Strona 5 z 6

1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: wt sty 01, 2013 17:49
autor: monopolowy
Wtrącę się. Buduję "zabawki" elektroniczne, dość proste. I średnio raz w miesiącu dostaję wiadomość od jakiegoś magika, który wyśmiewa że robię takie urządzenia na ośmiobitowych prockach, zamiast na DSP czy chociażby 16 bitach, bo lepsze, szybsze, więcej możliwości. Pytanie tylko po co, skoro dla mnie 8-bit z prostym do ogarnięcia softem i 2kB na program to jest aż nadto? Tak piszę bo sytuacja podobna do tej tutaj. Gość chce osiągnąć śmieszne okolice 200KM za pomocą 2 sprężarek, co totalnie nie ma racjonalnej racji bytu, a jest tylko sztuką dla sztuki i chęcią zaszpanowania że "mi się udało". Bez sensu

1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: wt sty 01, 2013 19:44
autor: swirek470
Po pierwsze nie pisalem ze nie mam kasy... A widze ze co 2 pisze tylko o kasie...
Po drugie wiedza nie szaleje dlatego zalozylem ten temat zeby jak najwiecej sie dowiedziec i do FACHO najmadrzejszego tu widze (HAHAHA) nie chce wkladac czegos co juz ktos ma. Chce do tego dojsc sam z wasza pomoca
Po trzecie napisalem ze chce bardzo dobry dol i ok 220 koni z gora trzymajaca moment do konca... Jak wyjdzie 250 czy 270 przeciez sie nie obraze... A widze juz posty ze szkoda roboty na 220 koni...
Po czwarte jak czegos nie zrozumialem to moze nie chcialem tego zrozumiec?
Po piate dla was najlepiej bybylo by juz kupic gotowe auto i tylko zalac i jezdzic pewnie co? a ja wole kupic szrota i sam powoli do wszystkiedo dojsc sam... Ale nie lepiej isc na latwize i zrobic cos co jest juz sprawdzone i gotowe kupuje wkladam i jade... I potem sie chwalic jaki to ja madry jestem ze zrobilem z 130 koni czy 150 koni 240... PORAZKA
Po szoste ja nikgo nie zmuszam do czytania i pisania w tym temacie... Prosilem grzecznie o pomoc o informacje a dostalem zgnojony... Tylko pare osob stnanelo za mna np. arwam za co bardzo dziekuje...
Widze teraz co sie dzieje z ludzmi zero jakies byle jakiej kultury czy checi pomocy najlepiej skopac nalac i zgnojic...

Az zal ze nie bylo tego konca swiata 21 grudnia...

To ja ktos tam siedzi juz w tym 10 lat a inni dopiero zaczynaja czy bawia sie od roku to trzeba im dopiec... DZIEKI WIELKI ZA POMOC I SZCZESLIWEGO NOWEGO ROKU

1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: wt sty 01, 2013 21:43
autor: monopolowy
Tyle razy dostałeś wyraźne info że po prostu nie warto się w to bawić jeśli chcesz mieć takie osiągi. Skoro uważasz że warto to ok, ja już wyrosłem z wyważania otwartych drzwi czy robienia sztuki dla sztuki czy żeby szpanować "jedynym biturbo 1.9 w PL" (bo coś sądzę że to o to chodzi). Są metody prostsze, lepsze, sprawdzone i nie jest wstydem z nich korzystać. Ja jestem elektronikiem a i tak sporo urządzeń kupuję gotowych chociaż potrafię w domu zrobić lepsze rzeczy, bo po prostu nie warto się babrać. I to nie jest pójście na łatwiznę, jak pół Polski jeździ na GTB22 i jest ok to nie ma co kombinować.
Inna sprawa - co uznajesz za mocny dół? Chcesz mieć 500Nm przy 1800 obr? Jeśli masz zamiar jeździć modzonym TDIkiem z butem w podłodze to to nie jest dobry pomysł (a jeśli nie chcesz, to po diabła ten mocny dół?). Ja mam 390Nm przy 2600obr i to jest mój max moment, nie uważam żeby to było śmiesznie mało i w mieście jeździ się normalnie. Ale co kto lubi

1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: śr sty 02, 2013 10:05
autor: Adamm
temat jest o bi turbo wiec prosze prowadzic inne dyskusje w innych tematach !

Re: 1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: śr sty 02, 2013 20:19
autor: evolution
swirek470 pisze:Po pierwsze nie pisalem ze nie mam kasy... A widze ze co 2 pisze tylko o kasie...
Po drugie wiedza nie szaleje dlatego zalozylem ten temat zeby jak najwiecej sie dowiedziec i do FACHO najmadrzejszego tu widze (HAHAHA) nie chce wkladac czegos co juz ktos ma. Chce do tego dojsc sam z wasza pomoca
Po trzecie napisalem ze chce bardzo dobry dol i ok 220 koni z gora trzymajaca moment do konca... Jak wyjdzie 250 czy 270 przeciez sie nie obraze... A widze juz posty ze szkoda roboty na 220 koni...
Po czwarte jak czegos nie zrozumialem to moze nie chcialem tego zrozumiec?
Po piate dla was najlepiej bybylo by juz kupic gotowe auto i tylko zalac i jezdzic pewnie co? a ja wole kupic szrota i sam powoli do wszystkiedo dojsc sam... Ale nie lepiej isc na latwize i zrobic cos co jest juz sprawdzone i gotowe kupuje wkladam i jade... I potem sie chwalic jaki to ja madry jestem ze zrobilem z 130 koni czy 150 koni 240... PORAZKA
Po szoste ja nikgo nie zmuszam do czytania i pisania w tym temacie... Prosilem grzecznie o pomoc o informacje a dostalem zgnojony... Tylko pare osob stnanelo za mna np. arwam za co bardzo dziekuje...
Widze teraz co sie dzieje z ludzmi zero jakies byle jakiej kultury czy checi pomocy najlepiej skopac nalac i zgnojic...

Az zal ze nie bylo tego konca swiata 21 grudnia...

To ja ktos tam siedzi juz w tym 10 lat a inni dopiero zaczynaja czy bawia sie od roku to trzeba im dopiec... DZIEKI WIELKI ZA POMOC I SZCZESLIWEGO NOWEGO ROKU
Ja bym na twoim miejscu poszedl w innym kierunku. polaczyl turbo z kompresorem, mialbys wszystko co chcesz teoretycznie w prostszym rozwiazaniu.

1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: śr sty 02, 2013 23:13
autor: micro133
cześć

Przypadkiem natknąłem się na ten temat. Chodził mi identyczny pomysł po głowie, tylko że muszę poczekać na samochód w którym chciałbym to zrobić.

Dodać muszę także że nie jestem żadnym szpecem od tuningu i pojęcie mam raczej niewielkie.

Może jednak moje przemyślenia coś pomogą a jeśli nie to może ktoś je skomentuje i się coś więcej dowiem.

Ponieważ definicji biturbo jest kilka na sieci, uściślę że chciałem oprzeć się założeniach biturbo szeregowego, mała sprężarka działa cały czas, a duża dołącza się w razie potrzeby.
Zgodnie z filmem: http://garrettbyhoneywell.com/assets/video-02/" onclick="window.open(this.href);return false;

Więc sprawa nie wydaje się na pierwszy rzut skomplikowana, potrzebne nam magiczne pudełko które:
1. obsłuży 3 zawory (są układy biturbo ze sterowaniem elektronicznym osobiście wybrałbym takie)
2. będzie znał RPM - to nie problem, można nawet z czujnika wałka rozrządu pobrać, albo wału, albo może nawet z ODB.
3. będzie znał wartość z jaką ECU chce doładować silnik, myślę że tu najprościej odpiąć N75 i na końcówkach które nim sterują mierzyć wartość PWM.
4. oczywiście trzeba to urządzenie zestroić wraz z softem ECU jednocześnie, i to trzeba zrobić wraz z tunerem któremu będzie się chciało.

Nie wiem czy to wystarczy, ale wydaje mi się że tak. Z wartości PWM mamy od razu informacje czego ECU oczekuje od turbo.

Będę bardzo wdzięczny za konstruktywny komentarz.

Re: 1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: czw sty 03, 2013 19:39
autor: swirek470
Ja bym na twoim miejscu poszedl w innym kierunku. polaczyl turbo z kompresorem, mialbys wszystko co chcesz teoretycznie w prostszym rozwiazaniu.[/quote]


No i o to mi chodzi o informacje.
Nie powiedzialem ze napewno maja by to 2 turbiny chodzi mi o najlepszy sposob ale tez taki ktorych jest malo i zebym mial sie czym pochwalic na zlocie czy cos.
Lubie dlubac przy samochodac i dlatego chcial bym takie cos zrobic... Z kasa nie ma problemu i nie szkoda mi jej na auta.

A wiec tak:
Jaki i z czego ten kompresorek mozna bylo by uzyc?
Turbinke jaka zeby ladnie trzymala moment do konca RPM?

I nie chodzi mi o moment z dolu nie wiadomo jaki tylko taki do normalnej jazdy zeby w miare sie zbieral z samego dolu.
Na starej turbince z 1z od 1500 oborow juz ladnie cisnol golf po wlozeniu turbiny awx golf dopiero zaczyna tak sie zbierac od ok 1800.
Ja bym chcial tak ze 150 momentu zeby mozna bylo swobodnie smigac tak 1800-2000 oborow i elegancko startowac bez palenia kapcia na skrzyzowaniach.

Re: 1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: czw sty 03, 2013 19:46
autor: swirek470
micro133 pisze:cześć

Przypadkiem natknąłem się na ten temat. Chodził mi identyczny pomysł po głowie, tylko że muszę poczekać na samochód w którym chciałbym to zrobić.

Dodać muszę także że nie jestem żadnym szpecem od tuningu i pojęcie mam raczej niewielkie.

Może jednak moje przemyślenia coś pomogą a jeśli nie to może ktoś je skomentuje i się coś więcej dowiem.

Ponieważ definicji biturbo jest kilka na sieci, uściślę że chciałem oprzeć się założeniach biturbo szeregowego, mała sprężarka działa cały czas, a duża dołącza się w razie potrzeby.
Zgodnie z filmem: http://garrettbyhoneywell.com/assets/video-02/" onclick="window.open(this.href);return false;

Więc sprawa nie wydaje się na pierwszy rzut skomplikowana, potrzebne nam magiczne pudełko które:
1. obsłuży 3 zawory (są układy biturbo ze sterowaniem elektronicznym osobiście wybrałbym takie)
2. będzie znał RPM - to nie problem, można nawet z czujnika wałka rozrządu pobrać, albo wału, albo może nawet z ODB.
3. będzie znał wartość z jaką ECU chce doładować silnik, myślę że tu najprościej odpiąć N75 i na końcówkach które nim sterują mierzyć wartość PWM.
4. oczywiście trzeba to urządzenie zestroić wraz z softem ECU jednocześnie, i to trzeba zrobić wraz z tunerem któremu będzie się chciało.

Nie wiem czy to wystarczy, ale wydaje mi się że tak. Z wartości PWM mamy od razu informacje czego ECU oczekuje od turbo.

Będę bardzo wdzięczny za konstruktywny komentarz.

Moim zdaniem na tym filmik ta rura od filtra do gornej turbiny powinna byc zamknieta jak jest nie uzywana a owiera wtedy jak zaczyna turbina dmuchac a tu jest odwrotnie.
Poniewaz mala turbina moze blokowac duza turbine na zapotrzebowanie powietrza. Tylko ze jak otworzymy ten zawor z tego filtra to cisnienie z malej turbiny bedzie wtedy zamiast leciec do duzej bedzie ladowac w filtr powietrza. Tak zle i tak nie dobrze. Chyba ze wywalic polaczenie malej z duza. Poprostu ta oddzielnie z filtra ciagnie i ta oddzielnie z filtra ciagnie. Tak to wyglada z mojego punktu widzenia niech ktos madrzejszy sie wypowie bo tu takich nie brakuje :)

1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: pt sty 04, 2013 12:14
autor: arwam
swirek470,

tak jak wcześniej pisałem ja i Evo. jeśli nie masz dużych wymagań odnośnie momentu obrotowego, to na Twoim miejscy pomyślałbym o zestawie kompresor+ turbo na WG
przy doładowaniu około 0,5-0,8bara to jest już spore doładowanie, dodatkowo mając wolny wydech, sporo zyskujesz, i myślę że wtedy moment w granicach300-340Nm powinno dać się ugrać, a w górnych obrotach już by turbo ładowało
najlepiej jakieś większe WG. pokroju K16 z Atego.

żeby kompresor dawał przyrost mocy możliwie największy to trzeba dobrać coś o sporej sprawności, według mnie opcje jeśli chodzi o kompresor są dwie. albo Lysholm (śrubowy) ale to drogi i to dość mocno zabawka, jednak mająca bardzo dużą sprawność.

drugą opcją jest EATON mający trochę mniejszą sprawność ale już jest w znacznie przystępniejszej cenie....
budowa silników PD jest o tyle dobra że z przodu nie ma dużych trudności z dołożeniem osprzętu w przeciwieństwie do silników VP

co do układu dwóch turbin, to po stronie wydechowej lepiej żeby były one ruwnolegle, a po stronie dolotu, szeregowo, idąc od filtra do silnika najpierw duże turbo potem małe.
kiedy duże turbo już zaczyna pompować to mała turbina powinna być pomijana,
boardzo podobny układ stosuje BMW o ile dobrze pamiętam w silnikach wysokoprężnych 3.0

1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: czw sty 10, 2013 20:57
autor: swirek470
arwam mogl bys sie odezwac do mnie na gg 11670996? mam pare pytan odnosnie 1.6 td :)

A z twin turbo zbieram graty i szukam hali jakies zeby spokojnie wszystko mi sie miescilo bo w garazu ciasnota :)

1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: ndz sty 13, 2013 16:09
autor: spawacz
Tu jest twin-T " onclick="window.open(this.href);return false;
Sobie niezle zapier... , mozna tak powiedziec

1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: ndz sty 13, 2013 17:03
autor: arwam
swirek470 pisze:arwam mogl bys sie odezwac do mnie na gg 11670996? mam pare pytan odnosnie 1.6 td

wal na pw. nie mam GG

Re: 1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: sob sty 19, 2013 01:45
autor: swirek470
arwam pisze:
swirek470 pisze:arwam mogl bys sie odezwac do mnie na gg 11670996? mam pare pytan odnosnie 1.6 td

wal na pw. nie mam GG
No wlasnie o to chodzi ze chcialem pisac pw ale pokazuje mi ze nie istniejesz :D

1.9 PD TWIN TURBO PLANY BUDOWY

: pn lut 18, 2013 09:44
autor: JABcok20
Mam na stanie pd 115 którą kupiłem razem z passatem b3 z WIELKĄ lotką na tylnej klapie :hmm:
Samochód ktośskładał kupe lat temu, ktoś mu założył biturbo które zostało zdemontowane przez któegoś tam z rzędu właściciela. Jak to było zrobione to nie wiem bo nie widziałem tego, pod maską jak go kupiłem nie było nic cięte ani przerabiane więc zmieścić się to musiało bez problemu. Ponoć biturbo zdjęli bo spalanie było masakryczne hehe ale nikt nie pomyślał o zmianie skrzyni z td na orginalną z tdi :kac: