Turbina do Galaxy AFN

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

shaki27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:01
Lokalizacja: Cewice

Turbina do Galaxy AFN

Post autor: shaki27 » ndz sie 01, 2010 23:49

Witam koledzy

Mam nadzieje że nie powielam jakiegoś już istniejacego tematu choć zapewne tak jest.

Mam zakupione forda galaxy 2000 rok z padnietym turbo ciagnie olej i nie jedzie, wiec czeka mnie wymiana turbiny ale chciałbym zamontować lepszą która dała by pare PS mojej maszynce.

W tłoku tych wszytkich postów nie mogę rozróżnić jaką turbine szukać ? od jakiego modelu silnika podejdzie i jakie korzyści przyniesie jesli ktoś mógłby mi w tym pomóc lub przynajmniej podrzucić linka do tematu w którym jest to wytłumaczone byłbym wdzięczny



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Turbina do Galaxy AFN

Post autor: jaaano » pn sie 02, 2010 19:49

Klepnij w szukajke AFN+AWX,wszelkie mody afn-a,sprężarek wymiana itd są opracowane od A do Z tylko czytać.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Turbina do Galaxy AFN

Post autor: Fahoo » śr sie 04, 2010 08:27

shaki27, awx najprosciej podejdzie ale bez programu nie bedzie zadnych dodatkowych PS


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Turbina do Galaxy AFN

Post autor: jaaano » śr sie 04, 2010 19:12

Dodać należy redukcje na wyjście z turbulum AWX na ori wąż AFN.Kuni nie będzie ale podstawa do rozwoju-tak.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Turbina do Galaxy AFN

Post autor: rob555 » czw sie 05, 2010 15:56

Sharan/Galaxy AFN ma zupelnie inna turbine niz wszyskie AFN
Dlatego nie tak latwo jest zapodac AWX....
Dla mnie nalepszym rozwiazaniem bylo by zbudowanie hybrydki AWX/AFN w orginalnej obudowie.
Inaczej masz walke z wezami olejowymi itd..


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

shaki27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:01
Lokalizacja: Cewice

Turbina do Galaxy AFN

Post autor: shaki27 » czw sie 12, 2010 21:42

no właśnie kolega mechanik mówił coś o wężach że coś tam trzeba przerabiać a potem zgrać na nowo program i ewentualnie jeszcze wtryski 216 bym do tego zestawu zapodał i byłbym szczęsliwy jakby wyszło z tego coś w granicach 140-150 ps



shaki27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:01
Lokalizacja: Cewice

Turbina do Galaxy AFN

Post autor: shaki27 » czw sie 12, 2010 22:07

dobra ale ile kosztuje taka budowa turbinki AWX w obudowie AFN ?



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Turbina do Galaxy AFN

Post autor: Krzylu » pt sie 13, 2010 18:46

http://allegro.pl/item1177468600_audi_v ... dzona.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pytam z ciekawości co mogło się wysrać przez ten super czyp od autoseby :hmm: do uratowania jest ta turbina czy na śmietnik



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Turbina do Galaxy AFN

Post autor: cowboy » pt sie 13, 2010 19:24

Krzylu pisze:do uratowania jest ta turbina czy na śmietnik
IMO, smietnik...

shaki27, ja bym w ori obodowe wsadził wiekszy wirnik czesci zimnej z AWX, te GT15 (o ile taka jest w tym AFN to sa bardzo fajne turbinki i po takim zabiego pwenie wydoli 1,3 bara do 4krpm.. dopytaj Roberta..



shaki27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:01
Lokalizacja: Cewice

Turbina do Galaxy AFN

Post autor: shaki27 » pt sie 13, 2010 19:49

OK to turbina juz z głowy a potem zaczyna się następna zabawa bo mysłe o pompce 11 i nawet za 500 mam taką do wyrwania a potem wtryski 216 wiekszych 230 raczej już nie, i czytam i niewiem w końcu ile te wtryski wychodza komplet? bo albo piszą 1200 albo coś w granicy 750 ? może mi ktoś to na spokojnie wyjaśnić ?

a czy ktoś juz robił u Roba jakieś autko ? i ile wychodziło wgranie softa i hamownia?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Turbina do Galaxy AFN

Post autor: cowboy » pt sie 13, 2010 20:07

shaki27 pisze:ile te wtryski wychodza komplet? bo albo piszą 1200 albo coś w granicy 750
1500 - BOSCH

1150 - BOSIO

w miom podpisie masz link, podane ceny za gotowe wtryski, jak twoje AFNowskie w dobrym stanie to powinny sie szybko sprzedac za około 400 PLN



shaki27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:01
Lokalizacja: Cewice

Turbina do Galaxy AFN

Post autor: shaki27 » ndz sie 15, 2010 12:45

Sharan i galaxy oraz alhambra posiadają inne turbiny od pozostałych samochodów grupy vag, i tu jest problem gdyż tych turbinek jest mało i żeby mieć lepszą to najlepiej zrobić hybryde wyjdzie ale skoro turbina od 130 pd nie podejdzie z paska to czy może będzie pasowała od silnika 130 pd od sharana lub galaxa po 2003 roku ?



shaki27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:01
Lokalizacja: Cewice

Re: Turbina do Galaxy AFN

Post autor: shaki27 » pn sie 30, 2010 19:15

Ogólnie po wielu telefonach i godzin siedzenia na internecie wyszło że turbina nie podejdzie zbytno, najlepiej przerobić własną turbine na mocniejszą AWX z silnika 130 PS na pompowtrysku lub na turbine z ARL 150 PS i wtedy dorzucić przxejsciówke na węże albo wymienić kompletne węże do turba albo pokusić się o przebudowe Intercoolera a to już większa zabawa :)

Po dogłębnym zastanowieniu doszedłem do wniosku że turbo dostanie środek od ARL i szybkozłaczke do węży,
potem trzeba będzie poszukać wtrysków 216 w jakiejś rozsądnej cenie albo zamówić nowy komplet Boscha lub Bosio
znależć pompe 11mm i pomyśleć nad montażem, choć może mi ktos odpowiedziec czy duże są problemy montażu takiej pompy w silniku 110 Afn w galaxy rok prod 99?

po dokonaniu modyfikacji technicznych zawieżć fure do Roba i schamować drania na 160-170 koni :D

po tych zabiegach w planach w zależności od możliwości finansowych montaż sprzęgła jednomasowego gdyż te dwumasy oryginalnie padają po 200 KK w sharanach i galaxach, poszukanie skrzyni 6 biegowej pasujacej do galaxa do silnika Afn.


I teraz pytanie jakie sprzęgło zamontować ? oraz jaka skrzynia podejdzie ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości