Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
eden1992
- Użytkownik
- Posty: 408
- Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23
Post
autor: eden1992 » sob kwie 07, 2012 20:47
tylko nie mów żeby zrobić nadciśnieniowe sterowanie bo to jest nieporozumienie w aucie eksploatowanym na codzień.
Co jest złego w sterowaniu nadciśnieniowym?
Z tego co wiem, to Daron ma w swoim AHU sterowanie nadciśnieniem i jakos nie narzeka, hybryda arl.
Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
-
monopolowy
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: monopolowy » sob kwie 07, 2012 20:49
evolution pisze: wiekszosc ecu ma PID controler
Naprawdę? Ma regulator ciągły PID do sterowania ciśnieniem? Zawsze się nad tym zastanawiałem, nie sądziłem że takie "bajery" są tu stosowane
Dobrze wiedzieć
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
-
tomek08
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Post
autor: tomek08 » sob kwie 07, 2012 20:52
Witam, zdrowych i wesołych świąt, oraz mokrego dyngusu, nie tylko od wody
.
Pozdrawiam.
Tomek
-
arwam
Post
autor: arwam » sob kwie 07, 2012 20:52
możez jeszcze wytłumaczyć laikowi co to jest PID kontroler? bo w kwestiach elektroniki to nawet nie raczkuję...
natomiast Ftuteringu chciałbym uniknąć. dlatego myślę raczej o drugim wariancie który będzie podtrzymywał dźwignę sterującą ale tylko 2-3s po wciśnięciu gazu do oporu, natomiast przy normalnym operowaniu będzie funcjonować tak jak teraz,
ewentualnie jak Ty byś widział rozwiązanie tej Kwestii przy dużym turbo czayli zarówno powoli wstającym jak i wolno wytracającym obroty, oczywiście mówimy o VNT.
-
evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
-
Kontakt:
Post
autor: evolution » sob kwie 07, 2012 21:01
z grubsza wyjasniony temat
http://en.wikipedia.org/wiki/PID_controller" onclick="window.open(this.href);return false;
arwam, ja bym sie totalnie nie stresowal fluteringiem przy zmianach obciazenie w dol. ja bym walczyl o najlepsza dynamike
-
arwam
Post
autor: arwam » sob kwie 07, 2012 21:24
evolution, jedną T3 kiedyś zabiłem właśnie po tym jak ją Flutering trafił, równierz K03 też załatwiłem przez to. dlateog wolę tak jak mówiłem się nie narażać.
i dzięki za wyjaśnienie, zaraz się biorę za lekturę, w razie dalszych pytań mam nadzieję że pomożesz
-
toffic
- V.I.P.
- Posty: 3845
- Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
- Lokalizacja: RKR
-
Kontakt:
Post
autor: toffic » sob kwie 07, 2012 21:26
arwam jakbyś potrzebował jakieś fajne symulatory PID to się zgłoś, może jakoś rozjaśnią jak to działa
-
evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
-
Kontakt:
Post
autor: evolution » sob kwie 07, 2012 21:59
arwam pisze:evolution, jedną T3 kiedyś zabiłem właśnie po tym jak ją Flutering trafił, równierz K03 też załatwiłem przez to. dlateog wolę tak jak mówiłem się nie narażać.
i dzięki za wyjaśnienie, zaraz się biorę za lekturę, w razie dalszych pytań mam nadzieję że pomożesz
jestes pewny ze to fluttering podczas spadkow obciazenia??? moze bylo za duzo boostu??:>
'jezdze na codzien turbobenzyna bez blow off'a fluttering jest co odpszczenie gazu i turbo ma sie dobrze.
-
arwam
Post
autor: arwam » sob kwie 07, 2012 22:14
kurcze tak czytam ale trochę czarna Magia, z automatyki trochę kulałem...
evolution pisze:
jestes pewny ze to fluttering podczas spadkow obciazenia??? moze bylo za duzo boostu??:>
dodatkowo jeśli pojawi sięw dużym nasileniu podstawia zawory szczególnie przzy dużym dolocie z 1Y
-
evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
-
Kontakt:
Post
autor: evolution » sob kwie 07, 2012 22:43
w przelozeniu na polski W PID chodzi o to by przewidujac optymalne ustawienia dla danych oczekiwanych wynikow zadac te ustawienia wczesniej i pozniej tylko w niewielkim stopniu korygowac.
-
arwam
Post
autor: arwam » sob kwie 07, 2012 22:56
evolution, masz gdzieś może graficzną wersję mapy doładowania nawet powiedzmy AFN lub ALH? chodzi i o powiązanie ciśnienia ze stopniem wciśnięcia pedału gazu
jakoś to co widzę łatwiej mi trafia do rozumu...
-
Daron7
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
- Lokalizacja: lubelskie
-
Kontakt:
Post
autor: Daron7 » ndz kwie 08, 2012 11:38
arwam mapa doładowania ma oś obr. i oś dawki. Od żądanej dawki przy danym stopniu wciśnięcia gazu i przy danych obrotach jest inna mapa.
-
arwam
Post
autor: arwam » ndz kwie 08, 2012 12:11
ma ktoś może graficzną wersję takiej mapy? to by mi znacznie bardziej ułatwiło zrozumienie zagadnienia...
-
evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
-
Kontakt:
Post
autor: evolution » ndz kwie 08, 2012 12:56
z krotka zaleznosc wyglada tak.
otwarcie kierownic rosnie wraz z obrotami
otwarcie kierownic rosnie wraz z dawka czyli posrednio cisnieniem doladowania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości