Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Re: Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK
Byc moze to co tu opisze jest modem wspomnianym przez kolege @Jabcok,
Ogolnie bazujemy na hammer mod. Celem tego moda jest zmiana pozycji "dozatora" wzgledem przelewu. Wiadomo ze jak nastawnik zostanie za bardzo przesuniety to obroty skocza i moga sie pojawic inne nieoczekiwane objawy. Co zrobic zeby to sie nie pojawilo:)
Nalezy wydetywac mape nastawnika.
Ja w pierwszej kolejnosci zmniejszylem napiecie w obszarze do 10mg/suv tak aby na biegu jalowym pojawilo sie ok >9mg/suv (czyli zaznaczamy obszar w edytorze map i odpowiednio ja zmniejszamy 5%, 10% to juz pewnie zalezy od danego sterowanika/mapy)
W kolejnym kroku pojawia sie mlotek, przesuwamy nastawnik tak zeby pojawilo sie zanowu ok 3,3.5mg/suv na vagu.
U mnie pojawilo sie ok 2mg/suv. Po kolejnej edycji softu mam 4.4mg/suv.
Dodatkowo wygladzilem mape przy przejsciu miedzy 10 a 12 mg/suv zeby nie bylo szarpania,
Oczywiscie procedura moze zostac zastosowana wielokrotenie,
Ogolnie bazujemy na hammer mod. Celem tego moda jest zmiana pozycji "dozatora" wzgledem przelewu. Wiadomo ze jak nastawnik zostanie za bardzo przesuniety to obroty skocza i moga sie pojawic inne nieoczekiwane objawy. Co zrobic zeby to sie nie pojawilo:)
Nalezy wydetywac mape nastawnika.
Ja w pierwszej kolejnosci zmniejszylem napiecie w obszarze do 10mg/suv tak aby na biegu jalowym pojawilo sie ok >9mg/suv (czyli zaznaczamy obszar w edytorze map i odpowiednio ja zmniejszamy 5%, 10% to juz pewnie zalezy od danego sterowanika/mapy)
W kolejnym kroku pojawia sie mlotek, przesuwamy nastawnik tak zeby pojawilo sie zanowu ok 3,3.5mg/suv na vagu.
U mnie pojawilo sie ok 2mg/suv. Po kolejnej edycji softu mam 4.4mg/suv.
Dodatkowo wygladzilem mape przy przejsciu miedzy 10 a 12 mg/suv zeby nie bylo szarpania,
Oczywiscie procedura moze zostac zastosowana wielokrotenie,
Ostatnio zmieniony sob lut 17, 2018 15:00 przez tzebrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK
Niby wszystko fajnie, tylko jest jedno ale... jak za mocno przesuniesz nastawnik i nawet jak będziesz miał dobra dawkę odczytywaną to... silnik po puszczeniu nogi z gazu może długo schodzić z obrotów, więc należy też odpowiednio te ustawienie nastawnika i mapy dobrać.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK
Nic bynajmniej takiego nie doswiadczylem (testowalem to dosyc krotko), ale wiadomo ze ze wszystkim mozna przesadzic,
Wieczorem postaram sie wkleic mape przed i po zeby bylo bardziej obrazowo...
Wieczorem postaram sie wkleic mape przed i po zeby bylo bardziej obrazowo...
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK
tzebrowski, a ja doświadczyłem bo sam się tym bawiłem... tylko, że to było ze 2 lata temu. Myślałem, że jest jakiś tajemny mod nastawnika, żeby zwiększyć jego parametry pracy bo każdy pisał, że cudownie zwiększył jego zakres pracy a teraz wychodzi na to, że mapę nastawnika należy zmodyfikować, następnie nastawnik tym sposobem przesunąć bliżej tłokorozdzielacza i oto cały sekret.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK
marcinas1983, z tym ze ja pisze o sytuacji ze przesuwamy nastawnik i jednoczensie modyfikujemy mape do 10mg/suv, tam gdzie silnik pracuje na biegu jalowym. Samo przesuniecie nastawnika bez modyfikacji mapy, oczywisce spowoduje to o czym pisales.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK
Moge ci nawet w sofcie zrobic ze przy 10mg/suv bedzie dlawic silnik... Bez sensu katowanie nastawnika Msrcinas mial zle odvzucia ja tez i duzo osob tez. Bez sensowne
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Re: Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK
Ogolnie "porada" pokazuje jak zyskac troche wiecej paliwa, jest mniej inwazyjna niz pilowanie ramienia nastawnika. To czy ja zastosujesz, to czy uwazasz ze jest bez sensu, czy moze jest zajebista, to tak jak ze wszystkim innym , it 's up to you, i tyle
Ostatnio zmieniony czw lut 15, 2018 15:27 przez tzebrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK
Ponizej znajduje sie obrazowa mapa napiecia przed i po, mniej wiecej pozwala pokazac jak utrzymac stabilne obroty biegu jalowego i zniwelowac szarpanie przy ruszaniu. W zadnym wypadku prosze nie traktowac tego jako referencyjna modyfikacja. Po tej zmianie standardowo trzeba ogarnac smoke limitery (maf/map), soi, i boost.
,
,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości