turbo wg do agr

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

turbo wg do agr

Post autor: arwam » wt lut 08, 2011 21:55

glus, co do pracy z silnikiem TDI to przy ilu obrotach zaczyna wstawać?



Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: turbo wg do agr

Post autor: punxbrygade » śr lut 09, 2011 00:17

No właśnie jak to jeżdzi w tdiku.... miałem kiedys k24 w mtdiku pompa 10mm wtryski seryjne.... i ty był ból bo zaczynało dmuchać od 2600 ale jad dmuchneło to od 2800 na ostatnim biegu sprżęgło 228 sie slizgało.... fakt ze turbo było juz w stanie agonalnym... ale ja potrzebowałem czegoś co dmucha od dołu...
teraz mam k14 wstaje juz od 1400 ale w górnych obrotach to juz widze sie sie dławi gorącym powietrzem i niema takiego efektywnego dołądowania chodz dmucha te 1,4 bar...


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

turbo wg do agr

Post autor: jaro789 » śr lut 09, 2011 00:32

szkoda że kabelek przepadł, logi by bardzo dużo wyjaśniły
a główne pytanie, jak to teraz wstaje
bo nie ukrywam tylko tego się boję instalując t3 w tdi

kolego punxbrygade
pewnie wiesz że 1.4 bara z małego turbo to nie to samo co 1.4 z dużego :food:


t3 seryjnie było montowane w 1.6td, a wkładając je do 1.9 powinno wcześniej wstawać z racji pojemności i większej ilości spalin
poza tym bezpośredni wtrysk do cylindra na pewno ma znaczenie
tylko pytanie jak wcześnie będzie się podnosić na 216 ??
w 1.6 piszą ludzie że przy 2600 jak by w 1.9 przy 2400 był ten 1 bar a przy 2000 chociaż 0.5 było by rewelacyjnie
oczywiście mówimy o przelotowym tłumiku, 216 kolektor sdi lub pd, i fimc ale bez jakiegoś wielkiego orurowania zwiększającego laga



Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: turbo wg do agr

Post autor: punxbrygade » śr lut 09, 2011 14:45

Kurde tak czytam i czytam i chyba sobie włożę na próbę k24 ...dużo roboty z tym mieć nie będę... Jak pisałem posty wyżej miałem w poprzednim mtdiku ale to był stan agonalny olejem lała a łopatki cholernie postrzępione więc nie mam pełnego odniesienia to sprawnej turbiny. A że teraz mam 11mm i 216 to może być ciekawie.W końcu może zniknie mi ta czarna zasłona dymna z tyłu auta .
glus jaką masz pompę seryjna czy 11? jakieś zmiany w ecu ?
Z moich obserwacji to może mieć ręce i nogi w końcu nawet jak napompuje te 0.5 bara przy 1800-2000 to i tak będzie efektywniejsze ( więcej powietrza) niż taka seryjna 1z lub k14.. a przy wyższych obrotach to tylko na plus....

Arwam a co myślisz na temat k16 , co to za turbina i jak to dmucha ? jakieś znaczne lagi będą ?
Z jakiego auta podchodzi..... a dokładnie chodzi mi czy muszlę gorącą mogę dopasować z k14 (jest jakaś różnica średnicy) ( ja mam k14 z jumpera 2.4td ale musiałem przełożyć część gorącą na "busowską" i poobracać to i owo..


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

turbo wg do agr

Post autor: glus » śr lut 09, 2011 19:30

pompa 10 z afn tlumik ostatni kat wybebeszony ,ECU afn .
Przy 1400RPM mam prawie 0.6 ,1800 to 1 bar.
Jak ustawielam cisnienie to pozyczylam wskaznik cisnienia wiec wskazania moga sie roznic troche od rzeczywistych.Jak na razie ustawiona dawka gdzies na 7.0-7.5mg.
Jak poskladam wszystko do kupy to zrobie remap.
Od poniedzialku jezdze sluzbowka wiec jest mozliwosc wziasc sie za FIMIC,i bedzie mniej zaslony przy butowaniu!
A jak sie posypie silnik, to poszukamy pewnie ARL!


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

arwam

turbo wg do agr

Post autor: arwam » śr lut 09, 2011 20:00

punxbrygade pisze:Arwam a co myślisz na temat k16 , co to za turbina i jak to dmucha ? jakieś znaczne lagi będą ?
Z jakiego auta podchodzi..... a dokładnie chodzi mi czy muszlę gorącą mogę dopasować z k14 (jest jakaś różnica średnicy) ( ja mam k14 z jumpera 2.4td ale musiałem przełożyć część gorącą na "busowską" i poobracać to i owo..
]

to jest turbo z silnika 4.2l 180KM z merca Atego.
duża lag myślęże będzie podobny do tego z T3 lub nieznacznie większy.
w każdym bądź razie ja szukam czegoś większego.
chciałem Holset'a HX30 ale mój dostawca się machnął bo turbo było bez tabliczki znamionowej i przywiózł mi HY55V to jest z Cursora o mocy coś około 500KM
jeśli boisz się laga szukaj w stanie idealnym T3 najlepiej na grubszym wałku jak ma kolega Glus.
z tym że taką turbinę tylko nie liczne starsze auta miały a znaleźć taką w stanie idealnym to jest trudniej jak trafić szóstkę w totka.
mi tylko raz się udało znajść taką w stanie idealnym i kiedyś nawet mierzyłem różnicę między wałkami w std T3 i w "pancerniku" i była ona spora .
pisałem koledze Glusowi o tym jeśli on jeszcze ma całą moją korespondencję to niech podrzuci różnicę ja już nie stety nie mam bo od tamtej pory kilka krotnie skrzynka PW była przepełniona.



arwam

turbo wg do agr

Post autor: arwam » śr lut 09, 2011 20:07

glus pisze:Od poniedzialku jezdze sluzbowka wiec jest mozliwosc wziasc sie za FIMIC,i bedzie mniej zaslony przy butowaniu!
A jak sie posypie silnik, to poszukamy pewnie ARL!

silnik może i sięposypie ale jeśli turbiny nie stopisz i nie zostanie ona w trakcie awarii silniika nagle pozbawiona oleju przez np nagłe zatrzymanie silnika, czy wykorbienie to powina przeżyć nawet ARL'a.
ja na takiej tylko na std wałku pompowałem 1.8bara w AAZ'a do sporo ponad 5000rpm i nic nie wskazywałe na to żeby miałą sięskończyć dopiero następny właściciel silnika niedość że zagotował olej bo jak to się chwalił non stop 150-180km/h bo innego wyjścia to on nie ma to jeszcze jak siępóźniej okazało się że lał olej od ciężarówek bo przecież taki w bańkach to jest za drogi.
takżę z tego jak widać T3 do najdelikatniejszych turbin nie należy choć unikałbym zbyt późnego kąta wtrysku, żeby EGT nie załatwiło wirnka turbiny



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

turbo wg do agr

Post autor: glus » śr lut 09, 2011 20:51

A to twoja odpowiedz ,jak pozniej jeszcze znalazlem w necie:
po pierwsze to jest T3 ale starszy model jeszcze produkowany Przez Airreserch.
jest na grubym wałku i był wypłukany olej z łożysk i dlatego masz wrażenie że jest duży luz.
z tyłu na tabliczce masz oznaczenie że to jest wyrób Garretta i chyba nawet masz tam oznaczenie T3.
jest to najmocniejsza wersja T3 na grubszym wałku niż reszta tych turbin.
jeśli chcesz to mogę Ci ją wymienić na nowszą na cieńszym wałku.
w co do luzów to nie długo przed tym jak dostałem tą turbinę w swoje ręce miałem okazję montować Fabrycznie NOWĄ turbinę T3 i miała tylko nieznacznie mniejsze luzy.
to moja turbina w AAZ'cie jeśli porównać ją do tej to miała większy luz.
luz zostanie skasowany jak pójdzie w pracę i i łożyska zostaną napełnione olejem.
wiem bo już nie jedna taką przeżuciłem przez Swoje ręce.
załóż ją jeśli by coś nie domagało to zwrócić ją możesz.

Kat wtrysku opozniony o jakies 3-4° wiec nie za duzo.


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

arwam

turbo wg do agr

Post autor: arwam » czw lut 10, 2011 10:59

glus, pisałem do kogoś w sprawie tej turbiny bo też był chętny i wiem że podawałem różnice bo miałem taką samątylko uszkodzoną w rozbiórce i wiem że podawałem różnicę grubości wałków . ale nie pamiętam już komu pisałem a tych częci już dawno nie mam.
ale jak sięnie mylę to różnicy będzie coś około 2-3mmna łożyskowaniu.
miałem wtedy ochotę jąsobie zostawić ale jednak zdecydowałem że na pozukiwania większej turbiny bo K16 to też jeszcze potwór to nie jest.
najwyżej skończy się na jakimś GT25V albo na GTB 25XXVK bo one sąna kulkach i świetnie wstają.


co do Twojej to maszjeszcze o tyle dobrze że Twoja turbina była zrobiona jeszcze przed tym jak dla Garrett'a części zaczął robić Melet.



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

turbo wg do agr

Post autor: glus » czw lut 10, 2011 20:58

To nie ja pytalem o grubosc walka.
W nastepny wekend zalatwie kabelek i potestuje bude !
Zrobie logi i wrzuce do tematu.


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

turbo wg do agr

Post autor: jaro789 » pt lut 11, 2011 00:13

logi rozwiążą wiele wątpliwości



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

turbo wg do agr

Post autor: jaro789 » ndz lut 13, 2011 22:53

a może ktoś ma jeszcze propozycje turbin na wg
?? chętnie posłucham czegoś mądrego



arwam

turbo wg do agr

Post autor: arwam » pn lut 14, 2011 00:05

skoro w TDI wstaje znacznie szybciej niż w TD to ja bym sięna Twoim miejscu nie zastanawiał



Awatar użytkownika
voodi22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn mar 17, 2008 23:38
Lokalizacja: tu i tam

turbo wg do agr

Post autor: voodi22 » ndz lut 20, 2011 14:43

T3 zakupione zobaczymy co z tego będzie


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211081

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości