Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tomek08 » wt maja 30, 2017 22:04

Dawkę bym zmniejszył. Co do programu, to jak docelowo chcesz zostawić już wszystko, tak jak masz w tej chwili, to rób również program. Jeśli zamierzasz jeszcze coś zmieniać, to z programem się wstrzymaj, aż wszystkie klocki będziesz mieć powkładane.
Ja jeździłem jakiś rok po strojeniu, a później kombinowałem z pompami wtryskowymi. Teraz mam samochód nie wystrojony jeszcze, bo planuje jeszcze większe wtryski i turbo. Jeżdżę już tak, lepiej jak dwa lata i przy normalnej jeździe, bez wciskania gazu do dechy samochód spala mało, jednak jak zacznę operować gazem do spodu, to spalanie jest znacznie większe, co wyraźnie widać.
Konkretnie nie umiem powiedzieć ile max może spalić mój silnik, ale przy normalniej jeździe spokojnie mogę zmieścić się w okolicach 4,3l/100 w jeździe mieszanej, tzn. np. 300km trasy (ale nie autostradowej) tylko 300km jednorazowo od odpalania silnika, reszta to dojazdy do pracy po 5,5km w jedną stronę i dwa razy w tygodniu 20km w jedną stronę i z powrotem.
Także przemyśl wszystko raz jeszcze i podejmij decyzję.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: Haki » sob cze 10, 2017 20:21

tomek08, a powiedz mi czy normalne jest to ,że jadąc wczoraj na Nysę A4 ... było spokojnie .. owszem od czasu do czasu jak deptałem to puścił chmurkę czarnego ...ale jak przed bramkami stanąłem i dobijałem się do nich dobre 30minut po 10m ... to za każdym razem poszło sporo dymu - szarego ...
Podobną sytuację miałem jak jechałem do Chorwacji i też był korek i właśnie na takim dopychaniu się powoli do przodu była taka sytuacja --- jeszcze na starych wtryskach ..

Michał z forum - powiedział na Nysie ,bym EGR zaślepił to przestanie dymić


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tomek08 » pn cze 12, 2017 22:08

Witam, przepraszam, że dopiero dziś odpisuję, ale od tygodnia nie miałem czasu tu zajrzeć.
Bąka puści, bo masz teraz więcej paliwa i zanim turbina napompuje zadane ciśnienie, to zadymi. Jeśli dawno nie zmieniałeś filtra powietrza, to po wymianie będzie trochę mniej dymu.
Co do dopychaniu się do bramek, to jest raczej normalne, interculetr nie daje rady schłodzić gorącego powietrza. Nagrzewa się cały dolot i tak to wygląda. Po przejechaniu kilku km wszystko wychładza się i dymu jest znacznie mniej, albo wcale, wszystko zależne jest od dawki i proporcji powietrza do paliwa. Można pokusić się o montaż teflonowej przekładki miedzy kolektor ssący, a głowicę, to też dużo pomoże.
Dawkę zmniejszyłeś nieco, czy dalej taka 2-2,6mg/r ?
Culer masz serię, czy coś większego ?

U mnie na FMIC z opla fronterry, jest podobnie, jak jadę np. 120km/h zatrzymuje się i macam kolektor ssący, to jest letni, ale, jak już postoje trochę w korkach, to jest już gorący, że ręki na nim nie utrzymasz, bo byś ją poparzył. Wtedy jak ruszę trochę ostrzej, to też zostawiam dymek za sobą.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: Haki » wt cze 13, 2017 08:40

tomek08, IC-eka mam standardowego czyli sam wiesz jakiego jak kartonik po mleku :rotfl:
Dawka dalej ta sama --- podjadę i zmniejszę na 3-3-6 , chyba ,że proponujesz jeszcze inne wartości :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
marewel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 20:20
Lokalizacja: Chełm

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: marewel » czw cze 15, 2017 19:03

wesol pisze:Marwel zdawaj mi tu relacje bo tez ciekawosc mnie zżera. Ja oddalem wlasnie pompki tez do sprawdzenia tyle ze do innego znachora. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Wysłałem 8szt do bosch serwis Pawlik i je naprawił.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: tomek08 » czw cze 15, 2017 21:53

Witam, ustaw Haki, jak piszesz pomiędzy 3-3,6mg/r dymu będzie mniej, może ciut będzie słabszy, ale taka dawka jest optymalna. Możesz pomyśleć o jakimś FMIC. :hmm:
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: -michau- » wt sie 22, 2017 21:15

Mam pytanie odnośnie pompek hf50.
Obecnie mam 215/430 i najsłabsze firady asla1043 - jak al.
Po montażu pięćdziesiątek można jeździć bezpiecznie bez korekty zanim wyląduje gtb?


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: speedi93 » sob wrz 02, 2017 10:03

Mam pytanie odnośnie zmiany pompek z 073F na 073AL, czy po akiej zmianie musi być korekta softu?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » sob wrz 02, 2017 12:35

Tak. Nie pamietam z jakiego silnika sa te z F ale by silnik pracowal optymalnie to trzeba zmienic mape pompek.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: speedi93 » sob wrz 02, 2017 15:47

F są z atj/ajm. A podpowiesz które to mapy pompek? Mam dostęp do mpps'a.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: DaroS » śr paź 11, 2017 21:48

Potrzebuje numer części Bosch zabezpieczenia i zaczepu do pompowtryskiwacza BA lub AL. Zdjęcie przedstawia elementy pompowtryskiwacza, o które pytam:
Obrazek


Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » czw paź 12, 2017 06:33

Nie ma nie istniej ta czesc w sprzedazy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: DaroS » sob paź 14, 2017 00:24

No to numer zamiennika. Na allegro coś jest, lecz cena mocno zawyżona.


Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Post autor: wesol » sob paź 14, 2017 10:01

Z zamiennika to nawet rury na szybkozlaczke nie potrafia solidna zrobic.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości