1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

KrisSan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lut 21, 2015 20:50
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg.

1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: KrisSan » sob lut 21, 2015 22:22

Witam
Mam coś takiego:
Było ARL 150KM, jest ARL 230KM i 472Nm i to na seryjnych pompkach i zdrowym silniku, z modów: duży IC, przelot 2,75cala, turbo Garret GT 22, program pisany przez zdolnego Gościa z Poniatowej. Czyli Nm można i więcej :chytry:



gruchaarl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:49
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: gruchaarl » ndz lut 22, 2015 14:29

Soft napisany z głową, a program z koksem to co innego. W golfie tym czarnym maksymalny NM jaki zrobiliśmy później przy turbosprężarce GTB2260VKLR to 500NM. Da się również turbo ustawić na 2,5 bara od 2500rpm. Widziałem dwa takie programy zrobione przez innego turnera, ale niestety taki soft bezpieczny nie jest.



gruchaarl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:49
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: 1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: gruchaarl » ndz lut 22, 2015 14:33

KrisSan pisze:Witam
Mam coś takiego:
Było ARL 150KM, jest ARL 230KM i 472Nm i to na seryjnych pompkach i zdrowym silniku, z modów: duży IC, przelot 2,75cala, turbo Garret GT 22, program pisany przez zdolnego Gościa z Poniatowej. Czyli Nm można i więcej :chytry:
A to czy twoje pompki są zdrowe czy nie to ty o tym nie wiesz. na fabrycznych AL i GT22 robiliśmy nawet po 250KM, dawno temu :okej: . Dlatego uważam iż wynik w okolicach 230KM jest wynikiem mocnego programu....



monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: monopolowy » ndz lut 22, 2015 23:27

500Nm przy GTB22? Kurcze, jak to jest, ja mam 230KM/500Nm na GTB17. Limitowaliście coś czy pompki kijowe?


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: Ral1n » pn lut 23, 2015 12:47

Teraz jest moda na GTD2060VZ. :goof:
Już się nie robi GTB. :rotfl: :rotfl:


EDIT: uysy zrobił chociaż bezdymnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: matisim » pn lut 23, 2015 15:35

A ja mam pytanie czy na tym setupie 230KM to optymalna moc czy można podciągnąć na więcej ale bez obaw że coś sie wysra?

silnik ARL:
porting głowicy
świeże pompowtryski AL
turbina Garrett GTB 2260 vk
DP 3"
przelotowy wydech 2.5"
Map sensor 3bar
kompletny doloty + duży IC



gruchaarl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:49
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: 1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: gruchaarl » pn lut 23, 2015 16:44

monopolowy pisze:500Nm przy GTB22? Kurcze, jak to jest, ja mam 230KM/500Nm na GTB17. Limitowaliście coś czy pompki kijowe?
Tak limitowaliśmy

Co do mojego golfa w tym temacie, to wykres już bardzo dawno był nieaktualny. A ten wykres to pierwszy wykres w PL był z taką mocą i nie chcieliśmy przesadzać bo nie wiedzieliśmy jak taka modyfikacja przy takiej mocy będzie się sprawdzała w użytkowaniu codziennym auta.

Bardzo często jest tak że klient myśli że ma dużo NM, a przeważnie w praktyce wygląda to tak, że osoba robiąca program nie zwraca uwagi na przeładowanie na turbosprężarce w środkowym zakresie obrotów i hamownia wtedy odbiera to jako moment obrotowy :okej: Widziałem bardzo dużo takich przypadków.



gruchaarl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:49
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: 1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: gruchaarl » pn lut 23, 2015 16:54

matisim pisze:A ja mam pytanie czy na tym setupie 230KM to optymalna moc czy można podciągnąć na więcej ale bez obaw że coś sie wysra?

silnik ARL:
porting głowicy
świeże pompowtryski AL
turbina Garrett GTB 2260 vk
DP 3"
przelotowy wydech 2.5"
Map sensor 3bar
kompletny doloty + duży IC
" onclick="window.open(this.href);return false;
tu jest wykres na seryjnych używanych AL. Mody
- turbo GTB
- DP 2,5"
reszta seria łacznie z dolotami :)

Tak da się więcej pod warunkiem, że jest paliwo :bigok:



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: matisim » pn lut 23, 2015 17:18

Obrazek

u mnie jest tak, tylko że program jest niby z innego silnika o takich samych/ podobnych gratach. Dlatego sie zastanawiam co tam można wyciągnąć no ale to już tylko w rękach tunera...



zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: zgredd » wt lut 24, 2015 01:24

Wrzuć wzmocnione pompki np HF80 zobaczysz ile może silnik wygenerować. Szkoda szukać 10km na seryjnych AL, porządne pompki i nawet w dojechanym silniku pojawi się ciekawa liczba.



gruchaarl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:49
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: 1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: gruchaarl » wt lut 24, 2015 10:26

zgredd pisze:Wrzuć wzmocnione pompki np HF80 zobaczysz ile może silnik wygenerować. Szkoda szukać 10km na seryjnych AL, porządne pompki i nawet w dojechanym silniku pojawi się ciekawa liczba.
Dokładnie :bigok: AL jak się kupuje to pamiętaj że każde są wyjeżdżone :) a potem naprawa na maszynie i koszt zależy od stopnia ich zużycia. Lepiej kupować świeższe pompki, BA, AG, BJ



gruchaarl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:49
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: 1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: gruchaarl » wt lut 24, 2015 10:27

matisim pisze:Obrazek

u mnie jest tak, tylko że program jest niby z innego silnika o takich samych/ podobnych gratach. Dlatego sie zastanawiam co tam można wyciągnąć no ale to już tylko w rękach tunera...
Masz bardzo mało NM przy 2000obr. Na starej turbinie GT22 z Merca miało się od 270 do nawet 300NM :bigok:



gruchaarl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:49
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: gruchaarl » wt lut 24, 2015 10:33

My przy ostatnich 3 projektach stosowaliśmy w dwóch autach pompki AG i F100 oraz jednym BJ i F80, do tego zamiast obrabiać głowicę stosujemy sportowy wałek rozrządu który po pierwsze się nie wyciera jak wałki DBILASA (przetestowane na dwóch samochodach) i daje zajebistą górę :bigok: Dodatkowo za każdym razem efekt po strojeniu był dużo bardziej zadowalający jak na wałku DBILAS.

Niestety z dieslem jest jeden problem zasadniczy. Trzeba już dużo przy nim przygotować przed modyfikacjami, głównie głowica, a czasami i cały słupek



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: 1.9TDI ARL - modyfikowany Kingsoft 300KM 455NM

Post autor: matisim » wt sie 18, 2015 07:41

Na przyszły sezon planuje jakieś większe pompki i zmiana na gtb2260vklr :-) myślę że różnica będzie odczuwalna :-)

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości