Są i takie metalowe i Arwam ma racje, są duuuużo lepsze niz te z PDShmatan pisze:arwam, PD ma tą zalete że wchodzi praktycznie p&p (jak się ma egr) - stąd takie "wzięcie" tych kolektorów.
Czytałem Twoje posty w temacie o dolotach i rozumiem że te z wolnossących są lepsze (muszą być), ale wymagają już przeróbek (zwłaszcza że większośc jest plastikowa i nie wytrzyma doładowania)
Kolektory ssące - jaka różnica?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Re: Kolektory ssące - jaka różnica?
-
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: pn sty 11, 2010 14:38
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Kolektory ssące - jaka różnica?
A jaki się do tego najlepiej nadaje?? Tak żeby było najmniej rzeźby?? Bo mój ARL'owski jest tak zasra.. że może lepiej go od razu wymienić na sprawniejszy...toffic pisze:Są i takie metalowe i Arwam ma racje, są duuuużo lepsze niz te z PDShmatan pisze:arwam, PD ma tą zalete że wchodzi praktycznie p&p (jak się ma egr) - stąd takie "wzięcie" tych kolektorów.
Czytałem Twoje posty w temacie o dolotach i rozumiem że te z wolnossących są lepsze (muszą być), ale wymagają już przeróbek (zwłaszcza że większośc jest plastikowa i nie wytrzyma doładowania)
Kolektory ssące - jaka różnica?
Shmatan pisze:(zwłaszcza że większośc jest plastikowa i nie wytrzyma doładowania)
Shmatan, pokaż mi 1.9D 1Y z plastikowym kolektorem jeśli jest ori.
jak znajdziesz to masz odemnie nobla.
w MK4 jak masz gruszkę skierowaną w dół to rzeźby prawie nie ma co najwyżej tylko usuwasz flanszę po EGR z kolektora wydechowego, i zaspawujesz ją, i podpinasz orurowanie.
ot cała filozofia. w MK3 czy MK2 już jest trochę rzeźby żeby to pogodzić
Ostatnio zmieniony pn sty 23, 2012 15:40 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: pn sty 11, 2010 14:38
- Lokalizacja: Mikołów
Kolektory ssące - jaka różnica?
MK4 i turbo gtb22 tam siedzi. Jest sens w ogóle i z czego kolektor??
Kolektory ssące - jaka różnica?
arwam, pisałem o kolektorach z 1.9 wolnossących, czyli również sdi - mk4, ibiza 2000r. i inne miały plastikowy kolektor
Kuba jestem ;]arwam pisze:jak znajdziesz tomasz odemnie nobla
Kolektory ssące - jaka różnica?
a ja pisałem o D a nie SDI
w te kolektory dmuchasz ponad 2.0bary i nie ma prawa nic im się stać.
w te kolektory dmuchasz ponad 2.0bary i nie ma prawa nic im się stać.
Re: Kolektory ssące - jaka różnica?
Awram, tak jak kolega wyzej napisał/zapytał, czy jest sens ładować taki kolektor gdy siedzi, bądź ma siedzieć gtb2260??KRISMIKOLOW pisze:MK4 i turbo gtb22 tam siedzi. Jest sens w ogóle i z czego kolektor??
Sam sobie moze i odpowiem na pyt, ale może napełnianie cyl. bedzie lepsze i wstawanie takiej turbiny też...
A jak byś to rozwiazał, chcąc do takiego kolektora mimo wszystko zamontować EGR??, pytam bo chodzi mi o szybsze rozgrzewanie sie motorowni zimą
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
Re: Kolektory ssące - jaka różnica?
Ad1 jest sens jak najbradziejrav_tdi pisze:Awram, tak jak kolega wyzej napisał/zapytał, czy jest sens ładować taki kolektor gdy siedzi, bądź ma siedzieć gtb2260??KRISMIKOLOW pisze:MK4 i turbo gtb22 tam siedzi. Jest sens w ogóle i z czego kolektor??
Sam sobie moze i odpowiem na pyt, ale może napełnianie cyl. bedzie lepsze i wstawanie takiej turbiny też...
A jak byś to rozwiazał, chcąc do takiego kolektora mimo wszystko zamontować EGR??, pytam bo chodzi mi o szybsze rozgrzewanie sie motorowni zimą
Ad2 da się i EGR zamontować, trochę rzeźby ale się da
Kolektory ssące - jaka różnica?
rav_tdi pisze:A jak byś to rozwiazał, chcąc do takiego kolektora mimo wszystko zamontować EGR??, pytam bo chodzi mi o szybsze rozgrzewanie sie motorowni zimą
dorobiłbym sobie odpowiedni przewód z tym że u Ciebie trzeba by było zastosować kolektor wydechowy albo custom albo z 1Z'a i zastosować flanszę. wtedy można zastosować ori zawór i przewód od EGR'u. z tym że wcześniej warto by było otworzyć zawór i podmienić sprężynęna trochę mocniejszą co zapobiegnie otwieraniu EGR'u przy pełnym bucie przez ciśnienie spalin w kolektorze wydechowym.
ori zawór zaczyna podnosić przy ciśnieniu 1.7bara.
Kolektory ssące - jaka różnica?
THX za podpowiedz, a właściwie za uświadomienie mnie ile to jest roboty, więc chyba EGR daruje sobie, bo kolektor pod turbo będzie rurowy w otulinie oczywiście, no i nie jestem pewny czy zmieszcze np 1y ssący. Gdyby miał działać egr, to jeszcze musiałoby być podłaczenie na rurke łączącą ssak z wydechowym, no i flensza/przejście z kolektora 1y na EGR arl... Za dużo zachodu i chyba za mało efektu, ...swoją drogą ciekawe czy jest jakis skuteczny/nie drogi patent na dogrzewanie motoru zimą, moze jakieś dodtkowe świece grzewcze, tak jak są te 3, tylko gdzieś jeszcze, itparwam pisze:dorobiłbym sobie odpowiedni przewód z tym że u Ciebie trzeba by było zastosować kolektor wydechowy albo custom albo z 1Z'a i zastosować flanszę. wtedy można zastosować ori zawór i przewód od EGR'u. z tym że wcześniej warto by było otworzyć zawór i podmienić sprężynęna trochę mocniejszą co zapobiegnie otwieraniu EGR'u przy pełnym bucie przez ciśnienie spalin w kolektorze wydechowym. ori zawór zaczyna podnosić przy ciśnieniu 1.7bara.
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
Re: Kolektory ssące - jaka różnica?
Roboty jest wbrew pozorom nie tak dużo a dodatkową zaletą jest wciąż działająca klapa gaszącarav_tdi pisze:THX za podpowiedz, a właściwie za uświadomienie mnie ile to jest roboty, więc chyba EGR daruje sobie, bo kolektor pod turbo będzie rurowy w otulinie oczywiście, no i nie jestem pewny czy zmieszcze np 1y ssący. Gdyby miał działać egr, to jeszcze musiałoby być podłaczenie na rurke łączącą ssak z wydechowym, no i flensza/przejście z kolektora 1y na EGR arl... Za dużo zachodu i chyba za mało efektu, ...swoją drogą ciekawe czy jest jakis skuteczny/nie drogi patent na dogrzewanie motoru zimą, moze jakieś dodtkowe świece grzewcze, tak jak są te 3, tylko gdzieś jeszcze, itparwam pisze:dorobiłbym sobie odpowiedni przewód z tym że u Ciebie trzeba by było zastosować kolektor wydechowy albo custom albo z 1Z'a i zastosować flanszę. wtedy można zastosować ori zawór i przewód od EGR'u. z tym że wcześniej warto by było otworzyć zawór i podmienić sprężynęna trochę mocniejszą co zapobiegnie otwieraniu EGR'u przy pełnym bucie przez ciśnienie spalin w kolektorze wydechowym. ori zawór zaczyna podnosić przy ciśnieniu 1.7bara.
Kolektory ssące - jaka różnica?
Do Audi A4 niestety nie upchne takiego kolektora ze starego D bez duzej żeźby bo wyjście ma na drugą strone
Re: Kolektory ssące - jaka różnica?
Upchniesz tylko musisz dobrego poszukaćkamien85 pisze:Do Audi A4 niestety nie upchne takiego kolektora ze starego D bez duzej żeźby bo wyjście ma na drugą strone
Kolektory ssące - jaka różnica?
tak jest WEBASTO.rav_tdi pisze:swoją drogą ciekawe czy jest jakis skuteczny/nie drogi patent na dogrzewanie motoru zimą, moze jakieś dodtkowe świece grzewcze, tak jak są te 3, tylko gdzieś jeszcze, itp
zawsze możesz poszukać z PB i zrobić porting żeby kszztałt kanałów był taki sam. kolektor niemal bliźniaczo podobny do G60 który to swego czasu tak EVOLUTION zachwalał.kamien85 pisze:Do Audi A4 niestety nie upchne takiego kolektora ze starego D bez duzej żeźby bo wyjście ma na drugą strone
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości