Strona 1 z 2

jakie są różnice w słupku?

: wt lip 19, 2011 22:09
autor: aadasiek
witam
dzisiaj z nudów siedziałem na necie i znalazłem coś takiego

Prawdopodobnie masz silnik ALH - sprawdź w karcie pojazdu.
W dużym uproszczeniu możesz wrzucić wtryski do ASV/AFN + program i masz ~130 KM w zimie.
W lecie będzie to "puchło" bo masz malutki SIMC.
Wrzucasz FIMC [+ orurowanie, montaż ~ 1200 zł]+ korekta softu i masz bezpieczne 13x KM i 320 Nm
Jak zmienisz turbo na takie od ASZ/ARL albo jakieś GT to mozesz celować w 150-160KM.
Po zmianie pompy na 11 możesz celować w jakieś 180 KM
Przy 150-160 KM wysra Ci się sprzęgło i dwumas. Będziesz musiał wstawić komplet od VR6/G60.
Po zmianie słupka na taki do np.: od ATD na twojej głowicy, pompie 11 i jakimś GT możesz dojechać do 200-220 KM
Przy 180 KM do zmiany są hamulce bo masz pewnie 288. A wcześniej warto wstawić jakiś gwint bo się zabijesz na standardowych amorach.

jest to temat z http://www.racingforum.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

ale do rzeczy, zaciekawiło mnie to Po zmianie słupka na taki do np.: od ATD na twojej głowicy, pompie 11 i jakimś GT możesz dojechać do 200-220 KM

czyli na to wychodzi że słupek z PD jest taki sam jak silniki na VP?

jakie są różnice w słupku?

: wt lip 19, 2011 22:54
autor: zgredd
Przy modzeniu trzeba obrać 2 kierunki. Moc i pieniądze. Silnik ATD to inaczej alh,asv z pompo wtryskiwaczami. Sam miałem atd zrobione na 180/380 wszystko było ok. Jak już zmieniać to na asz lub arl i ładowac big tubo. inaczej mija sie z celem. Jak masz alh zrób program i wrzuć wtryski 216.

Re: jakie są różnice w słupku?

: wt lip 19, 2011 23:04
autor: aadasiek
zgredd pisze:Przy modzeniu trzeba obrać 2 kierunki. Moc i pieniądze. Silnik ATD to inaczej alh,asv z pompo wtryskiwaczami. Sam miałem atd zrobione na 180/380 wszystko było ok. Jak już zmieniać to na asz lub arl i ładowac big tubo. inaczej mija sie z celem. Jak masz alh zrób program i wrzuć wtryski 216.
kolego nie zrozumiałeś mnie ciekawi mnie czy słupek PD np. ATD idzie przerobić na VP?

jakie są różnice w słupku?

: wt lip 19, 2011 23:22
autor: czarodziej6969
aadasiek pisze:ATD idzie przerobić na VP?
nie wiem czy ATD idzie przerobic na VP bo nie wiem czy masz na mysli dol czy glowice :jezor: ale wczesniej bylo modne dawanie dolu od PD'ka do mocno modzonych VP bo dol VP poprostu sa slabsze :bajer:

jakie są różnice w słupku?

: wt lip 19, 2011 23:34
autor: aadasiek
czarodziej6969 pisze:nie wiem czy ATD idzie przerobic na VP bo nie wiem czy masz na mysli dol czy glowice :jezor: ale wczesniej bylo modne dawanie dolu od PD'ka do mocno modzonych VP bo dol VP poprostu sa slabsze :bajer:
coś mnie naszło i tak:
głowica, pompa, wtryski, suszarka, rozrząd i pozostały niewymieniony sprzęt ode mnie AHF a słupek-dół z PD

jakie są różnice w słupku?

: śr lip 20, 2011 07:43
autor: wesol
wlasnie tak. Choc osobiscie wydaje mi sie ze ten od VP spokojnie wytrzyma 200KM. ATD powinien zniesc do okolic 300KM. ASZ ARL znosi pod 400KM.

jakie są różnice w słupku?

: śr lip 20, 2011 08:52
autor: aadasiek
wesol pisze:wlasnie tak. Choc osobiscie wydaje mi sie ze ten od VP spokojnie wytrzyma 200KM. ATD powinien zniesc do okolic 300KM. ASZ ARL znosi pod 400KM.
a powiedz mi jakie ewentualne problemy mogą mnie spotkać? czy na zasadzie przekładki moich gratów?
a jak już wybierać PD to czy ATD czy AXR??
moce to interesują mnie tak do 200km a mój AHF jest już naprawdę wysłużony.
więc pomyślałem że kupić drugi słupek z podobnego roku hmmm może nie najlepszy pomysł, remont też jakoś nie przypadł mi do gustu ale zakupić słupek z małym (w miarę małym) przebiegiem z młodego roku który jeszcze nie jest wysilony i na dodatek jest tańszy od AHF,ASV to chyba najlepsze rozwiązanie

jakie są różnice w słupku?

: śr lip 20, 2011 09:14
autor: Cinek
a może tak poszukać czy czasem coś w tym temacie już nie było ?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210482" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=244171" onclick="window.open(this.href);return false;

jakie są różnice w słupku?

: śr lip 20, 2011 09:40
autor: aadasiek
Cinek pisze:a może tak poszukać czy czasem coś w tym temacie już nie było ?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210482" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=244171" onclick="window.open(this.href);return false;
dzięki za info-czytałem te tematy jednakże mam kilka rzeczy z którymi powiedzmy nie do końca dam sobie radę
aw69 pisze:...Jak juz nabedziesz tak dół to nie zapomnij przerzuci tarczki od czujnika polozenia walu ze swojego ALH (konieczne wyjecie walu) bo bedzie cie czekac podwojna robota :)...
czyli "nowy" silnik też trzeba rozebrać-wyjąć wał i przełożyć tarczki ze starego?

jakie są różnice w słupku?

: śr lip 20, 2011 16:34
autor: aw69
tak dokładnie tak

jakie są różnice w słupku?

: śr lip 20, 2011 16:59
autor: zgredd
Jak chcesz 200km to lepiej znosi to PD. Żeby w VP zrobić 200 to musisz zapakować pompę 11 plus wtryski 230. Za cenę dobrej pompy i wtrysków kupisz cały kompletny atd,axr a dokładając parę groszy masz asz. Sprzedajesz turbinę i swój stary silnik i tak żle to cenowo nie wychodzi. Za podpięcie elektryki zapłacisz koło 700zl. Wyjdzie taniej i z zapasem. Później bez obawy mozesz montować bit turbo i bez obaw walczyć o 230km. Ps bierz axr jest młodszy i ma lepsze pompki. Powinno wyjść coś koło 170km na pompkach z axr. Kupuj asz a najlepiej blt jest świeższy od asz. Uzbroić Atd, axr w pompki al i większa chłodnice oleju + kolektory ssący to znowu wychodzą duże koszta a nigdy to nie będzie 130.

jakie są różnice w słupku?

: czw lip 21, 2011 08:16
autor: aadasiek
aw69 możesz mi powiedzieć czy taka operacja jest trudna do zrobienia jak ten pierścień jest zamocowany?
zgredd pisze:Jak chcesz 200km to lepiej znosi to PD. Żeby w VP zrobić 200 to musisz zapakować pompę 11 plus wtryski 230. Za cenę dobrej pompy i wtrysków kupisz cały kompletny atd,axr a dokładając parę groszy masz asz. Sprzedajesz turbinę i swój stary silnik i tak żle to cenowo nie wychodzi. Za podpięcie elektryki zapłacisz koło 700zl. Wyjdzie taniej i z zapasem. Później bez obawy mozesz montować bit turbo i bez obaw walczyć o 230km. Ps bierz axr jest młodszy i ma lepsze pompki. Powinno wyjść coś koło 170km na pompkach z axr. Kupuj asz a najlepiej blt jest świeższy od asz. Uzbroić Atd, axr w pompki al i większa chłodnice oleju + kolektory ssący to znowu wychodzą duże koszta a nigdy to nie będzie 130.
nie chcę kombinować z przekładaniem silnika i wiązki
turbawkę mam z ARL, kolektor dolotowy ARL, wtryski made in Cowboy, IC megane, cały dolot nierdzewka, katalizator out.
a mój AHF po ostatniej przygodzie z padnięciem turbo jakoś dziwnie pracuje, bierze olej zaczyna dymić na błękitno także silnik chyba robi papa
a powiedzcie mi jeszcze jak z rozrządem? po takim zabiegu jaki rozrząd mam zakładać? taki jak do AHF czy taki jak do AXR,ATD

jakie są różnice w słupku?

: czw lip 21, 2011 22:15
autor: Adamm
aw69, a powiedz mi w czym tkwi roznica? bo czujniki praktycznie sa takie same i w tym samym miejscu umieszczone, mowie o np AGR / ALH i ATD /ARL

Re: jakie są różnice w słupku?

: sob sie 06, 2011 15:21
autor: aw69
Różnica jest w ilości i rozmieszczeniu zębów na tarczy czytającej....Czujniki są takie same w PD i VP.