Kolektor wydechowy

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Kolektor wydechowy

Post autor: tomogolf2 » czw gru 09, 2010 18:29

Chce wyspawac nowy kolektor wydechowy. z jakiej gruboisci rur to zrobic?2mm?3mm? otwory przy głowicy nie sa owalne tylko elipsy 30x40(mniej wiecej) wiec rurki(np45mm) bede musiał lekko spłaszczyc przy koncu,albo i nie.... czy moze zastosowac o wiekszej srednicy? flansza do mocowania turbo nie bedzie na srodku tylko na 2 wyjsciu z cylindra, bo turbo inaczej sie nie zmiesci i bedzie wadzic o łape silnika z tyłu..to jest głowna przyczyna dlaczego chce zrobic nowy kolektor( mniejsze turbiny typu k14 mieszcza sie bez problemu ale wieksze juz nie)..., spawac z okrągłych rurek? czy moze lepiej kwadratowych? a co z polączeniem tego wszystkiego w całosc? trzeba chyba wyliczyc poszczegolne długosci wydechu z kazdego cylindra zeby byly mniej wiec takie same? prosze o fachowe opinie, moze jakies strony, pomoce itd....
załaczam pogladowe foto ja mi sie to widzi...zaden ze mnie pikasso....czy taki kolektor zda egzamin??

Obrazek

silnik to 1,6 TD.... w sumie to tylko blok...
bo myslalem zeby załozyc kolektor od 1,9 D.... tylko obawiam sie ze turbo bedzie zbyt blisko maglownicy


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Kolektor wydechowy

Post autor: BENITO » czw gru 09, 2010 21:04

W sumie to mogę ci tylko powiedzieć że kilka sugestii.

- najlepsze kolektory są to tzw. kolektory równoodległościowe (czyli z każdego cylindra gazy pokonują taką samą odległość do turbo), więc warto zrobić barana zamiast krótszych rur;

- złym rozwiązaniem jest montowanie okrągłych wejść na eliptyczne wyjścia z głowicy (mniejsza powierzchnia do uszczelnienia styku głowica-kolektor, próg powodujący zawirowania gazów), więc najlepiej spłaszczyć rurę kolektora aby wymiarami była jak najbardziej zbliżona do otworu wylotowego w głowicy;


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości