Zle włozony MapSensor 51C

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Nastar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 19, 2011 20:03
Lokalizacja: Wałcz

Zle włozony MapSensor 51C

Post autor: Nastar » czw lis 01, 2012 22:48

Tak umieszczony MAP "kłamie" ECU bo podaje temperaturę powietrza doładowanego przed jego schłodzeniem. Ale nie podejmę się stwierdzenia jak to wpływa na wstawanie turbiny.
Za to dolot fi63 może powodować większego laga przy turbo.


Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria :-)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Zle włozony MapSensor 51C

Post autor: cowboy » pt lis 02, 2012 12:58

map sensor przed IC podaje zawyzoną wartośc cisnienia w dolocie i stąd mało mocy, bo faktyczne cisnienie w kolektorze dolotowym jest mniejsze niz mysli ECU

po IC zwykle są straty i mniejsze cisnienie (przymuje sie srednio 100mbar) , najlepiej mierzyc najblizej kolektora dolotowego



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Zle włozony MapSensor 51C

Post autor: cowboy » pt lis 02, 2012 15:17

R-lineXXyahre pisze:co9 to znaczy straty ??
to znaczy ze aby było przed kolektorem dolotowym (za intercoolerem) 1 bar doładowania, to na wyjsciu z turbiny musi byc 1,1 bara



Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

Zle włozony MapSensor 51C

Post autor: dawid13132 » pt lis 02, 2012 15:35

cowboy, a jak to jest dokladniej z tym czujnikiem temp przed ic? co powoduje za wysoka temp odczytana przez ecu? ciecie dawek ?


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Zle włozony MapSensor 51C

Post autor: cowboy » pt lis 02, 2012 15:42

a faktycznie tam jest chyba tez czujnik temperatury razem z MAPem

jest podobnie, tz ECU mysli ze jest bardzo gorace powietrze w dolocie i obcina dawke

słowem same minusy z powodu zamontowania tych czujników przed intercoolerem



Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

Zle włozony MapSensor 51C

Post autor: dawid13132 » pt lis 02, 2012 15:54

Ok, dzieki za odpowiedz. U mnie akurat jest sytuacja gdzie mam map sensor 051c za IC, tylko mam oddzielnie czujnik temp w ori rurze przed ic, ale to podlacze sie do tego MAPowskiego czujnika i bedzie git;) pozdrawiam


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Zle włozony MapSensor 51C

Post autor: Baryla » pt lis 02, 2012 18:07

R-lineXXyahre pisze:a czy Jak mialem robiony Program we wtorek ze zle umieszczonym Map sensorem a teraz mam dobrze Map sensor to trzeba coś z korygować??
tak



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Zle włozony MapSensor 51C

Post autor: Baryla » pt lis 02, 2012 18:58

myślę że tak bo map będzie pokazywał raz że temp prawidłową przez co komputer nie będzie ciął dawki, a dwa że ciśnienie pojawi się na czujniku troszeczkę później dzięki czemu też paliwkiem komp będzie dłużej podlewał. Jak dobrze pójdzie za trochę ponad tydzień Rolgal będzie robił mi korektę na podobnych gratach jak twoje, zobaczymy czy będzie różnica :)



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Zle włozony MapSensor 51C

Post autor: toffic » pt lis 02, 2012 19:14

Co do wpływu temperatury powietrza to dokładnie mówiąc są korekty procentowe ciśnienia doładowania i dawki paliwa zależne od temperatury powietrza ale przeważnie w EDC15 ECU zaczyna ciąć jedno i drugie powyżej 70*C
R-lineXXyahre pisze:WITAM
Czy ZŁE umieszczenie Map sensora czyli miedzy Turbina a IC zamiast IC a kolektor ssacy moze miec wpływ ze :
1)Turbina Wstaje dopiero około 2400rmp
2)Przepływka na vag com do 2400rmp daje 550 wartosc zamiast zadanej 850.....po minieciu 2400 Turbo idzie ładnie i wskazanie przeplywki juz daje 900 na zadane 850
3)AHF,AWX Kolektor,11stka,230,GT1749vc Hybryda(turbobogdan),Fmic,dolot Custom 63'(przeplywka seria) dało 180KM/400NM
EGR masz wycięty w programie??



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości