1z+216 WYKRES :) 110hp 255nm + chip ale cos nie tak :(

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1z+216 WYKRES :) 110hp 255nm + chip ale cos nie tak :(

Post autor: arturkw » czw cze 24, 2010 12:39

Witam mam pytanie co może być przyczyną tak słabego wyniku? mianowicie golf 3 1Z plus nowe wtryski 216 kąt wtrysku ustawiony elegancko. a więc czas na chipka seria po wtryskach pokazała 110 koni i 255 nm. wgrany chip i wynik 113 koni i 280 nm ale auto strasznie kopciło drugi chip 116 koni ale przy bardzo niskich obrotach cos go trzyma wyżej moment juz większy ale auto tez ostro kopciło w całym zakresie obrotów. dodam ze przepływka ok logi tez ok turbo ładnie wstaje. dodam ze strojenie było na oleju który miał 8000km 15w40 castrol wiem wiem zło bo nawet przy kolejnym hamowaniu podwieszała sie hydraulika bo było ciepło i nie dało sie dokończyć hamowania. sa nówki filtry i oliwa 10w40 i zaslepiony egr. różnicy nie poczułem. prosze o wypowiedz. dodam tylko ze tuner to osoba fachowa i nie ma mowy o zlym sofcie ponieważ wiele osób z tego forum jeździ na chipie od tej osoby.


Wykres
1-seria + 216
2. pierwszy chip mocny batory
3. drugi chip batory taki sam
4. pomiar niedokończony hydraulika sie podwieszała i niedokończony pomiar.
Obrazek

Co może byc winą takiego wyniku, co jest nie tak w moim samochodzie lub co moze byc uszkodzone? mogła byc to wina dosc starego oleju i to w dodatku mineralnego i filtrów chociaż te drugie miały około 7000-8000km.
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 12:41 przez arturkw, łącznie zmieniany 2 razy.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 24, 2010 12:55

arturkw pisze:4. pomiar niedokończony hydraulika sie podwieszała i niedokończony pomiar.
tu jest jakis błąd bo nie mogłeś miec 160KM ;)
arturkw pisze:Witam mam pytanie co może być przyczyną tak słabego wyniku?
jesli jest doładowanie OK, to moze pompa wtryskowa ?

sprawdź tez kolektor ssący czy nie zabetonowany, drożność kataliztora ale to jakies drobne rzeczy



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » czw cze 24, 2010 13:34

tu jest jakis błąd bo nie mogłeś miec 160KM ;)
tak błąd pomiar nie dokończony w połowie zatrzymany i z tąd te szopki :)
cowboy pisze: jesli jest doładowanie OK, to moze pompa wtryskowa ?
zakładane doładowanie to 1,25 i ładnie trzymało. więc turbo ok wstaje tez elegancko.
cowboy pisze:sprawdź tez kolektor ssący czy nie zabetonowany
sprawdzałem i jest delikatny osad tylko :) przy okazji zaslepiłem egr:)
cowboy pisze:drożność kataliztora ale to jakies drobne rzeczy
nie ma katalizatora:) jak i reszty wydechu od począdku do końca jest sama rura nawet zamiast końcowego:)
cowboy pisze:to moze pompa wtryskowa ?
kurde tez tak myslalem ale batory byl niezly w calym zakresie obrotow wiec dawala ladnie paliwko. jestem po wymianie filtrów i oleju na motul 10w40 i zaslepiłem egr moze to cos pomogło :) czekam na dalsze sugestie.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 24, 2010 13:51

kurde tez tak myslalem ale batory byl niezly w calym zakresie obrotow wiec dawala ladnie paliwko
batory nie zawsze świadczy ze z pompą jest wszystko OK



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » czw cze 24, 2010 13:57

cowboy pisze:batory nie zawsze świadczy ze z pompą jest wszystko OK
no niby racja ale az tak byla by dobita? i dalo by taki wynik po wtryskach? dodam ze hamowanie bylo w upalny dzien i od razu po tym jak przyjechalem na miejsce okolo 30 km wiec moze i to tez mialo znaczenie na wynik serii. ale nie mniej jednak cos jest ni etak widzac wykresy innych na tych samych setupach moc waha sie miedzy 122-136 koni na samych wtryskach 1z. hmm co jeszcze mozna sprawdzic?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw cze 24, 2010 14:17

Bator przy doladowaniu 1,25? Z takim doladowaniem powinno podchodzic pod 140KM a 130tka bez dymna.
Moze faktycznie pompa nie wyrabia wydajnosciowo. Zobaczysz co bedzie po wymianie filtrow.
Btw. ciekawi mnie to podwieszanie zaworow na... rozgrzanym silniku. Bo na zimnym kazdy wie, ze silnik zaczka i zgasnie, ale na rozgrzanym to juz jest bardzo kiepsko.
arturkw pisze:motul 10w40
Ciekaw jestem czy objawy ustapia po nim.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » czw cze 24, 2010 15:39

bradley pisze:Bator przy doladowaniu 1,25? Z takim doladowaniem powinno podchodzic pod 140KM a 130tka bez dymna.
Moze faktycznie pompa nie wyrabia wydajnosciowo. Zobaczysz co bedzie po wymianie filtrow.
Btw. ciekawi mnie to podwieszanie zaworow na... rozgrzanym silniku. Bo na zimnym kazdy wie, ze silnik zaczka i zgasnie, ale na rozgrzanym to juz jest bardzo kiepsko.
no batory był okrutny :) a z tym podwieszaniem zaworów tak powiedziala osoba robiaca chipa a objaw byl taki ze auto bylo hamowane na 5 biegu i ogień i na wyższych obrotach w granicach 3000-3500 zaczeło cos pierdziec z rury i silnik deko przerywał i to było takie szybkie rytmiczne. wydaje mi sie ze w takim upale jak byl mineral byl jai byl i cos moze popychacze wariowaly chociaz sa nowe:).

[ Dodano: 24 Cze 2010 15:42 ]
bradley pisze:motul 10w40

Ciekaw jestem czy objawy ustapia po nim.
a teraz jak po zmianie oleju napewno charakterystyka pracy silnika sie zmienila jest ciszej i ustapiło takie czasowe klepanie ktore bylo ledwo wyczuwalne filtry tez wymienione ale różnicy nie poczułem moze na hamowni bedzie poprawa nie wiem ale to z czasem na razie próbuje znaleźć przyczynę czemu tak było.

przy pierwszym sofcie było doładowanie 1,25 ( mam wskaźnik) i wyszło 114 koni i niezły batory :)


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: masakra » czw cze 24, 2010 19:15

1.25 dla turbiny 1Z to nie za duzo czasem ?



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » czw cze 24, 2010 19:39

arturkw pisze:obrotach w granicach 3000-3500 zaczeło cos pierdziec z rury i silnik deko przerywał i to było takie szybkie rytmiczne
pompa ( kąt dynamiczny , ciśnienie ) +
bradley pisze:Btw. ciekawi mnie to podwieszanie zaworow na... rozgrzanym silniku. Bo na zimnym kazdy wie, ze silnik zaczka i zgasnie, ale na rozgrzanym to juz jest bardzo kiepsko.
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 19:40 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » czw cze 24, 2010 20:14

Kolego masz masz pompe do TDI czy jakas inna?
Obstawialbym pompe.


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » czw cze 24, 2010 20:19

dokładnie , tez obstawiam ze pompa , przy tym cisnieniu powinno na zdrowej pompie wypluc koło 140 koni, ja na wtryskach z afn'a po programie mam 122 bezdymnie .


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
inhoss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 11:28
Lokalizacja: szczytno/warszawa

Post autor: inhoss » czw cze 24, 2010 20:25

też bym obstawiał na pompę, u mnie w 1z po wtryskach 216 i na seryjnym sofcie wypluł na hamowni 120km i 273nm,



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw cze 24, 2010 20:54

pierwsze pytanie jaki jest sterownik w tym aucie.. 8 czy 16 bit.
drugie wykres ze 160 ps wyszedl tylko i wylacznie z tego ze ktos nacisnal hamulec podczas wybiegu
trzecie ogarnalbym temat synchronizacji walka rozrzadu na wszelki wypadek
czwarte sa wogole jakies logi tego auta???
piate jesli jest taki batory jak piszesz do tego auto zaczelo nagle robic sie potwornie glosne to pojawia sie 6 pytanie
jakie bylo cisnienie doladowania w skali obrotow bo pachnie tu tylko tym ze ecu zbija doladowanie do 0.8 bara na maks obciazeniu co sie zdaza w kilku wersjach 8 bit sterownikow
i siodme mogla rzeczywiscie sie wysypac pompa a dokladnie nie dziala sterowanie katem wtrysku
poprosze logi dynamiczne 4 bieg z 1000 do konca :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » czw cze 24, 2010 21:09

glus pisze:pierwsze pytanie jaki jest sterownik w tym aucie.. 8 czy 16 bit.
ecu mam 16 bit.
evolution pisze:czwarte sa wogole jakies logi tego auta???
logi robiłem jakis miesią temu i wszystko było w jak najlepszym porzadku tzn przepływka nie cieła dawki turbina ładnie wstawała i inne takie.
evolution pisze:piate jesli jest taki batory jak piszesz do tego auto zaczelo nagle robic sie potwornie glosne to pojawia
jest ostry batory ale auto nie robilo sie glosne:) nie wiem skad to :)
poprosze logi dynamiczne 4 bieg z 1000 do konca :helm:
w najbliższym czasie pojade do osoby która ogarnia vaaga i zrobimy jeszcze raz logi i je wrzucę zobaczymy co wyjdzie.

[ Dodano: 24 Cze 2010 21:18 ]
i jezeli to pompa to powiedzcie mi co najlepiej w tym przypadku zrobic? regenerowac moją? przerobic ją na 10? oczywiście jest tylko 1 opcja pan z Nadarzyna tylko co wymodzić? Postaram sie juto zrobic logi dynamiczne i zobaczymy co wyjdzie.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości