Sound Golf IV

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Sound Golf IV

Post autor: KoJ@K » wt kwie 30, 2013 01:04

Przemula, tak, filmiki nagrane po wywaleniu końcowego, a kata już nie mam trochę czasu. ;) Tak to mniej więcej wygląda:
Obrazek

Nie będziemy się oszukiwac, że nie jest głośniej, bo jest. Ale po odpaleniu pierwszy raz, myślałem, że podczas jazdy będzie masakra, a powiem, że łeb jakoś bardzo nie odpada. ;) Trochę głośniej, ale strasznej tragedii nie ma, jeździłem autami z głośniejszymi wydechami. :helm:


Obrazek

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Sound Golf IV

Post autor: Przemula » wt kwie 30, 2013 07:43

Aha :) to właściwie nie wiem czy u siebie tak nie zrobię. A ty w miejscu odcięcia starej puchy to ten kawałek prostej rurki spawales pod autem czy wyciagales wydzior na wierzch



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Sound Golf IV

Post autor: KoJ@K » wt kwie 30, 2013 10:27

Całośc była wyjmowana i spawana nie na samochodzie. Miałem drugi tłumik, z którego wykorzystałem ten kawałek powyginanej rury idącej nad belką, a po obu stronach dospawane zostały proste rury.


Obrazek

kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Sound Golf IV

Post autor: kornat » ndz maja 19, 2013 16:16

A ja trochę w drugą stronę, chcę aby wydech był takiej samej głośności jak ori (no może ciut bardziej basowy ale bez przesady) a przy tym trochę uwolnić wydech aby autko lepiej się zbierało. Obecnie jest turbo>uchwyt przy kacie 50mm, rurka po kacie (chamska 48mm :P ) reszta do tłumika 55mm oraz fabryczny tłumik zakończony dwururką. Czy wystarczy dać od turbiny do tłumika np. 57mm lub 60,3mm i tłumik seria czy może od turbo dać jakąś 20cm zwężkę z 60,3 na 57 i reszta 57mm i tłumik seria? Co o tym myślicie?



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Sound Golf IV

Post autor: KoJ@K » ndz maja 19, 2013 22:57

Myślę, że takie delikatne zmiany średnicy rurek nie zmieni Ci dźwięku na bardziej basowy. Bez końcowego tłumika Będzie bardziej basowy, ale przy tym też głośniejszy.


Obrazek

kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Sound Golf IV

Post autor: kornat » ndz maja 19, 2013 23:10

Ja będzie dźwięk jak w oryginale to będę happy. Głównie zależy mi na uwolnieniu wydechu



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Sound Golf IV

Post autor: KoJ@K » ndz maja 19, 2013 23:17

Po wywaleniu końcowego dźwięk dużo odbiega od ori. ;) pooglądaj sobie filmiki, będziesz wiedział mniej więcej jak chodzą auta po takim "modzie".


Obrazek

kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Sound Golf IV

Post autor: kornat » ndz maja 19, 2013 23:36

Przeczytałem cały temat i obejrzałem wszystkie filmiki i moim zdaniem najfajniej "warczyła" bora ASZ. Jak by się sprawowało 60,3mm i zostawienie oryginalnego tłumika końcowego?



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Sound Golf IV

Post autor: Ral1n » ndz maja 26, 2013 20:19

W moim przypadku - po wyjechaniu od Przemka (Przemocar) po zrobieniu wydechu na jednym przelotowym - mówię WoW!!! :goof: :goof: :goof: Ja pier.... jak ja wytrzymam dalszą jazdę??? Jak ja zapakuję swoich rodziców do środka jak trzeba będzie gdzieś ich zawieść? Problem w tym, że po upływie kilkuset kilometrów folia, którą owinięta jest wata tłumiąca przepaliła się wypełniając szczelnie komory rezonansowe, czy jak to tam nazwać. Teraz auto jest ciche i brakuje mi tego rasowego głośnego brzmienia. Myślę, że może całkiem wyrzucić kiedyś tłumik albo zmniejszyć ilość wkładu tłumiącego...

Nie oceniajcie więc auta od razu po montażu jakiegoś choćby jednego tłumika bo się można zdziwić za 500-1000km.

:bajer:



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Sound Golf IV

Post autor: KoJ@K » ndz maja 26, 2013 21:47

Ral1n, zgadzam sie z tym co napisales, tez po przejechaniu "paro kilomtrow" stwierdzam, ze wydech okopcil sie od srodka, co go napewno troche uszczelnilo przez co jest cichszy, delikatnie ucichl co nie znaczy, ze nadal nie jest glosny. ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: Sound Golf IV

Post autor: Kris-THC » ndz maja 26, 2013 22:17

KoJ@K pisze:Ral1n, zgadzam sie z tym co napisales, tez po przejechaniu "paro kilomtrow" stwierdzam, ze wydech okopcil sie od srodka, co go napewno troche uszczelnilo przez co jest cichszy, delikatnie ucichl co nie znaczy, ze nadal nie jest glosny. ;)
Jak Ty to rozumiesz? Wydech z czasem się przepala w środku i staje się z czasem głośniejszy, nigdy cichszy.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Sound Golf IV

Post autor: KoJ@K » ndz maja 26, 2013 22:25

Kris-THC pisze:z czasem się przepala w środku i staje się z czasem głośniejszy
tak, tylko że to po iluś setkach kilometrów się przepali, a nie zaraz po załozeniu.
Ja dawałem nowe rurki, więc był czysty od środka i dźwięk " o samą gołą rurkę" był inny niż dźwięk przez rurkę oblebioną, wytłumioną sadza itd.


Obrazek

eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Sound Golf IV

Post autor: eden1992 » pn maja 27, 2013 00:48

Wata tłumiąca jest chyba z włókna szklanego, coś jak wełna mineralna, a ona się nie pali.


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Sound Golf IV

Post autor: Ral1n » pn maja 27, 2013 08:57

Nie wata się pali, tylko folia, w którą jest włożona ulega przepaleniu - ona (wata) jest ściśnięta w tę folię - a jak folia się wypali to następuje 'rozepchnięcie' - coś jak prażona kukurydza!!! :bajer: To powoduje, że jest potem cicho!

Pozdro.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości