Wielkie Mody MK4
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Wielkie Mody MK4
Witam
Po zasięgnięciu nieco informacji na temat modów do mojego Mk4 chce jeszcze dokładnie dopytać się doświadczonych kolegów o wskazówki i rozwianie niektórych niejasności co do niektórych pytań
Otóż obiekt modów to:
GOLF IV 1.9TDI
SILNIK: AJM
MOC: 115KM obecnie 136KM i 330nM (program)
SKRZYNIA: Manual 6-biegowa
Zamiary:
- Intercooler 550x185x65
- Turbo Audi 3.0TDI
- Pewnie nie obejdzie się bez nowych PD
- Zawiecha Gwint
- Sprzęgło wzmacniane sportowe
Po rozmowie nieco z firmami które oferują robocizne i zasięgnięciu nieco info dowiedziałem się:
1. Sprzęgło wzmacniane sportowe: dzwoniłem do http://www.sprzegla.com" onclick="window.open(this.href);return false; powiedzieli mi że koszt sprzęgła który wytrzyma około 400-450nM to około 2250zł tylko warunek musze mieć u siebie zamontowane sprzęgło przerabialne Sachs i sprężynę nitowaną do obudowy.Potem polecał mi zamiast spieków okładzinę. Pytanie jak sprawdzić jakie mam sprzęgło podejrzewam że VAG-iem tego nie sprawdze czy jedyne co moge zrobić to rozebrać ? Rozumiem że to była propozycja jendomasu ze strony sprzedawcy ?:P I chce rozwiać ostatecznie czy jednomas rzeczywiście dowala skrzynie wibracjami ?;/
2. Niektóre firmy proponowały poszukanie słupka albo kompletnego dołu od ARL lub ASZ ? hmm nie za bardzo się orientuje aż tak w mechanice rozumiem żę to już podchodzi pod SWAP silnika może niekompletny ale co nie co jest ? Czy coś w ogule da się jeszcze wyciągnąc z mojego AJM nie używając mega wkładów finansowych słyszałem że PD od ARL i Suszarka załatwiają sprawę ale czy moja dwumasa to wytrzyma ?
3. Koszty Koszty i jeszcze raz koszty: Wiele części takich jak PD nie znalazłem w sprzedaży albo są używane czy to w ogule opłaca się kupić ? czy lepiej kupić silnik z PD i osprzętem i przełożyć w zamian za mojego ? Jeśli ktoś w miarę się orientuje cenowo jak będzie wyglądały mody do mojego Mk4 byłbym bardzo wdzięczny za nieco rozpisanie I od czego może najlepiej zacząć ? Jak ktoś zna jakieś dobre warte polecenia warsztaty oraz sklepy z częściami do tuningu chętnie posłucham rad.
Bardzo dziękuje kolegom za sugestie i z niecierpliwością czekajcie na nową rakiete trojmiasta
- seba198666
- Gadatliwa bestia
- Posty: 703
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
- Lokalizacja: Kazimierza Wielka
Wielkie Mody MK4
kolega ma na tym silniku w audi a4 skrzynia 5 biegów 148km oraz 390nm po samym programie nawet osoby robiące program były zdziwione że tyle wyszło.seryjne sprzęgło oraz dwumas chodzi bez problemu już koło 70 tyś km a kiedy było robione wcześniej nie wie bo auto sprowadził i pojechaliśmy na program
seba
Wielkie Mody MK4
jaki wynik cie interesuje- jaka moc bo od tego zalezy co trzeba wymieniac i ile bedzie to kosztowało. Mysle ze problemem bedzie jedynie sprzeglo z dwumasem a reszta to spoko.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Wielkie Mody MK4
O to grubo .
pompki AL
dolor z kolektorem z PD 130/150
wydech w przelot
egr out
turbo conajmiej ARL ,wskazane GT20/22 albo GTB
soft
IC - duzy IC
sprzeglo Sharan
pompki AL
dolor z kolektorem z PD 130/150
wydech w przelot
egr out
turbo conajmiej ARL ,wskazane GT20/22 albo GTB
soft
IC - duzy IC
sprzeglo Sharan
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
Wielkie Mody MK4
ale jakie ma tu znaczenie ze to AJM a nie ASz czy ARL. Nikt tu nie celuje w moce 300-400 koni wiec nie rozumiem. Turbo od 150 konnego ARL bedzie z amałe- trzeba cos wiekszego. Sprzeglo od sharanan ale ASZ/BTB bo to z 115 konnego AUY jest takie jak w golfie ASZ/ARL. FMIC to na bank no i ta drobnica z wydechem i dolotem.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Wielkie Mody MK4
No tak jak koledzy mówią suszara od ARL będzie za mała to w takim razie od Audi 3.0TDI tylko ponoć musze mieć słupek bądz cały dół od ASZ lub ARL.
Sprzęgło sharan ? rozumiem że od VW Sharana ? Słyszałem że jako że Sharan jest cięższy przenosi większy moment obrotowy no ok więc wkońcu co lepsze u Radzika ? czy Te z Sharana czy w ogule walnąć jednomase
Koledzy duży IC(FMIC) powiadasz a takie wymiary IC'ka jak podałem stykają ?
Wydech w przelot ? pytanie czy ewentualne przeglądy przejdą bez problemu
Sprzęgło sharan ? rozumiem że od VW Sharana ? Słyszałem że jako że Sharan jest cięższy przenosi większy moment obrotowy no ok więc wkońcu co lepsze u Radzika ? czy Te z Sharana czy w ogule walnąć jednomase
Koledzy duży IC(FMIC) powiadasz a takie wymiary IC'ka jak podałem stykają ?
Wydech w przelot ? pytanie czy ewentualne przeglądy przejdą bez problemu
Wielkie Mody MK4
W sharanie jako ze ciezkie auto poszli inaczje budujac silnik do 115 konnych wkladali dwumasy takie jak w golfie 130/150 koni. a w sharanie 130/150 koni dawali jeszcze mocniejszy ktory tylko w nim występował. Jesli bedziesz chcial przejsc na jednomas to niestety nie ma zamiennika z innego auta. Trzeba dac do zrobienia u radzika albo ewnetualnie zakup kitu valeo i odrazu dac do przerobienia tarcze i docisk bo nie zniesie tej mocy bardzo szybko. Radzik tez moze zrobic zamach alu, plus sprzeglo i docisk pod bardzo duze moce ale koszt z tego co slyszalem zamyka sie cos kolo 4 tys zl.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Wielkie Mody MK4
Ja bym proponowal nowy zestaw dwumasa + sprzeglo od sharana BTB (wytrzymuje sporo).
Jesli ma byc lekko ponad 200KM i 400Nm to posadzilbym to na dzielonym kolektorze i BRD . Jesli ma byc zapas na wiecej to juz GTB22 zostaje.
Po co wywalac EGR na BRD mozna to ladnie wszystko ogarnac ? W zime bedzie sie dogrzewac dlugo... a dla takiego auta to katorga. Nie mozna przycisnac jak olej zimny wiec ...?
Narazie robilbym to na slupku AJM. Mielismy kilka aut ktore maja pod 190KM i nic...nic sie nie dzieje. Po co inwestowac w slupek. Za te pieniadze wolalbym dobre wtryski zalatwic (albo org 051AL albo hybrydy).
Jak slupek sie podda to zawsze mozna wjechac z AWX/ARL i oblozyc juz przygotowanymi gratami.
Jesli ma byc lekko ponad 200KM i 400Nm to posadzilbym to na dzielonym kolektorze i BRD . Jesli ma byc zapas na wiecej to juz GTB22 zostaje.
Po co wywalac EGR na BRD mozna to ladnie wszystko ogarnac ? W zime bedzie sie dogrzewac dlugo... a dla takiego auta to katorga. Nie mozna przycisnac jak olej zimny wiec ...?
Narazie robilbym to na slupku AJM. Mielismy kilka aut ktore maja pod 190KM i nic...nic sie nie dzieje. Po co inwestowac w slupek. Za te pieniadze wolalbym dobre wtryski zalatwic (albo org 051AL albo hybrydy).
Jak slupek sie podda to zawsze mozna wjechac z AWX/ARL i oblozyc juz przygotowanymi gratami.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Re: Wielkie Mody MK4
Ok przypuśćmy mój samochód łyknie więcej nM około 420 ? powinno takie sprzęgło wytrzymać ? To co narazie widziałem na allegro np sprzęgło Sachs do Sharana BTB 2100zł kompletne koło + docisk.rob555 pisze:Ja bym proponowal nowy zestaw dwumasa + sprzeglo od sharana BTB (wytrzymuje sporo).
Kolego troche musisz mówć jak do lekkiego laika w niektórych sprawach rozumiem że chodzi ci o wymiane całego układu dolotowego? oraz te powiedzmy "rurki" ? hmm w sumie myślałem o mocy rzędu 230 - 250 ale napewno powyżej 200rob555 pisze: Jesli ma byc lekko ponad 200KM i 400Nm to posadzilbym to na dzielonym kolektorze i BRD . Jesli ma byc zapas na wiecej to juz GTB22 zostaje.
Też tak sądze i tak cały czas zanim się zagrzeje autkiem nie szaleje czekam do 90 stopni i chwilkerob555 pisze: Po co wywalac EGR na BRD mozna to ladnie wszystko ogarnac ? W zime bedzie sie dogrzewac dlugo... a dla takiego auta to katorga. Nie mozna przycisnac jak olej zimny wiec ...?
O ile dobrze zrozumiałem wypowiedź poddanie się słupka będzie zauważalne jesli nie przyjmie więcej mocy bądz nadomiar złego pierdutnie ?rob555 pisze: Narazie robilbym to na slupku AJM. Mielismy kilka aut ktore maja pod 190KM i nic...nic sie nie dzieje. Po co inwestowac w slupek. Za te pieniadze wolalbym dobre wtryski zalatwic (albo org 051AL albo hybrydy).
Jak slupek sie podda to zawsze mozna wjechac z AWX/ARL i oblozyc juz przygotowanymi gratami.
Co do wtrysków myślałem o wymianie końcówek z tego względu że budowa PD w wersji AJM jak i ASZ i ARL jest taka sama różnią się dawką paliwa(końcówkami wieksze dysze) więc myślałem o powiększeniu u kolegi cowboy z vwgolf dobra porpozycja ?:)
Re: Wielkie Mody MK4
Dobry zestaw i mocny tyle wytrzymadaglas88 pisze:Ok przypuśćmy mój samochód łyknie więcej nM około 420 ? powinno takie sprzęgło wytrzymać ? To co narazie widziałem na allegro np sprzęgło Sachs do Sharana BTB 2100zł kompletne koło + docisk.
To juz duuuza roznica. Te 30-40KM wiecej to znacznie wieksze obciazenie termiczne dla silnika. Obowiazkowo zegarek EGT, dodatkowa chlodnica oleju, moze bedzie potrzebny porting glowicy, moze trzeba bedzie zamontowac psikacza w kolektordaglas88 pisze: hmm w sumie myślałem o mocy rzędu 230 - 250 ale napewno powyżej 200
Pozatym stary AJM juz raczej nie przyjmie wiec znajac zycie budzet w stosunku do slabszego STAGE na 200KM podwoi sie....
[/quote]
Cowboya smialo moge polecic.daglas88 pisze: Co do wtrysków myślałem o wymianie końcówek z tego względu że budowa PD w wersji AJM jak i ASZ i ARL jest taka sama różnią się dawką paliwa(końcówkami wieksze dysze) więc myślałem o powiększeniu u kolegi cowboy z vwgolf dobra porpozycja ?:)
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Re: Wielkie Mody MK4
Tak więc postanowione będe brał ten zestawikrob555 pisze:Dobry zestaw i mocny tyle wytrzymadaglas88 pisze:Ok przypuśćmy mój samochód łyknie więcej nM około 420 ? powinno takie sprzęgło wytrzymać ? To co narazie widziałem na allegro np sprzęgło Sachs do Sharana BTB 2100zł kompletne koło + docisk.
Rozumiem czyli 200KM sądzisz i może byc wystarczające dla mojego AJM i nie obejdzie się bez swapu na ASZ/ARL do mocy powyzej 200KM oscylujących na poziomie 230 -260rob555 pisze:To juz duuuza roznica. Te 30-40KM wiecej to znacznie wieksze obciazenie termiczne dla silnika. Obowiazkowo zegarek EGT, dodatkowa chlodnica oleju, moze bedzie potrzebny porting glowicy, moze trzeba bedzie zamontowac psikacza w kolektordaglas88 pisze: hmm w sumie myślałem o mocy rzędu 230 - 250 ale napewno powyżej 200
Pozatym stary AJM juz raczej nie przyjmie wiec znajac zycie budzet w stosunku do slabszego STAGE na 200KM podwoi sie....
ok to juz powiedzmy że wiem komu zaufaćrob555 pisze:Cowboya smialo moge polecic.daglas88 pisze: Co do wtrysków myślałem o wymianie końcówek z tego względu że budowa PD w wersji AJM jak i ASZ i ARL jest taka sama różnią się dawką paliwa(końcówkami wieksze dysze) więc myślałem o powiększeniu u kolegi cowboy z vwgolf dobra porpozycja ?:)
Sądze Robercie że będe musiał cię jakoś odwiedzić bo zaufanego mechanika na terenie trojmiasta nie mam więc widze że znasz się na żeczy;) jedynie znam tunera który wyreguluje program ale jak u Ciebie bym robił to robiłbym wszystko nie ma sensu rozdzielać prac
Re: Wielkie Mody MK4
daglas88 pisze: Sądze Robercie że będe musiał cię jakoś odwiedzić bo zaufanego mechanika na terenie trojmiasta nie mam
Zapraszam
Tylko ostrzegam ze ja z tych tunerow co najpierw nastrasza mozliwymi konsekwencjami grubych modow, pozniej 3x sie zapytaja czy chcesz w to sie wbijac a pozniej znowu beda Cie straszyc nim podejmiemy sie realizacji
Powiedzmy ze wiem co sie z czym je i nie obecuje gruszek na wierzbie ani nie mam kalkulatora mocy
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości