CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
Witam. Ponieważ nie doczytałem się nigdzie w szukajce takiego zestawu w MK4 z takim silnikiem, więc zdecydowałem założyć temat. Może nakreślę z grubsza pomysł. Na dzień dzisiejszy jest seria ASZ lecz z czasem będzie wirus, ponieważ mam nową ori suszarkę to w tym temacie nie zamierzam nic robić przed programem, natomiast nowy IC-ek jak najbardziej. Zastanawiam się tylko czy mój pomysł ma rację bytu, otóż pomyślałem żeby zostawić ori smic i dołożyć jeszcze fmic ale z czasem zaczeły mnie męczyć pewne wątpliwości. Czy przy 2 IC-kach nie zostanie zakłucone ciśnienie doładowania i nie lepiej by było jak bym wywalił smic i zamontował fmic. Proszę o porady podparte solidną wiedzą w tym temacie lub doświadczeniem.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
słabo szukałes bo nieraz koledzy na forum mają smik i fmic połoczone szeregowo... jak dla samego wirusa przy asz by sobie darował fmic bo bedzie jezdił tyle ze moze troszke puchnac w upały , no chyba ze po miescie duzo jezdzisz....
Re: CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
co do tego że mają smic i fmic razem to wiem ale nie znalazłem że akurat w ASZ-cie; jak mam rozumieć twoją odpowiedz bo napisałeś nie jasno, poproszę na czynniki pierwsze. Dlaczego darowałbyś sobie fmic i w jakim sensie czy kiedy miałby być sam czy razem z smic-em, dlaczego miałby puchnąć skoro ARL ma go seryjnie, poproszę o bardziej złożoną odpowiedz i podpartą jakąś teorią, chyba że miałeś na myśli że będzie puchł przy smic-u i fmic-u zamontowanych razem ale jak bym wywalił smic a zamontował sam fmic to powinno być ok. czy dobrze myślę ?krzys-jeruzal pisze:słabo szukałes bo nieraz koledzy na forum mają smik i fmic połoczone szeregowo... jak dla samego wirusa przy asz by sobie darował fmic bo bedzie jezdił tyle ze moze troszke puchnac w upały , no chyba ze po miescie duzo jezdzisz....
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
jeśli chcesz tylko autko wirusować to nie widze sensu pchać fmica .
Rozumiem gdyby to były jakieś grube mody, ale przy wirusie seryjny smic bedzie OK.
Masa ludzi jeździ po programie na ori gratach i nikt nie narzeka . Mozna wydać tą kase na "lepsze pomysły"
Rozumiem gdyby to były jakieś grube mody, ale przy wirusie seryjny smic bedzie OK.
Masa ludzi jeździ po programie na ori gratach i nikt nie narzeka . Mozna wydać tą kase na "lepsze pomysły"
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
Re: CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
Pomysłów to ja mam całą mase w swojej głowie ale "wizualnych", co do "mechanicznych" to ostatnio myślałem właśnie nad jakimś średnim fmic-em żeby nie zbijać ciśnienia w układzie skoro ma zostać ori suszara ale też myślałem o tym żeby właśnie delikatnie podkręcić suszarkę tak do 1,4bar powinna to być jeszcze bezpieczna dla niej granica i dlatego myślę że fmic może być dobrym pomysłem w takim połączeniu.wronek1 pisze: Masa ludzi jeździ po programie na ori gratach i nikt nie narzeka . Mozna wydać tą kase na "lepsze pomysły"
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
biegało mi o to ze smic do 160-170ps da rade bo w asz jest dosc spory icek , jak masz pomysły to zobacz pierw w dziele o ic jak prosto sie robi fmic i zobacz czy dasz rade te pomysły zralizowac ja juz robiłem w 2 samochodach to mwiem jak to wyglada....
CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
dogłębnie przeanalizowałem temat i już wiem że napewno 2 icki w moim planie nie mają prawa bytu ale jak wywale smic i zamontuje jakiś średni fmic to powinno być ok. krzys-jeruzal pisałeś że do 160-170ps smic powinien wystarczyć ale... w którymś temacie wyczytałem że koleżka w ASZ-cie zamontował jedynie fmic przed wirusem a po programie wyrzygał jemu 180-kilka kucy. Nie wiem czy to dzięki fmic czy dlatego że miał aż tak zdrowy silnik+fmic ale uważam że trzeba być przewidującym, po za tym znając życie po jakimś czasie te 160 kilka kucy będzie już niewystarczające a że mam prawie nową suszarke bo ma nalatane dopiero 10tkm to polatam na niej jeszcze trochę i zdążę ją pogonić jeszcze w razie czego w bdb. stanie i zaopatrzyć się w bardziej wydajną. Co do samej pracy przy fmic to wiem że nie będzie to łatwe w szczególności że mam auto z klimą ale "dla chcącego nic trudnego", sprzęt mam, kanał do dyspozycji również, chęci i umiejętności.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
ja powiem tak skoro na suszarce asz robi sie 180k a na suszarce arl 190 to mi przychodzi do głowy to ze ktoś w tej z asz ma łopaty od arl ... ale to moje zdanie
generalnie to wykonalne jest na suszarce asz tylko moc ma pewnie nie jest przy 4krpm tylko 3600-3800 a później spada do 170...
twoja sprawa co zrobisz ,tylko nie nastawiaj sie na 180 bo może wyjść 160 , pyzatym suszarka nowa to nie 100%sukcesu jak pompki nie podleją to nie będzie mocy...
generalnie to wykonalne jest na suszarce asz tylko moc ma pewnie nie jest przy 4krpm tylko 3600-3800 a później spada do 170...
twoja sprawa co zrobisz ,tylko nie nastawiaj sie na 180 bo może wyjść 160 , pyzatym suszarka nowa to nie 100%sukcesu jak pompki nie podleją to nie będzie mocy...
CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
Detektor, jesli chcesz tylko program to seryjny SMIC da radę na te 170KM, moze trochę puchnąć latem ale ogólnie do jazdy OK
duży FMIC zawsze mile widziany, nawet w modach na 170KM, obniżenie temp w dolocie zmniejsza EGT i dodatkowo konie nie uciekną latem
układ SMIC + FMIC nie polecam gdyż każdy intercooler tłumi przepływ, tzn jest spadec cisnienia na wyjściu, poza tym po co robić taką kombinację orurowania, wydłuży się dolot..
trzeba by zrobić pomiary cisnienia ale pewnie na super FMICu jest do osoiagniecia pare konie wiecej na turbinie ASZ dlatego że:
1. niższa temp w dolocie
2. lepszy przepływ tzn. na wyjsciu turbiny moze być 1,6 baraz a po smicu w kolektorze ssacym bedzie np 1,5 Bara... na dobrym orurowaniu ta strata moze być no tylko 0,5 Bara
chociaż trzeba przyznac ze chyba w audi B7 czy B8 jest układ 2 smiców i koledzy robią takie mody ale to chyba z braku miejsca w pasie przednim
duży FMIC zawsze mile widziany, nawet w modach na 170KM, obniżenie temp w dolocie zmniejsza EGT i dodatkowo konie nie uciekną latem
układ SMIC + FMIC nie polecam gdyż każdy intercooler tłumi przepływ, tzn jest spadec cisnienia na wyjściu, poza tym po co robić taką kombinację orurowania, wydłuży się dolot..
trzeba by zrobić pomiary cisnienia ale pewnie na super FMICu jest do osoiagniecia pare konie wiecej na turbinie ASZ dlatego że:
1. niższa temp w dolocie
2. lepszy przepływ tzn. na wyjsciu turbiny moze być 1,6 baraz a po smicu w kolektorze ssacym bedzie np 1,5 Bara... na dobrym orurowaniu ta strata moze być no tylko 0,5 Bara
chociaż trzeba przyznac ze chyba w audi B7 czy B8 jest układ 2 smiców i koledzy robią takie mody ale to chyba z braku miejsca w pasie przednim
moim zdaniem to najlepsze wyjscie, tym bardziej ze w mk4 to jest temat dobrze rozeznanyDetektor pisze:nie lepiej by było jak bym wywalił smic i zamontował fmic
Re: CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
no i doczekałem się 2 sprzecznych wypowiedzi:
poproszę o więcej wypowiedzi
krzys-jeruzal pisze:jak dla samego wirusa przy asz by sobie darował fmic bo bedzie jezdił tyle ze moze troszke puchnac w upały , no chyba ze po miescie duzo jezdzisz....
tyle że z tych wypowiedzi wydaje mi się bardziej realna cowboya bo niby dlaczego ma puchnąć przy fmic-u skoro będzie lepiej chłodził powietrze w dolocie od smic-a, jedyny minus przy fmic-u to może być spadek ciśnienia w dolocie ale myślę że sprawa jest do ogarnięcia wystarczy wsadzić fmic o odpowiednich wymiarach i będzie ok.cowboy pisze:Detektor, jesli chcesz tylko program to seryjny SMIC da radę na te 170KM, moze trochę puchnąć latem ale ogólnie do jazdy OK
i ta wypowiedz ma sens poniekąd tyle że zamiast dużego fmic-a myślę że lepszy będzie średnicowboy pisze:duży FMIC zawsze mile widziany, nawet w modach na 170KM, obniżenie temp w dolocie zmniejsza EGT i dodatkowo konie nie uciekną latem
poproszę o więcej wypowiedzi
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
moim zdanem napisalismy z Krzysiem mniej wiecej to samoDetektor pisze:doczekałem się 2 sprzecznych wypowiedzi:
dokładnie nie musi być mega duzy (LAG - zwiększenie pojemności układu) wazne zeby frontowy, sa takie podłużne kilkunastorzędowe z powodzeniem starczaja pod 200KMDetektor pisze:e zamiast dużego fmic-a myślę że lepszy będzie średni
-
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 16:05
- Lokalizacja: PK/PPL
- Kontakt:
CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
bez przesuwania pasa przedniego i cięcia zderzaka kokosów do mk4 nie wsadzisz, chyba że masz zderzak od eRki
ja mam od T5 tki.. ma dużą powierzchnię ale jest o połowę cieńszy niż jakieś customowe
ja mam od T5 tki.. ma dużą powierzchnię ale jest o połowę cieńszy niż jakieś customowe
ASV + gt22,11,230,2.5",FMIC itd
CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
Tez sie zastanawiam jakiego fimc-a zalozyc do ASZ-eta. Ogolnie zastanawiam sie nad dwoma pod seryjny zderzak:
http://allegro.pl/chlodnica-intercooler ... 33374.html" onclick="window.open(this.href);return false; - ktory ma rozmiar 540x176x40
ALBO
http://allegro.pl/saab-900-9-3-intercoo ... 31043.html" onclick="window.open(this.href);return false; - ktory ma rozmiar 540x125x55 ale wej/wyj po tej samej stronie co ulatwilo by podlaczenie go
http://allegro.pl/chlodnica-intercooler ... 33374.html" onclick="window.open(this.href);return false; - ktory ma rozmiar 540x176x40
ALBO
http://allegro.pl/saab-900-9-3-intercoo ... 31043.html" onclick="window.open(this.href);return false; - ktory ma rozmiar 540x125x55 ale wej/wyj po tej samej stronie co ulatwilo by podlaczenie go
CZy ori smic+fmic będzie lepszy niż sam fmic ?
cowboy przeczytaj sobie jeszcze raz bo chyba czegoś nie wyłapałeś, mianowicie chodziło mi o to że
krzys-jeruzal napisał że przy fmic będzie puchł w upały, natomiast Ty napisałeś że mając smic będzie puchł. Przy smic-u no to rozumiem ale dlaczego przy fmic-u miałby puchnąć ? Przecież właśnie między innymi po to montuje się fmic żeby nie puchł.
Miraz86 myślę że konstrukcyjnie ten od Vivaro powinien być lepszy bo jest przelotowy i powinien lepiej schładzać powietrze, natomiast ten od Saab-a wydaje mi się że będzie powodował większego LAG-a i pomimo że napewno łatwiejszy w montażu to ja osobiście wolałbym dorzucić stówkę i wziął bym tego od Vivaro. Chociaż ten od Saab-a objętościowo jest mniejszy i w sumie na jedno może wyjść.
krzys-jeruzal napisał że przy fmic będzie puchł w upały, natomiast Ty napisałeś że mając smic będzie puchł. Przy smic-u no to rozumiem ale dlaczego przy fmic-u miałby puchnąć ? Przecież właśnie między innymi po to montuje się fmic żeby nie puchł.
Miraz86 myślę że konstrukcyjnie ten od Vivaro powinien być lepszy bo jest przelotowy i powinien lepiej schładzać powietrze, natomiast ten od Saab-a wydaje mi się że będzie powodował większego LAG-a i pomimo że napewno łatwiejszy w montażu to ja osobiście wolałbym dorzucić stówkę i wziął bym tego od Vivaro. Chociaż ten od Saab-a objętościowo jest mniejszy i w sumie na jedno może wyjść.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 4 gości