Wielkie Mody MK4

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Wielkie Mody MK4

Post autor: Xandar » pn sty 09, 2012 23:03


Witam

Po zasięgnięciu nieco informacji na temat modów do mojego Mk4 chce jeszcze dokładnie dopytać się doświadczonych kolegów o wskazówki i rozwianie niektórych niejasności co do niektórych pytań :)

Otóż obiekt modów to:

GOLF IV 1.9TDI
SILNIK: AJM
MOC: 115KM obecnie 136KM i 330nM (program)
SKRZYNIA: Manual 6-biegowa

Zamiary:

- Intercooler 550x185x65
- Turbo Audi 3.0TDI
- Pewnie nie obejdzie się bez nowych PD
- Zawiecha Gwint
- Sprzęgło wzmacniane sportowe


Po rozmowie nieco z firmami które oferują robocizne i zasięgnięciu nieco info dowiedziałem się:

1. Sprzęgło wzmacniane sportowe: dzwoniłem do http://www.sprzegla.com" onclick="window.open(this.href);return false; powiedzieli mi że koszt sprzęgła który wytrzyma około 400-450nM to około 2250zł tylko warunek musze mieć u siebie zamontowane sprzęgło przerabialne Sachs i sprężynę nitowaną do obudowy.Potem polecał mi zamiast spieków okładzinę. Pytanie jak sprawdzić jakie mam sprzęgło podejrzewam że VAG-iem tego nie sprawdze czy jedyne co moge zrobić to rozebrać ? Rozumiem że to była propozycja jendomasu ze strony sprzedawcy ?:P I chce rozwiać ostatecznie czy jednomas rzeczywiście dowala skrzynie wibracjami ?;/

2. Niektóre firmy proponowały poszukanie słupka albo kompletnego dołu od ARL lub ASZ ? hmm nie za bardzo się orientuje aż tak w mechanice rozumiem żę to już podchodzi pod SWAP silnika może niekompletny ale co nie co jest ? Czy coś w ogule da się jeszcze wyciągnąc z mojego AJM :) nie używając mega wkładów finansowych :) słyszałem że PD od ARL i Suszarka załatwiają sprawę :) ale czy moja dwumasa to wytrzyma ?

3. Koszty Koszty i jeszcze raz koszty: Wiele części takich jak PD nie znalazłem w sprzedaży albo są używane czy to w ogule opłaca się kupić ? czy lepiej kupić silnik z PD i osprzętem i przełożyć w zamian za mojego ? Jeśli ktoś w miarę się orientuje cenowo jak będzie wyglądały mody do mojego Mk4 byłbym bardzo wdzięczny za nieco rozpisanie :) I od czego może najlepiej zacząć ? Jak ktoś zna jakieś dobre warte polecenia warsztaty oraz sklepy z częściami do tuningu chętnie posłucham rad.

Bardzo dziękuje kolegom za sugestie ;) i z niecierpliwością czekajcie na nową rakiete trojmiasta :D




Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Wielkie Mody MK4

Post autor: seba198666 » pn sty 09, 2012 23:33

kolega ma na tym silniku w audi a4 skrzynia 5 biegów 148km oraz 390nm po samym programie nawet osoby robiące program były zdziwione że tyle wyszło.seryjne sprzęgło oraz dwumas chodzi bez problemu już koło 70 tyś km a kiedy było robione wcześniej nie wie bo auto sprowadził i pojechaliśmy na program


seba

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wielkie Mody MK4

Post autor: wesol » wt sty 10, 2012 08:28

jaki wynik cie interesuje- jaka moc bo od tego zalezy co trzeba wymieniac i ile bedzie to kosztowało. Mysle ze problemem bedzie jedynie sprzeglo z dwumasem a reszta to spoko.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wielkie Mody MK4

Post autor: Xandar » wt sty 10, 2012 10:16

Moc jaka mnie interesuje to wartości powyżej 200KM i 400nM



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Wielkie Mody MK4

Post autor: spawacz » wt sty 10, 2012 17:10

O to grubo :hmm: .

pompki AL
dolor z kolektorem z PD 130/150
wydech w przelot
egr out
turbo conajmiej ARL ,wskazane GT20/22 albo GTB
soft
IC - duzy IC :bajer:
sprzeglo Sharan


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
matgym
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 12, 2009 01:29
Lokalizacja: Gdańsk

Wielkie Mody MK4

Post autor: matgym » wt sty 10, 2012 20:16

jak moce rzedu 200ps to daj sobie spokoj z AJM bo to loteria ;]



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wielkie Mody MK4

Post autor: wesol » wt sty 10, 2012 20:58

ale jakie ma tu znaczenie ze to AJM a nie ASz czy ARL. Nikt tu nie celuje w moce 300-400 koni wiec nie rozumiem. Turbo od 150 konnego ARL bedzie z amałe- trzeba cos wiekszego. Sprzeglo od sharanan ale ASZ/BTB bo to z 115 konnego AUY jest takie jak w golfie ASZ/ARL. FMIC to na bank no i ta drobnica z wydechem i dolotem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wielkie Mody MK4

Post autor: Xandar » wt sty 10, 2012 21:33

No tak jak koledzy mówią suszara od ARL będzie za mała to w takim razie od Audi 3.0TDI tylko ponoć musze mieć słupek bądz cały dół od ASZ lub ARL.

Sprzęgło sharan ? rozumiem że od VW Sharana ? Słyszałem że jako że Sharan jest cięższy przenosi większy moment obrotowy no ok więc wkońcu co lepsze u Radzika ? czy Te z Sharana :D czy w ogule walnąć jednomase :D

Koledzy duży IC(FMIC) powiadasz a takie wymiary IC'ka jak podałem stykają ?

Wydech w przelot ? pytanie czy ewentualne przeglądy przejdą bez problemu :D



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wielkie Mody MK4

Post autor: wesol » śr sty 11, 2012 08:35

W sharanie jako ze ciezkie auto poszli inaczje budujac silnik do 115 konnych wkladali dwumasy takie jak w golfie 130/150 koni. a w sharanie 130/150 koni dawali jeszcze mocniejszy ktory tylko w nim występował. Jesli bedziesz chcial przejsc na jednomas to niestety nie ma zamiennika z innego auta. Trzeba dac do zrobienia u radzika albo ewnetualnie zakup kitu valeo i odrazu dac do przerobienia tarcze i docisk bo nie zniesie tej mocy bardzo szybko. Radzik tez moze zrobic zamach alu, plus sprzeglo i docisk pod bardzo duze moce ale koszt z tego co slyszalem zamyka sie cos kolo 4 tys zl.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Wielkie Mody MK4

Post autor: rob555 » śr sty 11, 2012 10:47

Ja bym proponowal nowy zestaw dwumasa + sprzeglo od sharana BTB (wytrzymuje sporo).
Jesli ma byc lekko ponad 200KM i 400Nm to posadzilbym to na dzielonym kolektorze i BRD . Jesli ma byc zapas na wiecej to juz GTB22 zostaje.
Po co wywalac EGR na BRD mozna to ladnie wszystko ogarnac :) ? W zime bedzie sie dogrzewac dlugo... a dla takiego auta to katorga. Nie mozna przycisnac jak olej zimny wiec ...?

Narazie robilbym to na slupku AJM. Mielismy kilka aut ktore maja pod 190KM i nic...nic sie nie dzieje. Po co inwestowac w slupek. Za te pieniadze wolalbym dobre wtryski zalatwic (albo org 051AL albo hybrydy).
Jak slupek sie podda to zawsze mozna wjechac z AWX/ARL i oblozyc juz przygotowanymi gratami.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wielkie Mody MK4

Post autor: Xandar » śr sty 11, 2012 14:05

rob555 pisze:Ja bym proponowal nowy zestaw dwumasa + sprzeglo od sharana BTB (wytrzymuje sporo).
Ok przypuśćmy mój samochód łyknie więcej nM około 420 ? powinno takie sprzęgło wytrzymać ? To co narazie widziałem na allegro np sprzęgło Sachs do Sharana BTB 2100zł kompletne koło + docisk.
rob555 pisze: Jesli ma byc lekko ponad 200KM i 400Nm to posadzilbym to na dzielonym kolektorze i BRD . Jesli ma byc zapas na wiecej to juz GTB22 zostaje.
Kolego troche musisz mówć jak do lekkiego laika w niektórych sprawach :D rozumiem że chodzi ci o wymiane całego układu dolotowego? oraz te powiedzmy "rurki" ? hmm w sumie myślałem o mocy rzędu 230 - 250 :P ale napewno powyżej 200
rob555 pisze: Po co wywalac EGR na BRD mozna to ladnie wszystko ogarnac :) ? W zime bedzie sie dogrzewac dlugo... a dla takiego auta to katorga. Nie mozna przycisnac jak olej zimny wiec ...?
Też tak sądze i tak cały czas zanim się zagrzeje autkiem nie szaleje :P czekam do 90 stopni i chwilke ;)
rob555 pisze: Narazie robilbym to na slupku AJM. Mielismy kilka aut ktore maja pod 190KM i nic...nic sie nie dzieje. Po co inwestowac w slupek. Za te pieniadze wolalbym dobre wtryski zalatwic (albo org 051AL albo hybrydy).
Jak slupek sie podda to zawsze mozna wjechac z AWX/ARL i oblozyc juz przygotowanymi gratami.
O ile dobrze zrozumiałem wypowiedź poddanie się słupka będzie zauważalne jesli nie przyjmie więcej mocy bądz nadomiar złego pierdutnie :P ?
Co do wtrysków myślałem o wymianie końcówek z tego względu że budowa PD w wersji AJM jak i ASZ i ARL jest taka sama różnią się dawką paliwa(końcówkami wieksze dysze) więc myślałem o powiększeniu u kolegi cowboy ;) z vwgolf dobra porpozycja ?:)



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wielkie Mody MK4

Post autor: rob555 » śr sty 11, 2012 21:16

daglas88 pisze:Ok przypuśćmy mój samochód łyknie więcej nM około 420 ? powinno takie sprzęgło wytrzymać ? To co narazie widziałem na allegro np sprzęgło Sachs do Sharana BTB 2100zł kompletne koło + docisk.
Dobry zestaw i mocny tyle wytrzyma
daglas88 pisze: hmm w sumie myślałem o mocy rzędu 230 - 250 :P ale napewno powyżej 200
To juz duuuza roznica. Te 30-40KM wiecej to znacznie wieksze obciazenie termiczne dla silnika. Obowiazkowo zegarek EGT, dodatkowa chlodnica oleju, moze bedzie potrzebny porting glowicy, moze trzeba bedzie zamontowac psikacza w kolektor :)
Pozatym stary AJM juz raczej nie przyjmie wiec znajac zycie budzet w stosunku do slabszego STAGE na 200KM podwoi sie....

[/quote]
daglas88 pisze: Co do wtrysków myślałem o wymianie końcówek z tego względu że budowa PD w wersji AJM jak i ASZ i ARL jest taka sama różnią się dawką paliwa(końcówkami wieksze dysze) więc myślałem o powiększeniu u kolegi cowboy ;) z vwgolf dobra porpozycja ?:)
Cowboya smialo moge polecic.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Wielkie Mody MK4

Post autor: Xandar » śr sty 11, 2012 21:34

rob555 pisze:
daglas88 pisze:Ok przypuśćmy mój samochód łyknie więcej nM około 420 ? powinno takie sprzęgło wytrzymać ? To co narazie widziałem na allegro np sprzęgło Sachs do Sharana BTB 2100zł kompletne koło + docisk.
Dobry zestaw i mocny tyle wytrzyma
Tak więc postanowione ;) będe brał ten zestawik ;)
rob555 pisze:
daglas88 pisze: hmm w sumie myślałem o mocy rzędu 230 - 250 :P ale napewno powyżej 200
To juz duuuza roznica. Te 30-40KM wiecej to znacznie wieksze obciazenie termiczne dla silnika. Obowiazkowo zegarek EGT, dodatkowa chlodnica oleju, moze bedzie potrzebny porting glowicy, moze trzeba bedzie zamontowac psikacza w kolektor :)
Pozatym stary AJM juz raczej nie przyjmie wiec znajac zycie budzet w stosunku do slabszego STAGE na 200KM podwoi sie....
Rozumiem czyli 200KM sądzisz i może byc wystarczające ;) dla mojego AJM ;) i nie obejdzie się bez swapu na ASZ/ARL do mocy powyzej 200KM oscylujących na poziomie 230 -260
rob555 pisze:
daglas88 pisze: Co do wtrysków myślałem o wymianie końcówek z tego względu że budowa PD w wersji AJM jak i ASZ i ARL jest taka sama różnią się dawką paliwa(końcówkami wieksze dysze) więc myślałem o powiększeniu u kolegi cowboy ;) z vwgolf dobra porpozycja ?:)
Cowboya smialo moge polecic.
:) ok to juz powiedzmy że wiem komu zaufać :)

Sądze Robercie że będe musiał cię jakoś odwiedzić bo zaufanego mechanika na terenie trojmiasta nie mam więc widze że znasz się na żeczy;) jedynie znam tunera który wyreguluje program ;) ale jak u Ciebie bym robił to robiłbym wszystko nie ma sensu rozdzielać prac :)



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wielkie Mody MK4

Post autor: rob555 » czw sty 12, 2012 10:38

daglas88 pisze: Sądze Robercie że będe musiał cię jakoś odwiedzić bo zaufanego mechanika na terenie trojmiasta nie mam :)

Zapraszam
Tylko ostrzegam ze ja z tych tunerow co najpierw nastrasza mozliwymi konsekwencjami grubych modow, pozniej 3x sie zapytaja czy chcesz w to sie wbijac a pozniej znowu beda Cie straszyc nim podejmiemy sie realizacji :smoke:
Powiedzmy ze wiem co sie z czym je i nie obecuje gruszek na wierzbie ani nie mam kalkulatora mocy :satan:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości