Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin
W dziale z wykresami widzę, że masz silnik 1Z,czyli powinna być Garrett T15.
KKK03 z tego co pamiętam miał Passat B4 1,9TD 75KM i to była najmniejsza turbina montowana w 1,9TD AAZ można powiedzieć, że T15 i KKK03 mają porównywalną wydajność.
1.9TDI miało seryjnie montowane garrett T2, ale tylko w Audi 80 91r-93 tam to kiepsko jeździło, ale ze względu na dość ograniczony program seryjny.
Po korekcie i wtryskiwaczach 205 dało się jeździć tylko trzeba było trzymać na 2000 obr min, poniżej dużo dymu przy przyspieszaniu.
Oznaczenie turbiny Garrett T15 znajduje się na muszli kompresora na takim nadlewie aluminiowym, tam powinno być wygrawerowane T15 w pierwszym wierszu i inne w numery w kolejnych wierszach.
Najlepiej zdemontować kolanko plastikowe prowadzące do muszli kompresora turbiny i powinno być widać nadlew na kompresorze tam będzie oznaczenie turbiny.
Możliwe, że będzie trzeba to miejsce oczyścić.
KKK03 z tego co pamiętam miał Passat B4 1,9TD 75KM i to była najmniejsza turbina montowana w 1,9TD AAZ można powiedzieć, że T15 i KKK03 mają porównywalną wydajność.
1.9TDI miało seryjnie montowane garrett T2, ale tylko w Audi 80 91r-93 tam to kiepsko jeździło, ale ze względu na dość ograniczony program seryjny.
Po korekcie i wtryskiwaczach 205 dało się jeździć tylko trzeba było trzymać na 2000 obr min, poniżej dużo dymu przy przyspieszaniu.
Oznaczenie turbiny Garrett T15 znajduje się na muszli kompresora na takim nadlewie aluminiowym, tam powinno być wygrawerowane T15 w pierwszym wierszu i inne w numery w kolejnych wierszach.
Najlepiej zdemontować kolanko plastikowe prowadzące do muszli kompresora turbiny i powinno być widać nadlew na kompresorze tam będzie oznaczenie turbiny.
Możliwe, że będzie trzeba to miejsce oczyścić.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Tylko u mnie problem jest że aby dostać się do turbiny to albo od spodu albo trzeba zdjąć błotnik ... Bo własnie ori mam kolektor wydechowy . A turbo wymieniane było ponad 8-9 lat temu i własnie nie iwem na jakie.
A ktoś mówił że kkk03 była montowana w passkach w 94 roku
A ktoś mówił że kkk03 była montowana w passkach w 94 roku
Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin
Aby odczytać symbol turbiny w Passat b4 silnik 1Z nie trzeba zdejmować błotnika ani zaglądać od spodu.
Wystarczy zdemontować przewód plastikowy od przepływomierza, oraz kolanko plastikowe przykręcane do kompresora( strona zimna turbiny) dwoma śrubami i jedną do kolektora ssącego.
KKK03 było w Passacie B4 silnik AAZ 1,9TD 75KM na wtysku pośrednim inna konstrukcja niż 1,9TDI.
Wystarczy zdemontować przewód plastikowy od przepływomierza, oraz kolanko plastikowe przykręcane do kompresora( strona zimna turbiny) dwoma śrubami i jedną do kolektora ssącego.
KKK03 było w Passacie B4 silnik AAZ 1,9TD 75KM na wtysku pośrednim inna konstrukcja niż 1,9TDI.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
kkk03 było również w 1z w Passacie, zaś nie wiem czy to było takie samo kkk03, bo w b4 kkk03 oraz t15 są wymienne.Cesarz pisze:KKK03 było w Passacie B4 silnik AAZ 1,9TD 75KM na wtysku pośrednim inna konstrukcja niż 1,9TDI.
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
rdzeń i muszla zimna są takie same, inna jest gorąca muszla, i siłownik WG, rdzeń od AAZ'a pasuje do gorącej muszli 1Z'a i na odwrót też.
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Ja miałem k03 w ahu w cordobie z 98r.
Też nie polecam większego turba na wg. Mam zainstalowane k14 z aaz na 1 i 2 czuć dopiero moment od 2200obr poniżej SDI.
Na wyższych biegach nie czuć kiedy zaczyna pompować tzn wstaję z dołu ale pełen boost jest od 2300obr.
Na k03 przyjemniej mi się jeździło z dołu, lecz jest to takie maleńśtwo że łopatki wirnika pogięło gdy nakręcałem na wstecznym na śniegu z gazem w podłodze
Też nie polecam większego turba na wg. Mam zainstalowane k14 z aaz na 1 i 2 czuć dopiero moment od 2200obr poniżej SDI.
Na wyższych biegach nie czuć kiedy zaczyna pompować tzn wstaję z dołu ale pełen boost jest od 2300obr.
Na k03 przyjemniej mi się jeździło z dołu, lecz jest to takie maleńśtwo że łopatki wirnika pogięło gdy nakręcałem na wstecznym na śniegu z gazem w podłodze
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
mechatronik1988, bezwladnosc tych tufbin jest wieksza dlatego na niskich biegach masz wrazenie ze k03 lepiej jedzie, lepiej jest miec odrobine laga i turbo ktore nie dlawi na wydechu i nie poci sie zeby utrzymac zadane cisnienie
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Tym się kierowałem gdy ją montowałem, lecz jedyne co dostrzegłem to lag nie za duży, nie przeszkadzjący do poruszania się po wiosce. Jedynie jak się chce szybko skrzyżowanie opuścić to się można zdziwić. Zwiększonej dynamiki w górnych obrotach nie dostrzegłem na seryjnym programie.
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Dawka,egr out, wieksze wtryski, oszukanie przeplywki, to jest tak zwany tani tuning ktory przynosi nie najgorsze efekty
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Kolego, zrób to co zrobił osobiście arwam, czyli pojedź do kogoś sensownego na chipka i bedzie dobrze. Wyjdzie Ci znacznie taniej niż jemu, bo on zmarnował 20 stron na pewnym forum pisząc swoje elaboraty, a na koniec jak biały człowiek pojechał na chipa i tak się skończyło jego politykierowanie. Co do szczegółów pytaj arwama, to powie Ci gdzie był, myślę że to nie jest tajemnicą arwam?mechatronik1988 pisze:Niby co w tdi mogłem podłubać?
PS. Widzę, że Arwam zniszczyłeś dział TD, to teraz zabierasz się stopniowo ale konsekwentnie za TDI.. hmmm, no życzę powodzenia temu forum
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Podane przez ciebie zabiegi sprawdziłem. Diode za przepływomierz wstawiłem z ciekawości na k 03 dymu nie widziałem na k14 zanim turbo nie wstało byl dym i to spory.
Na 216 bez diod i rezystorów jest jeszcze więcej dymu z dołu niz na seri z diodą, z resztą auto poddymia cały czas na dawce 3,2 i widać to w lusterku. egr mam odpięty bo szkoda mi przy takim kopciu zaraz kolektor dolotowy zasyfić. Kata i 1 tlumika nie mam, turbo wstaje jak wstawało na serii, jedynie tyle jest różnicy co daje większa dawka bez powietrza czyli kopec i deczko lepsza elastyczność.
Na 216 bez diod i rezystorów jest jeszcze więcej dymu z dołu niz na seri z diodą, z resztą auto poddymia cały czas na dawce 3,2 i widać to w lusterku. egr mam odpięty bo szkoda mi przy takim kopciu zaraz kolektor dolotowy zasyfić. Kata i 1 tlumika nie mam, turbo wstaje jak wstawało na serii, jedynie tyle jest różnicy co daje większa dawka bez powietrza czyli kopec i deczko lepsza elastyczność.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości