Pytanie o wydajnosć turbinki k14.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

widmo9999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010 14:06
Lokalizacja: KG
Kontakt:

Pytanie o wydajnosć turbinki k14.

Post autor: widmo9999 » sob kwie 17, 2010 14:51

Tak jak w temacie czy jest mozlwe wyciagniecie z tej turbawki lekko ponad 2 bary. Czy mam cos zle podłaczone. Ale z tego co przeszukiwalem forum jest wszystko ok.



arwam

Post autor: arwam » wt kwie 20, 2010 09:41

widmo9999, masz zapieczone WG, jazda z tą usterką spowoduje szybką śmierć turbiny to raz a dwa że pogarsza osiągii zwiększa spalanie.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr kwie 21, 2010 21:35

arwam, pewnie na vagu zobaczył razem z atmosferycznym i dlatego widzi 2 bary a tak na serio ok 0,9 w overboost


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

arwam

Post autor: arwam » śr kwie 21, 2010 21:47

Fahoo, a od kiedy w AAZ masz ECU żeby VAG'iem ligo robić? :lol:


niech udrożni WG bo 2 bary i to jeszcze na silniku 1.9 to już stanowczo ponad jej siły.
bezpieczne doładowanie na którym polaa i nie rozpadnie się po kilku porządnych sprintach to z górą max 1,2-1,3 bara.
dla siebie może i bym ustawił i 1,5bara ale tylko dlatego że wiem jak jeżdżę i bardzo żadko używam gazu do spodu zwłaszcza na trasie. czasem tylko na kilka sekund żeby wyprzedzić długą ciężarówkę.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr kwie 21, 2010 21:52

arwam, hahahha no dobreee :grin: obok był post o turbo w 1z i mi sie pomyliło


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » śr kwie 21, 2010 23:06

widmo9999 pisze:Tak jak w temacie czy jest mozlwe wyciagniecie z tej turbawki lekko ponad 2 bary. Czy mam cos zle podłaczone. Ale z tego co przeszukiwalem forum jest wszystko ok.
arwam pisze:niech udrożni WG bo 2 bary i to jeszcze na silniku 1.9 to już stanowczo ponad jej siły.
bezpieczne doładowanie na którym polaa i nie rozpadnie się po kilku porządnych sprintach to z górą max 1,2-1,3 bara.
dla siebie może i bym ustawił i 1,5bara ale tylko dlatego że wiem jak jeżdżę i bardzo żadko używam gazu do spodu zwłaszcza na trasie. czasem tylko na kilka sekund żeby wyprzedzić długą ciężarówkę.

a ja wiem, ja jak mialem WG zaciete ( po zamontowaniu IC odblokowal sie, nie wiem jak ale ok ) to tak jezdzilem 3 lata, na trasie na obwodnicach 30km nawet jechalem 150,160km/h mialem 1,7 bara 1,8bara ( zaznaczam BRAK IC!! ) i wczesniej podobnie jak bywalo czasem jak but od swiatel do swiatel to lekka reka dmuchalo 1,5 i turbinka zyla i zyje, zadnych oznak zuzycia suszarki ( K14 ) czy tymbardziej silnika



arwam

Post autor: arwam » śr kwie 21, 2010 23:34

piotrekgal,

wyjątek potwierdzający regułę :lol:
jeśli miałeś wcześniej dobrą turbinę to jeszcze pół biedy jeśli nie deptałeś na zimnym.
gorze jak deptasz na zimnym i gasisz od razu po jeździe.



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » śr kwie 21, 2010 23:37

piotrekgal, to samo moge napisac
dzisiaj zajrzalem do turba i nadal jest w dobrym stanie
nie widac sladow zuzycia ale ja 1,5bara to moze raz dziennie osiagam a tak to na 0,6 latam max



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » śr kwie 21, 2010 23:44

arwam pisze:wyjątek potwierdzający regułę :lol:
jeśli miałeś wcześniej dobrą turbinę to jeszcze pół biedy jeśli nie deptałeś na zimnym.
gorze jak deptasz na zimnym i gasisz od razu po jeździe.

nie bylo takiej opcji gdzie kolwiek i kiedy kolwiek bym deptal na zimnym czy gasil po jakiej kolwiek jezdzie ODRAZU, 90 stopni na zegarku plynu potem jeszcze jazda dalej delikatna tak aby na oko wyczuc temperaturke oleju 110*C a potem mozna pomyslec o jezdzie do "spodu"
jarekkoval pisze:piotrekgal, to samo moge napisac
dzisiaj zajrzalem do turba i nadal jest w dobrym stanie
nie widac sladow zuzycia ale ja 1,5bara to moze raz dziennie osiagam a tak to na 0,6 latam max
teraz to ja mam 1,1 bara to jak depne to schodzi do normy pi razu oko seryjnej, wczesniej to jak pisalem u gory to ile depnalem to tyle barow niemalze trzymalo szczegolnie przy wyzszych predkosciach :helm:
Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 23:45 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » śr kwie 21, 2010 23:46

jarekkoval, ale Ty masz 1.6 TD
1.9 połyka znacznie więcej powietrza
teraz jeśli jeszcze to powietrze jest sprężane do 2 barów to wyobraź sobie jak takie małe turbo się musi napocić.
i nie będzie to to samo co z T3
ja uważam że dmuchając w poprzedni mój silnik 1.8bara jeździłem już na granicy wydajności tej turbiny



widmo9999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010 14:06
Lokalizacja: KG
Kontakt:

Post autor: widmo9999 » śr maja 05, 2010 18:35

Staram sie uważa i nie deptać na zimnym oraz nie gasić od razu po bucie. Miałem Audi s6 2.2t z turbawka kkk26 i akurat z tym wiem jak sie obchodzić. Sprawdze to WG.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw maja 06, 2010 19:21

miałem k14 z silnika 1v, codziennie dostawała baty i nic się z nią nie działo. Ciśnienie 1,5 bara to był pikuś...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości