Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: palio » ndz maja 18, 2014 10:09

Szukałem dużo na temat nastawników w sieci ale nic sensownego nie znalazłem. Zakładam temat aby poznać jakie są różnice w nastawnikach bo jak wiadomo jest ich dużo i z różnymi numerami więc coś się za tym kryje.... Jakie są sposoby modyfikacji nastawników.



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: KLICHO » ndz maja 25, 2014 01:15

Ja mam zmodzony nastawnik HDK 248. Raczej każdy tuner zachowa taką tajemnice co robi z takimi nastawnikami :) Tylko wsadzenie takiego nastawnika różnic dużych Ci nie da, właśnie jest tajemnica mało ludzi wie o co chodzi aby własnie było cacy :) Dla mnie robił kolega byku21 i on wie co i jak robić z takimi nastawnikami



Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: palio » ndz maja 25, 2014 09:07

Właśnie mówią, że HDK 248 jest najlepszym nastawnikiem z Reni. Taki mam założony i jest różnica. Nawet jak założysz do ori pompy.



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: KLICHO » ndz maja 25, 2014 10:21

No ja mam ori pompę :) Ale sam nastawnik jak założysz to masz odczucie jak byś wsadził do 1z wtryski 205. Magia jego polega na tym że trzeba go jeszcze lekko przerobić i ustawić :)



Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: palio » ndz maja 25, 2014 11:18

A ja mam ten nastawnik wsadzony razem z pompą 11 - 988 (włożona cała pompa tylko zmieniona fala).
No właśnie chcę się dowiedzieć od czego zacząć, aby móc go odpowiednio przerobić i ustawić bo mam jeszcze jeden taki nastawnik i drugie auto z silnikiem AHU i chcę mu właśnie dać trochę więcej mocy bez ingerencji w soft. Szukam nakierowania.



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: KLICHO » ndz maja 25, 2014 11:35

Kieruj się do kolegi Byku21 on takie przerabia u mnie masz dowód co dał taki zrobiony nastawnik przez niego :)



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: KLICHO » ndz maja 25, 2014 11:39

Przecież nikt Ci nie napisze co i jak robi bo to jest tajemnica i zarobek :) To przecież tak jak by tuner który robi programy opisał krok po kroku co masz robić :D



vagpumpe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw lis 25, 2010 19:34

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: vagpumpe » ndz maja 25, 2014 21:00

W nastawniku jedyne co to dać wieksze napięcie w sofcie i podpiłować by ramię się wychylało dalej.Na forach już to od dawna stosują w nastawnikach



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: KLICHO » ndz maja 25, 2014 21:24

U mnie napięcie jest ori i softu jeszcze nie mam
http://vaglog.rtnet.pl/pskorek90_173663.html" onclick="window.open(this.href);return false; tu masz logi moje



vagpumpe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw lis 25, 2010 19:34

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: vagpumpe » ndz maja 25, 2014 21:47

Tylko palec można przesunąć i napięcie sie nie zmieni...



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: bzdzioch1 » pn maja 26, 2014 21:51

co powiecie na temat sprężynek odpychających wirnik w nastawniku i napięciu które pokonuje ich siłę.. mam wrażenie że jest to nijako powiązane ze sobą ale to tylko domysły..



arwam

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: arwam » ndz cze 01, 2014 23:31

bzdzioch1, efekt będzie taki że silnik będzie szatkował, mocniejsz sprężynki są dlatego żeby zniwelować bezwładność rotora nastawnika, dzięki czemu sterownik nie daje napięcia i stałej wartości i do cylindrów trafiałaby stała dawka, tylko ECU może korygować dawkę dla poszczególnych cylindrów w zależności od zmian prędkości kątowej wału korbowego.



Awatar użytkownika
_Dave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 11, 2013 13:24
Lokalizacja: Zabrze

Re: Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: _Dave » czw cze 05, 2014 23:28

KLICHO pisze:No ja mam ori pompę :) Ale sam nastawnik jak założysz to masz odczucie jak byś wsadził do 1z wtryski 205. Magia jego polega na tym że trzeba go jeszcze lekko przerobić i ustawić :)
pytanie jeszcze czy taki mod jest "rentowny"... ;p tez przez ciebie sie o tym dowiedzialem i malo info na ten temat, ile sie da ugrac i czego szukac, niby sam nastawnik malo rzezby + regulacja, osobiscie wolal bym pojsc w jakas rozsadna turbine

-Dave



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

Post autor: JABcok20 » pt cze 06, 2014 00:43

Można zmienić nie tylko napięcie maksymalne ale również minimalne, więcej wtedy wykorzystasz nawet z nastawnika 10mm. Wolne obroty ma na 1500mv , dać np. 1000mv zyskujesz wtedy 500mv w górze...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości