Strona 1 z 1

Jakie turbo do ARL na 200KM

: wt mar 23, 2010 11:44
autor: Michnik
Otóż padło mi oryginalne turbo(uszczelniacze), zaczeło brać strasznie olej. A skoro spotkał mnie już ten pech to zastanawiam się co jest ograniczeniem w ARL na 200KM? Z tego co tu wyczytałem to chyba turbina właśnie.
I teraz pytanie: jakie turbo by pasowało plug&play do tego silnika? Chodzi mi konkretnie o symbol i firme. Dodam, że dobrze jakby nie miała dużego laga bo już ta fabryczna mnie nieco w tym temacie denerwowała.
I czy po takiej zmianie moge jakiś czas jeździć bez zmiany programu?

: wt mar 23, 2010 11:56
autor: cowboy
chłopie, jesteś prawie 2000 dni na forum i nie poszukałeś...

o turbinach było setki razy..

jak Ci przeszkadzał LAG w GT1749VB to nie kombinuj tylko załóż ori ARL

na niej mozna zrobić 190KM wiec nie ma większej odczuwalenej róznicy w stosunku do 200KM

plug&play to tylko oryginał, jak chcesz wiecej mocy to trzeba rzeźbić inne turbiny albo hybrydy ale dla 200KM to dla mnie nie ma sensu

: wt mar 23, 2010 11:58
autor: majkitdi
denerwowal Cie lag w ori ARL? to ja nie wiem jaka bedzie miala mniejszego :grin:
oryginalna gt1749vb starcza do ~195ps, nieco bardziej wydajna jest ta z 2.0tdi 170PS - starcza do ~210PS
potem to juz chyba gt2256 - od 220ps w gore.
w gre wchodza jeszcze hybrydy ale nie wiem czy jestes zainteresowany ta opcja.
korekta softu bedzie niezdbedna

edit: cowboy mnie uprzedzil :)

: wt mar 23, 2010 12:12
autor: Michnik
cowboy pisze:chłopie, jesteś prawie 2000 dni na forum i nie poszukałeś...

o turbinach było setki razy..

jak Ci przeszkadzał LAG w GT1749VB to nie kombinuj tylko załóż ori ARL

na niej mozna zrobić 190KM wiec nie ma większej odczuwalenej róznicy w stosunku do 200KM

plug&play to tylko oryginał, jak chcesz wiecej mocy to trzeba rzeźbić inne turbiny albo hybrydy ale dla 200KM to dla mnie nie ma sensu
NO i widzisz jestem te ponad 2000 dni, ale Ty też nie odpowiedziałeś mi na pytanie.
Chodziło mi o coś takiego(przykład podaje nie wiem czy tak jest):
1. Np GT2256 - podchodzi plu&play
2. KKK K14 - nie podchodzi wogóle
3. ITD

I mniejsza już z tym dużym LAGiem! Zapiekały mi sięciągle kierownice turbiny i pewnie to było przyczyną laga.

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 11:36 am ]
majkitdi pisze:denerwowal Cie lag w ori ARL? to ja nie wiem jaka bedzie miala mniejszego :grin:
oryginalna gt1749vb starcza do ~195ps, nieco bardziej wydajna jest ta z 2.0tdi 170PS - starcza do ~210PS
potem to juz chyba gt2256 - od 220ps w gore.
w gre wchodza jeszcze hybrydy ale nie wiem czy jestes zainteresowany ta opcja.
korekta softu bedzie niezdbedna

edit: cowboy mnie uprzedzil :)
A ta od wersji 170KM to jest GARRET 1749VC?

: wt mar 23, 2010 12:40
autor: cowboy
NO i widzisz jestem te ponad 2000 dni, ale Ty też nie odpowiedziałeś mi na pytanie.
Chodziło mi o coś takiego(przykład podaje nie wiem czy tak jest):
1. Np GT2256 - podchodzi plu&play
cowboy pisze:plug&play to tylko oryginał

: wt mar 23, 2010 12:53
autor: Michnik
cowboy pisze:
NO i widzisz jestem te ponad 2000 dni, ale Ty też nie odpowiedziałeś mi na pytanie.
Chodziło mi o coś takiego(przykład podaje nie wiem czy tak jest):
1. Np GT2256 - podchodzi plu&play
cowboy pisze:plug&play to tylko oryginał
A ona ma jeszcze jakiś zapas na ponad 200KM? Bo chodzi mi o taką turbinke z lekkim zapasem, żeby na tych 200KM nie była jeszcze bardzo wysilona i długo pożyła.
NO i zastanawia mnie właśnie jeszce ten Garret 1749VC(chyba od 2.0TDI 170KM).Czy też plug&play? Bo widze, że kolektor coś inny chyba ma. Czy da rade na te 200KM?

: czw mar 25, 2010 16:55
autor: Cinek
nie obraź sie, ale załóż seryjną i daj se spokój. chcesz dużą ale z małym lagiem, p&p ale ponad 200KM :bajer: to musisz do VW pisać, żeby wymyślili inną konstrukcję.
arlowska nie ma wcale dużego laga, każda inna większa bedzie miałą większego, w zależności jak bedzie sprawna i jaki tuner bedzie pisał program. nie licz na to że bedzie i z dołu ładnie i mocno i z góry płasko i długo. chyba że biturbo albo jakiś dodatkowy kompresor

: sob mar 27, 2010 15:38
autor: Michnik
Cinek pisze:nie obraź sie, ale załóż seryjną i daj se spokój. chcesz dużą ale z małym lagiem, p&p ale ponad 200KM :bajer: to musisz do VW pisać, żeby wymyślili inną konstrukcję.
arlowska nie ma wcale dużego laga, każda inna większa bedzie miałą większego, w zależności jak bedzie sprawna i jaki tuner bedzie pisał program. nie licz na to że bedzie i z dołu ładnie i mocno i z góry płasko i długo. chyba że biturbo albo jakiś dodatkowy kompresor
Pewnie dlatego tak mnie denerwuje ten lag bo cześniej miałem golfa III AAZ a tam było KKK K03 i pięknie się zbierał...Wcale nie było takiej strasznej różnicy(podkręcony był nieco) miedzy nim a tym teraz ARLem.
Być może teraz jak mi padło całkiem turbo(no może nie całkiem ale rzyga olejem)i je wymienie to sie zmieni LAG(zapiekały sie też nonstop kierowniczki turbo).
Czyli nie ma nic mocniejszego PLUG&PLAY? A ta z wersji 170KM(z silnika BMN bodajże)?

: sob mar 27, 2010 15:55
autor: GT88
masz jeszcze turbo z silnika BRD 2.0TDI 170KM takze do tych 210 powinno styknac :bigok:

: sob mar 27, 2010 16:33
autor: Broker89
p&p to tylko chyba podleci od arl, reszta wymaga iście prac rzemieślniczych, dopasowywania kolektorów, wyspawania przelotowego wydechu dla dużej turbawy żeby się nie udławiła, w którym tedeku nie będziesz miał laga?? turbo dziura w dieselu to normalka, im większa na dole tym lepsze pierdyknięcie przy górze :hmm: mi tam nie przeszkadza; to kkk 03 to miałeś w tdi czy w benzynie

: sob mar 27, 2010 18:10
autor: Michnik
Broker89 pisze:p&p to tylko chyba podleci od arl, reszta wymaga iście prac rzemieślniczych, dopasowywania kolektorów, wyspawania przelotowego wydechu dla dużej turbawy żeby się nie udławiła, w którym tedeku nie będziesz miał laga?? turbo dziura w dieselu to normalka, im większa na dole tym lepsze pierdyknięcie przy górze :hmm: mi tam nie przeszkadza; to kkk 03 to miałeś w tdi czy w benzynie
KKK K03 miałem w 1.9TD czyli AAZ(nie TDI). I tam można powiedzieć, że nie było laga. Co więcej ciągneła też wyżej. W ARL do 4100obr/min a w AAZ do 4400 szedł równo.

Czyli jednak nie ma nic plug&play. A myślałem, że jednak jest. Ale skoro tyle rzeźby to zakładam oryginał.

: sob mar 27, 2010 19:23
autor: aw69
pakuj gt22 z 2,7 cdi bedzie git ! 200 KM gwarantowane i lag praktycznie żaden....nie pasuje P&P odrazu mówie ! kolektor wydechowy do zbudowania i downpipe do zmiany....

: sob mar 27, 2010 20:46
autor: arwam
Michnik,

zapakuj GT2052V
będzie podobnie reagować na gaz jak K03 a starcza spokojnie na 200KM

[ Dodano: 27 Mar 2010 19:51 ]
Michnik,

chyba nie widziałeś jak ciągnie TD w górze bo na K03 on się dławił własnymi spalinami, na T3 już ładnie w górze ciągnie ale jeszcze można było lepiej.
a po drugie bierz też pod uwagę że Mk4 jest cięższe niż MK3
i radzę się uważniej przyjrzeć turbinie tej co masz .
albo jest sztanga wydłużona albo ktoś się bawił ogranicznikiem i kierownicę są mniej przymknięte w w pozycji max ciśnienia doładowania niż być powinny.

GT20 nie ma praktycznie laga a już nie mówię o turbinach serii GT1749v
one wstają natychmiast po wciśnięciu gazu i to prawie w każdych obrotach.

: pn mar 29, 2010 15:01
autor: Michnik
No i wstawiłem oryginał(GT1749VB). Powiem tak. Jest super. Dziwnym trafem i LAG zniknął, także z tamtą turbiną było coś nie tak od momentu zakupu samochodu.
Dziękuje wszystkim za pomoc!