2019 17:55

Krótkie pytanie
FMIC jednostronny czy dwustronny bo chce zostawić seryjne rury w dolocie dlatego jednostronny (co najwyżej kolanka i kawałek przedłużki do tego)
Bo na dwustronnym będę musiał całe orurowanie przerabiać i dodatkowo będzie 1 metr dłuższy dolot
Golf 4 Silnik 1.9 tdi AHF 1.4 bar na seryjnej turbinie

Obrazek


.

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1544
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: tomek08 » wt kwie 02, 2019 23:25

Witam, olsens2 tam, jest potrzebna Ci przejściówka https://allegro.pl/oferta/przejsciowka- ... 6832112329 jeśli dobrze Cię rozumiem.

Maciek2561 dwustronny jest wydajniejszy. Jeśli jednak nie planujesz dużych mocy w przyszłości to myśłę, że możesz zapakować tej jednostronny.

Pozdrawiam.


Tomek

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 394
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Maciek2561 » ndz kwie 07, 2019 14:48

tomek08 pisze:
wt kwie 02, 2019 23:25
Witam, olsens2 tam, jest potrzebna Ci przejściówka https://allegro.pl/oferta/przejsciowka- ... 6832112329 jeśli dobrze Cię rozumiem.

Maciek2561 dwustronny jest wydajniejszy. Jeśli jednak nie planujesz dużych mocy w przyszłości to myśłę, że możesz zapakować tej jednostronny.

Pozdrawiam.
Piszą że jednostronny jest mniej wydajniejszy bo powietrze się odbija od ścianki intercoolera i wraca do silnika co powoduje zmniejszenie ciśnienie doładowania, tylko że na takiej samej zasadzie działa dwustronny intercooler tylko powietrze odbija się od kolanka za nim i wraca do silnika


.

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1544
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: tomek08 » pn kwie 08, 2019 19:02

Nie wiem czy odbija się czy nie, ale jest mniej wydajny.
Pozdrawiam.


Tomek

Maciek2561
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 394
Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
Lokalizacja: Jarosław

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Maciek2561 » wt kwie 09, 2019 00:15

tomek08 pisze:
pn kwie 08, 2019 19:02
Nie wiem czy odbija się czy nie, ale jest mniej wydajny.
Pozdrawiam.
Ale chodzi o gorszy przepływ powietrza czy gorsze chłodzenie?


.

kris2018
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 09, 2018 21:51

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: kris2018 » śr maja 29, 2019 22:37

Prosiłem o wskazówki niestety brak odzewu, a jak już posłuchałem się jednego gościa to ten intercooler chwalony w niebo z Meganki , można sobie wsadzić w dupę :ass: .
Niepotrzebnie zakupiłem materiał, brak wyobraźni totalny debilizm.
Upchnąć za zderzak na siłę nogą to każdy w stodole potrafi. Jak coś robić do swojego ukochanego :grin: Golfa to z klasą.
Żadnych kwasów, flagumitów i innych badziewi. Normalne rurki i kolanka z ukł. wydechowych pomalowanych lakierem do zacisków.
Prezentuje się bajecznie, nie koroduje.

Pytam się po co wydawać majątek na stal kwasoodporną i żydzić na normalnego icka, upychając z Megan lub innych aut, wielkiego jak stodoła, zakrytego 3/4 zderzakiem, wiszącego tuż przy ziemi, na ogromne moce 90-110 km, bo kosztował 30 zł :banghead:

184 stron bzdur nie wnoszących nic do tematu, np. zwykła rura koroduje od środka, pytam się jakim cudem jak tam zawsze są śladowe ilości oleju.
Intercooler podobno chłodzi turbinę, normalnie szok ze stresem.
Hejt na mechaników, a niektóre dzieła to obraz nędzy i rozpaczy, pozdrawiam.


Tak powinien wyglądać zamontowany icek. To jest cały monolit, odkręcasz belkę dwa węże i schodzi całość. Wersja z klimą i nieszczęsnymi halogenami. Nic nie dotyka nie obciera. Podłączone wew. do oryginału nie jakaś kanalizacja na skos. Standardowy 14 cm wys. przewidziany na moce 350 km to jakim cudem fabryczny z Megan, T5, Punto itd, jest lepszy. Temperatura sprawdzana przy 22 st. na dworze, 8 st. większa w dolocie.

Obrazek

Obrazek



AarturR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: pn cze 10, 2013 16:42
Lokalizacja: GliVWice

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: AarturR » czw cze 06, 2019 16:27

kris2018 pisze:
śr maja 29, 2019 22:37
Prosiłem o wskazówki niestety brak odzewu, a jak już posłuchałem się jednego gościa to ten intercooler chwalony w niebo z Meganki , można sobie wsadzić w dupę :ass: .
Niepotrzebnie zakupiłem materiał, brak wyobraźni totalny debilizm.
Upchnąć za zderzak na siłę nogą to każdy w stodole potrafi. Jak coś robić do swojego ukochanego :grin: Golfa to z klasą.
Żadnych kwasów, flagumitów i innych badziewi. Normalne rurki i kolanka z ukł. wydechowych pomalowanych lakierem do zacisków.
Prezentuje się bajecznie, nie koroduje.

Pytam się po co wydawać majątek na stal kwasoodporną i żydzić na normalnego icka, upychając z Megan lub innych aut, wielkiego jak stodoła, zakrytego 3/4 zderzakiem, wiszącego tuż przy ziemi, na ogromne moce 90-110 km, bo kosztował 30 zł :banghead:

184 stron bzdur nie wnoszących nic do tematu, np. zwykła rura koroduje od środka, pytam się jakim cudem jak tam zawsze są śladowe ilości oleju.
Intercooler podobno chłodzi turbinę, normalnie szok ze stresem.
Hejt na mechaników, a niektóre dzieła to obraz nędzy i rozpaczy, pozdrawiam.


Tak powinien wyglądać zamontowany icek. To jest cały monolit, odkręcasz belkę dwa węże i schodzi całość. Wersja z klimą i nieszczęsnymi halogenami. Nic nie dotyka nie obciera. Podłączone wew. do oryginału nie jakaś kanalizacja na skos. Standardowy 14 cm wys. przewidziany na moce 350 km to jakim cudem fabryczny z Megan, T5, Punto itd, jest lepszy. Temperatura sprawdzana przy 22 st. na dworze, 8 st. większa w dolocie.

Obrazek

Obrazek
Po pierwsze intercooler chłodzi powietrze nie turbinę, po drugie jeśli cały świat stosuje alu/inox do budowy układów dolotowych to dlaczego ma to być bzdura? Fakt są tam śladowe ilości oleju i NIE POWINNO nic korodować, ale co w przypadku gdy jest już korozja w środku, a ocynk który też może być zacznie się odrywać płatami i wpadnie do turbo? Oszczędzanie 100-200zł na kwasiaka
do swojego ukochanego :grin: Golfa to z klasą
jest tak samo śmieszne jak Twój wywód o oszczędności.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7813
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: wesol » pt cze 07, 2019 21:57

Nuerdzewka może ładniejsza ale też wagowo wypada gorzej jak zwykła stal nie mówiąc o alu. Cena też nieco wyższa. Nic nie wpadnie do turbiny bo rury i IC jest za turbiną nie przed. Spokojnie wytrzyma te 5 czy nawet 10 lat jak ktoś ładnie to zmontuje. IC jest z alu bo alu lepiej oddaje ciepło. Ja też bym robił tak by było poprostu taniej. Wcale nic nie gorzej. Kiedyś te IC od fmic.pl były dość drogie więc może dlatego te kombinacje z innymi z używki. Ja coprawda do innego modelu auta ale zapodalem jakiś IC od chyba movano czy jakiegoś iveco i też zdawał egzamin. Koszt chyba z 60 zł. Trochę rurek i koszt był jakiś poprostu śmieszny.


Touran bls+ oraz Touran cayc+

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1544
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: tomek08 » pt cze 21, 2019 23:53

kris2018 pisze:
śr maja 29, 2019 22:37
Prosiłem o wskazówki niestety brak odzewu, a jak już posłuchałem się jednego gościa to ten intercooler chwalony w niebo z Meganki , można sobie wsadzić w dupę :ass: .
Niepotrzebnie zakupiłem materiał, brak wyobraźni totalny debilizm.
Upchnąć za zderzak na siłę nogą to każdy w stodole potrafi. Jak coś robić do swojego ukochanego :grin: Golfa to z klasą.
Żadnych kwasów, flagumitów i innych badziewi. Normalne rurki i kolanka z ukł. wydechowych pomalowanych lakierem do zacisków.
Prezentuje się bajecznie, nie koroduje.

Pytam się po co wydawać majątek na stal kwasoodporną i żydzić na normalnego icka, upychając z Megan lub innych aut, wielkiego jak stodoła, zakrytego 3/4 zderzakiem, wiszącego tuż przy ziemi, na ogromne moce 90-110 km, bo kosztował 30 zł :banghead:

184 stron bzdur nie wnoszących nic do tematu, np. zwykła rura koroduje od środka, pytam się jakim cudem jak tam zawsze są śladowe ilości oleju.
Intercooler podobno chłodzi turbinę, normalnie szok ze stresem.
Hejt na mechaników, a niektóre dzieła to obraz nędzy i rozpaczy, pozdrawiam.


Tak powinien wyglądać zamontowany icek. To jest cały monolit, odkręcasz belkę dwa węże i schodzi całość. Wersja z klimą i nieszczęsnymi halogenami. Nic nie dotyka nie obciera. Podłączone wew. do oryginału nie jakaś kanalizacja na skos. Standardowy 14 cm wys. przewidziany na moce 350 km to jakim cudem fabryczny z Megan, T5, Punto itd, jest lepszy. Temperatura sprawdzana przy 22 st. na dworze, 8 st. większa w dolocie.

Obrazek

Obrazek

Witam, a ty się chwalisz, czy się żalisz ? :hmm:
Pozdrawiam.


Tomek

kris2018
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 09, 2018 21:51

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: kris2018 » czw sie 01, 2019 22:25

Czytajcie ze zrozumieniem.
Tak tutaj wyczytałem u nie których fachowców, icek chłodzi turbinę brawooo.😂

Co ma ci się łuszczyć w dolocie na zwykłych rurkach, co ma korodować, przecież tam zawsze jest olej. Nie widziałem jeszcze klekota, nawet nowego, aby nie było więcej lub mniej oleju.
Benzyna to co innego , przeważnie sucho.

Ucieczka z wagi ok, szybsze oddanie temp. ok.
Tylko już wcześniej napisałem, kanalizacja za milion zł. A icek wciśnięty na siłę za 2 dychy jak się bawić to do końca. Tu widzę paranoję w projektach.
Dłubnął jeden z drugim z 90 na 120km aleee intercoleer na cały przód. Nie ważne że prawie cały jest zakryty.
No i wydech 8 calowy obowiązkowo!!!!
Nie można mylić i porównywać profesjonalnego podnoszenia mocy z pożądnych materiałów do zabawy w stodole.

To się nazywa przyrost formy nad treścią, ale widzę że niektórzy nie zrozumieli o co mi chodziło.

Kupić sobie piękne 18 calowe felgi i założyć łyse 15 letnie opony, to jest racjonalna polityka miłośników swoich Golfów.

Pisanie bzdur i wprowadzanie innych w błąd.
Zamiast pomoc kolegów między sobą to jeszcze naczytałem się o wałkach między sobą.
Zrobić komuś przelew w ciemno, nigdy siebie nie widząc na oczy, tylko że niby jest fanatykiem VW, bardzo mądre.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: bieniek1984 » pt sie 09, 2019 09:54

Panowie czy ma ktos moze wymiary i katy orurowania fmic do mk4 alh/asv


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.216+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: bieniek1984 » czw sie 29, 2019 07:43

Czy FMIC 550x180x65 wejdzie bez przerobek do mk4


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.216+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości