Garrett T3 do TDI 1z

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: ciepek » pt lis 16, 2012 13:16

Arwam pisałem Ci od moich postów OT do Ciebie nie sa kierowane
tłumacz sobie co i jak chcesz .
Tak porting to samo zło :grin: .
zgadzam sie z tomalem wiekszego hipokryty jak Ty nie ma na tej planecie .
Jesli nie <<dajesz wody>> to zobacz na długosc swoich postów
naucz sie czytac ze zrozumieniem.Napisałem ze krótkie przełozenie działa na minus dla mnie na 1./4 ...ale Ty oczywiscie odwróciłes kota ogonem
film jak zawsze .....miał byc 0-170 a jest co jakis film z poslizgiem????????? . naturalnie pyskówka i film nie na temat....100% Ty.
nie zasmiecaj forum
Ostatnio zmieniony pt lis 16, 2012 14:40 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: arwam » pt lis 16, 2012 14:11

ciepek pisze:Napisałem ze krótkie przełozenie działa na minus dla mnie na 1./4 ...ale Ty oczywiscie odwróciłes kota ogonem

to zmierz czas na obecnej skrzynce.
potem bez dotykania silnika zmierz np na ASD

gwarancja że czas będzie gorszy.

pisząc że będzie lepszy przeczysz faktom.

żeby Ci Lepiej służyła długa skrzynia musiał być mieć naprawdę duży moment obrotowy, i do tego duży zakres obrotów użytkowych, czyli to są te pomiędzy max momentem obrotowym, a max mocą.

może zmienisz skrzynkę biegów na dłuższą i zrobisz filmik?

am skoro jesteś taki och i ah moze podyskutujemy w odpowiednim temacie o procesach spalania w silniikach ZS.
co do portingu to też widzę że umiesz czytać ze zrozumieniem...

ciepek pisze:zgadzam sie z tomalem wiekszego hipokryty jak Ty nie ma na tej planecie .

myśląc o sobie nie pisz o mnie...


co do mnie może i modzę w nietypowy sposób, ale puki co robię to z powodzeniem...

był czas że jeździłem na T3, stała się dla mnie niewystarczająca, więc przesiadłem się na większe.
Ty to nazywasz hipokryzją?
to w takim układzie nie znasz znaczenia tego słowa, zresztą po co ja na ciebie zużywam klawaiaturę. przecież ty i tak ZZAWSZE masz RACJĘ, nawet kiedy się mylisz :los2:

a skoro jesteś taki inteligentny, to jak miałeś wcześniej GT20 dlaczego jej nie zaaplikowałeś? czyżby sterowanie nią było za trudne jak to na początku postów pisałeś jakie to sterowanie jest nią trudne?
zrobienie sterowania jest na poziomie pięciolatka, są ciśnieniowe, linkowe systemy, ostatnio UC, ( to już jest trudniejsze nie w zastosowaniu ale w ustawieniu) no i moje według Ciebie poronione sterowanie, ciekawe dla czego sie tak dobrze sprawdza, jakoś nie mam problemu z zapiekaniem sie kierownic. nawet jak chciałem je zapiec żby zobaczyć w jakim stopniu mechanizm jest odporny to mi sie to nie udało?

dziwne nie?
jesli Hipokryzją według Ciebie jest dążenie do celu sposobami innymi niż przetarte, to dopiero zz Ciebie jest Hipokryta,
krytykujesz coś z czym nigdy nie miałeś styczności, negując dane rozwiązanie jako z gruntu złe, naginasz fakty do swoich potrzeb a podane Ci przez innych Fakty negujesz.

to chyba jednak nie ze mną jest tu coś nie tak,

a z epitetami radzę uważać bo zaczynasz nie tylko moją cierpliwość wyczerpywać... w końcu Ci się naleje za kołnierz.

zanim znowu zaczniesz wymyślać gienialne teorie jak to że pepszą skrzyię na cwiartkę jest długa skrzynia przy kręceniu tylko do 5000rpm, to lepiej się zastanów. . jak chcesz mogę Ci policzyc momenty na kołach przty danych prędokościach obrotowych. przyspieszasz MOMENTEM OBROTOWYM, a nie mocą. właśnie też między innymi dlatego się przesiadłem na VNT, gdzie długi czas podchodziłem to zmiennej geometrii, bez przekonania, bo problem był nie tyle w samej geometrii a sposobie jej sterowania.



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: wronek1 » sob cze 01, 2013 18:54

Siema pany , odgrzewam troszkę temat . Nie chciałbym zakładać nowego...

A więc , mam 1z'eta i chcę w najbliższym czasie zrobić taki setup:
Seryjna pompa , 216stki , Fmic i Turbina właśnie T3 .
Cisnienie tak do 1.5 bara bo map do tylu w ecu 16 bit .

Jak to jest w końcu ze wstawaniem T3jki ? duży lag ? ile można przy takim setupie wyciągnąc zakładając że pompa jest zdrowa i nie przeszkadza mi dym :bigok:
Czytałem że niektórym to turbo wstawało dopiero przy 2500tys obr , inni piszą że dużego Laga nie ma ...
chciałbym aby ktoś kto na podobnym setupie śmigał dał jasną odpowiedź jak jest naprawdę .
I proszę darować sobie teksty typu , takie turbo beee , nie rób tego itp. Interesuje mnie taka Turbina jak bede chciał pogadać o innej to zmienie temat.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

arwam

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: arwam » sob cze 01, 2013 23:55

mała uwaga żeby turbo późno nie wstawao to osoba która będzie stroiła żeby nie wyprzedzała zbytnio kąta wtrysku przy max wciśniętym gazie w obrotach do 2500rpm. auto przez to trochę mocniej zadymi ale turbo bedzie ładnie wstawało.
skoro na AAZ'cie potrafiło wstawać już przy 1800rpm co prawda na pmpie 11mm to w TDI powinno być jeszcze lepiej.... co do samej pompy to przy 10mm, w pompie restrykcyjnym elementem jest fala DE 015 lepsza jest DE 110.
ewentualnie możesz przebudować pompę na 11mm.
co do mocy to myślę że przedział pomiędzy 150-180KM w zależności od kondycji silnika i pompy oraz oo wtryskiwaczy.
TDI w przeciwieństwie do TD nie potrzebuje aż tyle powietrza...



Awatar użytkownika
ChabczaN
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 178
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Kontakt:

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: ChabczaN » ndz cze 02, 2013 02:16

wronek1, mam k24 w swoim tdi i powiem ci ze jezdze na 216 bez programu i lag jest dosyc duzy ... lecz mozna sie przyzwyczaic .
mam pare opornikow w na kabelkach i nie nazekam, jak ogarne kwestie letnich opon zrobie jakies pomiary i wideo :)


Obrazek

viewtopic.php?p=4078084#4078084" onclick="window.open(this.href);return false; <----

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: wronek1 » ndz cze 02, 2013 09:53

pompa w moim przypadku stoi pod znakiem zapytania , ta ktora mam jest zdrowa , ale nie wykluczam że dla swietego spokoju i tego by turbo lepiej wstawało zaopatrze sie w 11stkę .
Wtryski już postanowiłem że kupie nowe od Cowboya , tak więc zobaczymy jak to sie wszystko zgra . Chciałbym przekroczyć 150 koni , wszystko powyżej bedzie miłym zaskoczeniem .
Dzieki ChabczaN za pw , co do strojenia to napewno uderze w jakieś pewne miejsce ktore ma dobra opinie na forum ( najblizej Wrocek).

DP z czego szukać ? podejdzie mi to z 1z'eta ?


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
ChabczaN
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 178
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Kontakt:

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: ChabczaN » ndz cze 02, 2013 12:13

Dp najlepiej z aaz albo jakiegos 1,6 td JR


Obrazek

viewtopic.php?p=4078084#4078084" onclick="window.open(this.href);return false; <----

arwam

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: arwam » pn cze 03, 2013 22:47

down pipe z AAZ od MK3 z przed roku 94'
ewentualnie tylko jedną krawędź przyszlifujesz



Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: Daron7 » wt cze 04, 2013 00:33

wronek1 przerabiałem temat u siebie w Pasku AHU na 11+216+soft na 1.4b. Na jedynce sdi, na dwójce sdi do 4000obr, na 3ce sdi do 3000obr, na 4ce do 2600obr, na 5tce do 2300obr. Poniżej tych obrotów nie działo się kompletnie nic...oprócz pompowania sadzy z wydechu :banghead:

Wstawanie to względne pojęcie. Dla jednych 0.1bara to wstawanie, dla mnie pełen boost to jest właśnie wstawanie, od jakich obrotów turbo "wstało" czyli osiągnęło wymagane ciśnienie. I jak wyżej pisałem przy danych obrotach na poszczególnych biegach tak to właśnie wyglądało.

Przy wspomnianych przez arwama 1800obr to ja na 5tym biegu miałem niecałe 0.5bara przy pedale w podłodze od 1400obr :rotfl:

Efekt super hiper turbiny jaką jest T3 był tak oszałamiający, że dokładnie po 120km (trasa w jedną stronę i z powrotem) i jednym dniu w aucie cały misterny plan mega mocy poszedł w piz** i turbo dosłownie wyrywałem spod maski :D

Widzę, że zajarałeś się tematem tak jak ja dwa lata temu, ale uwierz mi co byś nie robił nie będziesz zadowolony z tej turbiny. Ale oczywiście każdy musi przekonać się na własnej skórze i portfelu ..



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: wronek1 » wt cze 04, 2013 10:28

to nie jest tak ze musze miec i bardzo chce , badam teren :) bardzo Ci dziekuje za szczera wypowiedz :pub:
Bo wlasnie o takie wypowiedzi mi chodzi aby ktos opisal swoje doznania z tym turbo.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: Orzeł_01 » wt cze 04, 2013 11:33

Mam T3 w dobrym stanie w jednym z aut i powiem tyle, że jedyny plus tej turbiny, to fajny gwizd z wydechu, a poza tym to masakra. Bezwładność okrutna, wstaje jak ślimak, do tego wydajność do bani jak na tak wielką krowę. Szkoda zachodu. Lepiej kupić TD04 którą można dostać za śmieszne pieniądze, albo od razu zapakować VNT. T3 to prehistoryczny mamut :rotfl:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: spawacz » wt cze 04, 2013 16:31

Ja dodam cos od siebie, jak juz chesz zakladac na WG turbo to Sprinter 2.9 TD GT18 daje rade to turbo i moc wyjdzie ok. Natomiast ten nieszczesny T3 sie nadaje ale do "C360" w tej maszynie daje rade - sprawdzone a T2 to "C330" :satan: . Mega Lag i zerowa wydajnosc. K14 mozesz zamontowac ew.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: wronek1 » wt cze 04, 2013 19:02

a na tym gt 18 spokojnie moge jeździc na cisnieniu 1.5 bara ? jaki ma potencjał ta turbina ? w sensie bezpieczny max.
Dziekuje Wam za zainteresowanie tematem , bo tak jak Spawacz napisał mysle raczej o jakims WG .
Co bym potrzebował do tej turbiny od sprintera ? co z kolektorami ?


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Garrett T3 do TDI 1z

Post autor: jaro789 » wt cze 04, 2013 19:26

Kolego też kiedyś chciałem zrobić taką sztuczkę

viewtopic.php?f=82&t=382344" onclick="window.open(this.href);return false;

masz cały temat
i powiem Ci jedno:
nie rób tego, pakuj gt1749vb i spokojnie 1.6 bara będzie sobie dmuchała

o vnt się nie martw, nie zdążą zarosnąć :okej:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 3 gości