Zamiana martwego ASZ na BLT
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Zamiana martwego ASZ na BLT, co o tym myslicie ?
Detektor, czekam nafoto zwłaszcza różnic w tych silnikach.
myślę że umieszczenie w tym temacie będzie na miejscu i być może pomóc innym którzy będą musieli przez taki swap przejść też może to pomóc.
myślę że umieszczenie w tym temacie będzie na miejscu i być może pomóc innym którzy będą musieli przez taki swap przejść też może to pomóc.
Zamiana martwego ASZ na BLT, co o tym myslicie ?
Detektor, ja rowniez podpisuje sie pod prośbą arwam, a i dodatkowo fajnie by bylo jak bys napisal co jescze nie jest P&P procz tej podstawy filtra bedzie dla potomnych .. z gory dzieki
pozdro
pozdro
ex: MK4 245 km/460nm
Re: Zamiana martwego ASZ na BLT, co o tym myslicie ?
Pamiętam i napewno się do was odezwę jednak chwilę to musi jeszcze potrwać z przyczyn odemnie nie zależnychxander_88 pisze:Detektor, ja rowniez podpisuje sie pod prośbą arwam, a i dodatkowo fajnie by bylo jak bys napisal co jescze nie jest P&P procz tej podstawy filtra bedzie dla potomnych .. z gory dzieki
pozdro
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Re: Zamiana martwego ASZ na BLT
Witam ponownie w temacie.
Auto jest już po swapie, który odbył się bez większych problemów pomijając kwestie gotówki ale to już inna sprawa.
Na początku poruszę temat podstawy filtra oleju które różnią się w tych silnikach, poniżej przedstawiam foto silników starego i nowego w których gołym okiem widać róznice na łączeniach z podstawą filtrów w jednym i drugim silniku.
Tu macie foto mojego starego ASZ-ta
a tu mojego "nowego" BLT
Następną różnicą która (podobno) była co mnie bardzo zdziwiło zresztą, to króciec rurowy (ten plastikowy który jeszcze widać na foto w starym silniku) który trzyma termostat, otwory technologiczne w jednym i drugim silniku wyglądają identycznie ale same króćce są podobno inne (tak powiedział mechanik). Z ciekawości więc zajrzałem do Etki no i się okazało że numery tych elementów różnią się w jednym i drugim silniku. Zostawiam więc sobie na pamiątkę swój stary króciec i poczekam do momentu kiedy to padnie mi kiedyś termostat w moim "nowym" silniku i wtedy sobie porównam różnice w obydwu elementach.
Więcej różnic nie było dlatego więc uważam wymianę silnika ASZ na BLT za jak najbardziej trafioną i bezproblemową.
BLT którego kupiłem jest z 2007r. i miał jeszcze oryginalny pasek rozrządu, napędzał poprzednie auto (Seat Ibiza) mniej więcej do połowy 2010r. Teraz działa u mnie
Auto jest już po swapie, który odbył się bez większych problemów pomijając kwestie gotówki ale to już inna sprawa.
Na początku poruszę temat podstawy filtra oleju które różnią się w tych silnikach, poniżej przedstawiam foto silników starego i nowego w których gołym okiem widać róznice na łączeniach z podstawą filtrów w jednym i drugim silniku.
Tu macie foto mojego starego ASZ-ta
a tu mojego "nowego" BLT
Następną różnicą która (podobno) była co mnie bardzo zdziwiło zresztą, to króciec rurowy (ten plastikowy który jeszcze widać na foto w starym silniku) który trzyma termostat, otwory technologiczne w jednym i drugim silniku wyglądają identycznie ale same króćce są podobno inne (tak powiedział mechanik). Z ciekawości więc zajrzałem do Etki no i się okazało że numery tych elementów różnią się w jednym i drugim silniku. Zostawiam więc sobie na pamiątkę swój stary króciec i poczekam do momentu kiedy to padnie mi kiedyś termostat w moim "nowym" silniku i wtedy sobie porównam różnice w obydwu elementach.
Więcej różnic nie było dlatego więc uważam wymianę silnika ASZ na BLT za jak najbardziej trafioną i bezproblemową.
BLT którego kupiłem jest z 2007r. i miał jeszcze oryginalny pasek rozrządu, napędzał poprzednie auto (Seat Ibiza) mniej więcej do połowy 2010r. Teraz działa u mnie
Ostatnio zmieniony wt maja 10, 2011 22:27 przez Detektor, łącznie zmieniany 1 raz.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Zamiana martwego ASZ na BLT
Detektor, można prosić jeszcze o fotki z drugiej strony bloku?
i dizęki za obecne. jak tylko net mi na chwilę ożyje to pobieram je ewentualnie proszę o przesłanie Fotek na arekwam@o2.pl
i dizęki za obecne. jak tylko net mi na chwilę ożyje to pobieram je ewentualnie proszę o przesłanie Fotek na arekwam@o2.pl
Zamiana martwego ASZ na BLT
arwam teraz to mogę Ci jedynie wysłać foto drugiej strony ASZ-ta bo BLT siedzi już pod maską, nie robiłem fotek drugiej strony silników bo są one identyczne z tamtej strony a chciałeś poznać różnice między tymi silnikami, dlatego wrzuciłem wcześniej fotki tylko jednej strony tych silników tam gdzie ta różnica jest. Po foto drugiej strony BLT możesz napisać ewentualnie do kolegi szeryf_23 który pisał w tym temacie a jeszcze niedawno miał do sprzedania taki silnik.arwam pisze:Detektor, można prosić jeszcze o fotki z drugiej strony bloku?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Zamiana martwego ASZ na BLT
Fahoo, z tego co pamiętam (temat jak ASZ padł) to trafił się tanio na allegro.
pozdro
pozdro
ex: MK4 245 km/460nm
Zamiana martwego ASZ na BLT
dokładnie kolego ale nie odrazu, czekałem na tego rodzynka 2 miesiące zanim pojawił się na allegroxander_88 pisze:Fahoo, z tego co pamiętam (temat jak ASZ padł) to trafił się tanio na allegro.
pozdro
kupiłem silnik BLT z 2007r. jeszcze z oryginalnym paskiem rozrządu od jednego gościa z Kielc
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Zamiana martwego ASZ na BLT
a tu przedstawiam wam powód przez który zostałem zmuszony do wymiany silnika
tak skończył swój żywot ASZ po niecałych 200 tyś km, do dzisiaj mnie zastanawia jaka była tego przyczyna
tak skończył swój żywot ASZ po niecałych 200 tyś km, do dzisiaj mnie zastanawia jaka była tego przyczyna
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Zamiana martwego ASZ na BLT
Detektor, zobacz co sistało z zaworem stawiam na stukającą szklankę.
cylinder jest cały nie porysowany?
bo mam ochotę zbudować kolejną hybrydę tym razem z wykorzystaniem części silnika PD i wyprodukować jakieś 500+Nm
cylinder jest cały nie porysowany?
bo mam ochotę zbudować kolejną hybrydę tym razem z wykorzystaniem części silnika PD i wyprodukować jakieś 500+Nm
Zamiana martwego ASZ na BLT
od paru miesięcy miałem stuki na zimnym silniku i wybierałem się z tym do mechanika ale...arwam pisze:Detektor, zobacz co sistało z zaworem stawiam na stukającą szklankę
cylinder jest nie draśnięty dlatego cały dół chcę sprzedać i dałem ogłoszenie na allegro (również na części),arwam pisze:cylinder jest cały nie porysowany?
oczywiście z informacją o tłoku w drugim cylindrze. Jeżeli masz ochotę to sprzedam Ci tanio razem z podstawą
filtra oleju, jak przemyślisz temat to w razie pisz na PW nie będziemy robić tu giełdy
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Zamiana martwego ASZ na BLT
Odnoście tematu... Kumpel miał niemal bliźniaczy temat z tym silnikiem. Także miał seryjnego ASZ'a tyle, że w AUDI A3, ale wiadomo, że jedno i to samo tylko inna karoseria Mianowicie także zdechł mu silnik przez zaniedbanie i co najciekawsze także martwego ASZ'a zmienił na BLT i także z IBIZY 2007r (wersja angielska). Kupił kompletny silnik z tej oto IBIZY w pełnym mundurku jaki był możliwy i zapłacił za niego 4000zł (ok 27000km przebiegu). Co się okazało przy swapie:
- mocowania silnika inne (zamontowane od martwego ASZ)
- osłona i blacha rozrządu inna (zamontowane od starego ASZ)
- wspomniana już podstawa filtra oleju została bo była w komplecie z nowym silnikiem
- i coś jeszcze było korygowane bodajże w programie bo jak się okazało po odpaleniu silnik nie chodził tak równo jak powinien (o co chodziło nie wiem i nie będę strzelał, bo tego nikt nie wie poza warsztatem , który zajął się swapem)
Reszta pozostała bez zmian. Wiadomo przy okazji zmiana pasków, płynów, regulacja pompowtrysków. Po zmianie był bardzo zadowolony z kondycji silnika, ale to chyba przede wszystkim za sprawą wykatowanego starego ASZ'a który miał przy nim wiele wrażeń. Myślę, że informacja istotna dla osób, którym kiedyś podobny temat może się przydarzyć
- mocowania silnika inne (zamontowane od martwego ASZ)
- osłona i blacha rozrządu inna (zamontowane od starego ASZ)
- wspomniana już podstawa filtra oleju została bo była w komplecie z nowym silnikiem
- i coś jeszcze było korygowane bodajże w programie bo jak się okazało po odpaleniu silnik nie chodził tak równo jak powinien (o co chodziło nie wiem i nie będę strzelał, bo tego nikt nie wie poza warsztatem , który zajął się swapem)
Reszta pozostała bez zmian. Wiadomo przy okazji zmiana pasków, płynów, regulacja pompowtrysków. Po zmianie był bardzo zadowolony z kondycji silnika, ale to chyba przede wszystkim za sprawą wykatowanego starego ASZ'a który miał przy nim wiele wrażeń. Myślę, że informacja istotna dla osób, którym kiedyś podobny temat może się przydarzyć
Re: Zamiana martwego ASZ na BLT
Kolego RUMBA odnośnie tego co napisałeś powiem tak:
w których to montowali BLT będą inne łapy
nie wiem to przy swapie napewno w niczym by to nie przeszkadzało, istotne są techniczne sprawy takie właśnie
jak podstawa filtra oleju która nie pasuje z ASZ do BLT
montowali typu BA a w ASZ jak wiadomo wsadzali AL-ki więc potrzebna była korekta programu bo zapewne komputer
pozostał stary a w nim fabryczny program napisany właśnie pod AL-ki.
W moim przypadku nie potrzebna była korekta programu bo odrazu powiedziałem w warsztacie że chce mieć w BLT
swoje stare AL-ki i odrazu po pierwszym odpaleniu silnik pracował jak powinien.
to powinno być jasne jak słońce, że łapy przerzucamy ze swojego starego silnika bo np.w Polo, Ibizie i CordobieRUMBA pisze:- mocowania silnika inne (zamontowane od martwego ASZ)
w których to montowali BLT będą inne łapy
w BLT którego kupiłem osłona rozrządu była połamana i musieli przerzucać z ASZ ale nawet jeżeli jest ona inna, tegoRUMBA pisze:- osłona i blacha rozrządu inna (zamontowane od starego ASZ)
nie wiem to przy swapie napewno w niczym by to nie przeszkadzało, istotne są techniczne sprawy takie właśnie
jak podstawa filtra oleju która nie pasuje z ASZ do BLT
a ja już Ci mówię o co chodziło, skoro kupił cały kompletny silnik to prawdopodobnie razem z pompkami które to w BLTRUMBA pisze:- i coś jeszcze było korygowane bodajże w programie bo jak się okazało po odpaleniu silnik nie chodził tak równo jak powinien (o co chodziło nie wiem i nie będę strzelał, bo tego nikt nie wie poza warsztatem , który zajął się swapem)
montowali typu BA a w ASZ jak wiadomo wsadzali AL-ki więc potrzebna była korekta programu bo zapewne komputer
pozostał stary a w nim fabryczny program napisany właśnie pod AL-ki.
W moim przypadku nie potrzebna była korekta programu bo odrazu powiedziałem w warsztacie że chce mieć w BLT
swoje stare AL-ki i odrazu po pierwszym odpaleniu silnik pracował jak powinien.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości