1,1 1,2 czy 1,3 bara i np. dalej dymi. Częste przypadki.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
1,1 1,2 czy 1,3 bara i np. dalej dymi. Częste przypadki.
Pytanie dla bardziej doświadczonych tunerów i nie tylko. Postaram się na swój sposób wytłumaczyć o co mi chodzi.
Bardzo często zdarzają się przypadki, że ktoś z serii np. AFN, wyciągnie 145KM, a zdarza się tak, że niektórzy nie umieją przekroczyć 130KM. Tuner daje więcej koksu i powietrza, pojawia się tylko dym i kucy nie przybywa, nawet jak dmuchnie jeszcze więcej dym nie znika. Więc musi zdjąć znowu z każdego po trochę, żeby podaremnie nie dmuchać i podlewać, jak przybywa tylko marne 3KM przy dymie. W tym przypadku można by było zwalić np. na wtryski.
Ale co, jak...?
Do czego zmierzam... pytanie czysto teoretyczne.
Jak ktoś włożył sprawdzone wtryski, większe turbo, wydajniejszą pompę, IC i mase innych drobnych rzeczy poprawiających sprawność i np. nie uzyskał mocy, którą chciał osiągnąć. A np inni, na tym samym osprzęcie, uzyskali tą moc, bez większego wysiłku i bez dymu. A u Ciebie przy dużo mniejszej mocy, pojawia się poddymianie i obojętnie czy dmuchasz 1bar, 1,2 czy 1,3 bara dalej dymi. Co ma jeszcze na to wpływ? Mogą to być popychacze, ogólnie słaba kompresja, silnik w złej kondycji, ale to tylko moje przypuszczenie. Co jest najczęstrzą przyczyną takiego stanu rzeczy ?
Bardzo często zdarzają się przypadki, że ktoś z serii np. AFN, wyciągnie 145KM, a zdarza się tak, że niektórzy nie umieją przekroczyć 130KM. Tuner daje więcej koksu i powietrza, pojawia się tylko dym i kucy nie przybywa, nawet jak dmuchnie jeszcze więcej dym nie znika. Więc musi zdjąć znowu z każdego po trochę, żeby podaremnie nie dmuchać i podlewać, jak przybywa tylko marne 3KM przy dymie. W tym przypadku można by było zwalić np. na wtryski.
Ale co, jak...?
Do czego zmierzam... pytanie czysto teoretyczne.
Jak ktoś włożył sprawdzone wtryski, większe turbo, wydajniejszą pompę, IC i mase innych drobnych rzeczy poprawiających sprawność i np. nie uzyskał mocy, którą chciał osiągnąć. A np inni, na tym samym osprzęcie, uzyskali tą moc, bez większego wysiłku i bez dymu. A u Ciebie przy dużo mniejszej mocy, pojawia się poddymianie i obojętnie czy dmuchasz 1bar, 1,2 czy 1,3 bara dalej dymi. Co ma jeszcze na to wpływ? Mogą to być popychacze, ogólnie słaba kompresja, silnik w złej kondycji, ale to tylko moje przypuszczenie. Co jest najczęstrzą przyczyną takiego stanu rzeczy ?
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
1,1 1,2 czy 1,3 bara i np. dalej dymi. Częste przypadki.
najczesciej to wina softu, bywa bardzo rzadko ze problemem jest niewlasciwe ustawienie rozrzadu ewentualnie duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuza ilosc nagaru w dolocie
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
1,1 1,2 czy 1,3 bara i np. dalej dymi. Częste przypadki.
co racja to racje, ale powiedzmy ze dolot jest ok i rozrzad tez. mozna to wtedy zgonic na soft z dupy? czy tak jak kolega wyzej napisal wine ponosi za to ogólne zużycie silnika kompresja i takie tam?evolution pisze:najczesciej to wina softu, bywa bardzo rzadko ze problemem jest niewlasciwe ustawienie rozrzadu ewentualnie duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuza ilosc nagaru w dolocie
1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
1,1 1,2 czy 1,3 bara i np. dalej dymi. Częste przypadki.
arturkw pisze:co racja to racje, ale powiedzmy ze dolot jest ok i rozrzad tez. mozna to wtedy zgonic na soft z dupy? czy tak jak kolega wyzej napisal wine ponosi za to ogólne zużycie silnika kompresja i takie tam?
Tak, załóżmy, że dolot jest zrobony na cacy. Bo dużo jest postów odnośnie czyszczenia dolotu. Chyba już każdy zajrzał do kolektora ssącego i kanałów w głowicy.
1,1 1,2 czy 1,3 bara i np. dalej dymi. Częste przypadki.
mozliwe ze soft z tylka. a ile ci wyszlo bo domniemam ze nie ma sie czym chwalic u kogo robiłeś softa?Fucker pisze: Tak, załóżmy, że dolot jest zrobiony na cacy. Bo dużo jest postów odnośnie czyszczenia dolotu. Chyba już każdy zajrzał do kolektora ssącego i kanałów w głowicy.
1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
- Adrian1980
- Gadatliwa bestia
- Posty: 560
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
- Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
- Kontakt:
Re: 1,1 1,2 czy 1,3 bara i np. dalej dymi. Częste przypadki
witam,
u mnie jest podobnie tylko że zanim turbina dmuchnie odpowiednie ciśnienie to jest duży dym później przy wyższych obrotach jest ok...
"tjuner" twierdzi że ten dym z dołu jest przez powiekszoną pojemność dolotu bo mam fmic'a i tego się nie da pominać
u mnie jest podobnie tylko że zanim turbina dmuchnie odpowiednie ciśnienie to jest duży dym później przy wyższych obrotach jest ok...
"tjuner" twierdzi że ten dym z dołu jest przez powiekszoną pojemność dolotu bo mam fmic'a i tego się nie da pominać
Czarny turboklekocik
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
1,1 1,2 czy 1,3 bara i np. dalej dymi. Częste przypadki.
arturkw pisze:u kogo robiłeś softa?
Nigdzie nie robiłem softa, ale chce sobie dać zrobić.
I chce wykluczyć wszystkie możliwości, które mogą ograniczać moc. Nie, że pojadę na softa a tu "ZONK". I usłyszę od tunera, że muszę najpierw wymienić popychacze, by uzyskać oczekiwaną moc. Nie chce płacić później dodatkowe pieniądze za korekte softu. Chcę dosłownie wszystko posprawdzać.
Dlatego pytam i wracam do tematu.
Są to bardzo częste przypadki, że jest czym podlać i dmuchnąć, a kucy nie ma. A później się okazuje, że powodem były przeróżne rzeczy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości