Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: tzebrowski » śr lut 14, 2018 11:08

Byc moze to co tu opisze jest modem wspomnianym przez kolege @Jabcok,

Ogolnie bazujemy na hammer mod. Celem tego moda jest zmiana pozycji "dozatora" wzgledem przelewu. Wiadomo ze jak nastawnik zostanie za bardzo przesuniety to obroty skocza i moga sie pojawic inne nieoczekiwane objawy. Co zrobic zeby to sie nie pojawilo:)
Nalezy wydetywac mape nastawnika.
Ja w pierwszej kolejnosci zmniejszylem napiecie w obszarze do 10mg/suv tak aby na biegu jalowym pojawilo sie ok >9mg/suv (czyli zaznaczamy obszar w edytorze map i odpowiednio ja zmniejszamy 5%, 10% to juz pewnie zalezy od danego sterowanika/mapy)
W kolejnym kroku pojawia sie mlotek, przesuwamy nastawnik tak zeby pojawilo sie zanowu ok 3,3.5mg/suv na vagu.
U mnie pojawilo sie ok 2mg/suv. Po kolejnej edycji softu mam 4.4mg/suv.
Dodatkowo wygladzilem mape przy przejsciu miedzy 10 a 12 mg/suv zeby nie bylo szarpania,

Oczywiscie procedura moze zostac zastosowana wielokrotenie,
Ostatnio zmieniony sob lut 17, 2018 15:00 przez tzebrowski, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: marcinas1983 » śr lut 14, 2018 13:17

Niby wszystko fajnie, tylko jest jedno ale... jak za mocno przesuniesz nastawnik i nawet jak będziesz miał dobra dawkę odczytywaną to... silnik po puszczeniu nogi z gazu może długo schodzić z obrotów, więc należy też odpowiednio te ustawienie nastawnika i mapy dobrać.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: tzebrowski » śr lut 14, 2018 13:26

Nic bynajmniej takiego nie doswiadczylem (testowalem to dosyc krotko), ale wiadomo ze ze wszystkim mozna przesadzic,
Wieczorem postaram sie wkleic mape przed i po zeby bylo bardziej obrazowo...



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: marcinas1983 » śr lut 14, 2018 13:40

tzebrowski, a ja doświadczyłem bo sam się tym bawiłem... tylko, że to było ze 2 lata temu. Myślałem, że jest jakiś tajemny mod nastawnika, żeby zwiększyć jego parametry pracy bo każdy pisał, że cudownie zwiększył jego zakres pracy a teraz wychodzi na to, że mapę nastawnika należy zmodyfikować, następnie nastawnik tym sposobem przesunąć bliżej tłokorozdzielacza i oto cały sekret.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: tzebrowski » śr lut 14, 2018 14:19

marcinas1983, z tym ze ja pisze o sytuacji ze przesuwamy nastawnik i jednoczensie modyfikujemy mape do 10mg/suv, tam gdzie silnik pracuje na biegu jalowym. Samo przesuniecie nastawnika bez modyfikacji mapy, oczywisce spowoduje to o czym pisales.



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: KLICHO » śr lut 14, 2018 20:11

Moge ci nawet w sofcie zrobic ze przy 10mg/suv bedzie dlawic silnik... Bez sensu katowanie nastawnika Msrcinas mial zle odvzucia ja tez i duzo osob tez. Bez sensowne


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: tzebrowski » śr lut 14, 2018 22:09

Ogolnie "porada" pokazuje jak zyskac troche wiecej paliwa, jest mniej inwazyjna niz pilowanie ramienia nastawnika. To czy ja zastosujesz, to czy uwazasz ze jest bez sensu, czy moze jest zajebista, to tak jak ze wszystkim innym , it 's up to you, i tyle
Ostatnio zmieniony czw lut 15, 2018 15:27 przez tzebrowski, łącznie zmieniany 1 raz.



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: tzebrowski » czw lut 15, 2018 09:44

Ponizej znajduje sie obrazowa mapa napiecia przed i po, mniej wiecej pozwala pokazac jak utrzymac stabilne obroty biegu jalowego i zniwelowac szarpanie przy ruszaniu. W zadnym wypadku prosze nie traktowac tego jako referencyjna modyfikacja. Po tej zmianie standardowo trzeba ogarnac smoke limitery (maf/map), soi, i boost.
Obrazek
,



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości