Swap ECU+216+turbo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Swap ECU+216+turbo
Mam propozycje zamienić się z mojego ori ALH klamorami na klamory też z ALH, ale po modzie, podobno robione u Łysego:
- ECU
- turbo
- wtryski 216
W sumie dało to podobno w okolicach 150KM
Pytanie, czy warto, tzn czy taki kit będzie u mnie działać tak samo dobrze?
- ECU
- turbo
- wtryski 216
W sumie dało to podobno w okolicach 150KM
Pytanie, czy warto, tzn czy taki kit będzie u mnie działać tak samo dobrze?
teoretycznie tak mozna zrobic ale jak wiadomo stroi sie auto indywidualnie ( choc sa tez chiptunerzy co wgrywaja uniwersalne mapy i jakos ludziska jezdza). Jesli twoje auto zdrowe i tamtego fosci atakze to mozesz na probe graty podmienic i sprawdzic czy idzie lepiej. Podmien ECU oraz wtryski bo wyglada na to ze turbo zostalo seryjne wiec nie widze sensu przemieniac.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
nie u łysego, tylko uysego, i nie podobno ale na pewno i w okolicach 150 to troche więcej. z tym że turbo musisz sobie zorganizować, bo z tego co wiem nie jest przedmiotem ewentualnej zamiany. albo większe ARL albo jakaś hybryda
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Witam
Ja mam wtryski od ASV plus program i mam 140/300. W piątek zakładam IC z meganki i ma być 155-160.
Potem czas na 216tki plus hybryda arl w mojej muszli (500zł u turbo bogdana) oraz pompa podawcza co by pompki 11 nie kupować za chorą kasę. Ma być 180 z kawałkiem.
Myślę, że do swojego set up'u zaplanuj IC - bo zabraknie powietrza.
Ja mam wtryski od ASV plus program i mam 140/300. W piątek zakładam IC z meganki i ma być 155-160.
Potem czas na 216tki plus hybryda arl w mojej muszli (500zł u turbo bogdana) oraz pompa podawcza co by pompki 11 nie kupować za chorą kasę. Ma być 180 z kawałkiem.
Myślę, że do swojego set up'u zaplanuj IC - bo zabraknie powietrza.
ja tam sie nie znam za bardzo na tych całych dieslach, ale mówisz że IC da 15-20 KM tak po prostu ? może i ja se jakiś większy założe.phanteon pisze:Witam
Ja mam wtryski od ASV plus program i mam 140/300. W piątek zakładam IC z meganki i ma być 155-160.
Potem czas na 216tki plus hybryda arl w mojej muszli (500zł u turbo bogdana) oraz pompa podawcza co by pompki 11 nie kupować za chorą kasę. Ma być 180 z kawałkiem.
Myślę, że do swojego set up'u zaplanuj IC - bo zabraknie powietrza.
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Tak, spodziewałem się tego. Ale skoro piszecie, że trwa to chwila to świetniekorfanty pisze:Nic nie musi podmieniać - adaptacja sterownika i po sprawie.
A co z radiem + CD? Mam wmontowane fabrycznie i nie potrzebuje kodów jeśli odłącze aku. Pewnie będzie trzeba coś przekodować co nie?
Pewnie masz bardziej aktualne dane ode mnie. No zobaczymy. Jeśli gościu sie zdecyduje z turbo czy bez. Jeśli bez, to swap traci sens i dla mnie i dla niego. Czy może się mylę?Cinek pisze:nie u łysego, tylko uysego, i nie podobno ale na pewno i w okolicach 150 to troche więcej. z tym że turbo musisz sobie zorganizować, bo z tego co wiem nie jest przedmiotem ewentualnej zamiany. albo większe ARL albo jakaś hybryda
Przy okazji mam pytanie. Miałem okazję jeździć słabymi dieslami:
* mój - pełna seria ALH 90KM,
* Skoda '09 105KM
oraz mocniejszymi
* BMW 320d, e46 '05, ~180KM
* Golf IV Kombi, '01 ASZ+ ~170KM, Cinek.. znasz to auto
Zauważyłem, że w tym mocnych do ~2k obr/min praktycznie nic się nie dzieje, a po przekroczeniu magicznej granicy uczucia są porównywalne z uderzeniem kijem w plecy. Domyślam się, że ma to związek z dużym turbo i tym, że potrzebne jest więcej spali żeby nim szybciej obrócić. Do sedna.. czy jest możliwe napisanie programu tak, żeby lepiej zbierało się od dołu? Czy jest tak, że wymiana turbo na większe = większa turbodziura?
Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 17:10 przez ryszkens, łącznie zmieniany 2 razy.
Zgadł Pantwromek pisze:Cinek, może chodziło o to, że phanteon ma jakiś lajtowy program żeby nie puchło, a po zmianie IC da jakiś konkretniejszy
Ale siedząc na drugi końcu kraju wiesz ile mi dmucha? Aktualnie 1.15 a graniczna wartość do przyjęcia to 1.25 - przecież to suszara taka sama jak z ASV, więc nie rozumiem tego "na suszarce ALH POWODZENIA".yanosho pisze:na seryjnej suszarce z ALH POWODZENIA
A ja tym bardziej - mówię co mi powiedział Zoltar - a z tego co mówił do tej pory wszystko się sprawdza.Cinek pisze:ja tam sie nie znam za bardzo na tych całych dieslach
Jak masz jakieś wątpliwości to na stronie soft-caru masz numer gg.
Podobno +10 do lansu.Cinek pisze:może i ja se jakiś większy założe.
A wracając do tematu.
Wszystko pewnie się da, ale pamiętaj, że jak będzie waliło momentem od dołu to zbieraj kasę na sprzęgło.ryszkens pisze:Do sedna.. czy jest możliwe napisanie programu tak, żeby lepiej zbierało się od dołu?
no to tak już bez żartów :phanteon pisze:Ale siedząc na drugi końcu kraju wiesz ile mi dmucha? Aktualnie 1.15 a graniczna wartość do przyjęcia to 1.25 - przecież to suszara taka sama jak z ASV, więc nie rozumiem tego "na suszarce ALH POWODZENIA".
jednak troche sie znam, i wydaje mi sie że 1.25 nie wystarczy do 170 koni, a już na pewno nie wystarczy do takich koni porządnie wypasionych, które są dostępne razem z dość dużym momentem, bo pewnie koło 330-340. sam miałem w PD 150/350 i to przy dużym FMIC jaki mam, i uwierz mi turbo VNT15 miało dość, a takie właśnie masz. musi być większe bo odfrunie. poza tym na 216 to tak bardziej na 160 bym obstawiał, szczególnie w pompie 10, bo dodatkowa pompka pomoże, ale nie napompuje ciśnienia w sekcji
co do momentu, tak jak kolega wyżej mówi - od 1400 obrotów można dać w góre, ale kto zapłaci za cierpienia układu korbowo-tłokowego i sprzęgła to nie wiem.
a czwórka o której mówimy to ciężkie kombi, które ma prawdopodobnie turbo z ARLa, więc te 2 tyś to akurat w tym przypadku dobra opcja. turbodziura występująca pomiędzy 1600 a 1900 obrotów uważam że jest do przyjęcia - po prostu albo jedziesz wolno i pasi albo nie i wtedy i tak powyżej 2 tyś być musi
no i widzisz u ciebie przy tak małym turbulum temperatura w dolocie bedzie lawinowo wzrastać bez FMIC, więc to nie + 10 do lansu, ale -30* w dolocie. ale sensu nie ma sie rozwodzić nad tym, skoro masz fachowców co sie znają.phanteon pisze:Podobno +10 do lansu.
wracając do cyferek dużo też zależy od hamowni, no bo generalnie da sie zrobić tak żeby było ile chce tuningowiec
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości