td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: ciepek » sob sty 03, 2015 14:05

marcinas1983 pisze:
ciepek pisze:o ile pamięc mnie nie myli miałes 1,2 bar od 2000 rpm na tdo 11 mało ???? to cos jak gt 2052
tak miałem i co z tego skoro auto i tak nie jechało... zrobienie boosta dość sporo opóźnionym kątem wtrysku nic nie daje... mimo 1.2 bara auto i tak nie jechało :bajer: .
na pompie 10mm i 216 chyba nie oczekujesz by jechało ? to nei balon ze lata na gorace powietrze potrzebne jest dobrze rozpylone paliwo -z małych wtrysków !
ciepek pisze:jesli wstanei szybciej to zdławi góre innej opcji nei ma
o jakiej górze my w dieslu mówimy?? 4-4.5 tys obr/min??
4500-5500 ale nei przy 130 ps tylko 250-300

ciepek pisze:nei wiem po co motac hybrydy które nei wiedomo jak zdławia wydech i nikt nie okresli wydajnosci tego wynalazku
a juz wogóle nei rozumiem jak mozna dobierac jakiekolwiek turbo bez wyliczenia zapotrzebowania silnika na powietrze i max ładowania
marcinas1983 pisze:Jak to po co?? Mam wirnik części wydechowej jak i muszlę z A/R do tego silnika zaprojektowaną przez garretta jedynie zmienione koło kompresji na większe... to jest zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż pakowanie turbo zaprojektowane do innego silnika :helm: .
tak masz strone wydechowa zaprojektowana do 90? 110 ps ? i co z tego chcesz wycisnąc ? chyba nie 200???
wieksze koło kompresji ...tzn jaka ma wydajnosc i jakie cisnieniu doładowania uzyskuje bez zwiekszania oporów wydechu ? i w koncu dla jakich mocy jest twoje nowe turbo ?
turbo dobiera sie z katalogu z przeprowadzonych obliczen a nie projektuje do silnika cos pomyliło ci sie ....
gt vnt 2052 jest dedykowane do 1,6-2.0 tdi na moce do 220-230 ps wiec po co bawic sie w druciarstwo skoro za 200 zł sa gotowce???



mechatronik1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: mechatronik1988 » ndz sty 04, 2015 13:37

Jaki trzeba mieć układ paliwowy żeby jechało? pd czy jest jakaś optymalna konfiguracja na vp?



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: needved » ndz sty 04, 2015 15:20

Ja w drugim aucie (MK3 AAZ) mam TD 04-13T i turbo wstaje już od 1700 rpm przy 2000 rpm 1,2bar 2100 rpm max bost 1,4bar
Takie wyniki na skrzyni ASD i 5biegu. Przy wstawaniu turbo sporo dymu, jak jest max boost dymu brak.
Ja tam jestem zadowolony z tego turbo :satan:



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: Havan » ndz sty 04, 2015 18:45

needved pisze:Ja w drugim aucie (MK3 AAZ) mam TD 04-13T i turbo wstaje już od 1700 rpm przy 2000 rpm 1,2bar 2100 rpm max bost 1,4bar
Takie wyniki na skrzyni ASD i 5biegu. Przy wstawaniu turbo sporo dymu, jak jest max boost dymu brak.
Ja tam jestem zadowolony z tego turbo :satan:
Jakie mody masz zrobione oprócz turbo? :bajer:


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: ciepek » ndz sty 04, 2015 22:04

jak od 1700? to turbo wstaje od razu ! przy 140 na 5 mam 0,5 bar w tdi bez tykania praktycznie gazu a na postoju do 1,3bar
przy 1700 w td powinno byc spokojnie 1 bar (mialem wiecej ale pogieło dół)jesli pompujesz 11mm z wtryskami merca jesli masz dupiate wtryski albo pompe to wstaje jak wstaje



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: needved » pn sty 05, 2015 15:55

Havan pisze:Jakie mody masz zrobione oprócz turbo? :bajer:
Dół silnika TDI 1Z tłoki oczywiście TD, Duży IC FMIC, Była pompa 11mm składak ale nie chciało to chodzić, teraz jest ori 9mm tylko że nieźle modzona, wtryski ori AAZ, nigdy nie bawiłem się tymi od merca. Dolot AVF/AWX
Moc nie za tęga około 130 PS
ciepek pisze:jak od 1700? to turbo wstaje od razu
Wirnik się kręci wiadomo już po odpaleniu, ja mówię, że przy 1700 rpm widać już boost na zegarze
Gdy puszczę gaz mając 3000 rpm też na zegarze jest jakiś tam boost
ciepek pisze:przy 1700 w td powinno byc spokojnie 1 bar
Moim zdaniem silniki DI mają lepszą dynamikę spalin i szybciej potrafią postawić turbo. Stary Diesel ze względu na komorę wirową nie dorówna mu takie moje zdanie.
ciepek pisze:mialem wiecej ale pogieło dół
Coś o tym wiem, nie jestem zwolennikiem 300nm przy 1600 rpm :banghead:



brabus124
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 26, 2011 00:27
Silnik: 1Z

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: brabus124 » wt sty 06, 2015 22:18

ciepek, Jakie jest A/R gorącej muszli TD 04-13T ??


Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: ciepek » śr sty 07, 2015 15:35

needved pisze: ...teraz jest ori 9mm tylko że nieźle modzona, wtryski ori AAZ, nigdy nie bawiłem się tymi od merca. Dolot AVF/AWX.....
to teraz wiadomo dlaczego ci to turbo nie wstaje ....napisz jeszcze ze masz bostpin...;-)to turbo rusza za obrotomierzem bezzwłocznie
needved pisze:Moim zdaniem silniki DI mają lepszą dynamikę spalin i szybciej potrafią postawić turbo. Stary Diesel ze względu na komorę wirową nie dorówna mu takie moje zdanie.
jesli miałes na mysli tdi bo napisałes di to cos ci sie pomyliło
tdi wytwarza mniej spalin bo ma wieksza sprawnosc. Do wygenerowania np 300Nm potrzrebuje ok 45mg/r a tdok 2x tyle ( w koncu jeden spali 4 drugi 7-8) a wiec spalin jest tez 2x tyle bo afr taki sam i mozna je smiało zawinac do pracy
stary td bije na łeb tdi dynamika i mozliwosciami ale konstrukcja jest za słaba bo wszystko peka i sie gnie .Poogladaj projekty bmw w td i merców na forach to zobaczysz co potrafia stare td.
a/r nie wiem nei sprawdzalem ale sprawdze .mapa 13t4 w kazdym razie jest doskonała pod 1.9 i 2,5 . do 2 bar mozna bic smiało w 1,9 i przepływ wyrabia się bezproblemowo do 5000rpm.
zachecam do poszukiwan wiadomosci nie na forach a w publikacjach naukowych badaniach itd....



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: wronek1 » pt mar 20, 2015 16:21

jako że założyłem ten temat w poszukiwaniu dobrego turbo na WG do tdi 1z to chciałbym tylko dodać od siebie iż postawiłem jednak na garreta t2.
Na tej turbinie przy cisnieniu niecałych 1.3 bara hamownia pokazała 145 koni i to raczej kres ori pompy w 1Z. Turbina wstaje bardzo fajnie , pełen boost na 4 biegu już przy 2100 obr. . Przy niecałych 2tyś 1bar ... Operacja przełozenia turbiny z t15 na t2 trwała 7h .
Na sofcie pod t15 , t2jka pokazała o 3konie i 30Nm mniej niż poprzednie 136koni i 340Nm , ale w miedzyczasie zrezygnowałem z przelotu :kac:
Teraz na nowym programie i poprawionym dolocie jest 145koni przy 3500obr i 330Nm przy 2300obr.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: marcinas1983 » pt mar 20, 2015 18:10

wronek1, jak z dymem za autem na wysokim biegu i niskich obrotach??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: wronek1 » pt mar 20, 2015 19:49

dym oczywiscie jest :) ale ja nie jeżdze na niskich obrotach :bigok:


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

mechatronik1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: mechatronik1988 » pt mar 20, 2015 22:10

Maksymalna moc przy 3.5krpm z kąd ja to znam. Pewnie mimo że napięcie nastawnika idzie cały czas do góry z obrotami, to przybywa tylko dymu za autem a nie mocy.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: tomek08 » pt mar 20, 2015 23:06

Witam, bez sensu u kolegi na turbinie GT1749v, czyli poczciwa popierdułka, z 90konnego ALH przy ciśnieniu 1,25bara, wtryski 216tki i 149KM i 330NM. Dym akceptowalny, nie za duży.
Proszę tu wykres do wglądu
http://fotem.pl/show/full/7031ab46d7eefb61c2a2a87f7bd6" onclick="window.open(this.href);return false;
Wcześniej czy później kolega sam stwierdzi, że leprze turbina ze zmienną geometrią. :bigok:
Pozdrawiam.


Tomek

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

td04 do 1.9 tdi , wasze doswiadczenia.

Post autor: zgredd » sob mar 21, 2015 01:07

Szkoda czasu na takie turbiny w 1.9 tdi. Pakować coś ze zmienną geometrią nawet vnt15 potrafi przy dobrym układzie paliwowym pokazać około 160-170km. Szkoda czasu na przeróbki i korekty a turbinę można kupić za 200-300zł. tomek08 pokazałeś wykres standardowej modyfikacji, brakuje fmica, wałka, dolotu, kolektora i porządnych wtrysków lub całego kompletu wtrysków plus pompy. Bez paliwa mocy nie będzie :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości