mk3 1z 216 + chip -- olej i graty !

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

dack23
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 21:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

mk3 1z 216 + chip -- olej i graty !

Post autor: dack23 » pt kwie 02, 2010 01:08

Przeczytałem już dziesiątki tematów i setki postów i się zastanawiam co kiedy robić.
Mam golfa mk3 1.9 tdi 1z 90 KM, przebieg na liczniku 236k km a myśle że będzie 350k km. Myślę już poważnie o 216 + chip na początek, egr będę na dniach zaślepiał, kat wycięty, kolektor wyczyszczony ale pewnie wejdzie inny, filtry i olej będę wymieniać, olej mineralny 15w40, tutaj jest pytanie, wlewać znowu 15w40 czy przejść na coś innego, jak to się ma do takiego przebiegu i większej mocy, jazdy w lato z ciężką nogą ?? czy po 216 i chipie martwić się już o suszarkę ( nigdy nie kręcę powyżej 4000rpm i zasad tdi przestrzegam ), sprzęgło w 1z ma już swoje nalatane też......wskaźniki temp. oleju zakupić ??? pozdrawima


był golf mk1
był golf mk3
jest golf mk5

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt kwie 02, 2010 09:00

no i czytałeś setki postów i nic nie wiesz ? to czytaj ze zrozumieniem może.
wszystko ma nalatane wg ciebie więc sam olej nagle nie uzdrowi silnika. wlej dobry półsyntetyk a jak wycieknie to bedziesz uszczelniał. na tych 216 i samym chipie niewiele zdziałasz przy tej turbinie. ale jak jest już wyjeżdżona to pewnie odpadnie wirnik. brak porządnego intercoolera nie pozwoli ci wiele polatać ciepłym latem z ciężka nogą, więc tym bym sie nie przejmował. wskaźnik zakupić. taki najlepiej z centralką, za tysiaka, bo jak masz zamiar tylko na nim polegać przy upalaniu to ałtogałdż może cie oszukiwać


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » pt kwie 02, 2010 09:00

dack23,

Najpierw doprowadź silnik (serię) do ideału.

Tzn. porób logi dynamiczne statyczne. Sprawdź czy przepływka wyrabia, wymień wszystkie filtry. Rozrząd żeby był ok itd. Najlepiej żeby seria była wporzo zanim zaczniesz modyfikować.

Przejdź na lepszy olej, chociaż 10W40. Jak przedtem lałeś kiepski olej i silnik ma w środku osad to może być problem jak lepszy olej zacznie to płukać.

Kat i EGR out. Dopiero włóż wtryski, po wtryskach popraw kąt i dawkę.

I jak nie masz zamiaru wkładać większej suszarki i intercoolera. To jedź na chipa.

Ale jak masz zamiar włożyć turbo, pompę o większej fali, IC to najpierw to zrób, a później jedź na zgranie tego.

Aha, dobrze jak byś miał ECU 16bit.
Ostatnio zmieniony pt kwie 02, 2010 09:09 przez Fucker, łącznie zmieniany 1 raz.



dack23
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 21:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: dack23 » pt kwie 02, 2010 13:07

kat, egr, komp 16 bit, turbo, icek to wiem.......czy jak mineralny szit 15w40 zmienie na dobry 10w40 półsyntetyk to grożą mi tylko wycieki na siemmeringach ?? rozrząd ma 25tys nalatane więc się zastanawiam, narazie sprawdze kąt wtrysku. Jaka pompa 11, od T4 ?? czy źle pamietam..... Jaki 10w40 półsyntetyk jest naprawdę dobry.... ?


był golf mk1
był golf mk3
jest golf mk5

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » pt kwie 02, 2010 18:18

dack23 pisze:Jaka pompa 11, od T4 ??
Pompę 11mm montowali seryjnie w silnikach z ozn. AHH i w jeszcze jednym silniku z automatyczna skrzynią biegów.
dack23 pisze:czy jak mineralny szit 15w40 zmienie na dobry 10w40 półsyntetyk to grożą mi tylko wycieki na siemmeringach ??
Z wyciekami to pół biedy. Gorzej jak silnik ma dużo osadów i lepszy olej zacznie to rozpuszczać. Odpadający osad może zatkać kanały olejowe prowadzące olej np. na panewki. Wtedy silnik może się zatrzeć. Ale to w najgorszym wypadku... Widziałem już taki silnik.

dack23 pisze:rozrząd ma 25tys nalatane więc się zastanawiam,
25 tyś. to pikuś.
dack23 pisze:Jaki 10w40 półsyntetyk jest naprawdę dobry.... ?
Ja, jak sprowadziłem swojego golfa. Zalałem go bardzo dobrym olejem serwisowym Castroll Tection 15W40 (jest lekko płuczący). Zrobiłem tak na nim ze 3 wymiany, czyli 30tyś. Silnik bardzo powoli się oczyszczał (chociaż nie wiem czy był jakiś osad). Po takim zabiegu zalałem go Mobilem 1 Rally Formula 5W50. I żadnych wycieków czy innych podobnych problemów. Tylko, że mój silnik od początku nie miał ani jednego wycieku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości