Kolektory ssące - jaka różnica?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: toffic » pn sty 23, 2012 12:32

Shmatan pisze:arwam, PD ma tą zalete że wchodzi praktycznie p&p (jak się ma egr) - stąd takie "wzięcie" tych kolektorów.

Czytałem Twoje posty w temacie o dolotach i rozumiem że te z wolnossących są lepsze (muszą być), ale wymagają już przeróbek (zwłaszcza że większośc jest plastikowa i nie wytrzyma doładowania)
Są i takie metalowe i Arwam ma racje, są duuuużo lepsze niz te z PD



KRISMIKOLOW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn sty 11, 2010 14:38
Lokalizacja: Mikołów

Re: Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: KRISMIKOLOW » pn sty 23, 2012 12:38

toffic pisze:
Shmatan pisze:arwam, PD ma tą zalete że wchodzi praktycznie p&p (jak się ma egr) - stąd takie "wzięcie" tych kolektorów.

Czytałem Twoje posty w temacie o dolotach i rozumiem że te z wolnossących są lepsze (muszą być), ale wymagają już przeróbek (zwłaszcza że większośc jest plastikowa i nie wytrzyma doładowania)
Są i takie metalowe i Arwam ma racje, są duuuużo lepsze niz te z PD
A jaki się do tego najlepiej nadaje?? Tak żeby było najmniej rzeźby?? Bo mój ARL'owski jest tak zasra.. że może lepiej go od razu wymienić na sprawniejszy... :D



arwam

Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: arwam » pn sty 23, 2012 13:17

Shmatan pisze:(zwłaszcza że większośc jest plastikowa i nie wytrzyma doładowania)

Shmatan, pokaż mi 1.9D 1Y z plastikowym kolektorem jeśli jest ori.
jak znajdziesz to masz odemnie nobla.

w MK4 jak masz gruszkę skierowaną w dół to rzeźby prawie nie ma co najwyżej tylko usuwasz flanszę po EGR z kolektora wydechowego, i zaspawujesz ją, i podpinasz orurowanie.
ot cała filozofia. w MK3 czy MK2 już jest trochę rzeźby żeby to pogodzić
Ostatnio zmieniony pn sty 23, 2012 15:40 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



KRISMIKOLOW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn sty 11, 2010 14:38
Lokalizacja: Mikołów

Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: KRISMIKOLOW » pn sty 23, 2012 13:22

MK4 i turbo gtb22 tam siedzi. Jest sens w ogóle i z czego kolektor??



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: Shmatan » pn sty 23, 2012 13:58

arwam, pisałem o kolektorach z 1.9 wolnossących, czyli również sdi - mk4, ibiza 2000r. i inne miały plastikowy kolektor
arwam pisze:jak znajdziesz tomasz odemnie nobla
Kuba jestem ;]



arwam

Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: arwam » pn sty 23, 2012 15:41

a ja pisałem o D a nie SDI
w te kolektory dmuchasz ponad 2.0bary i nie ma prawa nic im się stać.



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Re: Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: rav_tdi » pn sty 23, 2012 17:15

KRISMIKOLOW pisze:MK4 i turbo gtb22 tam siedzi. Jest sens w ogóle i z czego kolektor??
Awram, tak jak kolega wyzej napisał/zapytał, czy jest sens ładować taki kolektor gdy siedzi, bądź ma siedzieć gtb2260??
Sam sobie moze i odpowiem na pyt, ale może napełnianie cyl. bedzie lepsze i wstawanie takiej turbiny też...

A jak byś to rozwiazał, chcąc do takiego kolektora mimo wszystko zamontować EGR??, pytam bo chodzi mi o szybsze rozgrzewanie sie motorowni zimą :-)


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: toffic » pn sty 23, 2012 18:19

rav_tdi pisze:
KRISMIKOLOW pisze:MK4 i turbo gtb22 tam siedzi. Jest sens w ogóle i z czego kolektor??
Awram, tak jak kolega wyzej napisał/zapytał, czy jest sens ładować taki kolektor gdy siedzi, bądź ma siedzieć gtb2260??
Sam sobie moze i odpowiem na pyt, ale może napełnianie cyl. bedzie lepsze i wstawanie takiej turbiny też...

A jak byś to rozwiazał, chcąc do takiego kolektora mimo wszystko zamontować EGR??, pytam bo chodzi mi o szybsze rozgrzewanie sie motorowni zimą :-)
Ad1 jest sens jak najbradziej
Ad2 da się i EGR zamontować, trochę rzeźby ale się da



arwam

Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: arwam » pn sty 23, 2012 19:17

rav_tdi pisze:A jak byś to rozwiazał, chcąc do takiego kolektora mimo wszystko zamontować EGR??, pytam bo chodzi mi o szybsze rozgrzewanie sie motorowni zimą

dorobiłbym sobie odpowiedni przewód z tym że u Ciebie trzeba by było zastosować kolektor wydechowy albo custom albo z 1Z'a i zastosować flanszę. wtedy można zastosować ori zawór i przewód od EGR'u. z tym że wcześniej warto by było otworzyć zawór i podmienić sprężynęna trochę mocniejszą co zapobiegnie otwieraniu EGR'u przy pełnym bucie przez ciśnienie spalin w kolektorze wydechowym.
ori zawór zaczyna podnosić przy ciśnieniu 1.7bara.



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: rav_tdi » pn sty 23, 2012 20:28

arwam pisze:dorobiłbym sobie odpowiedni przewód z tym że u Ciebie trzeba by było zastosować kolektor wydechowy albo custom albo z 1Z'a i zastosować flanszę. wtedy można zastosować ori zawór i przewód od EGR'u. z tym że wcześniej warto by było otworzyć zawór i podmienić sprężynęna trochę mocniejszą co zapobiegnie otwieraniu EGR'u przy pełnym bucie przez ciśnienie spalin w kolektorze wydechowym. ori zawór zaczyna podnosić przy ciśnieniu 1.7bara.
THX za podpowiedz, a właściwie za uświadomienie mnie ile to jest roboty, więc chyba EGR daruje sobie, bo kolektor pod turbo będzie rurowy w otulinie oczywiście, no i nie jestem pewny czy zmieszcze np 1y ssący. Gdyby miał działać egr, to jeszcze musiałoby być podłaczenie na rurke łączącą ssak z wydechowym, no i flensza/przejście z kolektora 1y na EGR arl... Za dużo zachodu i chyba za mało efektu, ...swoją drogą ciekawe czy jest jakis skuteczny/nie drogi patent na dogrzewanie motoru zimą, moze jakieś dodtkowe świece grzewcze, tak jak są te 3, tylko gdzieś jeszcze, itp


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: toffic » pn sty 23, 2012 22:20

rav_tdi pisze:
arwam pisze:dorobiłbym sobie odpowiedni przewód z tym że u Ciebie trzeba by było zastosować kolektor wydechowy albo custom albo z 1Z'a i zastosować flanszę. wtedy można zastosować ori zawór i przewód od EGR'u. z tym że wcześniej warto by było otworzyć zawór i podmienić sprężynęna trochę mocniejszą co zapobiegnie otwieraniu EGR'u przy pełnym bucie przez ciśnienie spalin w kolektorze wydechowym. ori zawór zaczyna podnosić przy ciśnieniu 1.7bara.
THX za podpowiedz, a właściwie za uświadomienie mnie ile to jest roboty, więc chyba EGR daruje sobie, bo kolektor pod turbo będzie rurowy w otulinie oczywiście, no i nie jestem pewny czy zmieszcze np 1y ssący. Gdyby miał działać egr, to jeszcze musiałoby być podłaczenie na rurke łączącą ssak z wydechowym, no i flensza/przejście z kolektora 1y na EGR arl... Za dużo zachodu i chyba za mało efektu, ...swoją drogą ciekawe czy jest jakis skuteczny/nie drogi patent na dogrzewanie motoru zimą, moze jakieś dodtkowe świece grzewcze, tak jak są te 3, tylko gdzieś jeszcze, itp
Roboty jest wbrew pozorom nie tak dużo a dodatkową zaletą jest wciąż działająca klapa gasząca



kamien85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: wt paź 14, 2008 20:15
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: kamien85 » pn sty 23, 2012 22:36

Do Audi A4 niestety nie upchne takiego kolektora ze starego D bez duzej żeźby bo wyjście ma na drugą strone :-(



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: toffic » pn sty 23, 2012 23:19

kamien85 pisze:Do Audi A4 niestety nie upchne takiego kolektora ze starego D bez duzej żeźby bo wyjście ma na drugą strone :-(
Upchniesz tylko musisz dobrego poszukać



arwam

Kolektory ssące - jaka różnica?

Post autor: arwam » wt sty 24, 2012 00:19

rav_tdi pisze:swoją drogą ciekawe czy jest jakis skuteczny/nie drogi patent na dogrzewanie motoru zimą, moze jakieś dodtkowe świece grzewcze, tak jak są te 3, tylko gdzieś jeszcze, itp
tak jest WEBASTO.
kamien85 pisze:Do Audi A4 niestety nie upchne takiego kolektora ze starego D bez duzej żeźby bo wyjście ma na drugą strone
zawsze możesz poszukać z PB i zrobić porting żeby kszztałt kanałów był taki sam. kolektor niemal bliźniaczo podobny do G60 który to swego czasu tak EVOLUTION zachwalał.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości