Dziura w przepływomierzu FAKTY i MITY

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Dziura w przepływomierzu FAKTY i MITY

Post autor: lukas87 » sob kwie 24, 2010 19:59

Witam kolegów,
Mam do Was pytanie, czy ktoś z Was robił dziurkę w przepływomierzu. Czytałem, że ten zabieg poprawia troszeczkę moment obrotowy poprzez zwiększenie ilości zasysanego powietrza.
Według mnie jednak jest to trochę ryzykowne ponieważ jeśli mamy więcej powietrza zasysanego a dawka paliwa zostaje ta sama to chyba nie wróży najlepiej dla tłoków, prawda? chyba, że ECU mierzy ile ma podać paliwa i wtedy wszystko gra, ale czy tak robi? (czy komputer dostosowuje się do "nowych" warunków pracy?). Jeśli coś źle rozumuje to proszę o porawki:)
Najbardziej zastanawiające jest jednak to, że z opinii forumowiczów wynika, iż jest to dobra metoda na poprawę dynamiki. Jeśli orientujecie się w temacie to bardzo proszę o wypowiedzi. Pozdrawiam


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob kwie 24, 2010 21:55

więcej powietrza = niskie EGT = lepiej dla tłoków



Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » sob kwie 24, 2010 23:03

morfeusz86r pisze:więcej powietrza = niskie EGT = lepiej dla tłoków
chyba w dieslu...


Czarny turboklekocik

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Post autor: lukas87 » sob kwie 24, 2010 23:08

Koledzy ale jak to jest z tą dawką? komputer oblicza ile ma podać? (chodzi mi o sytuacje kiedy przepływka już jest rozdziewiczona) :bajer:


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob kwie 24, 2010 23:37

Adrian1980 pisze:chyba w dieslu...
tylko w dieslu.
temat jest w dziale forum.VWGolf.pl Strona Główna » Modyfikacje » Speed » TDI
więc pisałem z myślą tylko o dieslu
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 23:38 przez morfeusz86r, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob kwie 24, 2010 23:58

są 2 pozycje actual i zadane
przy bucie jest 855mgr a actual to tyle ile liczy drut w przepływce im badziej osrany tym mniej liczy :smoke:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz kwie 25, 2010 08:52

lukas87 pisze:z opinii forumowiczów wynika, iż jest to dobra metoda na poprawę dynamiki.
jakich forumowiczów ?

o jaki silnik chodzi, 1.9TDI czy 1.8T ?

zresztą nieważne, robienie dziurki w LMM to druciarstwo zarówno w TDI jaki w 1.8T :grrr: :grrr: :crazy:



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » ndz kwie 25, 2010 08:52

Jeśli przepływka jest sprawna to takie zabawy nie mają sensu bo i tak limituje
wtedy sterownik po mapie momentu. Takie numery robi się kiedy przepływka
już słabo mierzy a chce się na niej jeszcze chwilę pojeździć.



lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Post autor: lukas87 » ndz kwie 25, 2010 14:05

_mumin_ pisze:Jeśli przepływka jest sprawna to takie zabawy nie mają sensu bo i tak limituje
wtedy sterownik po mapie momentu. Takie numery robi się kiedy przepływka
już słabo mierzy a chce się na niej jeszcze chwilę pojeździć.
...ok:) tylko spójrz na ten wykres. Są tu zmierzone wartości na sprawnej przepływce.
Wartości przedstawiają to co ECU oczekuje i te, które zmierzył...różnica wynosi 306,48,
co o tym myślisz?

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz kwie 25, 2010 14:10 przez lukas87, łącznie zmieniany 1 raz.


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » pn kwie 26, 2010 05:53

A co mam myśleć ? To normalne przy sprawnej przepływce i tak ma być .



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pn kwie 26, 2010 07:31

więcej powietrza = niskie EGT = lepiej dla tłoków
Widać bardzo mądrze rozumujesz i znasz zasade działania przepływomierza :goof:

a potem ludzie czytają takie tematy i sieją spustoszenie :)


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Dziura w przepływomierzu FAKTY i MITY

Post autor: ciachotdi » sob sie 11, 2012 21:28

odgrzewam temat poprzedni właściciel zrobił dziurę jak ja zakleić mam bo boję się ze taśma zleci w turbine i będzie wesoło. jakieś pomysły koledzy



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Dziura w przepływomierzu FAKTY i MITY

Post autor: italiano_83 » sob sie 11, 2012 22:45

ciacho840 pisze:odgrzewam temat poprzedni właściciel zrobił dziurę jak ja zakleić mam bo boję się ze taśma zleci w turbine i będzie wesoło. jakieś pomysły koledzy
Jak ją zakleisz to auto starci na dynamice :bajer: Pytanie zasadnicze to jak wyglądają wskazania przepływomierza, bo to czy dziurka jest czy jej nie ma nie ma znaczenia do póki do póty wskazania będą na właściwym poziomie. Nie klej taśmą, bo jak wpadnie na rozpędzone koło kompresji to nie muszę Tobie mówić co się stanie. Klejenie klejem to też ryzyko, bo jak się odkruszy i odpadnie to też może nasiać spustoszenia. Chcesz mieć profi to kup nowy przepływomierz, ale taki z ASO, a nie regenerowany za 200 parę złotych z allegro, bo one są na równi z tym co masz teraz ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości