Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Witam, nie lepiej cherokeexj, przejść, na zmienna geometrię?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Tomek
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49
Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin
tomek08 pisze:Witam, nie lepiej cherokeexj, przejść, na zmienna geometrię?
Pozdrawiam.
Pewnie lepiej tylko kto za to wszystko zapłaci i to ogarnie? mi by wystarczyło turbo z merca ale puki nie mam kolektora z flanszą pod nie to jestem w du.... pośladkach :/
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
zawsze mozna ciegno do zmiennej geo podpiac na gruszke odwrotna i tez bedzie to chodzic czyli geo caly czas przymkniete a otwiera sie jak sie pojawia cisnienie w kolektorze. Sterowanie wlasnym cisnieniem w kolektorze i po sprawie. troche wiecej zabawy jest i pro drogowych z vagiem zanim ustawisz to tak jak powinno byc by nie walilo przeladowaniem czy niedoladowaniem. Gdzies o tym juz bylo pisane na forum wieki temu bo chyba ze 5 lat temu albo lepiej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Witam, czy ja wiem, czy to aż tak drogo wyjdzie?
Kompa z AFNa jak dobrze poszukasz to za 100zł kupisz, turbo z AWXa za 450zł, wtryski 216 i 16XKm możesz atakować i całkiem inna jazda. Albo tak jak pisze wesol.
Pozdrawiam.
Kompa z AFNa jak dobrze poszukasz to za 100zł kupisz, turbo z AWXa za 450zł, wtryski 216 i 16XKm możesz atakować i całkiem inna jazda. Albo tak jak pisze wesol.
Pozdrawiam.
Tomek
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Tylko ze on ma 2.5 tdi AEL wiec musi miec wieksze turbo niz czesto pakujemy do 1.9 tdi k16 bedzie ok. Ale mozna kiedys szukac k24 z s2 i masz zapas na spokojne 250KM.
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Chyba, że tak, w podpisie ma 1Z i to mnie zmyliło.
Tomek
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Kupie turbinę GTB 2056 z kolektorem pod 1,9 tdi badz inna, tylko do założenia bez przeróbek
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
WItam,
Przejrzałem strony od tej do 30 wstecz i praktycznie nic nie znalazłem, dlatego postanowiłem napisac:
GTD2060 - chciałbym zebrać jak najwięcej info na jej temat, tz.
począwszy, czy są różnice pomiędzy VZ / VZK / VKLR - przepływ powietrza, wstawanie z dolnych rpm, wydajność na górze, możliwosci montażu - ori kolektor i spawanie, rurowy, moze inny...
kończąc na jakich kulkach to pracuje...
Wykresów widziałem kilka, każdy z nich wygląda rewelacyjnie - spore moce, ale bym prosił o opis doświadczonych, którzy to montowali i stroili.
Gdzie kupić, jaka cena ?
Albo chociaż w jakich silnika to siedziało, wiem ze 3.0 tdi 272ps, ale nie znam oznaczenia silnika, czy ktos mógłby zerknąc do etki ?
Przejrzałem strony od tej do 30 wstecz i praktycznie nic nie znalazłem, dlatego postanowiłem napisac:
GTD2060 - chciałbym zebrać jak najwięcej info na jej temat, tz.
począwszy, czy są różnice pomiędzy VZ / VZK / VKLR - przepływ powietrza, wstawanie z dolnych rpm, wydajność na górze, możliwosci montażu - ori kolektor i spawanie, rurowy, moze inny...
kończąc na jakich kulkach to pracuje...
Wykresów widziałem kilka, każdy z nich wygląda rewelacyjnie - spore moce, ale bym prosił o opis doświadczonych, którzy to montowali i stroili.
Gdzie kupić, jaka cena ?
Albo chociaż w jakich silnika to siedziało, wiem ze 3.0 tdi 272ps, ale nie znam oznaczenia silnika, czy ktos mógłby zerknąc do etki ?
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Hmm , z wymiarow nie wyglada zeby miala by miec niewiedomo jak duza wydajnosc, 43/47 wydech i 44/60 kompresor , wydech jak w GTB20 nowszych ale inna konstukcja lopatek i mniej ich , komp. jak w GTB22 , do tego kolo billet 10 blade i kulki cer. napewno szybko wstaje i szybko sie kreci, ale z tym wydechem nie sadze rzeby wiecej jak 320-340KM za maly jest , nawet GTB22 kapie przy 330-340KM w 3.0 TDI a EGT mniej jak 900 nie ma... , a wykresy mozna olac juz bylo pare akcji ze nagle z 400km zgubilo sie gdzies 60... . na 400HP trzeba wydechu 48 na ex. , przy wydechu 50/55 powinno byc ok 450KM. Patrzmy realnie panowie.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/2d31a46b91905e5b" onclick="window.open(this.href);return false;
Ten setup jeździ na GTD. - 320ps jest dla mnie zdecydowanie zaje... wynikiem, tym bardziej patrzac na to jak to wstaje.
Jeżeli chodzi o źródło zakupu, to wczoraj jeszcze widziałem 1szt na allegro ponize 2000zł i na ebay ze 4szt za 2100zł z wysyłką - oczywiscie wsio do przerobienia pod 1.9
Tak czy siak wiem, ze to najlepsza alternatywa do GTB, większe są tez, chocby od 3.0bitdi ale to jak ktos idzie w 400ps i "nie chce miec" elastycznego ( normalnego ) dołu.
U mnie wydech to 60/50mm, ale nie dlatego zebym liczył na 400ps, a jedynie mi chodziło o max luz z dolnych obr i nizsze egt, no i byc moze ty masz na mysli cos innego, np ex turbiny, ktora wowczas dałaby mozliwosc na realne 400ps - nie wiem..., domyslam sie tylko...
Tak czy siak spawacz, dzieki za reakcje twoja i podpowiedzi...
P.S. te dosc wysokie i dosc płaskie ponad 600nm mnie bardzo dziwi i zastanawia, nie chcąc pisac, ze powoduje moje wątpliwosci, booo... w rodzinie jest a4 1850kg bez kierowcy z 3.0 asb 300/600 i wiem jak to jeździ, wiec nie moge sobie wyobrazic 650nm w aucie o ponad 350kg lzejszym i o pojemnosci o ponad 1litr mniejszej.
Wiem ze nie powinienem porównywac za bardzo 1.9 do 3.0 ale dla mnie niutki sa niutki, elastycznosc inna mimo wszystko, ale waga to bardzo wazny czynnik takze!
Jestem pod wrazeniem tego wykresu i b. ciekaw jak to jeździ..., oczywiscie moze byc tez tak ze ten soft był zrobiony na mega mocny i tylko po to aby spr jaki jest max, a nastepnie 50/80nm zdjete i pare ps, zeby mozna było normalnie bezawaryjnie tym jeździc, ale to s tylko domysły. Dlacego tak sądze, bo ja również nie chce max mozliwosci wtrysków i turbiny, fajnie wiedziec ze d sie tyle a tyle wiecej zrobic, ale to musi byc z głową, w miare bez dymu i zeby nie wymieniac co 30tys km skrzyni biegów i całego ukłądu napedowego...
Oczywiscie tez moze byc tak, ze to auto jest puste i smiga tylko na zawodach / zlotach itp... - moze własciciel zechce cos nam wiecej zdradzic...
Ten setup jeździ na GTD. - 320ps jest dla mnie zdecydowanie zaje... wynikiem, tym bardziej patrzac na to jak to wstaje.
Jeżeli chodzi o źródło zakupu, to wczoraj jeszcze widziałem 1szt na allegro ponize 2000zł i na ebay ze 4szt za 2100zł z wysyłką - oczywiscie wsio do przerobienia pod 1.9
Tak czy siak wiem, ze to najlepsza alternatywa do GTB, większe są tez, chocby od 3.0bitdi ale to jak ktos idzie w 400ps i "nie chce miec" elastycznego ( normalnego ) dołu.
U mnie wydech to 60/50mm, ale nie dlatego zebym liczył na 400ps, a jedynie mi chodziło o max luz z dolnych obr i nizsze egt, no i byc moze ty masz na mysli cos innego, np ex turbiny, ktora wowczas dałaby mozliwosc na realne 400ps - nie wiem..., domyslam sie tylko...
Tak czy siak spawacz, dzieki za reakcje twoja i podpowiedzi...
P.S. te dosc wysokie i dosc płaskie ponad 600nm mnie bardzo dziwi i zastanawia, nie chcąc pisac, ze powoduje moje wątpliwosci, booo... w rodzinie jest a4 1850kg bez kierowcy z 3.0 asb 300/600 i wiem jak to jeździ, wiec nie moge sobie wyobrazic 650nm w aucie o ponad 350kg lzejszym i o pojemnosci o ponad 1litr mniejszej.
Wiem ze nie powinienem porównywac za bardzo 1.9 do 3.0 ale dla mnie niutki sa niutki, elastycznosc inna mimo wszystko, ale waga to bardzo wazny czynnik takze!
Jestem pod wrazeniem tego wykresu i b. ciekaw jak to jeździ..., oczywiscie moze byc tez tak ze ten soft był zrobiony na mega mocny i tylko po to aby spr jaki jest max, a nastepnie 50/80nm zdjete i pare ps, zeby mozna było normalnie bezawaryjnie tym jeździc, ale to s tylko domysły. Dlacego tak sądze, bo ja również nie chce max mozliwosci wtrysków i turbiny, fajnie wiedziec ze d sie tyle a tyle wiecej zrobic, ale to musi byc z głową, w miare bez dymu i zeby nie wymieniac co 30tys km skrzyni biegów i całego ukłądu napedowego...
Oczywiscie tez moze byc tak, ze to auto jest puste i smiga tylko na zawodach / zlotach itp... - moze własciciel zechce cos nam wiecej zdradzic...
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin
No caly czas pisalem o wymiarach walka wydechowego turbo , a nie o sr. wydechu - to jest nie istotne bo rozmawiamy o turbo. Jeszcze zapomiales napisac co do wykresu , max P 3600rpm, co oznacza tylko 2 rzeczy albo brak paliwa na gorze albo zatkala sie dupka w turbinie i EGT ma 100000 st. Ja obstawiam na 2. Napisze ci jeszcze 1 przyklad , hybrydowe GTB22 z kolem kompr 48/63 nie dalo sie wiecej jak 355km zrobic w 3.0d, egt pod 1000st , i co z tego ze mozna bylo dmuchac jak spalin nie ma jak wyprowadzic , wydech blokuje bo piec duzy, 1.9 tdi nie produkuje tyle spalin bo ma tylko 2 zawory na cyl, 4 cyl i pojemosc ponad 1L miejsza.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Odnosnie wykresu, mi sie wydaje, ze to max power jednak, bo w sumie chyba o to chodzi, zeby max power jak najszybciej uzyskac i jak najdłużej go utrzymac, tak jak tam widac. Ja bym bardzo chciał, zeby moje ułożenie krzywych tak własnie przebiegało - tak na moje oko amatorskie, oczywiscie. Elastycznosc jest wiele wieksza anizeli max moc w peaku, a o ze na tym sofcie egt mógł miec b. wysokie, to całkiem mozliwe i swiadczyłoby tylko o tym ze auto jest do wyscigu, a na bank nie do dłuższego katungu, powiedzmy 250km/h przez 5-10min
Kiedys miałem mk4 110ps AHF, z turbina arl i wtryskami avf bodajże - 0,204 chyba... i po sofcie wyszło 165ps 375nm i na skrzyni 5tce jeździło to na prawde bardzo przyjemnie, a wykres sie prezentował bardzo podobnie do tego własnie, czyli ze max moc szybko osiągnieta i utrzymana.
W tym momencie powiem, ze nastepnie kupiłem mk4 ARL i pojechałem na chipsa, wyszło 191 / 410 i nie było zadnego wow - powaznie, byłem wogóle nie zaskoczony i troszke wręcz rozczarowany, gdzie z czasem oczywiscie zauważyłem różnice podczas wyprzedzania, elastycznosci itp.
Na arl wyszedł wykres z moca w peaku pamietam...
Wracajac do GTD2060, to wg mnie jest lepsza od hybrydy tez, biorąc pod uwage dół, szybkosc wkrecania sie na obr i góre, a moc w okolicach nawet max 330ps jest w 100% wystarczajaca, o ile turbo nie daje maxa z siebie, bo tak nie chce oczywiscie.
Flow jej jest zdecydowanie poprawiony, do tego lekkosc wirnika i mały opór na łożyskowaniu
Poniżej wklejam wykresik pod wzgledem poprawy:
Prosze o komentarz, bo niby te 3-4% to mało, jakby sie wydawało na pierwszy rzut oka, ale jednak chyba nie...
Kiedys miałem mk4 110ps AHF, z turbina arl i wtryskami avf bodajże - 0,204 chyba... i po sofcie wyszło 165ps 375nm i na skrzyni 5tce jeździło to na prawde bardzo przyjemnie, a wykres sie prezentował bardzo podobnie do tego własnie, czyli ze max moc szybko osiągnieta i utrzymana.
W tym momencie powiem, ze nastepnie kupiłem mk4 ARL i pojechałem na chipsa, wyszło 191 / 410 i nie było zadnego wow - powaznie, byłem wogóle nie zaskoczony i troszke wręcz rozczarowany, gdzie z czasem oczywiscie zauważyłem różnice podczas wyprzedzania, elastycznosci itp.
Na arl wyszedł wykres z moca w peaku pamietam...
Wracajac do GTD2060, to wg mnie jest lepsza od hybrydy tez, biorąc pod uwage dół, szybkosc wkrecania sie na obr i góre, a moc w okolicach nawet max 330ps jest w 100% wystarczajaca, o ile turbo nie daje maxa z siebie, bo tak nie chce oczywiscie.
Flow jej jest zdecydowanie poprawiony, do tego lekkosc wirnika i mały opór na łożyskowaniu
Poniżej wklejam wykresik pod wzgledem poprawy:
Prosze o komentarz, bo niby te 3-4% to mało, jakby sie wydawało na pierwszy rzut oka, ale jednak chyba nie...
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Siema, ktore turbo lepiej załozyć do TDSa? Td04-11 czy td04-13 z nowszego? Mam pompe 11, program na 180km ma byc pod to. A moze ktos ma pomysł na VNT w TDS? z m57 gt2260v? Tylko jak rozwiazac sterowanie skad wziasc podcisnienie?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Ktos moze wiecej powiedziec o turbo GT2052S znalazlem info o niej ale to zdecydowanie za malo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości