Panowie. Na wstepie chcialbym Was serdecznie przywitac i pozdrowic. Duzo czasu spedzilem na tym forum i jestem pelen podziwu dla rzezby jaka tu tworzycie... bo golf MK1 1,6 idacy do setki w 6 sekund to istny obled.
Chcialem zglosic sie do Was po poradę w sprawie zainstalowania na moim silniku turbinki ze zmienna geometria i odpowiedniego jej wysterowania.
Moze najpierw troszke o moim silniku:
Jest to rzędowe 6-cylindrowe 2,8 z turbinka o stalej geometrii. Fabrycznie doladowanie bylo ustawione na 0,9 bara ale z biegiem lat wartosc ta spadla i gdy podlaczylem zegar wskazywalo 0,6 maksymalnie, jednak po drobnych zabawach z wg i zaworkiem bezpieczenstwa teraz dochodzi do 1,4 bara. Problemem natomiast jest to ze ponizej 2000 obr nic sie nie dzieje i doladowania praktycznie nie ma, a silnik niechetnie kreci sie powyzej 4000 tys obr wiec zeby przyspieszac w miare normalnie trzeba wajchowac co nie miara.
Czy da sie u mnie zamontowac taka turbinke ktora bedzie podawala cisnienie w okolicach 1 bara przynajmniej juz od 1000 obr? to by zmienilo moj samochod nie do poznania.
Jaka to by musiala byc turbina tzn od czego ja zaadoptowac i z jakimi kosztami mam sie liczyc?
Co z jej sterowaniem? Chyba bede musial skorzystac z latwiejszych opcji czyli sterowanie nadcisnieniowe lub linka z pedalu gazu bo z budowania ukladow elektronicznych to magikiem nie jestem.
Pozdrawiam i czekam na poradę, za która bede dozgonnie wdzieczny.
Turbo VNT pomoc dla kolegi z 4x4
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Turbo VNT pomoc dla kolegi z 4x4
patrolGR, 1 bar przy 1000 obrotow? hardcorowo
doladowanie maks powinno byc juz przy 2000 i powinienes tak to swoje turbo wysterowac zeby gdzies w tym zakresie przy pelnym bucie miec to doladnowanie
vnt bedzie Ci ciezko wysterowac bez ECU,
ja bym pokombinowal czemu ona tak slabo wstaje, moze za malo paliwa ma z dolu?
doladowanie maks powinno byc juz przy 2000 i powinienes tak to swoje turbo wysterowac zeby gdzies w tym zakresie przy pelnym bucie miec to doladnowanie
vnt bedzie Ci ciezko wysterowac bez ECU,
ja bym pokombinowal czemu ona tak slabo wstaje, moze za malo paliwa ma z dolu?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Re: Turbo VNT pomoc dla kolegi z 4x4
sorry faktycznie to zbyt frywolne, zagalopowalem sie
gdyby przy tych 1800 - 2000 obr/min bylo okolo 1 bara to juz by bylo fajnie.
co to jest to ECU?
jaka jest wada sterowania cisnieniowego? analizowalem ten rodzaj sterowania i wyglada na calkiem proste i skuteczne.
Od poczatku mamy maksymalne doladowanie i w miare wzrostu cisnienia ciegno wysuwajace sie z mieszka powoduje przejscie kierownic w pozycje dajaca mniejsze doladowanie. Gdzie wada?
co do wstawania z dolu to we wszystkich patrolach tak jest... ponizej 1800-2000 nic sie nie dzieje a licznik mi to skutecznie pokazal.
jedynie w trasie na 4-5 biegu gdy na liczniku jest 90-100 km/h i opor powietrza samochodu o aerodynamice kiosku powoduje ze obciazenie delikatne jest i dmucha 0,5 bara przy tych obrotach
gdyby przy tych 1800 - 2000 obr/min bylo okolo 1 bara to juz by bylo fajnie.
co to jest to ECU?
jaka jest wada sterowania cisnieniowego? analizowalem ten rodzaj sterowania i wyglada na calkiem proste i skuteczne.
Od poczatku mamy maksymalne doladowanie i w miare wzrostu cisnienia ciegno wysuwajace sie z mieszka powoduje przejscie kierownic w pozycje dajaca mniejsze doladowanie. Gdzie wada?
co do wstawania z dolu to we wszystkich patrolach tak jest... ponizej 1800-2000 nic sie nie dzieje a licznik mi to skutecznie pokazal.
jedynie w trasie na 4-5 biegu gdy na liczniku jest 90-100 km/h i opor powietrza samochodu o aerodynamice kiosku powoduje ze obciazenie delikatne jest i dmucha 0,5 bara przy tych obrotach
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Turbo VNT pomoc dla kolegi z 4x4
ecu to komputer sterujacy
w omawianym turbo sterowanym cisnieniowo nie masz kierownic tylko klapke upustowa ktora jest otwierana przez wytwarzane przez turbine cisnienie
jesli wstawiles po drodze zawor do regulacji cisnienia to klapka ta jest otwierana pozniej przez co mozesz osiagnac wyzsze doladowanie, i powinno ono pojawiac sie tez wczesniej, moze trzeba podniesc dawke paliwa
w omawianym turbo sterowanym cisnieniowo nie masz kierownic tylko klapke upustowa ktora jest otwierana przez wytwarzane przez turbine cisnienie
jesli wstawiles po drodze zawor do regulacji cisnienia to klapka ta jest otwierana pozniej przez co mozesz osiagnac wyzsze doladowanie, i powinno ono pojawiac sie tez wczesniej, moze trzeba podniesc dawke paliwa
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Turbo VNT pomoc dla kolegi z 4x4
Panie nie mow mi o turbinie z WG bo nie o to mi chodzi.
turbine o zmiennej geometrii tez mozna wysterowac mieszkiem cisnieniowym, niekoniecznie tylko podcisnieniem
Ale juz ogarnalem jak zrobic sterowanie podcisnieniowe na elektronice wiec pominmy ten temat.
ptanie moje teraz brzmi jaka turbawke i od czego zaadoptowac zeby nie utonac w kosztach. u mnie w aucie poki co jest garrett GT25 bodajze.
pytam oczywiscie jakie VTG>?
turbine o zmiennej geometrii tez mozna wysterowac mieszkiem cisnieniowym, niekoniecznie tylko podcisnieniem
Ale juz ogarnalem jak zrobic sterowanie podcisnieniowe na elektronice wiec pominmy ten temat.
ptanie moje teraz brzmi jaka turbawke i od czego zaadoptowac zeby nie utonac w kosztach. u mnie w aucie poki co jest garrett GT25 bodajze.
pytam oczywiscie jakie VTG>?
Turbo VNT pomoc dla kolegi z 4x4
zwykłe ciśnieniowe sterowanie lubi isę zapiekać to raz w dwa że powoduje to że przy małych obciążeniach turbo niepotrzebnie pompuje.
potrzebujesz nieco zmodernizowanego sterowania a'la VENTIL lubzgrać to ze sterowaniem przez ECU.
potrzebujesz nieco zmodernizowanego sterowania a'la VENTIL lubzgrać to ze sterowaniem przez ECU.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości